Lubryfikacja – potrzebna bądź nie?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Karwoś » 28 lis 2006, 11:04

Jak że pytanie nie dotyczy konkretnego modelu samochodu pytanie jest ogólne.

Przy montażu sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie gazowaj do silnika 2.3l w mażdzie 6 gazownik zaproponował mi żebym znalazł warsztat który zamontowałby mi tzw lubryfikator do ochrony zawrów – smarowanie i chłodzenie. Powiedział mi że przy zmiennych fazach rozrządu takie rozwiązanie zapewnia lepszą pracę silnika i jego dłuższą żywotność, a takie rozwiązanie stosuje się np w VVTi Toyoty i innych.

Czy ktoś z tu obecnych ma z tym jakieś doświadczenie i ile coś takiego kosztuje, i gdzie takie coś najlepiej zamontować.

Dzięki.
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 19:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez bucz » 29 lis 2006, 21:08

nie ma konkretnych dowodow ze to w ogole pomaga
poza tym koszt plynu jest tak wysoki ze po przejechaniu 200kkm zwroci ci sie na wymiane silnika – bo za 8 lat bedzie kosztowal 1kzl

IMHO nie warto sobie pupy zawracac
pojemność silnika (cm^2)
------------------------------------------------- x 200 = IQ posiadacza pojazdu
średnica wydechu (mm) x głośność (dB)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2006, 00:17
Posty: 107 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 626 1.8 16V LPG – 96r.

Postprzez Karwoś » 29 lis 2006, 22:29

A jak to jest z tymi zmiennymi fazami rozrządu – mam teraz przejechane 10 000km – bo ja wątpię żebym 200kkm miał nim przejechać :) I oczywiście na co zwrócić uwagę przy takim silniki i LPG?? Bo jeśli taki lubryikator może pomagać a może nie, a ja mam za to płacić to nie chciałbym być królikiem doświadczalnym. A może ktoś z was ma coś takiego już zamontowane??
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 19:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Robert W. » 1 gru 2006, 13:30

Wiem, że np. w Hondach CR-V (i innych samochodach z silnikami z metali kolorowych, np. fordy) jest to niezbędne, bo trzeba często regulować zawory. Jeden gazownik powiedział mi, że do CRV nie założy gazu nawet z lubryfikatorami, bo ma złe doświadczenia, drugi, że zrobił mnóstwo i jeżdżą bez problemów. Mechanik z ASO Hondy odradzał.
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2004, 06:08
Posty: 58
Skąd: Elbląg
Auto: Mazda 323BG 1.3i 16V '92 Hatch

Postprzez Karwoś » 1 gru 2006, 16:42

A jak o jest z regulacją zaworów w 2.3 l – a może jest tam hydrauliczna kasacja luzu zaworowego??
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 19:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez tomekrvf » 1 gru 2006, 20:35

a może jest tam hydrauliczna kasacja luzu zaworowego??

Nie ma. Luz zaworowy reguluje się szklankami(popychaczami szklankowymi)
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 18:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Karwoś » 2 gru 2006, 16:39

A przy jakich przebiegach należałoby tej regulacji dokonać?? – wypadałoby to robić żeby samochód jeździł prawidłowo.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 19:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Robert W. » 2 gru 2006, 17:51

Jeżeli dobrze pamiętam, to mówił coś o 15 lub 20 kkm.
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2004, 06:08
Posty: 58
Skąd: Elbląg
Auto: Mazda 323BG 1.3i 16V '92 Hatch

Postprzez Gość » 26 maja 2007, 18:48

posiadam honde accord type-r 212km z instalacja lpg oraz lubryfikatorem

spalanie bęzyny na trasie 8,9l do 150km/h w mieście 12,3l jazda średniodynamiczna
spalanie na lpg na trasie 10l do 150km/h w mieście do13l jazda średniodynamiczna
samochód spala ok 7-12% więcej lpg

samochód ma wprawdzie mniej mocy i wymaga dokładnej regulacji miesznki
ale sprawuje sie idealnie.
wczesniej miałem dwa niemieckie wózki ale honda je 100 razy przebija
Gość
 

Postprzez kocio » 25 wrz 2007, 18:40

Z tego co mi wiadomo lubryfikator zakłada się dla ochrony (schładzania) powierzchni zaworów z powłoką ceramiczną.

