Świece zapłonowe a instalacja LPG
Jak w temacie , zdania naukowców sa podzielone , piszcie co myślicie o przebiegach świec , pozdro
ŚWIECĄC WŁASNYM PRZYKŁADEM POPRWAWIASZ BILANS ENERGETYCZNY KRAJU!!!!!!!!!
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
???????????FAJNY MAM AVATAR, NIE ????????????
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
???????????FAJNY MAM AVATAR, NIE ????????????
- Od: 19 sty 2004, 16:52
- Posty: 245
- Skąd: RADOM
- Auto: FORD FOCUS 1.8 16V KOMBI
MiKo napisał(a):NGK – 15000-20000 na LPG
Dokładnie tak robię, choć w Fiacie CC wymieniałem co 9-10 kkm (tam są dwie sztuki po 9 zł NGK, w Mazdzie kosztują NGK 78 zł/komplet).
Mam znajomego, który założył gaz, przejechał 70 kkm i sprzedał auto nie zmieniając świec (strzelał, była to R19). Oczywiście przy zakładaniu gazu świec też nie zmienił.
Moim zdaniem najlepiej byłoby wymieniać między 12-15 kkm.
Witam!
Ja przychylam sie do stwierdzenia aby swiece wymieniac razem z wymiana oleju. W moim przypadku 323 BG 1,3 16V katalogowo zalecaja wymiane oleju co 10 tys km. Co do swiec to jezdzilem na gazowej iskrze co to podobno wytrzymuje 20 tys a po 12 zaczely sie strzaly teraz mam NGK (komplet za 50pln) i jest cool.
Reasumujac wymiana swiec co 10 tys km (bo sa tansze niz przeplywka )
Pozdro
Ja przychylam sie do stwierdzenia aby swiece wymieniac razem z wymiana oleju. W moim przypadku 323 BG 1,3 16V katalogowo zalecaja wymiane oleju co 10 tys km. Co do swiec to jezdzilem na gazowej iskrze co to podobno wytrzymuje 20 tys a po 12 zaczely sie strzaly teraz mam NGK (komplet za 50pln) i jest cool.
Reasumujac wymiana swiec co 10 tys km (bo sa tansze niz przeplywka )
Pozdro
- Od: 20 paź 2004, 16:33
- Posty: 148
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GY
W sumie macie racje najlepiej wymienać razem z olejem czyli co 10 tys km w sumie swiece nie są aż tak droge no chyba że ktoś bedzie sie bawił w regeneracje świec.
- Od: 18 maja 2004, 13:14
- Posty: 288
- Skąd: W-wa / Łomża
- Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM
Można wyczyścic,ale można je też jesli sie nie myle opalic nad palnikem żeby wypaliły sie zanieczyszczenia wewnątż swiecy czy kamień, lecz opalanie może też czasami spowodować pęknięcie ceramiki na swiecy.
- Od: 18 maja 2004, 13:14
- Posty: 288
- Skąd: W-wa / Łomża
- Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM
Spec,
10 kkm. Nie należy zapominać, że świece na gazie są delikatnie przeciążane cieplnie co może doprowadzić do odpalenia elektrody minusowej.
Pozdrowienia
10 kkm. Nie należy zapominać, że świece na gazie są delikatnie przeciążane cieplnie co może doprowadzić do odpalenia elektrody minusowej.
Pozdrowienia
Floox
MAZDA 626 '97 1.8i LPG GE FP
MAZDA 626 '97 1.8i LPG GE FP
Tak, ponieważ świeca o większej wartości cieplnej lepiej odprowadza ciepło, przez co jest bardziej odporna na przeciążenia cieplne. Nie należy jednak zapominać, że wciąż mamy do czynienia z gazem, który tak czy inaczej ma wyższą temperaturę spalania niż PB. Należy też pamiętać, że "zimne" świece (czyli takie, które mają wyższą wartość cieplną) mają skłonność do pokrywania się nagarem co w konsekwencji może prowadzić do samozapłonu.
Pozdrowienia
Pozdrowienia
Floox
MAZDA 626 '97 1.8i LPG GE FP
MAZDA 626 '97 1.8i LPG GE FP
...to niedługo i ja zmienie świece bo już mam z 70 kkm na jednych zrobione.
Jade właśnie na wymiane świec, spadają mi wolne obroty na gazie, a czasami samochód gaśnie.
Moge z czystym sumieniem powiedzieć, że świece można zmieniać co nie 10 kkm a co 100kkm. Właśnie wywaliłem stare (dobre) świece i kupiłem nowe NGK. 100zł w plecy a samochód chodzi jak chodził.
Pozdrowienia dla tych którzy wymieniają świece co 15-20 kkm, oraz pozdrowienia dla szaleńców którzy robią to co 'aż' 20 kkm:)
Jade właśnie na wymiane świec, spadają mi wolne obroty na gazie, a czasami samochód gaśnie.
Moge z czystym sumieniem powiedzieć, że świece można zmieniać co nie 10 kkm a co 100kkm. Właśnie wywaliłem stare (dobre) świece i kupiłem nowe NGK. 100zł w plecy a samochód chodzi jak chodził.
Pozdrowienia dla tych którzy wymieniają świece co 15-20 kkm, oraz pozdrowienia dla szaleńców którzy robią to co 'aż' 20 kkm:)
- Od: 7 kwi 2005, 13:21
- Posty: 9
Ja w Lancerze mam SGI i na orginalnych świecach (od nowości) przejechane ponad 40 000km – Autoryzowany serwis powiedział mi że co 60 000 – 80 000 można wymienić. A jak powiedziałem że mam SGI to stwierdził że jeżeli mi to poprawi samopoczucie to moge wymienić po 50 000km.
Może i tak zrobię. Tyle że przy takim LPG nie ma mowy o jakichś strzałach.
Może i tak zrobię. Tyle że przy takim LPG nie ma mowy o jakichś strzałach.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Sluchajcie.Swiec niewymienia sie co 10 -czy 15 tys.km.No chyba,ze macie za duzo kasy w portfelu i jestescie naiwni Swiece nie sa odpowiedzialne za wystrzaly Przedewszystkim swiece poznajemy czy sa dobre jak odpala auto.Jesli coraz bardziej kiepsko wtedy wymieniamy je.ja w punto na gazie kiedys wymienilem swiece poi 30 tys km.A jak szarpie to tylko i wylacznie przewody
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
JAk mialem Escorta to na swiecach BOSHA przejechalem ponad 50tys i jeszcze nie wygladaly tak tragicznie, ale przewodu juz padaly, juz byla dyskoteka
A teraz w mazdzie mam problem, nie wiem z czym zwiazany, jak jest zimne auto to przy przyspieszaniu szarpie, a jak sie wygrzeje to juz zdecydowanie jest lepiej i to szrpanie jest minimalne, co to jest??? czyzby aparat zaplonowy do wymiany????
A teraz w mazdzie mam problem, nie wiem z czym zwiazany, jak jest zimne auto to przy przyspieszaniu szarpie, a jak sie wygrzeje to juz zdecydowanie jest lepiej i to szrpanie jest minimalne, co to jest??? czyzby aparat zaplonowy do wymiany????
- Od: 14 maja 2007, 00:10
- Posty: 454
- Skąd: Warszawa, Mława
- Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r
To raczej nie aparat.Ja tez tak mam czasem.Szczegolnie z rana a najpredzej to jak jest zima hehe.Wtedy sa wilgotne przewody i szarpie a jak sie wysusza od cieplego silnika to jest
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości