Nie masz czasu na szukanie? – Szybkie pytanie / szybka odpowiedź

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez jacmar06 » 14 kwi 2015, 19:26

Wygląda na to ,że problem rozwiązany <jupi>
Zrobiłem dzisiaj około 40 km. w krótkich odcinkach po mieście i nic, żadnego błędu.
Podaję szczegóły , może się komuś przydadzą.
Czek błąd 2177 i 2187 za uboga mieszanka na wolnych obrotach podczas pracy silnika na LPG.
Pomogło : wymiana dysz na większe przy wtryskiwaczach i dokładna regulacja parametrów podczas jazdy w/g wskazań sond tak aby parametry na LPG były bardzo zbliżone do PB.
Dodam ,że reduktor TOMASETTO ALASKA radzi sobie moim zdaniem dobrze, ponieważ
jadąc np. ok 20-30 km/h wciskam gaz dechy ,silnik kręci do 6500 obr/min na każdym biegu.
Gdyby był za mały to by się dusił , dławił . Tak mi się przynajmniej wydaje. papa
Początkujący
 
Od: 5 mar 2015, 11:16
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 6 GH 2008r 2000cm3 147km automat

Postprzez gazparts » 14 kwi 2015, 20:04

na tej alasce to lepiej go nie kręć ;)
ps chętnie zobaczę oscyloskop z wykręcania silnika na tym redku , nie wierzę że alaska ten motor w automacie ogarnie :|
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 992 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez makmarc » 14 kwi 2015, 21:05

jacmar06 napisał(a):Pomogło : wymiana dysz na większe przy wtryskiwaczach i dokładna regulacja parametrów podczas jazdy w/g wskazań sond tak aby parametry na LPG były bardzo zbliżone do PB.


Czyli tak jak pisałem :)

jacmar06 napisał(a):Dodam ,że reduktor TOMASETTO ALASKA radzi sobie moim zdaniem dobrze, ponieważ
jadąc np. ok 20-30 km/h wciskam gaz dechy ,silnik kręci do 6500 obr/min na każdym biegu.
Gdyby był za mały to by się dusił , dławił . Tak mi się przynajmniej wydaje. papa

bananmin napisał(a):na tej alasce to lepiej go nie kręć ;)
ps chętnie zobaczę oscyloskop z wykręcania silnika na tym redku , nie wierzę że alaska ten motor w automacie ogarnie :|


To musi być już na pograniczu wytrzymałości, też nie wydaje mi się, że to może dawać aż tak radę.
Obrazek
Can I help you :)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 lip 2008, 19:00
Posty: 3309 (53/55)
Skąd: Łomża
Auto: Actual car:
Mazda6 GL 2.5 "17 SkyPassion
Mazda3 BL '09

Previous cars:
Toyota Corolla FL '01
Opel Vectra B '98
Honda Civic VI '97
Opel Astra II DTI '00
Seat Toledo II ARL '99
Renault Laguna IIFL '06
BMW E39 530D '00
Mercedes C W203 '00
Opel Astra II OPC '01
Toyota Avensis T25 '04
Honda Civic Type-S '04
Mazda6 GG US '06
Toyota Avensis T27 '10
Mazda6 GH Sport '10

Postprzez jacmar06 » 14 kwi 2015, 22:45

Panowie co może się stać silnikowi od kręcenia na wysokie obroty a co instalacji? Jeżeli ma np.szlak trafić reduktor to wolę aby to się stało od razu na gwarancji. Gazownik uporczywie twierdzi, że reduktor jest wystarczajacy . <co?>
Początkujący
 
Od: 5 mar 2015, 11:16
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 6 GH 2008r 2000cm3 147km automat

Postprzez gazparts » 15 kwi 2015, 07:12

jeśli nie ma odpowiedniego składu lambda , palisz zawory bo drastycznie rośnie temperatura , przejedz się z jakimś skanerem i zobacz jaki masz współczynnik lambda przy 6 tys obr na gazie a jaki na benie i zobaczysz róźnice
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 992 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez jacmar06 » 17 kwi 2015, 15:55

Bananmin i makmarc " czapki z głów " chyba macie rację co do reduktora.
W czoraj pojechałem na obwodnicę na testy. Nie wywala żadnych błędów ale na drugim i trzecim biengu kręci do 6500 ob / min na czwartym przy ok. 5000 – 5500 i przerzuca na pb. Moje pytanie do was
1. czy mogę domagać się od gazownika wymiany reduktora na np AC R – 01?
2. Czy mogę rzadać okazania homologacji na tą alaske, na dowód tego, że nadaje się do 147 kucykow?
3. Czy gazownik mógł mieć na celu zwiększenie zysku zakładając alaske?
Pozdrawiam

