LPG sekwencyjny ??

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Daro » 27 lip 2004, 11:22

Witam,

no właśnie:
– co to znaczy "sekwencyjny"??
I gdzie jest konieczność stosowania go ??
Mam na myśli LPG oczywiście.
Pozdrawki
Daro W.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 15:38
Posty: 115
Skąd: Wawa
Auto: MX3 V6 '93; APRILIA RSV MILLE

Postprzez luca » 27 lip 2004, 11:41

Wpisz w wyszukiwarkę forum SGI, powinienieś dostać mnóstwo odpowiedzi na to pytanie.
Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 15:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez michal_krakoof » 27 lip 2004, 12:32

ja mam SGI
U nas w sumie nie ma konieczosci, ale jest zalecony...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 13:58
Posty: 310
Skąd: Kraków
Auto: Obecnie – BMW e91 330XD
Obecnie – Mazda 3 BK 1.6 d 109 KM
– Subaru Legacy IV (moja)
– Mazda 323F (BJ) 2.0 Sportive (niqsmx3)
– Mazda 323F (BA) 2.0 GT
– Mazda MX-3 K8 (moja)

Postprzez Daro » 27 lip 2004, 13:16

michal_krakoof napisał(a):ja mam SGI
U nas w sumie nie ma konieczosci, ale jest zalecony...


Cześć Michał,

a co zaleciłbyś jako ABSOLUTNIE niezbędne w instalcji ??

Nie strzelił Ci jeszcze gaz ??
Pozdrawki
Daro W.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 15:38
Posty: 115
Skąd: Wawa
Auto: MX3 V6 '93; APRILIA RSV MILLE

Postprzez xXx » 27 lip 2004, 17:04

Nie może mu strzelić, bo taka właśnie jest zaleta SGI.....sekwencyjność wtrysku LPG to inaczej wtrysk wielopunktowy PB...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez zbyniu » 27 lip 2004, 19:33

a tak z ciekawości przy jakiej temperaturze przałacza się sekwencja z benzyny na gaz?
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2003, 16:07
Posty: 122
Skąd: myszków
Auto: 626ge 2.5,1.8,ESPACE 3.0V6 24V

Postprzez xXx » 27 lip 2004, 19:45

Jakiej chcesz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Rafal » 28 lip 2004, 10:47

ja mam ustawione na 30 stopni, ale prawda jest taka, że jak gazownikowi się wydaje tak ustawia.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2004, 13:38
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2.0 cronos z LPG

Postprzez Rafal » 28 lip 2004, 10:49

zapomniałem dodać, że im wyższa temperatura przełączania tym lepiej dla reduktora, zwiększa się jego żywotność
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2004, 13:38
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2.0 cronos z LPG

Postprzez xXx » 28 lip 2004, 14:56

Jasne......Daro a może chcesz kupić SGi praiwie nowe do V6...??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Daro » 28 lip 2004, 15:07

XXX napisał(a):Jasne......Daro a może chcesz kupić SGi praiwie nowe do V6...??


Właśnie sie zastanawiam na instalacją, ale jakies mam wątpliwości.
Każdy gazownik gwarantuje , że instalację nawet II i III generacji założy bezpieczna bez możliwośći "strzałów", a tutaj na forum czytam , że jednak zdarzają sie.
I stąd moje wątpliwości.
A jabym kupił od Ciebie ta instalke, to gdzie mógłbym założyć ?

I podtsawowe pytanie: ile to kosztuje ?
Może na priv.
Pozdrawki
Daro W.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 15:38
Posty: 115
Skąd: Wawa
Auto: MX3 V6 '93; APRILIA RSV MILLE

Postprzez michal_krakoof » 28 lip 2004, 15:21

XXX napisał(a):Jakiej chcesz...

Nie ...
Przecie jak bedzie za zimno to gaz sie nie zdola odpowiednio rozprezyc...
Ale 30 to minimum stosowane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 13:58
Posty: 310
Skąd: Kraków
Auto: Obecnie – BMW e91 330XD
Obecnie – Mazda 3 BK 1.6 d 109 KM
– Subaru Legacy IV (moja)
– Mazda 323F (BJ) 2.0 Sportive (niqsmx3)
– Mazda 323F (BA) 2.0 GT
– Mazda MX-3 K8 (moja)

Postprzez xXx » 28 lip 2004, 17:00

Michał....jasne, ale kolega pytał o możliwość ustawienia. Wiadomo, że najbardziej optymalna temperatura to około 40 st. celsjusza...