Gość, ile kosztuje taki płyn i jakie jest jego zużycie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 08:45
Posty: 123 (0/1)
Skąd: Pogórze Śląskie
Auto: Mazda 3 BL, 2009

Postprzez wojtekkk » 29 wrz 2007, 20:58

ja rowniez posiadam instalacje z lubryfikatorem w mojej mazdzie. kosztowało mnie to 200zł wiecej przy załozeniu lpg;) w moim przypadku to taki mały pojemniczek z olejem dawkowany o ile dobrze pamietam 1kropla na minute do gniazd zaworowych. powiedzialbym Wam wiecej bo mialem ulotke od tego urządzenia .. ale zgubiłem;P
spalanie raczej w normie. trasa 8,5-9 do 150km/h
styl mieszany do 11l max.
narazie przejechałem na gazie okolo 8kkm i mam jeszcze pół buteleczki tego oleju, a buteleczka kosztuje chyba do 50zł(pamiec <glupek2> )

pozdro pozdro! ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2007, 07:28
Posty: 82
Skąd: Krobia/Wlkp
Auto: Mazda 6 GH 2,2 185PS

Postprzez Krytek » 18 lip 2008, 14:27

Ja w końcu znalazłem gazownika, który założy mi instalacje i zakładal do tych silników (2.3l 4 cyl).

Ale nie zakładam lubryfikatora, to jest pic na wode (cos a'la magnetyzer) <lol>
Początkujący
 
Od: 24 cze 2008, 06:00
Posty: 9
Auto: M3 2.3l 5AT USA

Postprzez Widelec » 18 lip 2008, 19:21

Krytek napisał(a):to jest pic na wode

skoro tak twierdzisz...
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 22:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Krytek » 18 lip 2008, 19:49

Niezupełnie ja, bardziej kilku gazowników z którymi rozmawiałem. Na logike, ładowanie oleju do komory trudno pogodzić ze zdrowym rozsądkiem.
Wystarczy prawidłowa regulacja instalacji.
Znam takich, którzy wierza w magnetyzery, filtry stożkowe i ufoludki
Początkujący
 
Od: 24 cze 2008, 06:00
Posty: 9
Auto: M3 2.3l 5AT USA

Postprzez novis » 18 lip 2008, 19:58

Przepraszam bardzo, ufoludki zostaw w spokoju :P
Dwie rzeczy są niezmierzone – wszechświat i ludzka głupota. Co do wszechświata nie jestem pewien.... A.E.
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2007, 14:14
Posty: 191
Skąd: Kętrzyn
Auto: Mazda 3 1,6 z 2007r

Postprzez LemJohny » 24 lip 2008, 17:21

mam konkretne pytanie i prosze o konkretne odpowiedzi:D

Czy ma ktoś z Was zamontowaną instalację gazową w silniku 2,3l w Mazdzie 3 lub 6 ??

Jeżeli tak to:

Czy instalacja sprawuje się dobrze??
Jak z mocą na gazie??
Czy dużo już przejechaliście z instalacją gazową??
Czy macie zamontowany lubryfikator??
Jaką macie zamontowaną instalacje – jaki sterownik, jakie wtryski, jaki parownik??
Proszę o ewentualne namiary na gazowników którzy wykonali dobrą robotę

Pozdrawiam wszystkich i życzę niezapomnianych wrażeń za kierownicą waszych pieknych autek
Z poważaniem

Janek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2008, 09:29
Posty: 109
Auto: Mazda 3 2,3l

Postprzez szopen6 » 7 paź 2008, 06:25

Panowie to jak w koncu jest z tym LUBRYFIKATOREM warto go zakładać , czy to tylko pic
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2008, 08:51
Posty: 63
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 5 2.3 l USA 07+LPG

Postprzez LemJohny » 7 paź 2008, 07:14

Doświadczeni instalatorzy... Również Ci, ktorzy montowali gaz do 2,3l mówią że nie warto i nie ma takiej potrzeby...

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2008, 09:29
Posty: 109
Auto: Mazda 3 2,3l

Postprzez szopen6 » 7 paź 2008, 10:12

Dzięki .........jedem problem mam złowy
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2008, 08:51
Posty: 63
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 5 2.3 l USA 07+LPG

Postprzez Blase » 12 paź 2008, 22:17

LemJohny napisał(a):Doświadczeni instalatorzy... Również Ci, ktorzy montowali gaz do 2,3l mówią że nie warto i nie ma takiej potrzeby...

Moi doświadczeni instalatorzy twierdzą co innego ;) I komu tu wierzyć?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2007, 22:49
Posty: 116 (0/1)
Skąd: Tychy/Bristol
Auto: Mazda 6 2,3 Hatchback '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy LPG