Dopisano 17 kwi 2015, 16:00:

Dodam ,że zamawilem Staga ,wtryski Hana ( założył Herkulesa ) a o reduktorze nie było mowy.
Początkujący
 
Od: 5 mar 2015, 11:16
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 6 GH 2008r 2000cm3 147km automat

Postprzez makmarc » 17 kwi 2015, 17:07

1. Skoro nie wyrabia to tak, Ty nie musisz się na tym znać. Gdyby u nas taka sytuacja była, co raczej się nie zdarza, to wymiana na inny bez gadania.

2. To są dane producenta, reduktor reduktorowi nie równy, ale to montujący podejmuje decyzje i ma działać, co nie znaczy, że nie mógł się pomylić. Ale to jego problem.

3. Różnice w cenie w tej klasie reduktorów są nieznaczne, założył co miał pod ręką.

Z tymi wtryskami to też samowolka.
Obrazek
Can I help you :)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 lip 2008, 19:00
Posty: 3309 (53/55)
Skąd: Łomża
Auto: Actual car:
Mazda6 GL 2.5 "17 SkyPassion
Mazda3 BL '09

Previous cars:
Toyota Corolla FL '01
Opel Vectra B '98
Honda Civic VI '97
Opel Astra II DTI '00
Seat Toledo II ARL '99
Renault Laguna IIFL '06
BMW E39 530D '00
Mercedes C W203 '00
Opel Astra II OPC '01
Toyota Avensis T25 '04
Honda Civic Type-S '04
Mazda6 GG US '06
Toyota Avensis T27 '10
Mazda6 GH Sport '10

Postprzez benq323 » 17 kwi 2015, 18:25

U mnie Alaska nie wyrabiała przy 98KM i instalator wymienił mi na antarctika w ramach gwarancji.
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 31 mar 2009, 16:10
Posty: 1811 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez gazparts » 17 kwi 2015, 20:33

benq323 napisał(a):U mnie Alaska nie wyrabiała przy 98KM i instalator wymienił mi na antarctika w ramach gwarancji.

antarctika nie znam, ale arctica przykładowo wczoraj wyciągałem z CRV 2,4 ok 170 KM założony był w innym warsztacie i sprawiał problemy – pada ciśnieniowo i ma przyrosty na cut off dość spore do 2,5 bara .
Zdecydowanie lepiej wypada acr01 choć homologowany na 150 KM , ciśnienie stoi bardzo stabilnie w tym aucie.
ACR01 w 6ce GH 2l polecam :)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 992 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez benq323 » 17 kwi 2015, 21:01

Juz zglupialem jaki dokładnie model mam :/ aż jutro sprawdzę w papierach
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 31 mar 2009, 16:10
Posty: 1811 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez gazparts » 17 kwi 2015, 22:01

antarctic też istnieje :) , ja nie miałem z nim styczności , dlatego napisałem że go nie znam ;)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 992 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez szymko » 18 kwi 2015, 15:10

pany mam pytanko: mazda 626 1.8 (101KM) 2001r to ma posredni czy bezposredni wtrysk? bo zaczynam myslec nad gazem powoli i troche lektury na ten temat potrzebuje co, gdzie, jak zeby sie zabrac powoli do tego.
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2012, 19:01
Posty: 24
Auto: 626 1.8 2001r

Postprzez gazparts » 18 kwi 2015, 15:33

spokojnie bezpośredni wtrysk w mazdach wszedł w 2010roku i to nie we wszystkich silnikach,
u Ciebie jest "zubożenie" poczytaj o tym , ale zapewniam Cię że porządne LPG to ogarnie :)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 992 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez szymko » 19 kwi 2015, 16:03

czyli nie bedzie tragedii z cena gazu. no to cieszy mnie to :) dzieki. ew jeszcze pytanie na szybko czy oplaca sie kupic uzywana instalacje czy kiepsko? bo mozna chyba z cena sporo zjechac.
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2012, 19:01
Posty: 24
Auto: 626 1.8 2001r

Postprzez gazparts » 19 kwi 2015, 16:37

w używkę bym się nie pchał , bo to zły początek
są dwa rodzaje instalacji na rynku
dobra i tania , trzeba wybrać jedną
po co Ci dwie ? ;)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 992 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez mudol » 22 kwi 2015, 13:32

Witam, ogarniam temat założenia gazu, dostałem wycenę:

2. STAG 4 QBOX BASIC, wtryskiwacze DRAGON – opcja pośrednia, w mojej
opinii jednak bliżej jakościowo najlepszej – 2700 zł
3. STAG 4 QBOX PLUS, wtryskiwacze DRAGON – prawdopodobnie najlepszy
bezwzględnie układ IV gen. na rynku – 3000 zł.

