Wyciek płynu chłodniczego z instalacji LPG
Strona 1 z 1
Witam posiadam instalacje STAG. Przejechalem juz na niej 30K km i wszystko bylo ok az do tej pory. Teraz okazuje sie, ze cieknie plyn chlodniczy z instalacji – glownie w okolicach wezy. Gazownicy stwierdzili ze to wina pogody bo teraz jest chlodniej i dokrecili jedynie opaski na wezach. Na nic sie to zdalo!
Czy ktos spotkal sie juz z tym problemem? Czy mozliwe jest ze gdzies wytwarza sie za duze cisnienie? Jezeli tak to co moze byc tego przyczyna?
Z gory dzieki za pomoc!
Czy ktos spotkal sie juz z tym problemem? Czy mozliwe jest ze gdzies wytwarza sie za duze cisnienie? Jezeli tak to co moze byc tego przyczyna?
Z gory dzieki za pomoc!
mazda 6 ultra
2.5L full option
2.5L full option
- Od: 29 lip 2009, 18:18
- Posty: 59
- Skąd: UAE
- Auto: mazda 6 Ultra 2.5L
Napisz dokładnie na jakim połączeniu cieknie .Duże ciśnienie może się wytwarzać jeżeli korek chłodnicy nie wypuszcza nadmiaru płynu pod wpływem temperatury do zbiorniczka wyrównawczego ,jeżeli układ jest sprawny poziom w zbiorniczku powinien się wyraźnie podnieść przy 95st
- Od: 12 kwi 2011, 14:58
- Posty: 63
- Skąd: Lublin
- Auto: M5 CR LF 2010r/LPG
Była 323f BJ 1.6 2002r/LPG
wina pogody na pewno odpada bajki gazowników chyba że opaski nie były dokręcone
sprawdź jakie masz założone trójniki/złączki jak są plastikowe mogły się odkształcić ( nie są okrągłe)
i puszczają
najlepiej jak gazownik wymieni je na metalowe/aluminiowe
może węże masz kiepskiej jakości i się rozwarstwiły ( pod dużym ciśnieniem puszczają) widać to dopiero po rozgrzaniu silnika jak przyjrzysz sie dokładnie na wężu będą kropelki
jak byś miał zwiększone ciśnienie w układzie ( pomijam przyczynę) temperatura cieczy chłodzącej byłaby
wyższa niż normalnie ( na pewno wskaźnik by to pokazał)
sprawdź jakie masz założone trójniki/złączki jak są plastikowe mogły się odkształcić ( nie są okrągłe)
i puszczają
najlepiej jak gazownik wymieni je na metalowe/aluminiowe
może węże masz kiepskiej jakości i się rozwarstwiły ( pod dużym ciśnieniem puszczają) widać to dopiero po rozgrzaniu silnika jak przyjrzysz sie dokładnie na wężu będą kropelki
jak byś miał zwiększone ciśnienie w układzie ( pomijam przyczynę) temperatura cieczy chłodzącej byłaby
wyższa niż normalnie ( na pewno wskaźnik by to pokazał)
marecki26 napisał(a):Napisz dokładnie na jakim połączeniu cieknie .Duże ciśnienie może się wytwarzać jeżeli korek chłodnicy nie wypuszcza nadmiaru płynu pod wpły
Dzieje sie to glownie na zlaczeniach wezy (trojnik) oraz przy polaczeniu wezy z parownikiem.
Samochod jak jest rozgrzany to faktycznie poziom plynu sie podnosi wiec chyba uklad jest OK. Narazie obstawiam kiepska jakosc wezy lub trojnikow.
Dzieki!
mazda 6 ultra
2.5L full option
2.5L full option
- Od: 29 lip 2009, 18:18
- Posty: 59
- Skąd: UAE
- Auto: mazda 6 Ultra 2.5L
tak wyglądał trójnik metalowy/aluminiowy po dwóch latach ,dokręcanie opasek nic nie dawało wyciek był nadal.Część styku trójnik-guma w jakiś sposób"żarła"się ze sobą bo nawet wąż wewnątrz był naruszony fabryczny i semperit.Miejsca łączeń oczyściłem a przed skręceniem posmarowałem silikonem i od tamtej pory nie cieknie.
