Mazda3 BL 1.6 BRC SQ 32 OBD – pytania
1, 2
Witam, w zeszły czwartek stałem się szczęśliwym posiadaczem Mazdy3. Niestety ze względu na ekonomikę zamontowałem jej podtlenek gazotu, model jak w tytule. Rok auta 2010 przebieg 90 500km. I tu mam kilka pytań:
1. Odczuwam spadek mocy (momentu obrotowego), muszę ją wyżej kręcić. Czy to normalne? Czy jest coś do poprawy w oprogramowaniu?
2. Wskazania kompa w samochodzie pokazują chwilowe spalanie ciut wyższe niż na benzynie oraz średnie też około 0.4l/100km wyższe. Czy to oznacza, że komp auta pokazuje wskazania zużycia gazu?
3. Model ten nie ma tradycyjnego wskaźnika paliwa, tyko komputerowy, i mimo jazdy na gazie komp pokazuje mocny spadek benzyny. Co się stanie jak dojdzie do rezerwy i niżej? i skąd mam wiedzieć ile benzyny jest w baku?
4. Przy jakim przebiegu proponujecie sprawdzić luzy zaworowe? Do tej pory to nie było robione.
Z góry dzięki z odpowiedzi.
Pozdrawiam
1. Odczuwam spadek mocy (momentu obrotowego), muszę ją wyżej kręcić. Czy to normalne? Czy jest coś do poprawy w oprogramowaniu?
2. Wskazania kompa w samochodzie pokazują chwilowe spalanie ciut wyższe niż na benzynie oraz średnie też około 0.4l/100km wyższe. Czy to oznacza, że komp auta pokazuje wskazania zużycia gazu?
3. Model ten nie ma tradycyjnego wskaźnika paliwa, tyko komputerowy, i mimo jazdy na gazie komp pokazuje mocny spadek benzyny. Co się stanie jak dojdzie do rezerwy i niżej? i skąd mam wiedzieć ile benzyny jest w baku?
4. Przy jakim przebiegu proponujecie sprawdzić luzy zaworowe? Do tej pory to nie było robione.
Z góry dzięki z odpowiedzi.
Pozdrawiam
- Od: 22 lis 2016, 07:21
- Posty: 8
- Skąd: Sulejówek
- Auto: Mazda 3, 1,6 105KM, 2010
Przy odpowiednio założonej instalacji i wyregulowanej nie może być takich odczuwalnych spadków mocy. To jest temat, który musisz sprawdzić. Co do niskiego poziomu wskazania Pb – czy masz wbudowany emulator w instalacji? W sumie powinieneś...
Niestety emulatora brak. Zacząłem o tym czytać dopiero wczoraj po założeniu instalacji. A niestety zakład, który to robił nic o takim urządzeniu nie wspomniał.
Co do spadków mocy, oceniam je tak na 10 do 15%. Za 1 000 km mam podjechać na pierwszy przegląd to to zgłoszę.
A taki emulator, to jaki jest koszt?
Najbardziej się martwię o luzy zaworowe. Podzwoniłem po kuliku warsztatach. W ASO powiedzieli, że luzów to na pewno nie będę robił do 200kkm. W Auto Jaksa, żeby gazu nie zakładać, bo będę robił co 30kkm i koszt 2 000PLN W Auto Japan w ząbkach cena już rozsądniejsza. Chodzi mi o to jakie Wy macie doświadczenia z tym modelem silnika i gazem?
Co do spadków mocy, oceniam je tak na 10 do 15%. Za 1 000 km mam podjechać na pierwszy przegląd to to zgłoszę.
A taki emulator, to jaki jest koszt?
Najbardziej się martwię o luzy zaworowe. Podzwoniłem po kuliku warsztatach. W ASO powiedzieli, że luzów to na pewno nie będę robił do 200kkm. W Auto Jaksa, żeby gazu nie zakładać, bo będę robił co 30kkm i koszt 2 000PLN W Auto Japan w ząbkach cena już rozsądniejsza. Chodzi mi o to jakie Wy macie doświadczenia z tym modelem silnika i gazem?
- Od: 22 lis 2016, 07:21
- Posty: 8
- Skąd: Sulejówek
- Auto: Mazda 3, 1,6 105KM, 2010
Mam co prawda 2.0 z LPG ale miałem już kilka aut z LPG i fakt że odczuwasz spadek mocy mnie dziwi, nigdy tego nie odczułem nawet w przy mniejszym swifcie 1,3.
