Nie masz czasu na szukanie? – Szybkie pytanie / szybka odpowiedź

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Danmazda » 18 paź 2014, 23:53

Dobrze wiedzieć, będę tego pilnował przy przeglądach. Dzięki :)
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

PostTen post został usunięty przez Gość 19 paź 2014, 20:52.
Powód: Zły dział

Postprzez Przemek323c » 19 paź 2014, 12:01

A co to ma do instalacji lpg ?
Przemek323c
 

Postprzez donbanditoo » 19 paź 2014, 12:40

Aa fakt nie ten temat .. sorki mialem 3 rozne otwarte ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2014, 19:46
Posty: 42 (2/0)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda Mx3 K8 92r.

Postprzez PeKa » 19 paź 2014, 14:52

danmazda napisał(a):No tak, zapomniałem o tym w reduktorze, tylko pamiętam w pierwszej Madzi to ten filtr w reduktorze wymieniali co drugą wymianę. Mówili że nie trzeba co 10 tyś km :|

Dlatego wlasnie chcialem wymienic sam. Tam gdzie bylem ostatnio powiedzieli, jeden co 10kkm, drugi co 20kkm. Badz tu madry...
A za wymiane obu chca 100pln.

Send by Taptalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez Mazd Max » 19 paź 2014, 17:50

Śmiało możesz samemu wymieniać sąsiad :) ....ja kiedyś myślałem że trzeba zakręcać zawór przy butli....ale nie trzeba ;P jak mi na przeglądzie LPG wymieniają to tylko jest psssssss.....śmierdzi chwilę gazem i po zawodach :D Wystarczy klucz 10 i śrubokręt gwiazdkowy <ok>
Wysłane z poczty w Radzyminie
To ja http://www.youtube.com/watch?v=58549ffQXKY

Jeśli się obudziłeś w poniedziałek i nie boli Cię głowa oznacza to że jest środa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2008, 11:47
Posty: 1927 (101/61)
Skąd: Radzymin/Wa-wa
Auto: Biała Dama GH
wcześniej BJ, GY oraz GG

Postprzez Przemek323c » 19 paź 2014, 18:56

Mazd Max napisał(a):.ja kiedyś myślałem że trzeba zakręcać zawór przy butli....ale nie trzeba


Trzeba a przynajmniej powinno sie. Jak kiedys zawory beda popuszczac to sie zdziwisz.
Przemek323c
 

Postprzez Mazd Max » 19 paź 2014, 19:07

Przemek323c napisał(a):
Mazd Max napisał(a):.ja kiedyś myślałem że trzeba zakręcać zawór przy butli....ale nie trzeba


Trzeba a przynajmniej powinno sie. Jak kiedys zawory beda popuszczac to sie zdziwisz.


Kiedyś, jak miałem inną instalację to zakręcałem jak sam wymieniałem filtry.....teraz jak jadę na przegląd to magik nie zakręca. Myślisz że nie wie co czyni? :>
Wysłane z poczty w Radzyminie
To ja http://www.youtube.com/watch?v=58549ffQXKY

Jeśli się obudziłeś w poniedziałek i nie boli Cię głowa oznacza to że jest środa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2008, 11:47
Posty: 1927 (101/61)
Skąd: Radzymin/Wa-wa
Auto: Biała Dama GH
wcześniej BJ, GY oraz GG

Postprzez Przemek323c » 19 paź 2014, 20:29

Mysle ze popadl w rutyne. U siebie niby mozna, bo jezdzisz autem, wiesz co masz itd, ale nigdy nie wiesz czym przyjedzie klient i kto tam co zdrutowal. Ciekawe jaka bedzie panika jak kiedys zdejmie dekielek od filtra reduktora, a ten wystrzeli bo elektrozawory beda bez trzpieni. Czasem niektorzy tak robia, kiedy zawor sie przywiesza. Fakt ryzyko wielkie nie jest, zostaje jeszcze antywyplyw w wielozaworze butli. Generalnie jednak zasada jest prosta – robisz cos przy gazie, zakrec zawor dla wlasnego dobra. Po to on wlasnie jest tak jak i inne zabezpieczenia. Normalnie niepotrzebne, ale maja zadzialac kiedy trzeba ten jeden jedyny raz. Na zachodzie to sie nazywa chyba kultura techniczna. Trwa to 2 minuty, a jesli chcesz robic wymiane filtrow samemu nie goni cie przeciez dniowka dla oszczednosci kilku minut.
Przemek323c
 

