Wysokie AFR na Pb – uszkodzony wtryskiwacz?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez janow » 18 wrz 2015, 13:27

Witam,

Ostatnio wyskoczył mi P2178 – za bogaty skład mieszanki na obrotach powyżej jałowego.
Jeździłem tak z tydzień bez kasowania (auto na LPG pracuje normalnie). Nie gasło więc podpiąłem PC aby zobaczyć jakie wtryski gazu mają czasy. Wyglądąło OK< alu ku mojemu zdziwieniu cała mapa benzyny poleciała mocno w dół.
Podpiąłem się Torque do OBD i patrze na AFR na biegu jałowym – na LPG ładne 14,8 ale na Pb 16-17 bez załączonego AC a z załączonym AC 15-16 ! Pod obciążeniem (jazda w CL) na Pb już trzyma 14,8.
Na jałowym na Pb lekka niestabilność obrotów. Większa przy schodzeniu na jałowe z wyższych obrotów.
Jazda na benzynie na I biegu bez gazu skokami, jakby nierówno palił na cylindrach cylinder. Na LPG równo (stąd nie przypuszczam problemów z podciśnieniem, EGR itp)

Wydaje mi się że mam uszkodzony wtryskiwacz Pb. Że któryś leje a ECU obcina dawki aby zachować AFR.
Kupiłem preparat do czyszczenia ukłądu zasilania i zrobiłem jakieś 150km na benzynie ale bez zmian.
Dodatkowo zauważyłem wypadające zapłony na LPG i Pb, ale to może być wina świec – już prawie 30kkm bez zmiany. To wydaje mi się spowodowało również zapalenie P2178.
Świece wymienię, ale co proponujecie z wysokim AFR i niestabilnością pracy na jałowym na Pb?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 16:16
Posty: 66
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH Sport 2.5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy LPG