Instalacja STAG300 vs BRC SEQUENT24 – opinie

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Pioteq25 » 23 kwi 2007, 15:35

Obie instalacje są polecane przez ludzi, ale która od strony technicznej lepiej będzie współpracować z silnikiem mazdy? Ważnym „za” jest dla mnie możliwość pełnej ingerencji w ustawienia sterownika lpg bez zbytnich kombinacji.
Następne rzecz, to wtryskiwacze- z tego co czytałem do BRC nie ma wyboru, bo stosują jakieś firmowe, tylko jak z ich trwałością? Jakie wtryskiwacze są dobre do STAGA?
W ciągu miesiąca muszę założyć gaz i chcę wybrać jak najlepiej. Z góry dzięki za odpowiedzi.
Na co jeszcze zwrócić uwagę przy wyborze instalacji i montażu lpg?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez bucz » 23 kwi 2007, 21:54

mam BRC24
brykalem troszeczke na STAG-u , ale nie swoim autem

jak bym mial wybierac drugi raz bral bym tanszego STAGA – glowny powod: jesli nie widac roznicy to po co przeplacac

jak brac tanszego staga to doplac 200zl i zaaplikuj go w najlepsym zakladzie w okolicy – bez szambiarstwa – najlepiej w takim ktory zaklada tylko sekwencje
pojemność silnika (cm^2)
------------------------------------------------- x 200 = IQ posiadacza pojazdu
średnica wydechu (mm) x głośność (dB)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2006, 01:17
Posty: 107 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 626 1.8 16V LPG – 96r.

Postprzez kadet » 23 kwi 2007, 22:33

mam Staga u siebie i poki co jestem bardzo zadowolony. Z tym ze przejechalem dopiero ok 500km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2006, 20:40
Posty: 308
Skąd: Świdnik/Warszawa
Auto: był Xedos6 V6:( jest Octavia

Postprzez bucz » 23 kwi 2007, 23:01

kadet napisał(a):mam Staga u siebie i poki co jestem bardzo zadowolony. Z tym ze przejechalem dopiero ok 500km


dodaj dwa zera do przebiegu to wtedy ta opinia bedzie cos warta...
pojemność silnika (cm^2)
------------------------------------------------- x 200 = IQ posiadacza pojazdu
średnica wydechu (mm) x głośność (dB)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2006, 01:17
Posty: 107 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 626 1.8 16V LPG – 96r.

Postprzez marakus » 23 kwi 2007, 23:23

Ja mam BRC, ale kolega który też miał BRC do nowego auta wsadził STAGa i jest zadowolony, więc skoro jest tak samo dobry a tańszy to wniosek jest prosty. Zresztą STAG ma dość dobrą opinię na tym forum, więc czemu nie...
Kiedyś Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2006, 13:20
Posty: 818
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Toyota Camry 2002r. 2.4L

Postprzez bucz » 24 kwi 2007, 00:01

ktos sie orientuje czy do staga jest dedykowane oprogramowanie jak do BRC ?
chodzi glownie o to czy mozna sobie samemu pogrzebac za pomoca kabelka rs232 w instalacji... bo BRC ma klucz sprzetowy i nawet jak ma sie soft to kiszka
pojemność silnika (cm^2)
------------------------------------------------- x 200 = IQ posiadacza pojazdu
średnica wydechu (mm) x głośność (dB)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2006, 01:17
Posty: 107 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 626 1.8 16V LPG – 96r.

Postprzez qpr » 24 kwi 2007, 06:50

hej!

sofcik do staga 200/300 jest na tej stronce:

http://www.ac.com.pl/autogaz/programy/

powinno działać bez problemu po popieciu przez rs'a
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2006, 06:41
Posty: 45
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F BA 1.5

Postprzez no_fear » 24 kwi 2007, 07:31

Pioteq25 napisał(a):STAG300 czy BRC SEQUENT24?

miałem podobny dylemat kilka tygodni temu – wybrałem KME DIEGO ;)
Jak przekopywałem internet, pytałem znajomych, gazowników to każdy polecał co innego...
A prawda taka, że jak instalka jest założona PROFESJONALNIE nie przez druciarzy, to nie ma żadnej różnicy co byś nie założył...

bucz napisał(a):ktos sie orientuje czy do staga jest dedykowane oprogramowanie jak do BRC ?
chodzi glownie o to czy mozna sobie samemu pogrzebac za pomoca kabelka rs232 w instalacji... bo BRC ma klucz sprzetowy i nawet jak ma sie soft to kiszka

Widać BRC sie zabezpieczyło przed "garażową" ingerencją ;) i wątpie, żebyś bez dedykowanego klucza sprzętowego cokolwiek zdziałał.
KME ma bardzo prosty sofcik po polsku i za jakiś czas pobawie sie w tworzenie nowych map spalania :]

Powodzenia
Sprzedam: aparat P5 z cewką zewnętrzną by "Tadziol"
Obrazekwww.SPAmobile.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez sołtys » 24 kwi 2007, 09:40

no_fear napisał(a):Widać BRC sie zabezpieczyło przed "garażową" ingerencją i wątpie, żebyś bez dedykowanego klucza sprzętowego cokolwiek zdziałał.


