Spadek mocy pomiedzy 3000-3500 323F BJ 2.0 FS

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Haszcz » 19 lis 2014, 13:10

Hej,

Jestem niedawno po instalce gazu KME Nevo + wtryski Hana dysze pojedyncze + reduktor palacar do 150KM
Auto pomiędzy 3000-3500 obrotów jest przyduszone w tym zakresie, jakby coś je wstrzymywało. P o wyjściu ponad 3500 dostaje kopa i jedzie normalnie.
Byłem u gazownika, pokazywał że opcja 'Mazda' zaznaczona w sterowniku, wyczyścił mi mapy beznyny/gazu ale dalej jest problem.

Swiece nowe brisk, na benzynie smiga jak trzeba. Na gazie przypsiesza płynnie tylko właśnie pomiedzy 3000-3500 jest cos nie tak.

Ktos ma pomysł od czego to moze byc? Czy to kwestia, ustawiania kompa czy cos wtryskami? albo inne jeszcze jakies zło? :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez gazparts » 19 lis 2014, 21:59

hej to tzw zubożenie mazda -przejście z pełnej sekwencji w półsekwencję
( nazwał bym walka z wiatrem ) to objawy przylania lub zubożenia dawki gazu wywołane nieprawidłowym wystrojeniem systemu
temat do ogarnięcia
w testach mojej MPV na kme ja nie do końca sobie poradziłem na tym sterowniku
ale podobno się da .
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez tinek » 20 lis 2014, 00:25

bananmin napisał(a):to tzw zubożenie mazda -przejście z pełnej sekwencji w półsekwencję

raczej na odwrót

mam nevo i się da, tylko trzeba trochę pojeździć z laptopem, na oscylogramach będzie widać za ubogie dawkowanie przy przejściu w sekwencję, podniesienie modelu w tym miejscu przeważnie rozwiązuje problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez gazparts » 20 lis 2014, 08:38

nie na odwrót bo
normalna praca mazdy jest realizowana w pełnej sekwencji i tylko czasem w pewnych warunkach silnik przechodzi w półsekwencję,
a więc pisząc na odwrót stwierdzamy inny system pracy układu,
a to czy przylany w półsekwncji , czy zubożony na pełnej sekwencji zależy od regulacji dawki gazu.
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez tinek » 20 lis 2014, 22:35

bananmin napisał(a):normalna praca mazdy jest realizowana w pełnej sekwencji i tylko czasem w pewnych warunkach silnik przechodzi w półsekwencję,

bieg jałowy, obroty powyżej 3,5krpm i stany niskiego obciążenia przy wyższych obrotach [pisze o moim przypadku, nie wiem jak jest w fsie]

bananmin napisał(a):a więc pisząc na odwrót stwierdzamy inny system pracy układu,

cały myk jest w tym, że tak japońce sobie wymyślili, że pracuje i tak i tak, a jak jedziesz w trasie z równą prędkością poniżej 3,5krpm to wtryski pracują w półsekwencji z losowymi dawkami z sekwencji

bananmin napisał(a):a to czy przylany w półsekwencji , czy zubożony na pełnej sekwencji zależy od regulacji dawki gazu.

to oczywiste

żeby nie było, że się wymądrzam, bo pewnie daleko mi do Twojej wiedzy, ale trochę czasu mi zajęło, żeby ogarnąć swoje auto po gazowniku i nikt specjalnie nie garnął się żeby pomóc i do wszystkiego dochodziłem samemu

w ZMie efekt przydławienia/szarpania/itp przy złej regulacji występuje przy przyspieszaniu kiedy silnik pracuje w półsekwencji, czasy dochodzą do 6ms i przy 3,5krpm wchodzi w sekwencję z czasami ok dwa razy większymi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez gazparts » 20 lis 2014, 23:15

Nie rozumiemy się chyba :)
piszę, że przechodzi z pełnej sekwencji w pół sekwencję
bo auto normalnie pracuje w pełnej sekwencji , a pół sekwencja ogarnia może 15% charakterystyki pracy jednostki
i bez różnicy czy to 323, 626, Premacy, MPV w latach 2000-2004 temat występuje podobnie w każdym przypadku.

