SGI zabawa z regulacja

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez MARRUD » 9 mar 2006, 22:34

odezwij się jak zrobisz jakieś 1000 km jak już się gaz ułoży i będzie wiadomo jak się zachowuje, albo lepiej zdwaj relacje co się dzieje na bieżąco :–)
Sprzedam różne części do mx-6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2005, 07:49
Posty: 301
Skąd: Warszawa
Auto: Q50 3,0 TT, było 3 BL 2,3 MPS, mx6,626, 6 GH 2,5

Postprzez LukasKK » 12 mar 2006, 00:21

No narazie to lipa moze nie tak do konca ale jest tak przestawili mi chyba zapłon bo silnik sie dławi i przygasł na benzynie zachowuje sie tak samo jak na gazie objawy złego wyregulowania sa takie za np jade na 4 przy 4000 tys silnik pracuje z przerwami tak jak by po prostu nie dostawał paliwa tzn gazu :) mam przyjechac po 1000 km ale nie bede tyle czekał narazie zrobiłem 200 km w poniedziałek jade do poznania to go zlitrazuje pali mało mysle ze ponizej 10 ale jak ma tak wygladac dalej jazda to wpakowałem sie w shit za 4k mam nadzieje ze to kwestia regulacji i wszytko bedzie dobrze jade we wtorek do regulacji jak juz bede po to napisze co i jak
:]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2005, 22:21
Posty: 102
Auto: Xedos 6 BMW E46 325i kombi

Postprzez badolog » 12 mar 2006, 08:26

oby tylko regulacja
Tanz Der Teufel
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2005, 15:39
Posty: 101
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Auto: premacy 2.0 ditd 2000r.

Postprzez Hazu » 12 mar 2006, 21:30

Sirocco
;)
xedi napisał(a):dobra pod warunkiem że gazownik prawidłowo ja zaprogramuje (tu często bywają problemy)
wtryskiwacze matrix- bardzo dobre chodź nietrwałe.


przy tego typu instalacji nie bardzo daje sie coś wyregulować
podstawowa sprawa to odpowiedno dobrane elementy instalacji;
odpowiedniej wiekszej średnicy przewody doprowadzające gaz
odpowiednio wydajny reduktor (parownik)
odpowiednia srednica dysz wtryskiwaczy

przy tego typu instalacji po przeprowadzonej kalibracji zbiera się mapy czasów wtrysków wtryskiwaczy benzynowych i gazowych
po porównaniu obydwu map można wprowadzić pewne korekty – i to cała regulacja
jeśli te dwie sprawy zrobili prawidłowo to musi chodzić dobrze nawet po pewny przebiegu nic nie powinno sie zmienic to nie instalacja II generacji.
No chyba że popsuli ci samochód skoro na PB tez źle chodzi.

posprawdzaj takie rzeczy jak:
szczelność układu dolotowego, ilość płynu chłodzacego, przewody, rurki itp. mogli zapomnieć czegos podłączyć
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Marcin L » 13 mar 2006, 19:39

emmarek napisał(a): mogli zapomnieć czegos podłączyć

albo coś rozłączyli i zle podlączyli <glupek2>, jezeli zaczał tez zle pracowac na benzynie to taki nasuwa mi sie wniosek
p.s w SGI rzeczywiscie niewiele sie reguluje – podlacza sie instalke pod komputer, wgrywa "program" i jazda <jupi> calosc operacji trwa 10 minut wraz z otwarciem maski i podlaczeniem wtyczki komputera do złącza diagnostycznego
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 20:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez LukasKK » 13 mar 2006, 21:56

Mi sie wydaje ze jest nie trafiona klibracja wtrysku gazu bo slinik nie pracuje odpowiednio i za mało pali dzisaj zrobiłem 600km ale test robiłem na 300 km i wszyło ze spalił 9,3 a nie jechałem oszczednie raczej cisłem pedał na autostradzie 160 -180 trasa 100 -140 a czy mogli przestawic zapłon czy reset kompa poprawi sytuacje ??


Jutro juz siei umówiełem do regulacji zdam relacje <tazz> <tazz>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2005, 22:21
Posty: 102
Auto: Xedos 6 BMW E46 325i kombi

Postprzez Hazu » 13 mar 2006, 22:42

LukasKK napisał(a):np jade na 4 przy 4000 tys silnik pracuje z przerwami tak jak by po prostu nie dostawał paliwa tzn gazu

trzeba zwiekszyć średnice dysz


LukasKK napisał(a):i wszyło ze spalił 9,3 a nie jechałem oszczednie raczej cisłem pedał na autostradzie 160 -180

to prawie nie ralne nawet silniki 1.5 więcej spala przy takich predkosciach

poza tym czy przypadkiem nie ubyło ci benzyny

przy jakich obrotach przełącza cisię na benzyne
może nie zauwazyłes że jedziłes na benzynie

U mnie przełącza się przy 5750obr/min.

poza tym jest jeszcze jedna sprawa o której wspomniałem na poczatku

jeżeli bedziesz mial za małą średnice dysz – to znaczy bedzie wtryskiwał zbyt male dawki gazy- to komputer sterujacy gazu przełączy na benzynę
LukasKK napisał(a): jade na 4 przy 4000 tys silnik pracuje z przerwami tak jak by po prostu nie dostawał paliwa tzn gazu

przynajmniej u mnie tak się działo
zwiększyli srednice dysz no i na razie nie zauważyłem żeby coś takiego się powtórzyło.
mnie spala od 11-12 l gazu /100km nie ważne czy to na miescie czy w tasie – no może gdyby jeździć zgodnie z kodeksem to wyszło by z 10 lub jeszcze mniej. <lol> <lol> <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Hazu » 13 mar 2006, 22:44

