Strona 1 z 1

Mazda 323f Zenit jz-2005 ustawianie regulacja pomoc rady

PostNapisane: 27 lip 2013, 21:59
przez Pakoo
Witam.zamontowałem instalacje zenit jz-2005 do mazdy 323f 98 1.5 16v (90koni)
instalacja chodzi w miarę dobrze tylko jest delikatna dziura jak gwałtowanie wcisnę gaz do spodu od razu nie wchodzi na obroty jest możliwość tego wyregulowania dostrojenia?
proszę rady i wskazówki jak to dobrze dostroić tego zenita pod ten silnik...???

jak ustawić przewtryskiwanie dobrze chodzi mi o przejście z paliwa na gaz bez spadku obrotów??

wtryski standardowe czerwone VALTEK 3 ohm
Z tego co wyczytałem
NACHYLENIE ma być ok. 1.00 tak mi wychodzi
OFFSET ma być ok. 1.5-2.5 u mnie wychodzi 0,7
ciśnienie na reduktorze zmniejszyłem z 1.375 na 1.260 zyskałem na OFFSET z 0,4 na 0,7
żeby zrobić OFFSET z 1.7 to muszę ciśnienie zmniejszyć na 0.800 bara
zalecane ciśnienie minimum 1bar i tu mam problem jest konieczne zmiana dysz na mniejsze? :|

Re: Mazda 323f Zenit jz-2005 ustawianie regulacja pomoc rady

PostNapisane: 27 lip 2013, 23:41
przez Ven
Ja mam staga 4 plus więc mogę tylko teoretyzowac :) wydaje mi się ze masz za duża różnice na wtryskach u mnie między gazem a benzyna jest różnica około 0,20 ms a Ty masz dużo więcej, sprawdź też ciśnienie gazu bo u mnie utrzymuje się w granicach 1.2 mbar. No ale to może tylko różnica instalacji.

PostNapisane: 28 lip 2013, 01:20
przez Pakoo
ciśnienie można ustawić od 0,800 do 1,5mbar tylko jakie jest najbardziej optymalne?
chyba będę musiał założyć mniejsze dysze
poczekam może jakiś ekspert się wypowie na ten temat coś..

PostNapisane: 29 lip 2013, 09:43
przez Przemek323c
Ven napisał(a):wydaje mi się ze masz za duża różnice na wtryskach u mnie między gazem a benzyna jest różnica około 0,20 ms a Ty masz dużo więcej, sprawdź też ciśnienie gazu bo u mnie utrzymuje się w granicach 1.2 mbar. No ale to może tylko różnica instalacji.


Miedzy benzyna na benzynie i benzyna na gazie czy miedzy czasem wtrysku benzyny i gazu ? Jesli opcja nr 2 to masz bardzo maly mnoznik poczatkowy i moga np wtryskiwacze nie wyrabiac. Cisnienie nie musi byc 1 czy 1,2 bo "u ciebie takie jest". Musi byc takie zeby wszystko bylo ok. Ja za optymalne uznaje 1 bar o ile sie da.

Pakoo napisał(a):ciśnienie można ustawić od 0,800 do 1,5mbar tylko jakie jest najbardziej optymalne?
chyba będę musiał założyć mniejsze dysze
poczekam może jakiś ekspert się wypowie na ten temat coś..


Mnoznik wyjsciowy jest prawidlowy bo realnie wychodzi w okolicach 1,2. Mozna jeszcze deczko zmniejszyc cisnienie bo valteki najlepiej pracuja w okolicach 5ms. Jaki masz czas benzyny przy pracy na benzynie ? Masz bardzo wysoko ustawiona temp przelaczania i praktycznie nie zebrana mape. Bez tego ani rusz.

PostNapisane: 29 lip 2013, 17:27
przez Pakoo
dzisiaj jeszcze ziomek pojeździ połapie punkty na mape
widzę że masz taki sam zestaw silnik i instalacje lpg może wyślesz mi screeny
jutro wrzucę nowe screeny

PostNapisane: 29 lip 2013, 17:57
przez Przemek323c
Ja mam zupelnie inne graty i elektronike wiec moje screeny na nic ci sie zdadza. Zalacz zbieranie tylko w waskim zakresie (okolo 1000rpm), bedzie to z korzyscia dla poprawnosci zebrania map. Mam nadzieje ze instrukcje juz zdazyles przyswoic.

Re: Mazda 323f Zenit jz-2005 ustawianie regulacja pomoc rady

PostNapisane: 6 sie 2013, 08:31
przez Pakoo
Witam.chwile mnie nie było mazda cały czas jeździła punktów trochę nazbierała zacznę od początku
pierwsze co zrobiłem to update firmware na tego zj-2009 brakowało mi paru opcji do mapowania na początku chciałem zrobić kalibracje ciężko mi było ją utrzymać na obrotach na 5 razy raz mi wyszło na końcu pojawił się komunikat powiększ dysze wcześniej na starym sofcie bez problemu przechodziło
musiałem ręcznie zjechać OFFSET z 5.0 na 0.8 chodziła tragicznie można tak zjechać ręcznie czy jest konieczne rozwiercanie dysz??
mapkę już jakąś mam teraz kliknąć na Model i przelicz ??