Wskazanie może przekłamywać i tym bym się nie przejmował, ważne żeby pod dystrybutorem i w portfelu się zgadzało, Poproś gazownika aby ustawił LPG na "bogato" będzie wiedział o co chodzi, powinno pomóc w temacie gniazd zaworowych-jak jest na ubogo temperatura spalania jest wyższa i to nie jest dobre, Ja mam usawiony mały dotrysk benzyny powyżej 80% obciążenia celem zabezpieczenia gniazd-nie wiem czy to działa (pierwszy raz mam tak ustawione) minimalnie spala mi benzyne ale myślę że mniej niż z 5% VS gaz
Ja u siebie nie mam emulatora wskazania i nie opada mi wskazanie paliwa ale mam inny licznik i 2.0....
Ale w razie czego to koszt około 150 zł i 20 minut w warsztacie.
Wskazanie może przekłamywać i tym bym się nie przejmował, ważne żeby pod dystrybutorem i w portfelu się zgadzało, Poproś gazownika aby ustawił LPG na "bogato" będzie wiedział o co chodzi, powinno pomóc w temacie gniazd zaworowych-jak jest na ubogo temperatura spalania jest wyższa i to nie jest dobre, Ja mam usawiony mały dotrysk benzyny powyżej 80% obciążenia celem zabezpieczenia gniazd-nie wiem czy to działa (pierwszy raz mam tak ustawione) minimalnie spala mi benzyne ale myślę że mniej niż z 5% VS gaz
Ja u siebie nie mam emulatora wskazania i nie opada mi wskazanie paliwa ale mam inny licznik i 2.0....
Ale w razie czego to koszt około 150 zł i 20 minut w warsztacie.
Będę dalej opisywał sytuację. Na razie auto odstawiłem do Wyszyński Auto Centrum na zabezpieczenie antykorozyjne, odbieram w piątek.
Jakby jeszcze ktoś się wypowiedział o tych luzach, będę wdzięczny.
Jakby jeszcze ktoś się wypowiedział o tych luzach, będę wdzięczny.
- Od: 22 lis 2016, 07:21
- Posty: 8
- Skąd: Sulejówek
- Auto: Mazda 3, 1,6 105KM, 2010
Znajomy gaziarz uparcie twierdzi, że luzy na gazie należy sprawdzać 2x częściej niż w przypadku jazdy na benzynie.
Sama kwestia problemów świeżo po montażu LPG to tradycja, może po prostu pojechałeś do kiepskich gazowników i odstawili fuszerke...
Sama kwestia problemów świeżo po montażu LPG to tradycja, może po prostu pojechałeś do kiepskich gazowników i odstawili fuszerke...
Co do fachowców, to nie wiem. Może po prostu trzeba lekko przestawić kompa. Fachowcy jedni z najbardziej polecanych w Warszawie.
A z luzami to w tym silniku jest: sprawdzać co 120kkm
A z luzami to w tym silniku jest: sprawdzać co 120kkm
- Od: 22 lis 2016, 07:21
- Posty: 8
- Skąd: Sulejówek
- Auto: Mazda 3, 1,6 105KM, 2010
Słabi to chyba fachowcy, skoro montują instalację do Mazdy i nie wiedzą oraz nie informują, że trzeba wstawić emulator ... Tragedia na dzień dobry, brak mocy to kwestia odpowiedniej kalibracji auta podczas jazdy, a nie na postoju, zrób kilka setek km i podjedź na regulację, ale po trasie. Spalanie będziesz miał nieco wyższe niż PB, ale w okolicach 1-1,5l.
-
makmarc
A którzy to ?janekmazda3 napisał(a):Fachowcy jedni z najbardziej polecanych w Warszawie.
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 19:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Ja bym ich tak nie skreślał. Na razie zadałem pytanie na forum, bo do tej pory nie jeździłem na gazie. Moje pierwsze auto to Octavia 1.6 75KM, to był szatan Później Leon 1.6 105KM, Superb TDI 130KM, i Mondeo TDCI 115KM. Pewnie powinni mnie poinformować o możliwości emulatora. Natomiast spadek bez problemu poprawią. Nie chce, żeby ktoś ich źle ocenił na podstawie jednej małej mazdy 3 Bardzo sympatyczna obsługa i robią setki instalacji gazowych i nie jedna osoba mi ich polecała. EGP.
- Od: 22 lis 2016, 07:21
- Posty: 8
- Skąd: Sulejówek
- Auto: Mazda 3, 1,6 105KM, 2010
To już wiem dziś więcej.
