Witam,
Ostatnio wyskoczył mi P2178 – za bogaty skład mieszanki na obrotach powyżej jałowego.
Jeździłem tak z tydzień bez kasowania (auto na LPG pracuje normalnie). Nie gasło więc podpiąłem PC aby zobaczyć jakie wtryski gazu mają czasy. Wyglądąło OK< alu ku mojemu zdziwieniu cała mapa benzyny poleciała mocno w dół.
Podpiąłem się Torque do OBD i patrze na AFR na biegu jałowym – na LPG ładne 14,8 ale na Pb 16-17 bez załączonego AC a z załączonym AC 15-16 ! Pod obciążeniem (jazda w CL) na Pb już trzyma 14,8.
Na jałowym na Pb lekka niestabilność obrotów. Większa przy schodzeniu na jałowe z wyższych obrotów.
Jazda na benzynie na I biegu bez gazu skokami, jakby nierówno palił na cylindrach cylinder. Na LPG równo (stąd nie przypuszczam problemów z podciśnieniem, EGR itp)
Wydaje mi się że mam uszkodzony wtryskiwacz Pb. Że któryś leje a ECU obcina dawki aby zachować AFR.
Kupiłem preparat do czyszczenia ukłądu zasilania i zrobiłem jakieś 150km na benzynie ale bez zmian.
Dodatkowo zauważyłem wypadające zapłony na LPG i Pb, ale to może być wina świec – już prawie 30kkm bez zmiany. To wydaje mi się spowodowało również zapalenie P2178.
Świece wymienię, ale co proponujecie z wysokim AFR i niestabilnością pracy na jałowym na Pb?
Wysokie AFR na Pb – uszkodzony wtryskiwacz?
Strona 1 z 1
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości