Mazda6 GH – BRC późne przełączanie na LPG

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Mazd Max » 7 sty 2016, 13:01

Witam, tak jak w temacie, chciałem poruszyć pewien dziwny wg mnie temat....
Auto kupiłem w maju z założoną już instalacją BRC i wszystko było w porządku jak do tej pory...ale gdy zaczeły się te spore mrozy (poniżej – 15 st.) to gdy autko stało całą noc to na drugi dzień przełączało się na LPG po ok. 30 km!!!! <wow> Po 8 godzinach postoju po ok. 12 km....
Dodam iż wskazówka temperatury ,,rusza'' po ok. 2-3 km....parownik też nabiera temperatuty <faja>
Płyn w układzie chłodzenia ok.

Po tych dziwnych objawach zadzwoniłem do autoryzowanego serwisu BRC w Warszawie i Tarnowie by mieć punkt odniesienia.....i wiecie co?....oba serwisy mi powiedziały że TAK MUSI BYĆ!!!! <wazuuup>
Że jest jakiś czujnik przy listwie wtryskowej i jak jest mocno schłodzony po nocy i dodatkowo go chłodzi pęd powietrza to tak niestety jest. <oczy>
Szczęka mi opadła i zaniemówiłem....i pomyslałem że w Skandynawii by na tej instalacji nie zarobili ani grosza <nie>
Ale nie daję za wygraną...dzwoniłem do innego szpeca od BRC i mi powiedział bym przyjechał do niego bo dla niego to też jest dziwny przypadek. <czarodziej>
Wysłane z poczty w Radzyminie
To ja http://www.youtube.com/watch?v=58549ffQXKY

Jeśli się obudziłeś w poniedziałek i nie boli Cię głowa oznacza to że jest środa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2008, 10:47
Posty: 1927 (101/61)
Skąd: Radzymin/Wa-wa
Auto: Biała Dama GH
wcześniej BJ, GY oraz GG

Postprzez gazparts » 7 sty 2016, 14:02

W Polskich instalacjach producent przewidział warunki -15
i działa to tak, że temp. gaz z wąż i czujnik rano ma -20 stopni a i tak przełączy
czeka i pozwala układowi się dogrzać, jednak jak się dogrzeje do granic temp 30stopni i potem spadnie poniżej do 0 i niżej ( niewydajny reduktor problemy z termiką ) układ rozpoznaje błąd temp i wyłączy LPG .
Może ten system rusza dopiero jak gaz wygrzeje się do plusowej temp i tu jest problem .
BRC nie serwisujemy , ale faktycznie dziwnie to działa .
Sprawdź organoleptycznie czy reduktor łapie temperaturę może układ chłodzenia jest kiepsko podłączony .Chłopaki u mnie podłączali reduktor i wpięli się w węże w Hrv i w lato śmigało , przyszła jesień i 6 km jazdy , nasz błąd spowodował problem , przepieliśmy jedno połączenie i po problemie .
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez Mazd Max » 7 sty 2016, 14:05

Wielkie dzięki za info <uklon>
Wysłane z poczty w Radzyminie
To ja http://www.youtube.com/watch?v=58549ffQXKY

Jeśli się obudziłeś w poniedziałek i nie boli Cię głowa oznacza to że jest środa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2008, 10:47
Posty: 1927 (101/61)
Skąd: Radzymin/Wa-wa
Auto: Biała Dama GH
wcześniej BJ, GY oraz GG

Postprzez Sonek » 7 sty 2016, 15:07

Też mam BRC i też miałem te problemy. Podobno standardowo BRC nie przełączy się gdy na zewnątrz jest -10 stopni. Jak tam jest w nowszych nie wiem. Miałem także problemy z układem chłodzenia (zapowietrzenie) ciągle chyba mam częściowo, ale po paru poprawkach auto przełącza się szybciej.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 18:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez t34567 » 15 sty 2016, 12:27

A instalacja nie powinna sie przypadkiem przełączać po osiągnięciu odpowiedniej temperatury reduktora? (Np u mnie – 30 stopni). Nie ma znaczenia temperatura zewnętrzna, bo przełącza mi się na gaz i przy -15C...

Albo reduktor zamontowali Wam w miejscu gdzie pęd powietrza go chłodzi
albo instalacja jest źle wystrojona/zamontowana...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2013, 23:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez Bolsblue » 26 sty 2016, 21:57

Temperatura zewnętrzna nie ma znaczenia w IV gen.Czujnik temp. masz na reduktorze i jak osiągnie zadana temp wtedy wł. LPG.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 18:49
Posty: 123 (0/1)
Auto: 323F 1.6 16V (ZM) 98KM 2002r

Postprzez Mazd Max » 27 lut 2017, 13:55

Problem rozwiązany...tamtej zimy odpuściłem temat ale tym razem temat załatwiony. :D
Okazało się że wystarczyło zmienić temperaturę gazu w kompie.
Magicy z EGP zrobili to w 5 minut <jupi> Wszystko teraz działa ok <spoko>
Wysłane z poczty w Radzyminie
To ja http://www.youtube.com/watch?v=58549ffQXKY

Jeśli się obudziłeś w poniedziałek i nie boli Cię głowa oznacza to że jest środa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2008, 10:47
Posty: 1927 (101/61)
Skąd: Radzymin/Wa-wa
Auto: Biała Dama GH
wcześniej BJ, GY oraz GG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy LPG