LukasKK napisał(a):Mi sie wydaje ze jest nie trafiona klibracja wtrysku gazu

jak można nie "trafić"
albo jest zrobiona albo nie innej możliwosci nie ma
zbierali ci mapy wtysków?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez TRIBUTE » 14 mar 2006, 11:29

Zwiekszanie dysz jest konieczne tylko wtedy jak czas wtrysku gazu jest 1 ms większy od benzyny
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2004, 20:58
Posty: 237
Auto: Xedos CA KF '96

Postprzez Marcin L » 14 mar 2006, 12:35

LukasKK napisał(a): spalił 9,3 a nie jechałem oszczednie raczej cisłem pedał na autostradzie 160 -180 trasa 100 -140 >

moja na trasie nigdy nie przekroczyla 9 litrow gazu takze przy wyzej opisanym stylu jazdy wiec 9.3 raczej nie wydaje mi sie dziwne
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 20:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez tomekrvf » 14 mar 2006, 14:35

Ja mam Prinsa i nie potrzebne były dodatkowe regulacje, wymiana przewodów,świec itp itd. Najbardziej bezproblemowa instalacja jaka widziałem. Nie ma swojej mapy wtrysku tylko opiera się na sygnałach (wysterowanie wtryskiwacza benzynowego) z PCM.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 18:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Hazu » 14 mar 2006, 18:33

tomekrvf napisał(a):tylko opiera się na sygnałach (wysterowanie wtryskiwacza benzynowego) z PCM

każda SGI tak ma
tylko niektóre można doregulowac <lol> <lol> <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez werk1 » 14 mar 2006, 19:59

Witam. Mam instakę SGI PRINS.Nie mam pojęcia czy to wpływ mrozu,ale nie pali na jeden gar.Dopiero po przejechaniu około 15 km pracuje na wszystkich.Wcześniej po 2 min.przełączał na gaz i nie było różnicy między gazem a benzyną.Wymieniłem świece.Silnik nagrzewa się do 90stopni.Proszę o pomoc.
WIESŁAW
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 gru 2005, 20:25
Posty: 5
Skąd: Pajęczno
Auto: MAZDA 626GE 2,0 16V SGI ASB

Postprzez LukasKK » 14 mar 2006, 20:52

Ok chłopaki pojawiło sie rzowiaznie i rada dla wzystkich tak wiec wczoraj zrobiłem 600 km na 5 cylindrach bo jeden nie pracował w pozostałej piatce 4 leciały na gazie a jeden smigał sobie na benzynie czeski film :) jeden nie działał bo przewody sa do wymiany :| klejiłem tasma czym sie da gume na super klej ;) cuda na kiju i nic działa przez kilometr a potem lipa 5 garów bo jest przepalona ta laska zaraz przy swiecy jednak co sie okazało jeden cylinder nie dostawał gazu od kompa i jechał na paliwie gazownik zresetował kompa i zkalibrował wszytko teraz jest dobrze a teraz jakie swiece i przewody co sadzicie o przewodach z Allego?? http://allegro.pl/item91228252_przewody ... lblag.html a swiece jakiej firmy ??


Aha jak sprawdzacie przewody to nie róbice tgo tak jak ja bo myster ;) bystry otowrzył mache w nocy i stwierdził ze wszytko jest ok a u gazownika wszystkie przewody pokoleji wyciagalismy i faktycznie jest przebicie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2005, 22:21
Posty: 102
Auto: Xedos 6 BMW E46 325i kombi

Postprzez Hazu » 14 mar 2006, 20:57

no więc dobrze przypuszczałem, że ci trochę benzyny połkną <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez LukasKK » 14 mar 2006, 21:05

A samo kalibrowanie jest proste i jak napisał emmarek wtrysk gazu pobiera sygnał wtrysku z wtrysku benzyny i tam były u mnie kłopoty sgi jest genialnie proste i dlatego takie dobre podaje gaz w tym samym momencie co ma dostac paliwo tylko czas wtrysku jest wiekszy i tak u mnie z tego co pamietam czas wtrysku benzyny 2,1ms a czas wtrysku gazu 4,2 ms cos w tych granicach. fajny jest ten ierfejs przydał bys ie taki domu do szybkiej diagnozy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2005, 22:21
Posty: 102
Auto: Xedos 6 BMW E46 325i kombi

Postprzez LukasKK » 14 mar 2006, 21:06

polknał ale wyobraz sobie ze dzieki temu odkryłem lampke rezerwy w xedosie myslałem ze nie ma <lol> a tu patrze swieci :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2005, 22:21
Posty: 102
Auto: Xedos 6 BMW E46 325i kombi

Postprzez Hazu » 14 mar 2006, 21:14

LukasKK napisał(a):fajny jest ten ierfejs przydał bys ie taki domu do szybkiej diagnozy


na allegro można kupic przewód do podłączenia do komputera (chyba ok 50zł)

a oprogramowanie sciągniesz ze strony firmy sprzedającej instalacje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez LukasKK » 14 mar 2006, 21:25

A co z przwodami jakiej firmy bo pan od gazu powiedział zeby kupic dobre nie koniecznie nowe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2005, 22:21
Posty: 102
Auto: Xedos 6 BMW E46 325i kombi

Postprzez Hazu » 14 mar 2006, 21:39

Najlepsze NGK

Nowe sprzeda ci Smirnoff
http://www.carspeed.pl/

Ja na szczeście nie miałem problemów z przewodami

Zdażało mi sie za to że przy dużej wilgotności powietrza na początku (ok 10minut ) trochę przerywał silnik.
okazało sie że w kopłce na stykach było bardzo dużo białego nalotu (aż palec zaczepiał)
wyczyściłem i do tej pory wszystko gra .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy LPG