Mazda 323f Z5 – przełącza na PB

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Fred.X » 9 sty 2017, 21:38

Jeśli chodzi o jakość gazu to polecam Shell , przebiegi 40-60 km większe robie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 18:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez rafał88 » 10 sty 2017, 09:01

Dzwonilem do gaziarza i mowił ,zebym nie srał żarem tylko poczekał az sie ociepli, mowił ze mial mase telefonow z takim problemem jak u mnie no i ze jakosc lpg w Pl jest taka sobie i jak przyszło -20C ponad to zrobiło swoje. Aaa mi własnie na jednym z orelnow u mnie wychodzi ładne spalanie , ale najlepiej na Artusie , tam jak zataknuje to ilosc km poprostu mistrzowskie robi to auto na lpg. Na shelu tankowalem kilka razy w rze i zjarał mi jakbym mial dwulitrówke pod maską.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Fred.X » 10 sty 2017, 18:25

rafał88 napisał(a):Dzwonilem do gaziarza i mowił ,zebym nie srał żarem tylko poczekał az sie ociepli, mowił ze mial mase telefonow z takim problemem jak u mnie no i ze jakosc lpg w Pl jest taka sobie i jak przyszło -20C ponad to zrobiło swoje.
głupoty gada, temp zamarzania lpg -84 st C , niech się zastanowi zanim coś palnie

Dopisano 10 sty 2017, 19:27:

Reduktor zamarznie jak będziesz miał powietrze w układzie chłodzenia(patrz zapowietrzony reduktor)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 18:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Beny » 10 sty 2017, 19:13

Fred.X napisał(a):Jeśli chodzi o jakość gazu to polecam Shell , przebiegi 40-60 km większe robie :)
ja też ale w zależności od dostawy <oczy> ,teraz Orlen u mnie najlepiej wychodzi spalanie.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez sebekle » 10 sty 2017, 19:32

Fred.X napisał(a):
rafał88 napisał(a):Dzwonilem do gaziarza i mowił ,zebym nie srał żarem tylko poczekał az sie ociepli, mowił ze mial mase telefonow z takim problemem jak u mnie no i ze jakosc lpg w Pl jest taka sobie i jak przyszło -20C ponad to zrobiło swoje.
głupoty gada, temp zamarzania lpg -84 st C , niech się zastanowi zanim coś palnie

Dopisano 10 sty 2017, 19:27:

Reduktor zamarznie jak będziesz miał powietrze w układzie chłodzenia(patrz zapowietrzony reduktor)

może nie zamarza ale traci prężność i ciśnienie-im niższa temperatura gazów (nie tylko LPG) tym niższe ciśnienie. pełno jest w tym roku takich przypadków.
rafał88, dobij ciśnienia do butli kompresorem i zobacz
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 01:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez Fred.X » 10 sty 2017, 20:01

– 28st C , Ford Mondeo MK2 2.0 zetec , nie było najmniejszego problemu , nigdy nie miałem żadnego problemu z ciśnieniem, na moje reduktor sie kończy albo --->> chyba że zainteresowany tankuje na stacji No Name
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 18:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez sebekle » 10 sty 2017, 20:18

jeszcze gorzej jest jak jest baniak dystrybutora na zewnątrz a nie w ziemi. za mało zimowy gaz w tym roku zrobili. do tego jak zwykle było zamiast 15 bar na dystrybutorze wszędzie na styk 12
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 01:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez rafał88 » 10 sty 2017, 21:47

Fred.X napisał(a):– 28st C , Ford Mondeo MK2 2.0 zetec , nie było najmniejszego problemu , nigdy nie miałem żadnego problemu z ciśnieniem, na moje reduktor sie kończy albo --->> chyba że zainteresowany tankuje na stacji No Name

Czytaj wyzej gdzie tankuje :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Nieuk0192 » 13 sty 2017, 00:50

Miałem to samo, tyle że zmieniało mi na PB przy ok 2,5k rpm. Pojechałem do firmy gdzie zakładano instalacje, wymienili listwę wtryskową, problem znikł, ale czasem falowały obroty na luzie, więc ponownie podpięli się pod mój komp od lpg, ustawili obroty na jałowym i jest git :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2015, 20:29
Posty: 69 (13/0)
Skąd: Białystok
Auto: Była –> Mazda 323F BA 1.5 1995r
Jest –> Mazda 323F BA 1.5 LPG 1998r

Postprzez rafał88 » 13 sty 2017, 07:55

Listwa jest zmieniona nie tak wcale dawno . Wolne obroty przez kompa lpg w Z5 <co?> Niemozliwe akurat w tym aucie ... Zauwazylem ,ze jak było wczoraj juz bliżej 0C problemu nie ma, wieczorem zjechało do -13C i juz przy 4krmp znow przełacza na pb, tankowane na Orlen.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez xRafalx » 13 sty 2017, 11:27

Może jakichś czujnik temperatury od gazu ?
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 10:37
Posty: 3598 (51/68)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Fred.X » 13 sty 2017, 16:10

Czujnik powinien być w reduktorze właśnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 18:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Nieuk0192 » 13 sty 2017, 17:09

rafał88 napisał(a):Listwa jest zmieniona nie tak wcale dawno . Wolne obroty przez kompa lpg w Z5 <co?> Niemozliwe akurat w tym aucie ... Zauwazylem ,ze jak było wczoraj juz bliżej 0C problemu nie ma, wieczorem zjechało do -13C i juz przy 4krmp znow przełacza na pb, tankowane na Orlen.


No tak, mechanik podpiął się pod moj komp, coś tam sobie po klikał u siebie i obroty są takie jak trzeba :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2015, 20:29
Posty: 69 (13/0)
Skąd: Białystok
Auto: Była –> Mazda 323F BA 1.5 1995r
Jest –> Mazda 323F BA 1.5 LPG 1998r

Postprzez sebekle » 13 sty 2017, 23:00

nie regulował obrotów a skład mieszanki na wolnych obrotach. rafał88, kup sobie kabel, przestań ufać gazownikom i zobacz na jaką temperaturę gazu masz ustawione przejście na benzynę. warto samemu próbować bo jest to do ogarnięcia bez problemów
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 01:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez rafał88 » 13 sty 2017, 23:17

Noo ten co jezdze do niego to nie jakis naciagacz. Ja mialem problem z jazda po przelaczeniu i to ogarnial to hajs wzial dopiero jak drugi raz zalecialem na kontrole po tygodniu. Noo chyba trzeba tak zrobic ,zeby samemu tez mozna bylo kontrolowac
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez sebekle » 14 sty 2017, 00:52

zobaczysz co się dzieje na bieżąco. dostałbyś termin audiencji u specjalisty na dzisiaj a dzisiaj usterki brak. i co wtedy? :P
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 01:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez rafał88 » 14 sty 2017, 08:23

Nooo tu masz 100% racji <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez rafał88 » 27 gru 2018, 14:43

Iii znowu pisze tutaj. Mam dziwne akcje na ELPIDŻI. Aa wiec tak pierwszy problem jaki jest do roziazania to pewnie reduktor w smietnik . Ale najsampierw pokaze mape.

Dopisano 27 gru 2018, 15:45:

Tak wyglada mapa, ale ogolnie problem jest taki ,ze jak dam w palnik to cisnienie z ok 1bara potrafi zejsc do 0.6bara. Oczywiscie na programie jest ustawione ,ze minimalne cisnienie moze byc 0.5 i dlatego tez nie przełącza sie na PB
I kolejna sprawa ,ze zaczał mi palic dosc sporo. gdzie wczesniej 8litrów raczej było normą , tak teraz 10 litrów pucuje. Na trasie 9 litróow a wczesniej 7.5 a nawet i mniej było. No i czuc gazem pod maska , nie taki ogrzanym tylko własnie takim cieklym..
Załączniki
IMG_20181227_140641.jpg
IMG_20181227_140648.jpg
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Bigbluee » 30 gru 2018, 20:09

A jakie masz ciśnienie "zadane/strojenia" na pierwszej stronie programu w tabelce po lewej ? Nie pamiętam dokładnie jak ono sie nazywało.
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 12:50
Posty: 795 (5/49)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez rafał88 » 2 sty 2019, 18:12

Wiesz , dzisiaj wrzuce cos wiecej. Własnie wymieniłem reduktor na Alex Shark 1200 i podłacze do kompa. Auto ogolnie o dziwo na zimnym odpaliło na lpg w trybie awaryjnym , jak dobrze pamieta. Wczesniej nie było opcji na takie odpalenie. Odpalnieni było tylko dla sprawdzenia szczelnosci jakby sie kto pytał.

Dopisano 3 sty 2019, 16:02:

Cisnienie zadane jest 0.97.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy LPG