Miałem też przypadek tyko na wężu od gazu że jedna opaska przeskakiwała przez co nie trzymała i śmierdziało gazem
Miałem też przypadek tyko na wężu od gazu że jedna opaska przeskakiwała przez co nie trzymała i śmierdziało gazem
- Od: 12 kwi 2011, 14:58
- Posty: 63
- Skąd: Lublin
- Auto: M5 CR LF 2010r/LPG
Była 323f BJ 1.6 2002r/LPG
Ten wąż to chyba siekierą docinali
- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
Po wizycie u gazownikow okazalo sie ze wczesniejsza usterka (cieknace przewody) ktora zostala usunieta dociskajac opaski pociegnela kolejna czyli wyciek na laczeniu termostatu z wezem. Tego juz gazownicy nie naprawia bo to nie ich dzialka. Pytanie, czy cos moze byc nie tak z termostatem bo slyszalem teorie ze to wina jego plastikowej obudowy i loczenia z gumowym wezem czy jest to wina korka od zbiornika wyrownawczego ktory moze byc uszkodzony?
Mnie sie wydaje ze po zalozeniu instalacji gazowej moze wytwarzac sie inne cisnienie niz fabrycznie i o tej porze roku daje sie we znaki.
Mnie sie wydaje ze po zalozeniu instalacji gazowej moze wytwarzac sie inne cisnienie niz fabrycznie i o tej porze roku daje sie we znaki.
mazda 6 ultra
2.5L full option
2.5L full option
- Od: 29 lip 2009, 18:18
- Posty: 59
- Skąd: UAE
- Auto: mazda 6 Ultra 2.5L
miro81 napisał(a):Zrobilem test na sprawdzenie dzialania korka od zbiornika wyrownawczego odkrecajac go na noc. Rano brak wycieku
Nie bardzo rozumiem działanie tego testu Korek to korek – jak może nie działać? Poza tym – masz zakręcany? Ja mam taki zatrzaskowy. No i co, że odkręciłeś ten korek – zbiornik wyrównawczy miał się sam zapełnić i przelać płyn tym otwartym korkiem – czy jak?
szerokości
grzech
grzech
Nie bardzo rozumiem działanie tego testu Korek to korek – jak może nie działać? Poza tym – masz zakręcany? Ja mam taki zatrzaskowy. No i co, że odkręciłeś ten korek – zbiornik wyrównawczy miał się sam zapełnić i przelać płyn tym otwartym korkiem – czy jak?
Jak to nie rozumiesz jak dziala zbiornik wyrownawczy? To nie jest zwykly korek, tylko zawor z membrana ktory wypuszcza powietrze gdy jest za duze cisnienie. Reszty chyba nie musze tlumaczyc.
mazda 6 ultra
2.5L full option
2.5L full option
- Od: 29 lip 2009, 18:18
- Posty: 59
- Skąd: UAE
- Auto: mazda 6 Ultra 2.5L
miro81 napisał(a):Nie bardzo rozumiem działanie tego testu Korek to korek – jak może nie działać? Poza tym – masz zakręcany? Ja mam taki zatrzaskowy. No i co, że odkręciłeś ten korek – zbiornik wyrównawczy miał się sam zapełnić i przelać płyn tym otwartym korkiem – czy jak?
Jak to nie rozumiesz jak dziala zbiornik wyrownawczy? To nie jest zwykly korek, tylko zawor z membrana ktory wypuszcza powietrze gdy jest za duze cisnienie. Reszty chyba nie musze tlumaczyc.
Nie myli się Tobie przypadkiem korek przy chłodnicy – ten rzeczywiście jest zaworem – z korkiem od zbiorniczka? Zbiorniczek wyrównawczy jest z prawej przy kole.
szerokości
grzech
grzech
Mnie sie wydaje ze po zalozeniu instalacji gazowej moze wytwarzac sie inne cisnienie niz fabrycznie
nie ma takiej możliwości.
Temperatury pracy są takie same, ciśnienie jest również takie samo – zwiększenie objętości układu o 300mlcieczy chłodzącej nie ma wpływu na ciśnienie w układzie.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości