Mazda3 1.6 – Jaką instalację założyć? Wasze propozycje

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez mazik87 » 12 lis 2013, 22:18

Witam
Byłem dzisiaj z zapytaniem u gaziarza odnośnie instalacji w Mazda 3 BL 2009r 1.6 benzyna
Zaproponował
Sterownik stag qbox
Wtryski barracuda
Reduktor kmetur

Koszt 3300zl + 3 dni montaż

Inny gaziarz proponuje instalacje landirenzo ( jeszcze bez szczegółów ) za 2500zł
Proszę o informacje czy dana konfiguracja i cena są dobre :–)
Pozdrawiam


Sent from my iPad using Tapatalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 10:52
Posty: 72
Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b

Postprzez razor500 » 18 kwi 2014, 12:13

Wiem, że było już kilka podobnych tematów ale zdania są podzielone i już nie wiem jak to jest.
Jak w końcu silnik 1.6 16v znosi gaz? Jaka instalacja byłaby odpowiednia, jaki jest jej koszt? Ile gazu pali? I jak to jest z tą regulacją zaworów, co ile trzeba regulować jak się ma gaz? Czy w ogóle opłaca się zakładać instalację? Po jakim przebiegu montaż gazu się zwróci? Fajnie by było jakby wypowiedział się też ktoś kto ma Madzie w gazie.
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 15:19
Posty: 42 (0/1)
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna 2004r

Postprzez Ven » 18 kwi 2014, 23:41

lpg STAG 4+ na wtryskach OMVL zrobione około 40.000 km. oczywiscie instalacja serwisowana co 10.000 :)
Załozenie kosztowało 2.000zł u znajomego ale minusem jest wlew w zdeżaku :(
Ogólnie jestem bardzo zadowolony, średnie spalanie to około 8-9l. (oczywiście jak się postaram to 12-14 spali :)). Po przełączeniu z lpg na Pb nawet nie szrpnie. Jak to z gazem trzeba wszystko dobrze wyregulować ale dobry gazownik ogarnie temat...
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2013, 16:24
Posty: 983 (102/40)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 sedan – Sprzedana
Scenic 2.0 16v – Rozbity
Santa Fe 2.0 CRDi

Postprzez razor500 » 19 kwi 2014, 00:30

Dzięki za odpowiedź. Właśnie na forach czytałem, że ten STAG jest najlepszy do mazdy. A jak z tymi nieszczęsnymi zaworami? Już sporo zrobiłeś na gazie i regulowałeś je, czy jeszcze nie? A jeśli chodzi o wlew- zderzak, bo chodziło o koszty, czy nie było możliwości we wlewie paliwa? Tak dzisiaj patrzyłem do tego wlewu i się zastanawiałem, czy da radę tam włożyć wlew gazu, bo jest ciasno.
Po jakim przebiegu montaż instalacji Ci się zwrócił, bo zgaduję, że się już zwrócił skoro masz już na nim 40k :) (wiem, że w moim przypadku nie będzie to 2 000 a ok 2 600-2 800 ale zawsze to jakiś punkt odniesienia) i przy okazji jaka jest cena przeglądu? Poza przeglądami miałeś jeszcze jakieś wydatki?
Żeby mieć spalanie 14l to chyba musiałeś się bardzo starać :) Mi ciężko wykręcić powyżej 10 z tym, że w moim przypadku mówimy o PB :/
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 15:19
Posty: 42 (0/1)
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna 2004r

Postprzez Ven » 19 kwi 2014, 09:23

Jeśli chodzi o wlew to kumpel twierdził że jest za ciasno chociaż widziałem m3 z takim wlewem tyle ze w hatchback-u a nie w sedanie (może tu jest różnica w montażu). Około 14l. zjadła mi na auto-banie koło berlina ale na zegarku miałem 210km/h :) co potwierdza że instalacja daje radę :) Jeśli chodzi o zwrot to nie liczyłem po jakim czasie byłem na zero... bo jakoś nie przywiązywałem do tego uwagi.
Przegląd to wymiana filtrów itp. koszt około 50 zł co 10.000km.
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2013, 16:24
Posty: 983 (102/40)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 sedan – Sprzedana
Scenic 2.0 16v – Rozbity
Santa Fe 2.0 CRDi

Postprzez razor500 » 19 kwi 2014, 10:04

A jaki Ty w ogóle masz silnik, bo skoro daje radę przy 210km/h to chyba nie jest 1.6? :P
We wtorek pojeżdżę po gazownikach, zorientuję się co i jak i zakładam LPG :)
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 15:19
Posty: 42 (0/1)
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna 2004r

Postprzez Ven » 19 kwi 2014, 10:26

No właśnie mam 1,6 16v ze zmiennymi fazami rozrządu :) fakt ze od 200 do 210 kulałem się chyba z 15 min. :D Gaz mam tak ustawiony ze powyżej 7000 obrotów sam przełącza się benzynę ( oszczędza świece )
Mam też założony lubryfikator który smarując "podobno" zapobiega wypalaniu się zaworów.
Nie znam się aż tak więc skoro kupmel zaproponował to założyłem. Ogólnie jest git <spoko>
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2013, 16:24
Posty: 983 (102/40)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 sedan – Sprzedana
Scenic 2.0 16v – Rozbity
Santa Fe 2.0 CRDi

Postprzez razor500 » 19 kwi 2014, 17:55

To nie wiem czy Ty masz seryjny ten silnik :D Moja Madzia z teoretycznie takim silnikiem, przy 6700-6800 ma odcięcie. Ven, jeszcze jedno pytanie. Odkąd masz gaz to oszczędzasz silnik, czy jeździsz normalnie?
Co do lubryfikatora, to to podobno nic nie daje ale zobaczymy co powie gazownik :)
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 15:19
Posty: 42 (0/1)
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna 2004r

Postprzez Ven » 19 kwi 2014, 20:40

Nic się nie zmieniło użytkuje autko tak samo jak przed załozeniem instalacji. Czasem przycisnę ale staram się nie katować silnika, mam teraz 189.000 przebiegu i nic się nie dzieje. Dziwię sie ze tak wcześnie Cię odcina skoro na zegarze jest 8.000 obrotów ?
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2013, 16:24
Posty: 983 (102/40)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 sedan – Sprzedana
Scenic 2.0 16v – Rozbity
Santa Fe 2.0 CRDi

Postprzez razor500 » 19 kwi 2014, 21:20

To jest raczej normalne, że odcięcie jest przy takich obrotach. Z ciekawości nawet oglądałem filmiki na YT i poniżej 7 000 obr odcina, zresztą te obroty i tak nie są niskie i przynajmniej ja do nich staram się nie zbliżać, bo mi szkoda silnika. Przy dynamicznym przyspieszaniu zazwyczaj zmieniam przy 4000-5000 i 5000 staram się nie przekraczać :) Taka ciekawostka jeszcze- przy 189 000 silnik mi się skończył :/ poprzedni właściciel chyba nie przepadał za wymianą filtrów, oleju itd. ale teraz mam silnik po kapitalnym remoncie i mam 196 000 :)
Fajnie by było jakby ktoś jeszcze coś napisał ile kilometrów już zrobił na gazie, bo chciałbym tą mazdą parę lat pojeździć, więc trochę kilometrów nią zrobię :)
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 15:19
Posty: 42 (0/1)
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna 2004r

Postprzez krasti » 20 kwi 2014, 20:17

Ja mam BRC sq24, zamontowana w zeszłym roku. Na razie dopiero 7 tys na gazie ale na razie bez żadnych problemów. Spalanie w okolicy 10 l. Max 11.5. Praktycznie poruszam się tylko po mieście. Butla 42 l zamiast zapasówki. Wlew pod klapką benzyny. Gazownik też mówił że się nie da...ale jak to się mówi: jak się popieści to się zmieści ;) minusem jest jedynie konieczność dokręcania specjalnej przedłużki przy tankowaniu.

Silnik i rocznik jak w profilu czyli 1.6, rocznik 2004, HB. Więcej powiem jak trochę więcej pojeżdżę.

Koszt instalacji 2850 zł. Lubryfikator jest, może nie potrzebny ale lepiej dkuchać na zimne ;)

Pierwzzy przegląd po 15 tys.

Wysłane z mojego GT-I9070 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2013, 09:05
Posty: 89 (1/1)
Auto: Mazda 3, BK, 1.6 Pb, 2004 + LPG BRC SQ34

Postprzez razor500 » 15 maja 2014, 09:36

Trochę czasu minęło ale wcześniej nie mogłem. Wczoraj odebrałem autko od gazownika. Mam założony taki zestaw: sterownik stag premium + OBD, reduktor shark, wtryski barracuda, zbiornik 45l w kole zapasowym i wlew pod klapką paliwa, niestety trzeba wkręcać przy tankowaniu wspomnianą przejściówkę ale wolę to niż wlew w zderzaku :) Co sądzicie o czymś takim? Aha jeszcze jest założony wirujący filtr gazu(zapomniałem jak to się nazywa). Też jestem ciekawy jego opinii, bo nie spotkałem się z nim wcześniej . Póki co zrobiłem nie całe 200km i gdyby nie przełącznik to bym nawet nie wiedział czy jadę na benzynie czy na gazie :)
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 15:19
Posty: 42 (0/1)
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna 2004r

Postprzez Przemek323c » 15 maja 2014, 13:10

Ven napisał(a):Gaz mam tak ustawiony ze powyżej 7000 obrotów sam przełącza się benzynę ( oszczędza świece )
Mam też założony lubryfikator który smarując "podobno" zapobiega wypalaniu się zaworów.


Dobre zarty :D

razor500 napisał(a):wirujący filtr gazu


Perfect blue ?
Przemek323c
 

Postprzez razor500 » 15 maja 2014, 22:03

Ten gazownik użył innej nazwy na jego określenie ale to jest chyba to :) A jak ogólnie ta cała instalacja? Pojeździ Madzia trochę na tym gazie? :D
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 15:19
Posty: 42 (0/1)
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna 2004r

Postprzez Przemek323c » 15 maja 2014, 23:41

Jesli zalozone i wystrojone jak trzeba to bedzie zyc.
Przemek323c
 

PostTen post został usunięty przez Rumcajs 16 maja 2014, 10:16.
Powód: a tak

Postprzez Ven » 17 maja 2014, 22:09

Przemek323c napisał(a):
Ven napisał(a):Gaz mam tak ustawiony ze powyżej 7000 obrotów sam przełącza się benzynę ( oszczędza świece )
Mam też założony lubryfikator który smarując "podobno" zapobiega wypalaniu się zaworów.


Dobre zarty :D


Fakt poniosło mnie z tymi obrotami :) przy 6k przełącza mi na benzynę... sorry za błąd,
jeśli chodzi o lubryfikator :) to właśnie napisałem "podobno" :D

Przemku a powiesz mi po co gazownicy instalują ten lubryfikator skoro on nic nie daje ?
Czy to naprawdę tylko chwyt bo podnieść cenę instalacji ?
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2013, 16:24
Posty: 983 (102/40)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 sedan – Sprzedana
Scenic 2.0 16v – Rozbity
Santa Fe 2.0 CRDi

Postprzez damianołódź » 17 maja 2014, 22:50

Ja poszedłem w temat TUNAP, rezygnując z lubryfikacji. Dużo rozmawiałem z ludźmi z branży LPG i zdecydowałem się właśnie na ten system. 200,00 zł co 10 tyś km nie pieniądze, a będę spokojniejszy:
Cyt:
"System LPG TUNAP został z powodzeniem przetestowany i dopuszczony do użycia przez firmę Opel. Stosowanie tych preparatów jest zalecane do samochodów tej marki wyposażonych w instalacje gazowe, co jest określone przez producenta w warunkach gwarancyjnych.
System LPG TUNAP składa się z dwóch komponentów. Pierwszy – micrologic PREMIUM 164 alplikuje się do zbiornika LPG, drugi zaś – micrologic PREMIUM 163 wlewa się do zbiornika z benzyną.
Komponenty micrologic PREMIUM 164 są całkowicie rozpuszczalne w gazie LPG. Składnik czynny jest wstępnie rozpuszczony w zawartych w środku węglowodorach pokrewnych z tymi, z których składa się gaz płynny, co zapewnia idealne mieszanie.
W czasie spalania mieszanki paliwowej, składnik aktywny uwalnia się i przywiera do powierzchni zaworów i gniazd zaworowych, tworząc warstwę ochronną zmniejszającą tarcie, a tym samym zużycie elementów.
Dodatkowy preparat – micrologic PREMIUM 163 zawiera ten sam składnik aktywny, co środek przeznaczony do LPG. Jego stosowanie również jest konieczne, ponieważ zapewnia dotarcie substancji czynnej do zaworów i gniazd zaworowych po każdorazowym rozruchu zimnego silnika.
Kiedy stosować?
Oba preparaty powinny być zastosowane po zamontowaniu instalacji gazowej, przed pierwszym tankowaniem LPG, a także każdorazowo podczas czynności serwisowych związanych z instalacją LPG. W każdym razie, system powinno się stosować przynajmniej co 10 000 km przebiegu."

