Akme SGI – czy ktoś zna tę instalkę?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez gofras » 8 cze 2006, 07:16

Pytanie jak w temacie. Instalka jest polska i według gaziarza bezproblemowa w użytkowaniu (200 założonych i brak reklamacji). Podstawowy atut to cena – 2.800 PLN, ale nie znam jeszcze opinii zadowolonych użytkowników :D .
Swoją drogą, jeżeli banda trojga podniesie akcyzę, to trzeba będzie dużo jeździć, żeby szybko się zwróciła :P http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=757019

Aha, tu jest link do strony producenta http://www.kme.com.pl/index.html
gofras
 

Postprzez Hazu » 8 cze 2006, 08:49

JA miałem zakładać tą instalację też słuszałem że dobra tylko niektórzy miewają problemy z ustawieniem
Ja zqałożyłem Staga- 200 różni sie tylko komputerem ale była jeszcze tańsza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez ravo » 8 cze 2006, 16:33

prosze o poprawne nazwanie tematu tak jak reszta w tym dziale !!
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Topaz » 8 cze 2006, 17:07

emmarek STAG – 200 musi być tańszy, bo jest sterownikiem synchronicznym, a centralka z KME jest pełną sekwencją. :)
Zgadnij kotku, co mam w środku....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2006, 20:18
Posty: 477
Skąd: Białystok
Auto: M6 2.3 Sport

Postprzez Hazu » 8 cze 2006, 20:11

sp4ubw napisał(a):jest sterownikiem synchronicznym


Może ja jestem mało rozumny albo mało wiem ale:

Jak może być wtrysk sekwencyjny nie synchroniczny, toż to by była III generacja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Hazu » 9 cze 2006, 14:25

sp4ubw
Wydaje mi się że coś przeczytałeś tylko nie do końca <lol> <lol> <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Topaz » 9 cze 2006, 22:20

emmarek NIe musiałem czytać, :) wiem jak działa STAG, jest synchroniczny bo nie analizuje czasów wtryskiwaczy benzyny jednocześnie każdego i nie steruje gazowymi wtryskami na tej podstawie tylko analizuje czas wtrysku pierwszego wtryskiwacza i na jego podstawie przedłuzą/skraca czasy pozostałych wtryskiwaczy.

Wtrysk sekwencyjny – nie synchroniczny – analizuje na bieżąco każdy wtryskiwacz i takimi sygnałami przetworzonymi przez sterownik steruje wtryskami gazowymi.

Poza tym w STAGu też chyba z tego co pamiętam z testów we wcześnoiejszych wersjach to kazdy wtrysk gazowy był jednocześnie otwierany. Teraz juz chyba nie. :)

i OFF top:
na targach gazowych ostatnich w W-wie AC – producent STAGa, reklamował go jako sekwencję. Ale na ostatnich targach w Kijowie juz tak nie było, w opisie był synchroniczny. :) Więc coś w tym jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2006, 20:18
Posty: 477
Skąd: Białystok
Auto: M6 2.3 Sport

Postprzez Hazu » 9 cze 2006, 22:36

.

Ja miałem na myśli synchronicznosć względem obrotów silnika.

sp4ubw napisał(a):STAG, jest synchroniczny bo nie analizuje czasów wtryskiwaczy benzyny jednocześnie każdego i nie steruje gazowymi wtryskami na tej podstawie tylko analizuje czas wtrysku pierwszego wtryskiwacza i na jego podstawie przedłuzą/skraca czasy pozostałych wtryskiwaczy.


Dla tego pewnie jest Stag- 4 i Stag-6 w zależności od liczby cylindrów.

Jak by na to nie patrzeć to i tak wynika z tego że Stag jest sekwencyjny

I czy przez to że korzysta z jednego sygnału sterującego wtryskiwaczami zamiast z 4 lub 6 Stag jest gorszy od innych komputerów ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Topaz » 9 cze 2006, 22:46

emmarek napisał(a):.

Dla tego pewnie jest Stag- 4 i Stag-6 w zależności od liczby cylindrów.

Jak by na to nie patrzeć to i tak wynika z tego że Stag jest sekwencyjny

I czy przez to że korzysta z jednego sygnału sterującego wtryskiwaczami zamiast z 4 lub 6 Stag jest gorszy od innych komputerów ???


Wszystkie centralki przeważnie maja oznaczenia ilości cylindrów, zależnie od tego ich cena jest inna, bo jest różna ilość końcówek wtrysków i części do emulacji wtrysków benzyny. A stag nie jest sekwencyjny i tak na razie bedzie. Chyba, że zmienią procesor w kolejnych wersjach. A czy jest gorszy, hmm, na pewno jest przez to tańszy. NIe można powiedzieć, że jest gorszy – jedynie nie bedzie działał poprawnie w części samochodów, natomiast te w których działa bedą jeździły poprawnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2006, 20:18
Posty: 477
Skąd: Białystok
Auto: M6 2.3 Sport

Postprzez Hazu » 9 cze 2006, 22:59

Jeżeli Stag nie jest sekwencyjny jak piszesz to dla czego po zmianie przewodów sterujących wtryskami chodzi nierówno ?

Skoro Stag nie ma sekwencji to jest to III generacja instalacji gazowej.

Czyli zostałem oszukany?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez gofras » 13 cze 2006, 09:00

Hmm, o Akme nie dowiedziałem się zbyt wiele, ale za to kwestia STAG-a i wtrysku synchronicznego nie mają dla mnie już tajemnic. :D :D :D
A tak poważnie to szwagier w środę zakłada tę instalkę do Omegi B, więc jak ktoś będzie zainteresowany to zamieszczę wkrótce pierwsze wrażenia. Opel też ponoć kiepsko się gazuje (w II generacji), jak Mazda, więc pewna porównywalność będzie.
Ja też się chyba na nią zdecyduję, ostatnia wątpliwość to zapowiadana podwyżka akcyzy na LPG, ale PB też ma to dotknąć. Chyba przydałyby się nowe wybory. ;)
gofras
 

Postprzez Thoorg » 27 cze 2006, 01:09

Witajcie ;)
Co do tej instalacji w temacie to ja takową posiadam: AKME SGI.
Wrażenia jak narazie mam lekko mieszane, a to dla tego, że odrazu po wsadzeniu gazu musze wymienić świece i kable wysokiego napięcia.
Świece wymieniłem i juz jest lepiej :] , czekam tylko jeszcze na kable i powinno być wporządku :) .
Gaz juz mi się zwraca długa droga do tego by był na plusie... jednak oszczędności już zaczynam odczuwać.
Cena za ta instalację myśle, że dobra ja dałem troszkę więcej.
Napisze jak się autko sprawuje po zmianie kabli, powinny być około piątku.
Co do opla i gazu to powiem tylko tyle, że moje poprzednie ople jeździły zdecydowanie lepiej na gazie niż benzynie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2006, 14:22
Posty: 46
Skąd: Częstochowa (okolice)
Auto: Mazda323F 1.5 16V 88PS 95r+SGI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy LPG