Do tego w cenie: reduktor AC R-01,
wielozawór Tomasetto AT-02,
elektrozawór Valtek 03,
Filtr fazy lotnej ZWM CZAJA FL01P
rury Faro PCV,
węże Parker,
opaski NORMA,
taśmy izolacyjne TESA,
złącza przewodów, elementy mocujące – GOMET.
Wlew pod klapką wlewu benzyny to dodatkowy koszt do w/w wycen – 100zł.
Zbiornik montowany w miejsce koła zapasowego, w cenie do wymiarów
630x225mm (55L brutto).

Gwarancja ogólnopolska – 2 lata bez limitu kilometrów, na sterowniki 5
lat gwarancji. Opieka gwarancyjna ze strony warsztatów partnerskich AC
na terenie całego kraju.


Coś byście zmienili? Na co? Czego nie brać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2015, 20:54
Posty: 126 (1/3)
Skąd: Poznań
Auto: mazda 6 2.0 pb 2005 lift 147km lpg

Postprzez szymko » 25 kwi 2015, 14:04

a czemu w uzywke nie? butli sie nic nie dzieje, reduktorowi mozna od razu zrobic regeneracje zeby miec pewnosc, sterownik albo dziala albo nie, i jedynie wtryski. znajomi coraz czesciej zaczeli zakladac gaz uzywany i jezdza. kolega z ktorym bym to chcial ogarnac wlozyl uzywke sekwencje do vectry b i kosztowalo go to ok 500zl jak sobie szukal co chce i zrobil juz 100 tysi na tym bez awarii. zaczyna do mnie takie cos przemawiac zamiast wywalac 2500-3000zl jak moge zrobic sam za pare zl.
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2012, 19:01
Posty: 24
Auto: 626 1.8 2001r

Postprzez gazparts » 25 kwi 2015, 16:45

wybrałeś tanią , zakładaj , poczytaj wcześniej o tzw "zubożeniu "
powodzenia :)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 992 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez szymko » 26 kwi 2015, 20:31

co to jest to zubozenie? i nie mowie ze do mazdy tez zakladac za 500 ale jesli mam dac 2,5 tysiaka to wole za np 2 tysiaki kupic graty i samemu alozyc i na pewno beda lepsze niz firma zalozy robota za 2,5 :) nie wiem jak sekwencja ale mam w autach: na gazniku lovato, na 1punkcie tez lovato i na wielo sekwencje brac i kazde przekroczylo juz ponad 100k km bez awarii wiec gaz mi przemawia tylko musze zrobic rozeznanie jakie podzespoly dobre ew co tansze mozna wybrac co lepsze.
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2012, 19:01
Posty: 24
Auto: 626 1.8 2001r

Postprzez makmarc » 26 kwi 2015, 22:50

Wszystko pięknie ładnie, ale pamiętaj, że dokumentów sam sobie nie wystawisz na instalację, a nawet jeśli ktoś to zrobi, w co wątpię i jest to oczywiście wbrew prawu, to na pewno nie za darmo. Na to samo wyjdzie, a tak tylko nie potrzebnie się ubrudzisz.
Obrazek
Can I help you :)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 lip 2008, 19:00
Posty: 3309 (53/55)
Skąd: Łomża
Auto: Actual car:
Mazda6 GL 2.5 "17 SkyPassion
Mazda3 BL '09

Previous cars:
Toyota Corolla FL '01
Opel Vectra B '98
Honda Civic VI '97
Opel Astra II DTI '00
Seat Toledo II ARL '99
Renault Laguna IIFL '06
BMW E39 530D '00
Mercedes C W203 '00
Opel Astra II OPC '01
Toyota Avensis T25 '04
Honda Civic Type-S '04
Mazda6 GG US '06
Toyota Avensis T27 '10
Mazda6 GH Sport '10

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy LPG