Tutaj link do dokładnego opisu preparatu Tunap

http://www.nowotczynski.com.pl/download ... tancji.pdf

Oczywiście, każdy zrobi jak chce, absolutnie nie neguję lubryfikacji, zdecydowałe się na Tunap, zobaczymy w jakiej kondycji będzie instalacja LPG i silnik po 100 tyś przebiegu
Per Aspera Ad Astra
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 maja 2014, 15:22
Posty: 12
Skąd: Łodzianin
Auto: Mazda 6 GH 2008 2.0 Pb LF-DE
Mazda MX5 NBFl 2002 1.8 Phoenix

Postprzez Przemek323c » 18 maja 2014, 11:05

Dubel
Ostatnio edytowano 18 maja 2014, 11:12 przez Przemek323c, łącznie edytowano 1 raz
Przemek323c
 

Postprzez Przemek323c » 18 maja 2014, 11:11

Przemek323c napisał(a):
Ven napisał(a):
Przemek323c napisał(a):[quote="Ven"]Gaz mam tak ustawiony ze powyżej 7000 obrotów sam przełącza się benzynę ( oszczędza świece )
Mam też założony lubryfikator który smarując "podobno" zapobiega wypalaniu się zaworów.


Dobre zarty :D


Fakt poniosło mnie z tymi obrotami :) przy 6k przełącza mi na benzynę... sorry za błąd,
jeśli chodzi o lubryfikator :) to właśnie napisałem "podobno" :D

Przemku a powiesz mi po co gazownicy instalują ten lubryfikator skoro on nic nie daje ?
Czy to naprawdę tylko chwyt bo podnieść cenę instalacji ?
Po co ? Zawsze to jakis dupochron, nie zalozyles mozna zgonic, zalozyles tez mozna zgonic w razie zlego strojenia i smierci glowicy np na zly olej. Fizycznie nie ma to sensu, wystarczy zobaczyc jak wyglada kolektor po lubrze. Krople leca gdzie chca, syf kila i mogila. Wypalaja sie zawory wydechowe, lubra leci przez ssace i (o ile trafi do wlasciwego cylindra) spala sie razem z mieszanka, potem wylatuje jako dym. Zawory sie wedza wtedy jak kielbasa i magicznie uodparniaja ? Kolejny mit to smarowanie zaworow. W ktorym silniku zawory a konkretnie grzybki wymagaja smarowania ? Tarcie ? Zawory i gniazda to solidny kawalek metalu a i tak glownie sie uklepuja i pala wzery z powodu duzej temperatury i zlego luzu zaworowego kiedy zawor nieprawidlowo przekazuje cieplo do glowicy. Na benzynie tez to sie dzieje, poza tym benzyna jest bardzo kiepskim smarowidlem a zaden producent nie kaze fabrycznie lac magicznych plynow. W prawidlowo wystrojonym aucie i sprawnych gratach od lpg roznica temp spalin na benzynie i lpg wynosi okolo 30st a to jest pikus przy teml w wydechu rzedu nawet ponad 800st. Tunap ma dobre materialy ale dla mnie to troche bajki bo pisza bardzo kolorowo. Wystarczy wziac podrecznik od obrobki metali zeby zobaczyc ze procesy utwardzania chemicznego naweglania azotowania itd nie sa wcale takie proste jak pisza w tunapie. Niemniej jednak mysle ze to lepsze rozwiazanie niz lejacy wszedzie olej z kanisterka. Mozna tez stosowac dotryski benzyny, w sumie taniej i pewniej.
Ostatnio edytowano 18 maja 2014, 11:14 przez Przemek323c, łącznie edytowano 1 raz
Przemek323c
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy LPG