polecam Allegro kupisz sobie kabelek i płytkę z softem bez klucza do BRC, wystarczy popytać. <lol>
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez marakus » 24 kwi 2007, 12:25

A i jeszcze jedno – sterownik do BRC (ten który jest na kokpicie) idealnie pasuje w miejsce zaślepki np wyłącznika do halogenów lub innego dowolnego przycisku, przynajmniej w 626GE
Kiedyś Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2006, 13:20
Posty: 818
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Toyota Camry 2002r. 2.4L

Postprzez Pioteq25 » 24 kwi 2007, 15:29

Dzięki za odpowiedzi :)
Znalazłem w opisie BRC, że do kalibracji potrzebny jest jeszcze czujnik ciśnienia MAP, a ten nie stanowi części zestawu i jest używany wyłącznie przez serwis :( Taki trik zakładają czujnik do listwy wtrysków i po ustawieniu instalacji wyciągają, bo wszystko w normalnej eksploatacji działa bez niego.
Klucz sprzętowy można obejść kluczem programowym, który ściągnąłem razem z programem do BRC seauent24.
STAG pod tym względem wychodzi na plus, bo nie stwarzają takich udziwnień.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez marakus » 24 kwi 2007, 16:19

Jam mam na listwie z wtryskami jakiś czujnik ciśnienia, nawet raz mi padł, ale nikt nic do niego nie podłączał, jak robili przegląd instalki albo jakieś zmiany ustawień.
Kiedyś Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2006, 13:20
Posty: 818
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Toyota Camry 2002r. 2.4L

Postprzez Pioteq25 » 24 kwi 2007, 17:03

Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Pioteq25 » 24 kwi 2007, 17:03

Czujnik ciśnienia MAP

Czujnik ten jest identyczny z czujnikiem ciśnienia MAP systemu SEQUENT Standard (kod 09SQ10990001). Cechą charakterystyczną nowego rozwiązania jest jednorazowe wykorzystanie tego czujnika, wyłącznie w fazie programowania. Po zaprogramowaniu systemu czujnik należy usunąć i wykorzystać przy kolejnych montażach. Podczas normalnej pracy pojazdu wartość MAP zostaje oszacowana i uwidoczniona na ekranie programu SEQUENT 24.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Banior » 10 maja 2007, 16:56

Ja już podjąłem decyzję będę zakładał BRC Sekwencje 24 koszt 4300zł do 2,5V6 w Lublinie na ul. Łęczyńskiej w polecanym na forum zakładzie i mam nadzieję że będę zadowolony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 03:49
Posty: 132
Skąd: Dęblin
Auto: Madzi nie ma....:(

Postprzez bucz » 25 maja 2007, 15:04

BRC od 9 meisiecy na pokladzie
juz druga przymusowa wizyta w serwisie...
tym razem padl czujnik cisnienia – znowu niepotrzebne nerwy, strata czasu i jazda na benzynie przez 5 dni

strasznie zawodny ten wloski zlom
pojemność silnika (cm^2)
------------------------------------------------- x 200 = IQ posiadacza pojazdu
średnica wydechu (mm) x głośność (dB)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2006, 01:17
Posty: 107 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 626 1.8 16V LPG – 96r.

Postprzez GLADIATOR » 9 sie 2008, 20:49

Witam mam BRC Just w toyocie i ciągle coś nawala, same problemy jak kolega wyżej.

Drugi raz bym tego NIE założył nawet ich najnowszej SEQUENT24 czy jakoś tak.

Te instalacje nadają się do vw opel reno.
Szukam Mazdy 6,2003r,Kombi, :–)
http://corolla-e9.fm.interia.pl/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 cze 2005, 13:30
Posty: 16
Skąd: ZS/ZPL
Auto: E-9 1,3 12V 75KM

Postprzez Hazu » 10 sie 2008, 07:32

Ja mam Staga jeszcze w wersji 200 zprobiłe mna nim przeszło 50 000km raz tylko padł czujnik ciśnienia na gwarancji.
Poza błedami montażysty nie miałem problemów z instalacją tym bar z samym sterownikiem.

Zaletą tego rozwiązania jest dostępność do swieżoaktualizowanego oprogramowania i łatwość regulacji.
Poza tym każdy może sę podłączyć do sterownika wystarczy kabel i komputer nie potrzeba żadnych kluczy czy map sensorów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez LemJohny » 12 sie 2008, 10:12

Wybierz STAG 300 – U mnie 2 auta bez problemu hulają od ponad roku – jedno 40 tyś, drugie 35 tyś a jeszcze zostalo rok gwarancji... :) Podstawa to dobry zakład który zakłada – We Wrocławiu polecam – SPARKO na Braniborskiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2008, 10:29
Posty: 109
Auto: Mazda 3 2,3l

Postprzez 8dyb8 » 12 sie 2008, 13:50

hej
wlasnie podszedlem do gazowcow kolo mojej pracy (tasmowa na mokotowie – moze ktos poleca/nie poleca :D) to mi zaproponowali instalke SGI jakiejs polskiej produkcji za 2600.. co to jest? :P pewnie porownywalna jakosc do wloskich? czy jakas kupa?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 15:26
Posty: 164
Skąd: WWA
Auto: Ford Probe 2.0 // Pralka IV

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy LPG