Mazda 323F 1,6 98KM 2002 – dobór instalacji LPG

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Bobas323F » 29 lip 2014, 09:29

Witam, mam dość konkretne pytanie, dlatego pozwoliłem sobie na nowy wątek.
Napisze od razu, że jestem laikiem, więc możliwe, że palnę coś głupiego ;)
Dziś odstawiam auto do gazownika, który w ofercie ma takie instalacje:

STAG 200, wtryskiwacze Rail IG 1,OMVL,VALTEK typ30 od 2100 zł
STAG 200, wtryskiwacze Hana H2000 od 2400 zł
STAG 300 isa2 lub STAG 4 PLUS, wtryskiwacze Hana H2000 od 2600 zł
[przy tej za 2100 montowane są chyba także wtryskiwacze AC (chyba w01, nie jestem pewny)].

Gazownik powiedział mi, że taka mazda to dość prosta konstrukcja, w której nie ma sensu silić się na lepszy sterownik i spokojnie starczy mi STAG 200 z wtryskami HANA lub AC.
Z drugiej strony, "poczytałem trochę internet", m.in. wątki na tym forum i trafiłem na opinie, że warto zainwestować w droższą instalację..

Prosił bym o opinię kogoś doświadczonego, kto mógłby napisać jaka konkretnie jest przewaga streowników STAG 300isa2 lub STAGa 4+ nad prostszym STAGiem 200.
I nie chodzi mi o porównanie możliwości (bo tyle to sobie wyczytałem na stronie AC), ale o to czy faktycznie funkcje oferowane przez bardziej złożony sterownik, będą przydatne w tym autku.

Na tyle na ile sam rozumiem problem, te bardziej zaawansowane STAGi dają możliwość łatwiejszej kontroli nad instalacją, dzięki czemu będzie ją łatwiej skalibrować. Ale czy przy założeniu, że "gaz" jest dobrze skalibrowany, nowszy sterownik daje jakąś przewagę w czasie eksploatacji?
O wtryskach nie wiem niestety nic, więc jeśli ktoś umiał by powiedzieć które będą lepsze i dlaczego to był bym również wdzięczny.

Z góry dziękuję za pomoc!
Początkujący
 
Od: 20 lip 2014, 18:26
Posty: 6
Auto: Mazda 323F, 2002; 1.6; 98KM

Postprzez Przemek323c » 29 lip 2014, 10:15

Stag 200 za 2400 ? Powodzenia :D 200 to juz staruszek z dna magazynow, nie ma nawet korekty po obrotach, nie wspominajac juz o korekcie temperaturowej.

Zamiast hany obecnie lepiej zalozyc wtryskiwacze barracuda, lub budzetowo acw01. Brak tez w tych zestawach podanego reduktora.
Przemek323c
 

Postprzez Bobas323F » 29 lip 2014, 11:07

O ile się nie mylę, montują reduktor ACR01.

Samochód również najmłodszy nie jest, więc może się z tym STAGiem 200 dogada;).
Rozumiem, że polecasz raczej nowszy sterownik? Z tych dwóch, które proponują to który byś wybrał, 300isa2 czy 4+?

A co do wtryskiwaczy, to napotkałem wiele pozytywnych opinii o Hana'ch, dlaczego polecasz inne?
Początkujący
 
Od: 20 lip 2014, 18:26
Posty: 6
Auto: Mazda 323F, 2002; 1.6; 98KM

Postprzez Przemek323c » 29 lip 2014, 12:58

Bo pozytywne opinie to zazwyczaj o starszej hanie, obecna to czesto straszny kwas jakosciowy. Poza tym barracuda jest lepsza i polska. Ze sterownikow starczy 4+ o ile gazownik ma pojecie o strojeniu, chociaz jak nie ma to i isa mu nie pomoze. Upewnij sie ze na pewno chodzi o + nie eco.
Przemek323c
 

Postprzez Bobas323F » 30 lip 2014, 10:48

Dzięki za rady.
Na miejscu gazownik (szef warsztatu) rozgadał się trochę bardziej i wytłumaczył mi co i jak.
Sam również stwierdził, że HANA jeszcze niedawno uważana była za najlepszy wybór, ale ponoć ostre zimy zrewidowały ten pogląd. Polecił mi wtryskiwacze ACw01, ponoć montuje je od 3 lat i nie miał jeszcze ani jednej awarii. Szczegółów za wiele nie pamiętam, ale jakoś utkwiło mi, że stwierdził np. że są szybsze od tych HANA (1,7ms vs. 2ms).

Na początku rozmawialiśmy o takim zestawie:
– sterownik STAG4+
– wtryski ACw01
– reduktor tomasso (czy jakoś tak.. tomasetto?)
Stwierdził, że jeśli chodzi o stosunek jakość/cena to najlepsze co może mi poradzić.

Po namyśle doszedł do wniosku, że będzie mi się też opłacało skorzystać z oferty AC:
– sterownik AC: STAG4 Qbox plus
– wtryskiwacze AC w01
– reduktor AC R01
Taki zestaw będzie mnie kosztował ok 2,4k, a dużym plusem jest tu fakt, że producent daje na to 5 lat gwarancji. I na tym stanęło.

Oferta, którą wkleiłem w pierwszym poście jest już przestarzała, po prostu nie zaktualizowali strony internetowej. Na temat STAGa 200 szef nawet się nie zająknął (wcześniej rozmawiałem z pracownikiem, który widać miał inne poglądy :D). O wtryskach barracudy również nic nie mówił, ale to chyba dlatego, że nie maja ich w ofercie (jest to warsztat partnerski AC).
Początkujący
 
Od: 20 lip 2014, 18:26
Posty: 6
Auto: Mazda 323F, 2002; 1.6; 98KM

Postprzez Przemek323c » 30 lip 2014, 11:03

Bobas323F napisał(a):sterownik AC: STAG Qbox plus
– wtryskiwacze AC w01
– reduktor AC R01


To lepsza oferta.

Bobas323F napisał(a):że stwierdził np. że są szybsze od tych HANA (1,7ms vs. 2ms).


Nie sa ale to calkiem fajne wtryskiwacze za ta cene.

Bobas323F napisał(a):– reduktor tomasso (czy jakoś tak.. tomasetto?)


Tomasetto, pewnie alaska wiec stykowy lub nawet za slaby do twojego auta, zwlaszcza jesli lubisz czasem przycisnac gaz i nie daj sobie wmowic inaczej. Z AC tez moga byc problemy bo nie wiadomo ktora rewizje reduktora ci zamontuja i czy cisnienie nie bedzie plywac. Do tego motoru polecilbym zavoli zeta n bo po wyjeciu sprezynki bedzie prawie wieczny, lub Kme tur.
Przemek323c
 

Postprzez Bobas323F » 30 lip 2014, 18:50

O tym tomesetto szef mówił, że rzeczywiście jest polecany oficjalnie do max. 100KM, ale twierdził, że montowali go i do 115KM w golfach i radził sobie bez problemu. Rzeczywiście była mowa o "Alasce". Mówił, że ma zintegrowany filtr dzięki czemu ponoć łatwiej im się go serwisuje. Tak czy siak, tego mi nie założą, więc nie ma co ciągnąć tematu.

Spróbuję zapytać o rewizję reduktora AC i dam znać co tam mi wcisnęli. Z uwagi na to, że w tym zestawie dostaję 5 lat gwarancji, nie będę już pytał o zavoli do mojego auta, ale spytam ogólnie co o tym myślą.
Początkujący
 
Od: 20 lip 2014, 18:26
Posty: 6
Auto: Mazda 323F, 2002; 1.6; 98KM

Postprzez Przemek323c » 30 lip 2014, 19:28

Bobas323F napisał(a):Spróbuję zapytać o rewizję reduktora AC


Sami nie beda wiedziec bo nawet producent tego nie ogarnia.

Bobas323F napisał(a): twierdził, że montowali go i do 115KM w golfach i radził sobie bez problemu.


Czyli jakie byly spadki przy przyspieszaniu od 4000 obrotow w gore ? Tu jest wazne czym dla kogo jest "daje rade". Jak cisnienie pada 0,4 bara i wtryski prawie petla, ale jeszcze jedzie bez check engine to tez mozna powiedziec, ze daje rade, tylko nie o to chyba chodzi. Obecne alaski potrafia tracic wydajnosc po 20000km z powodu zabrudzenia a potem zaczyna sie batalia z warsztatem bo wszystko jest wg nich dobrze.

Bobas323F napisał(a):Mówił, że ma zintegrowany filtr dzięki czemu ponoć łatwiej im się go serwisuje.


Tam nie ma co serwisowac. Tak samo odkrecasz dekielek, wymieniasz filtr, zakrecasz dekielek, ot cala filozofia. Do innych wkrecasz zewnetrzny elektrozawor w korpus albo dajesz go w ogole w innym dobrze dostepnym miejscu. Jedyny argument to cena bo za zewnetrzny elektrozawor z filtrem trzeba zaplacic.
Przemek323c
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy LPG