Daro.....III generacja to cośpośredniego pomiędzy SGi a II gen. czyli mieszadłem.

Jeżeli zdecydowałbyś się to może założyć Ci ją każdy zakład montujący SGi.....A jak chcesz to załątwię Ci założenie w Lublinie.


Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez zbyniu » 21 sie 2004, 15:34

Jakie koszta są w LUBLINIE montażu SGI na R4 a jakie do V6.
W moim terenie jest tylko pytanie ile cylindrów i odpowiedz 4-4tys ,6-6tys trochę chore bo chyba takiej róznicy nie ma w materiale .
Pytam bo mam kolejny samochód do zagazowania i zastanawiam się co założyć
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2003, 16:07
Posty: 122
Skąd: myszków
Auto: 626ge 2.5,1.8,ESPACE 3.0V6 24V

Postprzez Smirnoff » 21 sie 2004, 15:44

Zbyniu, wszystko zalezy od producenta instalki – np LOVATO na udanego założy się za ok 4 – 4.5 kafla do V6, ale w maździe to egzaminu nie zdaje, bo nie ma odpowiednich "programów" do ustawień kompa.
Generalnie w zaprzyjaźnionym zakładzie da rade zamontować SGI do V6 za ok 5kpln.
Jakby co, to napisz mi PW to podam namiary.
Pozdr
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Smirnoff » 21 sie 2004, 15:48

Daro napisał(a):Witam,

no właśnie:
– co to znaczy "sekwencyjny"??
I gdzie jest konieczność stosowania go ??
Mam na myśli LPG oczywiście.


Teoretycznie konieczność stosowania wyłącznie instalacji SGI występuje głównie w silnikach z plastikowym kolektorem. Oczywiscie mozna w takich autach zastosować mieszadło i kolektor wymienić na metalowy.
Jednakże niejednokrotnie robi sie na mieszadle bez wymiany kolektora i te auta jeżdżą. (przykład: Honda Civic 1.4iS 5D '98)

Piszesz też o III generacji – w praktyce tego juz sie nie stosuje, bo jest to coś w stylu jednopunktowego wtrysku LPG –> patent został zastąpiony wielopunktowym SGI. W praktyce albo zakłada się mikser, albo SGI i koniec.

Pozdr
SM

PS
Do Silników serii Kx spokojnie mozna wstawić mieszadło, bo te silniki bez problemów zapindalają na takim patencie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez xXx » 21 sie 2004, 22:02

III generacja to raczej połączenie miksera i wtryskiwania w kolektor....a jednopunkt to raczej mikser w połączeniu w krokowcem.

We wtrysku jednopunktowym paliwo wtryskiwane jest przed kolektorem, a w III generacji podawane było w prosty sposób bezpośrednio do każdego cylindra.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Smirnoff » 22 sie 2004, 00:38

W-g mnie mikser w połączeniu z krokowcem to ...gaźnik.... ale kij, jak zwał tak zwał :P Wiadomo o co siem rozchodzi :)
Pozdro
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez michal_krakoof » 24 sie 2004, 16:49

JA mam Stargas Polaris i chodzi git, co niektorzy widzili badz odczuli...
Mozna zalozyc za okolo 5 kola w kraku do v6 co jak na nasze warunki jest cena dobra...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 13:58
Posty: 310
Skąd: Kraków
Auto: Obecnie – BMW e91 330XD
Obecnie – Mazda 3 BK 1.6 d 109 KM
– Subaru Legacy IV (moja)
– Mazda 323F (BJ) 2.0 Sportive (niqsmx3)
– Mazda 323F (BA) 2.0 GT
– Mazda MX-3 K8 (moja)

Postprzez artus » 26 sie 2004, 21:21

Mi natomiast zaufane serwisy zagazowywania aut poleciły instalke III generacji za 2,7tyś firmy Elpigaz typu Nicolaus 2004. Jest to układ przeznaczony do wielopunktowego wtrysku z lambdą i katem. Byłem w paru zakładach i stwierdzili, że mozna założyć SGI, ale po co przepłacać. Jak inni bałem się tzw.strzałów, ale z tego co wiem to jest wina złego stanu przewodów WN i świec.
Na razie jeszcze nie założyłem ale nie wiem bo tankowanie Pb jest coraz boleśniejsze.
ZSW M926 MAZDA MX-3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2004, 23:24
Posty: 152
Skąd: Świnoujście
Auto: Mazda MX-3 1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy LPG