gazowanie mazdy 626 instalacja IV generacji (SGI)– podlaskie

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez michal_krakoof » 21 cze 2004, 10:29

Huano napisał(a):Mi w ASO powiedzieli zeby w ogole nie gazowac Mazd bo to jest profanacja. A potem stwierdzili ze niektorych w ogole nie powinienem gazowac (wymienil m.in. MX-3 V6). I mowili mi to o instalacji SGI – co mnie dosc zdziwlio, bo zrozumial bym jeszcze zwykle instalki z mieszaczem, ale czemu SGI?

eee tam ja mam i co...?
Na LPG-SGI i jest gites
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 12:58
Posty: 310
Skąd: Kraków
Auto: Obecnie – BMW e91 330XD
Obecnie – Mazda 3 BK 1.6 d 109 KM
– Subaru Legacy IV (moja)
– Mazda 323F (BJ) 2.0 Sportive (niqsmx3)
– Mazda 323F (BA) 2.0 GT
– Mazda MX-3 K8 (moja)

Postprzez Huano » 21 cze 2004, 18:29

michal_krakoof napisał(a):eee tam ja mam i co...?
Na LPG-SGI i jest gites

Podaj jaka wrzuciles (model/nazwe) to moze jednak namowie ojca (biedak wydaje okolo 1000 zl miesiecznie na paliwko to mu sie w miare szybko zwroci...)
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 09:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez Paweł » 21 cze 2004, 19:03

Widzę, że masz pojęcie o instalacjach LPG ale nie zgodzę sięz Tobą że wtryskiwacze nie są w tym przypadku istotne.....im szybszy wtryskiwacz tym mniejsza dziura przy wciśnięciu gazu po CUT OFF-ie i tego chyba mi nie zaprzeczysz.


Co to jest dziura, a co to jest szybki wtryskiwacz? Bo mam jakies watpliwosci, mimo ze nie znam sie na LPG.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11059 (565/888)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez xXx » 21 cze 2004, 20:07

Dziura: Po wciśnięciu pedału gazu silnik nie wchodzi od razu na wysokie obroty, wchodzi po niewielkiej przerwie.

Szybki wtryskiwacz: Wtryskiwacz dwucewkowy.....zdolność otwarcia poniżej 2 ms.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 00:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez olek » 21 cze 2004, 22:20

trudno mi jest dyskutować dopóki nie zaloże sobie instalki, a póki co mam pytanie do XXX, jak sądzisz co by było, gdyby podać podać gaz nie poprzez mikser na przepustnice ale poprzez rozdzielacz na cztery wężyki do kolektora???. reszta zostałaby taka sama jak w instalacji 2gen. , ryzyko strzału mniejsze (~1-2%) a koszty w granizach 2,5 tys zł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2003, 15:43
Posty: 187
Skąd: Kraków
Auto: mUćKa 626/GE/FP/GSI

Postprzez Paweł » 22 cze 2004, 00:07

Dziura: Po wciśnięciu pedału gazu silnik nie wchodzi od razu na wysokie obroty, wchodzi po niewielkiej przerwie.

Szybki wtryskiwacz: Wtryskiwacz dwucewkowy.....zdolność otwarcia poniżej 2 ms.....


I chcesz powiedziec, ze przy wtryskiwaczach otwierajacych sie kilka (?) milisekund szybciej odczujesz te roznice "na obrotomierzu"? Cos mi tu nie pasuje. Jaki wplyw moze miec szybkosc dzialania wtryskiwacza na opoznienie silnika przy przyspieszaniu? Na pewno podaje on precyzyjniejsza dawke paliwa, ale uwzgledniajac "ociezalosc" wolniejszych wtryskow mozna zniwelowac te roznice programem komputera.
Przy bardzo wysokich obrotach, gdzie czas i moment otwarcia jest bardzo istotny, tam "szybkosc" wtryskiwacza ma pewnie odczuwalne odczuwalne znacznie...

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11059 (565/888)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez xXx » 22 cze 2004, 08:03

Przy bardzo wysokich obrotach, gdzie czas i moment otwarcia jest bardzo istotny, tam "szybkosc" wtryskiwacza ma pewnie odczuwalne odczuwalne znacznie...


I tu się mylisz Tco. Przy obrotach wyższych od 4 tyś obr/min wtryskiwacze otwarte są przez cał czas.


Jeżeli chodzi o tzw "DZIURĘ" to może się źle wyraziłem przez co nie zrozumiałeś tego. "Dziura powstaje w momencie, gdy po hamowaniu silnikiem(puszczony gaz) dodajemy gazu nagle i w tym momencie wtryskiwacz musi błyskawicznie przejść ze stanu zubożenia "CUT OFF" do stanu przyśpieszania. Wszystko to odbywa się za pośredinctwem wężyków gumowych, które poprzez odpowiednio dobrane dysze wtryskują ''LPG'' do kolektora dolotowego. Wiadomo, że w tym przypadku długość przewodów ma duże znaczenie, ale nie w przypadku wtryskiwazy dwucewkowych Matrix. Przykładem jest zupełnie inna długość węzykó doprowadzających LPG do kolektora w MX3 Michała z Krakowa. Tco dobrze mówisz, że niewydolność wtryskiwaczy można zniwelować poprzez edycję "mapy" w ECU LPG. Wszystko było by fajnie, gdyby nie skrajna możliwość otwarcia wtryskiwaczy (szybkość). Programowo nie przestawi się tego, jeżeli wtryskiwacz na to nie pozwoli.

Po swoim przykładzie mogę powiedzieć, że przy tych samych długościach wężyków i zastosowaniu dwuch typów wtryskiwczy jedynie na "Matrix"-ach udało mi się osiągnąć oczekiwany efekt.

P.S. Jeżeli czas wtrysku na PB wynosi 2,55 ms a czas wtrysku LPG wynosi 4,55 ms to wtedy mieszanka zostaje zubożona dwukrotnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 00:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez olek » 22 cze 2004, 22:51

widzę że cała sprawa kręci się wokół szybkości wtryskiwaczy, wnioskuje z tego, że przepustowość (dawka gazu) uzależniona jest wyłącznie od czasu w jakim wtryskiwacz pozostaje otwarty, co zatem z ciśnieniem gazu przed wtryskiwaczami oraz z wydajnością reduktora, czy ilość gazu przepuszczana przez wtryskiwacze w tym samym czasie jest TAKA SAMA ?
czas mierzony w milisekundach to tysięczne sekundy, czyli przy wysokich obrotach wtryski podają gaz "cały czas" i wydaje mi się , że ilość podawanego gazu może być uzależniona nie od czasu ich otwarcia ale od wielkości szczelin przez które przechodzi gaz oraz od ciśnienia
co Wy na to ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2003, 15:43
Posty: 187
Skąd: Kraków
Auto: mUćKa 626/GE/FP/GSI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy LPG