SGI- STAG 300 spalanie a mapa i ustawienia

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Pavlikos » 6 sty 2007, 22:39

Witam wszystkich... Mam juz ponad miesiac SGI...
Wydaje mi sie ze troche za duzo pali LPG bo w cyklu mieszanym ale dosyc spokojnie, na dobrym gazie pali mi ok 10 l LPG ....a normalnie nie przekraczala 8 l BP...
Moje pytanie: Jaki powinien byc wykres mapy paliwa i gazu? Czy szybsze czasy wtryskow maja wplyw na spalanie? Jak ustawic mape, czasy wtrysków zeby palil samochod naj mniej ?
Jest jedna rzecz dla której warto żyć .... MAZDA .... i nie liczy sie nic :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2004, 14:57
Posty: 192
Skąd: kraków
Auto: mazda mx3

Postprzez Hazu » 7 sty 2007, 20:51

pamy wtrysków powinny się pokrywać to wskazane dla dobra silnika i komputera benzynowego

czasy wtrysków są ściśle zalezne od średnicy dysz

w sumie to wiele nie da się tu ustawić aby spalanie było niskie i wszystko było ok

można pokombinować przy średnicach dysz

a jeszcze jedno jaki śilnik masz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez slav » 8 sty 2007, 11:40

Pavlikos napisał(a):Wydaje mi sie ze troche za duzo pali LPG bo w cyklu mieszanym ale dosyc spokojnie, na dobrym gazie pali mi ok 10 l LPG ....a normalnie nie przekraczala 8 l BP...


jezeli okolo 10l LPG to chyba nie jest tak zle


emmarek napisał(a):pamy wtrysków powinny się pokrywać to wskazane dla dobra silnika i komputera benzynowego

czasy wtrysków są ściśle zalezne od średnicy dysz

w sumie to wiele nie da się tu ustawić aby spalanie było niskie i wszystko było ok


emmarek ma 100 % racje

a tak ogolnie daj sobie spokoj z kombinowaniem zeby auto spalalo tyle samo LPG co BP bo sobie jeszcze auto poknocisz i dopiero bedziesz mial problem.
to spalanie co masz jest w normie .
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2005, 23:38
Posty: 1137
Skąd: WLKP
Auto: rozne

Postprzez sołtys » 8 sty 2007, 12:05

drof napisał(a):to spalanie co masz jest w normie .


moim zdaniem spalanie jest jak najbardziej OK
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Karwoś » 8 sty 2007, 12:42

Szkoda że nie napisałem jaki silnik ale moje 2.3 na trasie pali więcej niż 10 a w mieście osiąga i 17.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Pavlikos » 8 sty 2007, 20:16

Mam silnik 1.6 16v.... normalnie palil mi bp 8l / 100km liczylem ze spalanie bedzie sie utrzymywac w granicach 9l LPG ale coz widocznie tak juz musi byc
Jest jedna rzecz dla której warto żyć .... MAZDA .... i nie liczy sie nic :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2004, 14:57
Posty: 192
Skąd: kraków
Auto: mazda mx3

Postprzez sołtys » 8 sty 2007, 21:12

średnio dodaje sie 20% wiec spalać powinna w granicach 9.6. a noga przypadkiem nie stała sie cieższa z racji tego że tankowania są tansze??
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Pavlikos » 8 sty 2007, 21:37

nie nie staram sie ekonomicznie jezdzic
Jest jedna rzecz dla której warto żyć .... MAZDA .... i nie liczy sie nic :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2004, 14:57
Posty: 192
Skąd: kraków
Auto: mazda mx3

Postprzez slav » 8 sty 2007, 22:56

Pavlikos napisał(a):nie nie staram sie ekonomicznie jezdzic


ja tez <lol> srednia ostatnio wyszla 15 LPg <lol>
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2005, 23:38
Posty: 1137
Skąd: WLKP
Auto: rozne

Postprzez Karwoś » 8 sty 2007, 22:56

czasami zbyt duża ekonomiczność moze spowodować wzros spalania – szczególnie jak sie na wysokich biegach jeździ i próbuje np z 1500 przyśpieszać – czas wtrysku bardzo się wydłuża i niestety gaz ubywa szybciej.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Puhcio » 8 sty 2007, 23:22

Karwoś napisał(a):Szkoda że nie napisałem jaki silnik ale moje 2.3 na trasie pali więcej niż 10 a w mieście osiąga i 17.


A ile benzyny pali M6 2.3 A/T ?
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez slav » 8 sty 2007, 23:24

Karwoś napisał(a):czasami zbyt duża ekonomiczność moze spowodować wzros spalania – szczególnie jak sie na wysokich biegach jeździ i próbuje np z 1500 przyśpieszać – czas wtrysku bardzo się wydłuża i niestety gaz ubywa szybciej

w moim przypadku nie o to mi chodzilo hahaha
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2005, 23:38
Posty: 1137
Skąd: WLKP
Auto: rozne

Postprzez Karwoś » 10 sty 2007, 00:28

Jak jeździłem na Pb – co nie trwało zbyt długo to po Białymstoku paliła mi ok 13-15 – ale ja wolno nie jeźdzę i nie przyspieszam za wolno bo tego nie lubię. Producent podaje 12.2 w 5biegowym automacie – ja mam 4biegi i przestaje się dziwić temu spalaniu. Gazu wali do 17. chociaż ostatnio jeźdzę na trasie i wyszło ok 11 (10.45-10.75) – tankuje tylko na BP zawsze do pełna.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez GraPys » 12 sty 2007, 22:39

Moja GW FS 2.0 też na Stag-300 pali średnio 11.5l i nie ma tu znaczenia czy jeżdżę w przedziale obrotów 2000-3000 czy 3500-4500. Ten drugi przedział daje większą swobodę w poruszaniu się.... :D
Sprzedałem mazdę,
i usmiech mi wrócił na twarz.
Kupiłem Peugeota,
i znowu pokochałem podróże samochodem
Forumowicz
 
Od: 19 lip 2006, 11:39
Posty: 52
Skąd: Gliwice
Auto: Peugeot 406 ST 2,0 Pb/SGI 2001

Postprzez Karwoś » 12 sty 2007, 23:18

GraPys napisał(a):nie ma tu znaczenia czy jeżdżę w przedziale obrotów 2000-3000 czy 3500-4500


To samo zauważyłem w Lancerze (Gaz OMVL Dream IX N) – no może o 0.5l więcej do 1l ale jak porównać przyjemność z jazdy to ... nawet nie ma co porównywać. Japońce po prostu nie lubią niskich obrotów.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy LPG