Postprzez PeKa » 19 paź 2014, 21:15

Bardzo zdrowe podejście moim zdaniem :) Poradze sobie z filtrem lotnej, z ciekłej gorzej, bo nawet nie wiem jaki <rotfl>
Czy ktoś wie gdzie w Wawie dostane filtry? Bo allegro paranoja, filtr 5 pln a przesyłka 15 :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez Przemek323c » 20 paź 2014, 08:34

Filtry do reduktorow sprzedaja w praktycznie kazdym motoryzacyjnym, wystarczy znac typ.
Przemek323c
 

Postprzez PeKa » 20 paź 2014, 12:44

Moge prosić o podpowiedź? Mój reduktor to Zavoli Zeta.
Załączniki
CAM00617.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez Przemek323c » 20 paź 2014, 13:47

Zavoli nie ma zintegrowanego zaworu, musisz go znalezc i odczytac typ.
Przemek323c
 

Postprzez berrrcik29 » 30 paź 2014, 16:56

Witam,
mam mazde 6 1.8 + LPG Prins.
Przymierzam się do regeneracji reduktora (dwumembranowy), założyłem manometr przed wtryskami, żeby odczytać ciśnienie w celu ustawienia takiego samego po regeneracji. Wydaje mi się, że ciśnienie jest trochę małe, 1.2bar? Może takie być? Jak było cieplej dość mocno szarpał, jak zrobiło się zimno około 0stopni zaczął dobrze jeżdzić.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2014, 22:05
Posty: 94
Skąd: Kraków/Częstochowa
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.

Postprzez Przemek323c » 31 paź 2014, 02:16

Dlaczego w ogole chcesz go regenerowac. Prins z keihinami chodzi na stalym cisnieniu wzgledem atmosfery, kompensacja podcisnieniem jest tylko w wersji turbo reduktora.

Na kompie powinno pokazywac okolo 2-2,2 Bara, i tyle wyjsciowo sie ustawia. Pomiar w instalacji to cisnienie bezwzgledne. Atmosfera to okolo 1bar (tak sie zawsze przyjmuje), plus twoje 1,2 ponad to. Jesli mierzyles zwyklym manometrem wzgledem atmosfery (nie roznicowym) twoje cisnienie wydaje sie calkiem ok, bo wynosi wlasnie 2,2 Bara. Na upartego zmniejsz do 2.
Przemek323c
 

Postprzez berrrcik29 » 1 lis 2014, 20:54

Witam,
chciałem go zregenerować bo silnik chodził na gazie w cały świat, miałem przeczucie, że to wina parownika. Zobaczcie co było w środku... Moje pytanie, jak to mogło w ogóle pracować???

Po zregenerowaniu nie ten silnik na gazie, równo, nie szarpie, tak jak powinno być :)
Prins jest naprawdę bardzo dobry, że taki zasyfiony, a i tak pracował ;)

Pozdrawiam
Załączniki
IMG_1875.JPG
IMG_1876.JPG
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2014, 22:05
Posty: 94
Skąd: Kraków/Częstochowa
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.

Postprzez Przemek323c » 1 lis 2014, 22:20

To nie jest jeszcze duzo syfu. Uroki polskiego gazu. Dobrze ze udalo sie naprawic samemu.
Przemek323c
 

Postprzez berrrcik29 » 1 lis 2014, 22:52

To jest syf po stronie płynu chłodniczego, po stronie gazu była taka brązowa maź, i nawet nie było jej tak dużo. Mam nadzieje, że będzie już ok ;) Ewentualnie mogę jeszcze dać wtryski do wyczyszczenia, ale póki co pojeżdżę trochę i zobaczę jaka jest różnica w jeździe oraz spalaniu.
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2014, 22:05
Posty: 94
Skąd: Kraków/Częstochowa
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.

Postprzez Mazz » 18 lis 2014, 22:40

Witam , mam zamiar wymienić filtr fazy lotnej w instalacji brc sequent 24 i mam pytanie czy muszę potem podjechać na jakąś regulację do gazownika czy wszystko będzie okej ?

Drugie pytanie czy w tej instalacji jest filtr fazy ciekłej ? bo z tego co czytam to nie ma.
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2013, 22:16
Posty: 37
Skąd: Gdańsk

Postprzez Przemek323c » 18 lis 2014, 22:47

Mazz napisał(a):Drugie pytanie czy w tej instalacji jest filtr fazy ciekłej ? bo z tego co czytam to nie ma.


Jest w elektrozaworze.

Mazz napisał(a): czy muszę potem podjechać na jakąś regulację do gazownika czy wszystko będzie okej ?


Nie powinno nic dziwnego sie wydarzyc. Pamietaj tylko o szczelnosci polaczen.
Przemek323c
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy LPG