PostNapisane: 6 sie 2013, 09:25
przez Przemek323c
To jest mapka ? To jest smiech na sali. Najpierw przeczytaj z 10 razy instrukcje i poszukaj jak powinna wygladac zebrana mapa oraz jak ja zbierac (te same warunki).

Przemek323c napisał(a):Jaki masz czas benzyny przy pracy na benzynie ?


Nie odpowiedziales.

PostNapisane: 6 sie 2013, 09:49
przez Pakoo
koleś cały weekend jeździł trochę mała mapka będę zbierał dalej
spalanie mu wyszło ok. 8l na 100km prawidłowe



3,50ms/3,75ms

PostNapisane: 6 sie 2013, 09:59
przez Przemek323c
Tu nie chodzi o to zeby jezdzic caly weekend bo mape mozna zebrac w 10km. Te 3,5 – 3,75 tzn w takim zakresie faluje na samej benzynie ? Zakres jest taki sam jak przy pracy na gazie ?

PostNapisane: 6 sie 2013, 10:21
przez Pakoo
podpowiedz jak prawidłowo pozbierać mapki ...

Przemek323c napisał(a):Te 3,5 – 3,75 tzn w takim zakresie faluje na samej benzynie ?

tak około
Przemek323c napisał(a):Zakres jest taki sam jak przy pracy na gazie ?

na gazie dojeżdża do 5ms

PostNapisane: 6 sie 2013, 10:54
przez Przemek323c
Porownaj czas wtrysku benzyny(czarno-zolty) przy pracy na benzynie i ten sam czas przy pracy na gazie bo tylko on nas na razie interesuje.

Re: Mazda 323f Zenit jz-2005 ustawianie regulacja pomoc rady

PostNapisane: 6 sie 2013, 18:28
przez carsik
Czasy otwarcia wtryskiwaczy benzynowych na wolnych obrotach w japońskich silnikach to zazwyczaj 2ms z ogonkiem. Valteki mają problemy z czasami w okolicach 4ms. Montowanie Valteka to taki budżetowy problem, jak ktoś chce tanio i mieć zazwyczaj z tym problem to montuje. Szczerze mówiąc montaż wtrysków na listwie gdy jest dostępna Hana (rozsądny wybór) czy coś w tym typie montowana pojedynczo, to taki setup dla leniwych. Listwa zamontowana na górze węże o średniej długości 40cm i jak to wystroić? W którym momencie to co podaje seryjne ECU dla wtrysku benzynowego trafia z gazowni do kolektora? Ile cykli później? Więc ani nie dziwią w takich sytuacjach straty mocy ani zwiększone spalanie. Nigdy specjalnie nie przejmuję się tymi wszystkimi współczynnikami podawanymi dla kompa gazowego. Jeśli wszystko ma poprawny montaż (staram się tak aby wtrysk miał nie więcej niż 5cm węża do kolektora) to kalibracja, zebranie mapy na drodze, sonda AFR w tyłek i jazda. Ma się zgadzać AFR w całym zakresie obrotów i obciążeń i jest wtedy pewność, że auto będzie jeździło jak na benzynie albo lepiej. To akurat zależy na jakich mieszankach lata seryjny komp. Np Mitsu Galant 1,8 97r w serii na benzynie lata na AFR rzędu 20. Jak dostał gazu na 14,7 i lepiej przy przyspieszaniu to Pan się nieco zdziwił bo jego sprzęgło zaczęło się ślizgać :).

PostNapisane: 6 sie 2013, 19:04
przez Przemek323c
Zamontowac pojedyncze wtryski w z5 to nie taka prosta sprawa jak w innych sprzetach, jednak da sie. Owszem afr to pomiar ostateczny ale tu trzeba sie posilkowac tym co jest i do czego autor ma dostep bo i na tym jakos pojedzie. Valtek dziala przewidywalnie od okolo 4,5ms wiec nie ma co generalizowac jeszcze nawet nie widziales zdjecia spod maski a juz zakladasz mega dlugie wezyki. Po co tez mierzyc tu ciagle afr jak z5 prawie zawsze dziala w petli zamknietej (mozna zestroic OL ale to juz raczej jako ostateczny szlif w tym przypadku). Najpierw trzeba zaczac od tego co da sie zrobic a nie wymyslac bo nie jest to jakis wymagajacy silnik. U mnie jest akurat czas okolo 3,5 ms i wszystko jest ok.

