Kalibracja wskaźnika led w stag4 qbox plus

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez basstek1 » 23 gru 2015, 16:32

Mam pytanie odnośnie kalibracji wskaźnika led. Mój zestaw to stag 4qbox. Jakiś czas temu udało mi się tego dokonać(i póki co nie umiem tego powtórzyć), jednak po pół roku diody ponownie pokazują bzdury. Moje pytanie: Czy normalne jest że co jakiś czas trzeba powtarzać tę czynność?
Prosiłbym też o jakiś dokładny opis jak to należy robić, kiedy wyłączyć silnik, w którym momencie przytrzymać klawisz AC, czy mam przełączyć na benzynę. Co i kiedy powinno migać. W intenecie jest dużo opisów, ale przydałby sie jeden poprawny :). Nawet instrukcja STAG nie jest jednoznaczna :|
Pozdrawiam Busko. Instalacja śmiga elegancko :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2007, 00:32
Posty: 260 (3/0)
Skąd: krakoof
Auto: Mazda 3 BK (sedan) 1.6 2005 LPG

Postprzez dzux » 23 gru 2015, 21:45

Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez basstek1 » 23 gru 2015, 22:15

Byłem, szukałem. Jest sporo opisów, ale nie ma takiego który działa na 100%. Brakuje szczegółów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2007, 00:32
Posty: 260 (3/0)
Skąd: krakoof
Auto: Mazda 3 BK (sedan) 1.6 2005 LPG

Postprzez widmo82 » 23 gru 2015, 22:36

Też mam ten wyświetlacz i schowałem go w czeluściach :) Nigdy na niego nie patrze :) Po prostu wiem, że po przejechaniu ok 450km muszę szukać stacji LPG i leje znów na maxa.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez basstek1 » 23 gru 2015, 22:44

Zalezy gdzie jeździsz. Po mieście lub na trasiekilometry potrafią mieć spory rozrzut..
Ostatnio edytowano 26 gru 2015, 12:52 przez basstek1, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2007, 00:32
Posty: 260 (3/0)
Skąd: krakoof
Auto: Mazda 3 BK (sedan) 1.6 2005 LPG

Postprzez Sonek » 23 gru 2015, 23:19

Moje kontrolki w BRC też głupieją i także śmigam na kilometry lub do póki się nie skończy. Przy butli 37,5 liczę sobie że jak mam 350km to muszę myśleć o stacji i tyle :)
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez LAJCIK29 » 26 gru 2015, 11:44

Ja również nie patrzę na ten wskaźnik, a jak skończy mi się gaz to jadę kilkanaście km na benzynce i dopiero tankuje gaz do pełna ;)
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJTOWY
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Górnego Śląska
 
Od: 21 wrz 2009, 10:43
Posty: 2828 (133/56)
Skąd: Śląsk, Dąbrowa górnicza
Auto: Mesiedeś CLK430 – bestyjka

Postprzez widmo82 » 26 gru 2015, 12:21

basstek1 napisał(a):Zalezy gdzie jeździsz. Po mieście lub na trasie kilometry potrafią mieć spory rozrzut..

Raczej różnica bierze się z dynamiki jazdy i zwiększonej predkości. Bez problemu osiągam wyższe spalanie w trasie niż w mieście :) Jesli wiesz, że gnieciesz mocno pedał gazu to odpowiednio wcześniej musisz zatankować. Jak turlasz się bez korków lub w trasie wyprzedzają Cię autobusy to wiadomo... przejedziesz wiecej.
Z chęcią ustawiłbym go tak by pikał, że za 20-30km skończy się gaz niż ma pokazać, że za ok 100km bo tyle chyba powinno być rezerwy w mojej 54l butli
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez basstek1 » 26 gru 2015, 12:50

Niezależnie od tego kto jak jeździ, gdzie jeździ chodzi mi kalibrację tych diodek. Jeśli coś jest powinno działać :–) , w każdym razie szykuje mi się wypad do buska, bo zaczęło mi pikać przejechanie kolejnej dychy (pomijam fakt, że jest to wkurzające), więc może od razu mi to ustawią. Programowo powinno być lepiej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2007, 00:32
Posty: 260 (3/0)
Skąd: krakoof
Auto: Mazda 3 BK (sedan) 1.6 2005 LPG

Postprzez flywin » 27 gru 2015, 19:55

wyjeżdżasz gaz do końca podjeżdżasz pod stacje trzymasz przycisk od przełączania B/G gasisz silnik
tankujesz , odpalasz i w taki oto sposób zrobiłeś auto-kalibrację wskaźnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez LAJCIK29 » 27 gru 2015, 21:48

flywin napisał(a):wyjeżdżasz gaz do końca podjeżdżasz pod stacje trzymasz przycisk od przełączania B/G gasisz silnik
tankujesz , odpalasz i w taki oto sposób zrobiłeś auto-kalibrację wskaźnika.

Takie to proste?
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJTOWY
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Górnego Śląska
 
Od: 21 wrz 2009, 10:43
Posty: 2828 (133/56)
Skąd: Śląsk, Dąbrowa górnicza
Auto: Mesiedeś CLK430 – bestyjka

Postprzez basstek1 » 2 sty 2016, 23:04

Niestety ta wersja u mnie nie działa. Tryb kalibracji (chyba to te migajace diody) nie włącza się przy wlaczonym silniku. Tylko po zgaszeniu... Jak widać nie takie proste..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2007, 00:32
Posty: 260 (3/0)
Skąd: krakoof
Auto: Mazda 3 BK (sedan) 1.6 2005 LPG

Postprzez Ragyets » 11 sty 2016, 10:28

Witam ja właśnie muszę sobie skoczyć do tego mechanika i ogarnąć sobie coś takiego. Warto sobie pomyśleć nad tym żeby tak zrobić.
___________
rolki napinacza
Ragyets
 

Postprzez basstek1 » 12 sty 2016, 10:59

Wydaje mi się, iż znalazłem metodę :D
Podjechałem na stacje. W baku zero gazu. W trybie LPG zgasiłem silnik. Pozycja kluczyka tak jak do wyciągnięcia go ze stacyjki. Przytrzymuję przycisk zmiany trybu paliwa do momentu migania diód. Wyciągam kluczyk ze stacyjki. Idę tankować do pełna. Po płatnościach wsadzam kluczyk i normalnie odpalamy silnik. Diody powinny zamigać 2x(nie pamiętam dokładnie w którym momencie), wtedy jest Ok. Tyle, sprawdzajcie, testujcie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2007, 00:32
Posty: 260 (3/0)
Skąd: krakoof
Auto: Mazda 3 BK (sedan) 1.6 2005 LPG

Postprzez cisman » 12 sty 2016, 23:26

jutro mogę Ci wrzucić opis z instrukcji który u mnie działa pod warunkiem, że dobrze dograsz czas bo 1 sek to robi wielką różnicę :) ja musiałem kalibrować jak się okazało że nie dokońca miałem pusty bak :)
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2015, 18:03
Posty: 121 (5/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Jest: Mazda 6 GH 147km 2.0 GH 2008
Było/jest: Mazda 3 150km 2.0 BK 2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy LPG