Wiem jedno są sterowniki co ten temat ogarniają na miękko, a są takie że ręce opadają .
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez Haszcz » 21 lis 2014, 14:17

Zamówiłem kabelek i spróbuje sam ogarnąć temat bo nie chce mi się kolejny raz do gazownika jechać. Wrzuce mapy to może coś podpowiecie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez tinek » 21 lis 2014, 19:36

bananmin może i tak, nie ma co bić piany :) i tak wszystko do jednego się sprowadza.

Haszcz napisał(a):Zamówiłem kabelek i spróbuje sam ogarnąć temat bo nie chce mi się kolejny raz do gazownika jechać. Wrzuce mapy to może coś podpowiecie.

ze swojego doświadczenia wiem, że to najlepsze wyjście
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez Haszcz » 26 lis 2014, 14:44

Póki co wciąz czekam na kabelek, a w między czasie napisałem do KME w tej sprawie, oto odpowiedz jaką dostałem.
W sterowniku NEVO mamy dedykowaną opcję Mazda, z którą jest wykonywany Autosetup.
Istnieje dodatkowa korekta przy zmianie typu układu wtryskowego, którą można użyć aby zubożyć mieszankę.
Z praktyki dobrze jest zastosować trochę większe dysze dla wtryskiwaczy gazowych niż zalecane.
Dodatkowo na dniach pojawi się najnowsza wersja oprogramowania dla NEVO, w której usprawniono obsługę tego typu aut.


Spróbuje więc z tą korektą przy zmianie układu wtryskowego i/lub nowym softem, który juz chyba sie pojawił:

Software 4.0.7.0 (full compliance with gas controller version 4.0Hr1 and Adapter OBD v2 2.0Cr1)
--------------------------------
+ OBD: Improved reading pending trouble codes
+ OBD: Improved support for CAN protocol with 29bitID (espe****ly new Honda)
+ OBD: Improved connection on protocols ISO/KWP in older cars
+ New firmware update for Adapter OBDv2 – version 20C
+ Added option 'Petrol injection merge mode'
+ Improved readings of the petrol injection times that eliminate the occasional jerking (cylinder misfire) – mainly Mazda type cars
+ Visualization for MOSA and OSA adaptation mechanisms
+ Added option 'Block work on gas after inspection time'
+ Improved correction maps work – changing the rules for the selection of the current correction
+ Added the ability to run the automatic gas level indicator calibration from PC software
+ Added new temperatures values for option 'Gas injectors heating' (upto 50 degrees)
+ Improved notification for gas ECU errors of 'Gas injectors malfunction' and 'Low ECU voltage' during engine start
+ Increased the time of pressing the button on the Control panel to enter the mode of automatic gas level indicator calibration (from 15 to 20 seconds)
+ Added new functionality for output +12V (12V OUT) – turning on simultaneously with the gas valve and turning off automatically when it reaches a certain reducer temperature (eg. for "Cold VAG")
+ Added AEB iPLUS injectors
+ Added navigation buttons on Model for touchscreen devices
+ Improvements in documentation (including a description of the procedures for emergency start on gas and automatic gas level indicator calibration)
+ Updated translations

Jakby sie komus udało z nowym softem to prosze o info. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez tinek » 26 lis 2014, 19:05

Opcję "mazda" to musowo trzeba zaptaszkować, korekta przy zmianie ukł. wtr. przeważnie wychodzi na minus (wg instrukcji -20), u siebie mam -11, trzeba dobierać eksperymentalnie.

Nowego softa będę jutro albo w piątek wgrywał do siebie, zobaczę czy coś się poprawi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez gazparts » 14 gru 2014, 01:32

tinek napisał(a):Nowego softa będę jutro albo w piątek wgrywał do siebie, zobaczę czy coś się poprawi.

pisałem wyżej
bananmin napisał(a):Wiem jedno są sterowniki co ten temat ogarniają na miękko, a są takie że ręce opadają .
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez tinek » 14 gru 2014, 20:05

:)

Co do nowego softu, to nie zauważyłem zmian, jeździ tak samo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy LPG