Re: Mazda 323f Zenit jz-2005 ustawianie regulacja pomoc rady

PostNapisane: 6 sie 2013, 21:06
przez carsik
nie wiem co ma do tego pętla zamknięta. Strojenie silnika to strojenie takie samo czy gaz czy inne ustrojstwo typu DET3. Właśnie dlatego, że większość gazowników nie dotyka sondy szerokopasmowej biorą się problemy. Robię to raczej zawodowo więc dyskusja jest bezprzedmiotowa bo wiem co widzę na przyrządach.

PostNapisane: 6 sie 2013, 21:16
przez Przemek323c
Nie chce sie z toba klocic ale niestety troche rzeczy z tego co piszesz nie trzyma sie kupy. Afr rzedu 20 przy przyspieszeniu takim zeby sprzeglo zaczelo sie slizgac o ile nie jest to juz totalny trup to smierc dla silnika bo wtedy lambda wychodzi okolo 1,4, a nawet super hiper wtryski bezposrednie nie przekraczaja 1,2. Moze cos bylo skopane z benza,albo mierzyles przy naprawde malych obciazeniach ? Przeciez w petli zamknietej zawsze ecu bedzie dazylo (a w zasadzie powinno) do 14,7 lub innej zaprogramowanej wartosci dla danego obciazenia, obrotow itd (mowiac o strojeniu gazowni bo det, dokladane turbawki i inne fuelimplanty to zupelnie inna bajka) a moze to byc zarowno na korekcie np. +25 jak i -25 w stosunku do zasilania benzynowego. Przy gazie wiec lepiej odniesc sie do zasilania benzynowego bo jak pewnie wiesz gaz to takie oszukiwanie ecu benzynowego i im bardziej go oszukasz zeby myslal jak na benzynie tym lepiej. W takim wypadku pomiar AFR petli zamknietej malo ci da bo ecu benzynowe bedzie korygowac dotad az skonczy sie zakres i walnie tryb awaryjny. Co do otwartej to zgadzam sie w 100% bo sam uzywam AFR. Problemy robia sie z wielu innych rzeczy, nie tylko z braku sondy. Rowniez mysle ze dalsza dyskusja nie ma sensu bo autorowi tematu to nie pomoze a offtopic

Re: Mazda 323f Zenit jz-2005 ustawianie regulacja pomoc rady

PostNapisane: 8 sie 2013, 09:33
przez carsik
Kłócić się nie będziemy bo nie ma o co, ale podyskutować możemy. Szczególnie, że chętnie dowiem się więcej o Mazdach bo za dużo ich nie robiłem. Nigdzie nie napisałem, że te 20 są przy przyśpieszaniu. Oczywiste jest, że jest to na wolnych i przy jazdach za małym obciążeniem. Ale też przy takim AFR przejście do przyśpieszania jest dość leniwe i na dokładkę wcale nie jest wtedy zbyt bogato. Schodzi na 13-14. Jest to dość typowe dla 4 cylindrowych konstrukcji w Toyocie, Subaru czy Mitsu. Z ostatnich dokonań Mazda MPV LW i też nie ma tendencji do utrzymywania 14,7 tylko na benzynie między 15- 16 w niskich obciążeniach, chociaż ta przyzwoicie schodzi jak się depnie. Patrząc jeszcze na to z kolejnej strony jeśli nawet jakaś elektronika utrzymuje 14,7 to dom jakiego % uchylenia przepustnicy? To nie jest stały stan przecież i różne modele przechodzą w open przy różnych obciążeniach. Ponieważ jestem na wakacjach to nie mam zbyt wiele czasu na pisanie. Reasumując zatem. Zdecydowanie lepiej jest przeprowadzać strojenie instalacji zawsze z sondą szerokopasmową. Zaufanie do elektroniki gazowej mam dość ograniczone i jak się okazuje słusznie (po obserwacjach). O ile te wszystkie adaptacje względnie sobie radzą przy niskich obciążeniach, to w innych stanach już nie bardzo i wprowadzam korekty patrząc na to co dzieje się w procesie spalania. I z doświadczenia powiem, że nie specjalnie ECU firmowe chce reagować nawet przy dość drastycznym wzbogaceniu (oczywiście mówimy o okolicach 14,7) w stosunku do tego co mu fabryka zadała. Wtrysk bezpośredni nie determinuje jazdy na ubogich mieszankach. Już w latach 90 (połowa) Toyota miała Lean Burna a jak się okazuje wielu producentów po cichutku stosowało takie patenty. Wolnossące Subaru może przyprawić o palpitację serca w niektórych modelach patrząc na AFR. Przy gazie może się to odbić czkawką. Dochodzą do tego problemy z układem zapłonowym przy ubogich mieszankach na gazie i tak można długo ale zmykam na plażę. Ciepłą Chorwacka woda wzywa.