Nie masz czasu na szukanie? – Szybkie pytanie / szybka odpowiedź

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez mp8 » 29 sty 2015, 20:01

Dobry, zauważyłem, że ostatnio mazda dłużej startuje na zimnym silniku po jeździe na lpg. Jest to normalne czy wybrać się do swojego gazownika?
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:09
Posty: 86 (3/0)
Auto: 323f BJ 2.0 PB+LPG Sportive

Postprzez gazparts » 31 sty 2015, 15:44

Zakręć zbiornik, wypal resztki gazu z rurek i węży , jak ciśnienie zejdzie przełączy się na pb , pojeździj ze trzy dni na samej benzynce i zaobserwuj czy są różnice w odpalaniu , jeśli będzie lepiej palił , to wskazane by było przedstawić problem gazmenowi :)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez kotura230 » 4 mar 2015, 21:20

witam już jakiś czas temu rozwiązałem problem z uszkodzonym układem ogrzewania reduktora i tak nie było czasu napisać ale jak by ktoś miał podobny problem niech zmieni węże od reduktora tutaj był błąd :)
Początkujący
 
Od: 6 cze 2013, 20:00
Posty: 4
Auto: mazda premacy,benzyna 1.8,2003rok

Postprzez Marcoos7 » 5 mar 2015, 21:12

Witam. Jestem totalnym laikiem pod kątem lpg w aucie. Niedawno kupiłem Mazde i czeka mnie wizyta u gaziarza. Chciałbym poznac opinie innych. Jeżeli chodzi o filtry (fazy lotnej czy fazy ciekłej) to albo ktos był idiota i nigdy nie wymieniał (na instalacji zrobiono 80tys km) albo po prostu nie było to wpisywane w ksiązkę serwisową instalacji. Spalanie lpg mam przyzwoite- 85%trasa, 15%miasto 10,35lpg/100km.

Posiadam sekwencyjna instalację gazową firmy KME w Mazdzie 626 Wagon 1998 silnik 2.0benzyna 16v 116HP. Problem polega na tym, że:
1.auto szarpie na każdym biegu nawet przy lekkim dodawaniu gazu przy obrotach 1500-1800/2000. Na benzynie ten problem nie występuje. Od 1800/2000 obrotów szarpanie znika aczkolwiek wydaje mi się trochę mułowaty na gazie-spora różnica jest na benzynie a na gazie.
2. Obroty minimalne ma ciut niskie- 750. Uważam że ciut niskie ponieważ silnik czasem spada na chwilkę poniżej 700 i tyrpie silnikiem. Na benzynie obroty ładnie stoją na 800.
Reduktor KME RED.1 E8 67R- 013949
Wielozawór TOMASETTO E8 67R- 013018
Obudowa wielozaworu BORMECH E20 67r- 010479
Sterownik KME DIEGO E8 67R- 013787
Wtryskiwacz gazu typ VALTEK (czerwone) E8 67R- 010104

Obdzwoniłem kilku gaziarzy z mojej okolicy polecanych przez znajomych i żaden nie chce sie podjąc diagnozy, regulacji instalacji. Twierdzą że nie obsługują KME albo że Vallteków się nie tykaja bo to najwieksze ścierwo i nie idzie tego wyregulowac. :(

Z gory przepraszam jesli dubluję temat itp.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 sty 2015, 15:51
Posty: 6
Skąd: Milicz
Auto: Mazda 626 (GW) 2.0 16V 115HP 1998

Postprzez gazparts » 5 mar 2015, 22:51

1 pasowało by przenieść post do
pytanie szybka odpowiedz :)
2 wymienił bym świece na ngk 33 i z przerwą 0,7 mm – zniknie szarpanie jeśli nie kabelki WN
3 wywalił bym waldemara na coś lepszego
4 porządnie bym to wszystko wystroił
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez Marcoos7 » 6 mar 2015, 17:36

Świece nie dawno były wymieniane... na denso dokładnie jakie nie pamietam ale około 80zł za 4 dałem

Jaki koszt ngk33? Kable WN jakie radzisz i jaki ich koszt?

Dopisano 6 mar 2015, o 20:59:

bananmin napisał(a):1 pasowało by przenieść post do
pytanie szybka odpowiedz :)


Wolałem nie no ale ok...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 sty 2015, 15:51
Posty: 6
Skąd: Milicz
Auto: Mazda 626 (GW) 2.0 16V 115HP 1998

Postprzez brodaM6 » 8 kwi 2015, 07:31

Panowie co może być ze dzieje sie tak. Jeżdżąc na lpg mam problem z rozruchem ,rano pali od strzała przejazdem 7 km na lpg i po 8 godzinach nie mogę odpalić fury tak samo po 2,3 h ,po 15min pali od strzała i tak sie dzieje tylko na lpg ,jeżdzę tylko na PB i pali po tych 8 godzinach od strzała po 2,3h postoju teraz od strzała ,a na nieszczęsnej mieszance lpg nie chce muszę kręcić ,choć auto i tak odpala na PB :]
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez gazparts » 8 kwi 2015, 07:40

czasem się zdarza, że wtryski lpg puszczają gaz podczas postoju , lub reduktor podciśnieniem zaleje auto(kolektor dolotowy ) i jedynie to może mieć związek z trudnym rozruchem , bo palisz z dwóch paliw
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez brodaM6 » 8 kwi 2015, 08:14

Jedno z dwóch do wymiany ,jedno i drugie ma 3 latka i trochę przeplatane ,można to sprawdzić we własnym zakresie ,dzięki guru Lpg <oczko>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez gazparts » 8 kwi 2015, 14:32

z rana ma być ciśnienie na wężu do wtryskiwaczy , sprawdzasz odkręcając filtr
czy jest tam nadal
ma dobrze "fuchnąć" jak nie ma ciśnienia jest prawdopodobieństwo że wtryskiwacz puszcza , potem gazownik musi się tym zająć
jeśli gaz idzie podciśnieniem to czuć w wężyku zapach gazu , wystarczy niuchnąć :D
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez corpha76lon » 8 kwi 2015, 22:49

Witam, wszystkich, mam pytanie odnosnie instalacji na STAG 300, problem mam taki ze mimo pełnej butli z gazem czesto wybija mi gaz (pipka) jakby sie skonczył... odziwo czesto sie tak dzieje gdy schodze z obrotów. Gdy np wbijam z 3 na 4 i dodam gazu, gdzie silnik nie potrzebuje duzej dawki.... z góry dziękuje za pomoc
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez jacmar06 » 10 kwi 2015, 07:30

Witam. Od trzech tygodni jeżdżę mazdą 6gh 2,0 147km automat no i wszystko cacy.
We wtorek założyłem gaz i od razu problemiki.
Dosłownie po przejechaniu 10-15km czek i błąd 2177 i 2187 gazownik wykasował błąd. Ponownie po 10-15km to samo. Gazownik wykasował błąd , przeprowadził diagnostykę korekt (chyba tak to się nazywa , mogę się mylić) dla gazu coś około +3do+5 dla benzyny -16.
Gazownik twierdzi , że ustawienia gazu są idealne , że z paliwem jest coś nie halo ( a było dobrze) kazał
obserwować . Ponownie po 20km czek.
Podpowiedzcie czy gazownik powinien do końca zdiagnozować przyczynę pojawiania się błędu czy może odesłać mnie do innego mechanika
Podaje szczegóły instalacji:
STAG QBOX
wtryski HERKULES GISM -I1000
reduktor TOMASETTO ALASKA
Co o tym sądzicie ?
Początkujący
 
Od: 5 mar 2015, 12:16
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 6 GH 2008r 2000cm3 147km automat

Postprzez makmarc » 10 kwi 2015, 16:23

Błędy o których piszesz to skład mieszanki, za ubogo bądź za bogato. Kwestia ustawień, ma moc? Nie szarpie?
makmarc
 

Postprzez corpha76lon » 10 kwi 2015, 20:00

ej hej a mnie ktos pomoże?:D
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez jacmar06 » 10 kwi 2015, 20:53

Wiem że chodzi o skład mieszanki. Dlaczego tylko przed założeniem gazu wszystko było ok. a teraz jakieś
błędy ? :( Auto mimo czeka chodzi jak dla mnie idealnie na PB i LPG nie szarpie nie dusi się .
Dzisiaj gazownik robił diagnozę podczas jazdy. Kazał jeszcze trochę tak pojeździć.
Co ciekawe po wykasowaniu błędu i podczas ciągłej jazdy błąd nie wyskakuje , tylko po wygaszeniu silnika
i ponownym jego uruchomieniu jakąś chwile po tym jak auto przejdzie na gaz .
Jakieś sugestie ? <co?> Jak na razie gazownik nic nie sugeruje.

Dopisano 10 kwi 2015, 20:02:

Dodam jeszcze , że gazownik sugeruje zły skład mieszanki na paliwie , ale tak jak wyżej pisałem przed założeniem gazu OK. Auto przed założeniem gazu badałem na skład spalin i idealny , czyli raczej sonda lambda OK .
Czekam na podpowiedzi .
Początkujący
 
Od: 5 mar 2015, 12:16
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 6 GH 2008r 2000cm3 147km automat

Postprzez makmarc » 10 kwi 2015, 22:45

Wystarczy podpiąć tester obd i wejść w parametry, zobaczysz czy sonda pracuje. Ale inaczej wywaliloby błąd sondy. Możesz zrobić dla pewności nastawy benzynowe, zrobić reset, pojeździć z 200-300km na benzynie, żeby mapa wróciła do normy, a dopiero potem stroić. Co innego, że instalacja LPG jest nowa i wszystko również musi się poukładać, daje się taki czas do 1000km i potem koretka ustawień. Skoro piszesz, że wywala po przejściu na LPG to zapewne to wina ustawień, a może źle dobrane są krućce do wtrysków?
makmarc
 

Postprzez jacmar06 » 11 kwi 2015, 00:59

makmarc bardzo dziękuję za szybką podpowiedź.
Dzisiaj jak wyżej pisałem gazownik podczas diagnozowania wczasie jazdy z pewnością sprawdzał sonde .
Nic jednak nie znalazł ,kazał przyjechać we wtorek na dalszą diagnostykę. przekaże mu twoje sugestie aby na jakiśczas przejść na pb.
Dam znać co i jak.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 5 mar 2015, 12:16
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 6 GH 2008r 2000cm3 147km automat

Postprzez gazparts » 13 kwi 2015, 22:24

jacmar06 napisał(a):reduktor TOMASETTO ALASKA

AC-STAG dopuszcza , homologuje alaskę do 90KM
więc masz spore braki , automat lubi pociągnąć , a skoro taki reduktor to pewnie i inne kwiatki ciekawie dobrane i zestrojone :(
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez jacmar06 » 14 kwi 2015, 01:16

Bananmin jaki redaktor byś polecił ?
Początkujący
 
Od: 5 mar 2015, 12:16
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 6 GH 2008r 2000cm3 147km automat

Postprzez gazparts » 14 kwi 2015, 08:03

tur, acr01 ,to w tych mazdach daje radę spokojnie :)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy LPG