1. Jestem po regulacji po 600km. Według instalatora, wszystko było ok, natomiast w związku z tym, że zgłaszam problem z spadkiem mocy, powiedział że coś poprzestawia. I na pewno jest teraz dużo lepiej. Auto zbiera się tak samo jak na benzynie od samego dołu.
2. Wskazania chwilowego spalania ponoć pokazują takie spalanie jakie by było prze jeździe na benzynie.
Wskazuje mi większe, bo sobie na więcej pozwalam. Myślałem że skoro mam gaz to mogę go trochę więcej pokręcić bo nie poczuje po kieszeni.
3. Emulatora nie potrzeba. Przez 600km poziom paliwa spadł mi o dwie kreski. To raczej okej jeśli wziąć pod uwagę częste krótkie odcinki, gdzie auto rusza na benzynie, chłodne dni. Plus był ustawiony dotrysk benzyny przy 3000 obrotów. Teraz jest zwiększony na 3400 i też ma podawać mniej tego paliwa.
Dalej będę obserwował. Teraz ruszam w trasę w góry i będę wiedział więcej.
A na temat luzów i konkretnie tego modelu nikt się nie wypowiedział. Może powinienem zadać pytanie w innym dziale?
1. Jestem po regulacji po 600km. Według instalatora, wszystko było ok, natomiast w związku z tym, że zgłaszam problem z spadkiem mocy, powiedział że coś poprzestawia. I na pewno jest teraz dużo lepiej. Auto zbiera się tak samo jak na benzynie od samego dołu.
2. Wskazania chwilowego spalania ponoć pokazują takie spalanie jakie by było prze jeździe na benzynie.
Wskazuje mi większe, bo sobie na więcej pozwalam. Myślałem że skoro mam gaz to mogę go trochę więcej pokręcić bo nie poczuje po kieszeni.
3. Emulatora nie potrzeba. Przez 600km poziom paliwa spadł mi o dwie kreski. To raczej okej jeśli wziąć pod uwagę częste krótkie odcinki, gdzie auto rusza na benzynie, chłodne dni. Plus był ustawiony dotrysk benzyny przy 3000 obrotów. Teraz jest zwiększony na 3400 i też ma podawać mniej tego paliwa.
Dalej będę obserwował. Teraz ruszam w trasę w góry i będę wiedział więcej.
A na temat luzów i konkretnie tego modelu nikt się nie wypowiedział. Może powinienem zadać pytanie w innym dziale?
- Od: 22 lis 2016, 07:21
- Posty: 8
- Skąd: Sulejówek
- Auto: Mazda 3, 1,6 105KM, 2010
3000 obrotów to całkiem mało. Wystarczy, że się do wyprzedzania zbierasz, to trójkę osiągasz bez problemu. Po załączeniu instalacji słychać najczęściej "klik' w kabinie. NIe słyszałeś tego? Musiałeś bardzo krótkie odcinki pokonywać rzeczywiście. To szerokiej górskiej drogi.
Dotrysk benzyny nie powoduje wyłączania instalacji gazowej(więc tutaj nie słychać klikania zaworu), to jest co któryś wtrysk podany benzyny,
Powoduje to schładzanie zaworów i obniżenie temp spalania(chwilowe).
a 3400 to i tak mało ja mam ustawione powyżej 5000 lub powyżej 90% obciążenia (czyli but w podłodze)
ale mam automat więc często obroty przekraczają 4-5 tyś obrotów.
Powoduje to schładzanie zaworów i obniżenie temp spalania(chwilowe).
a 3400 to i tak mało ja mam ustawione powyżej 5000 lub powyżej 90% obciążenia (czyli but w podłodze)
ale mam automat więc często obroty przekraczają 4-5 tyś obrotów.
Jasne, ja nie mówię, że miał słyszeć przy dotrysku tylko po rozpoczęciu jazdy. Jak jedzie 5 km i nie słyszał np. , że się włącza instalacja, to można się było domyślić, że cały czas jeździmy na benzynie. A 3400 to zdecydowanie mało. Co to jest 3400....
Cyknięcie jest słyszalne, temperatura czegośtam jest ustawiona na 35 stopni. Jak się nagrzeje to jest cyknięcie i jadę na gazie. Ale auto stoi na podwórzu więc zanim się rozgrzeje rano to jakieś 3 km plus te ustawione 3000 obrotów i te dwie kreski wachy spalił przez 600 km
- Od: 22 lis 2016, 07:21
- Posty: 8
- Skąd: Sulejówek
- Auto: Mazda 3, 1,6 105KM, 2010
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości