Silnik do remontu – przez LPG?

Postprzez czeslaw » 14 lut 2018, 12:06

Witam.

1,5 roku temu kupiłem Mazdę 323F BJ z 2001 roku. Auto było kupione na Słowacji, ale od nowości w Polsce i wyglądało na dość zadbane.
Oddałem ją do gazownika, aby zamontował w niej instalację gazową (Stag).
Działała bez zarzutu, zrobiłem nią na LPG ok. 20000 km. Instalacja była w tym czasie trzykrotnie doglądana przez instalatora (przegląd + wymiana filtrów), zawsze na czas.

Ostatnio zaczął mi znikać olej. Wstępna diagnoza brzmiała: dziurawa uszczelka pod pokrywą zaworów. Została więc ona wymieniona, jednak problem nie ustąpił. Oddałem ją więc na badanie spalin i okazało się, że są w nich pozostałości oleju. Czyli silnik bierze olej – ok. 1,5l / 1000 km. Sporo. Remont ok. 3000 zł, ale nie o to jest pytanie.

Czy instalacja gazowa mogła wpłynąć na tą awarię? Czy jest możliwość, że spowodował ją np. nieprawidłowy montaż LPG? Albo niewłaściwy dobór instalacji do silnika? Pytam, bo chcę zagazować drugie auto i szukam odpowiedniego gazownika. Ten warsztat ma dobre opinie i nie najniższe ceny. Wyglądają na profesjonalistów.
Początkujący
 
Od: 14 lut 2018, 11:57
Posty: 3 (1/0)
Auto: Mazda 323F BJ (2001), 1.6 benzyna 98 KM

Postprzez przemus011 » 14 lut 2018, 12:30

Mam tak samo z tym że w premacy 1.8 z lpg. Bierze sporo oleju, po odpaleniu kopci na niebiesko. Uszczelniacze zaworowe, pierścienie ?
Początkujący
 
Od: 11 lut 2018, 07:21
Posty: 4
Auto: Mazda Premacy 1.9 84kw 1999r.

Postprzez czeslaw » 14 lut 2018, 12:39

Oczywiście też kopci – raczej na biało, ale dość ostro.

Właśnie nie wiem co jest nie tak – podejrzewam, że jedno z tych dwóch. Póki co nikt mi tego dokładnie nie zdiagnozował, silnik pójdzie do remontu jak znajdę na to fundusze.
Początkujący
 
Od: 14 lut 2018, 11:57
Posty: 3 (1/0)
Auto: Mazda 323F BJ (2001), 1.6 benzyna 98 KM

Postprzez przemus011 » 14 lut 2018, 13:13

Ciekawe jakie są koszta +/– wymiany pierścionków z uszczelniaczami, ile szykować na tą przyjemność <płacze>
Początkujący
 
Od: 11 lut 2018, 07:21
Posty: 4
Auto: Mazda Premacy 1.9 84kw 1999r.

Postprzez czeslaw » 14 lut 2018, 14:44

Tak jak pisałem – ok. 3000 zł (to raczej górna granica), ale to się może wahać. Na wsi na pewno zrobisz taniej niż w takiej Warszawie.

Mnie mechanik próbował odwodzić od robienia tego. Mówił, że za stare auto i nie warto. Ja sobie jednak policzyłem i uszkodzonej nie sprzedam za więcej niż 2-3 tysiące. Sprawne kosztują 5-6 tysięcy, więc akurat koszt robocizny by pokrył różnicę, a ja miałbym sprawną Madzię do jeżdżenia.

Moje pytanie pozostaje aktualne – czy to przez LPG?
Początkujący
 
Od: 14 lut 2018, 11:57
Posty: 3 (1/0)
Auto: Mazda 323F BJ (2001), 1.6 benzyna 98 KM

Postprzez Bigbluee » 14 lut 2018, 21:50

Tego się nigdy nie dowiesz. LPG jest bardziej suche. Mogło sie przyczynić do korozji zaworów ale nie musiało. Może na benzynie nie za 20k km ale za 30k km miałbyś to samo. Nie wiadomo i nie da się tego powiedzieć. Przed montażem LPG trzebabby wszystko rozkręcić na czynniki pierwsze, pomierzyć i sfotografować aby miec do czego porównać.
Ostatnio podobną rozmowę przed założeniem LPG przeprowadziłem z moim mechanikiem i wersji tego co może się wydarzyć jest tyle ile silników. Każdy ma inne zużycie i po zmianie LPG mogą ale nie muszą dziać sie różne rzeczy. Jedni przejeżdżają 100k km a inni 20k km. Jedni sprawdzają luzy na zaworach co 30k km i jest dobrze a inni muszą regulować 1-2 razy co kosztuje niemałe pieniądze.
Nie ma reguły.

Ci co mają 2.3 bez LPG też piszą, że nagle silnik potrafi zacząc brać olej i do wymiany pierscienie, uszczelniacze itd a lpg nie mają. Silnik ten w ogóle ma opinie takiego co dość szybko zaczyna brać olej. Jakoś wielce od 2.0 się nie różni a jednak 2.0 uznawany jest za bezawaryjną pewną jednostke.

Dlatego bez szklanej kuli nikt nei odpowie na Twoje pytanie.
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 12:50
Posty: 795 (5/49)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez Razglaz » 16 lut 2018, 16:51

Prawdopodobnie wypalił się zgromadzony w komorach spalania nagar i teraz na pierścieniach puszcza. Zdarza się to czasami w silnikach z dużym przebiegiem, zwłaszcza jeżeli zalewany był olejem mineralnym.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 sty 2018, 12:52
Posty: 24 (0/7)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: było
323f BA 1997r.
Rx-8 HP 2003r.
3BK 2.3l USA 2006
Obecnie
3BM 2.0 2014

Postprzez zadra » 23 lut 2018, 00:30

wypalił się zgromadzony w komorach spalania nagar i teraz na pierścieniach puszcza

Mazda ma dodatkowy pierścień zgarniający nagar, więc ta teoria raczej odpada, chyba,że ten pierścień zapiekła się jako pierwszy..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez oluska » 22 maja 2018, 20:47

LPG a pierścienie to 2 różne bajki, co ile robiles wymiany oleju?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2017, 19:57
Posty: 91 (1/2)
Skąd: LKR
Auto: Mazda 2
HB 2015
PB 1.5 90KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323