Mazda3 1.6 – Jaką instalację założyć? Wasze propozycje

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez gazparts » 29 mar 2013, 22:27

dużo montujemy mazd 3jek 6 stek 5 tek na instalkach bez " dotrysków benzyny " i jeszcze nie zgłosił mi nikt faktu, że coś złego stało się z zaworami :)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez Nix2 » 29 mar 2013, 22:35

Ja tylko przekazuję co usłyszałem.

@bananmin, możesz polecić kogoś sprawdzonego w okolicach Z.Góry?

Na chłopski rozum to jest "jakieś" uzasadnienie, ale osobiście też podchodzę sceptycznie do tego.
pzdr Nix
Początkujący
 
Od: 28 mar 2013, 16:34
Posty: 15
Skąd: Sulechów / lubuskie
Auto: Mazda 3 1,6L rok 2004 LPG BRC Sequent 24

Postprzez siemek55 » 30 mar 2013, 13:53

No dobra, rozmawiałem z pracownikiem w/w zakładu (on robi mapy do LPG).
Wcześniej robili fordy i mazdy na stagu. U mnie też wsadzili sterownik staga i jest ok. Prawdą jest że od niedawna przeszli na Lovato. Zrobili też już kilka mazd i też jest ok. Pracownik powiedział mi że faktycznie w czasie cyklu występuje "dotrysk" Pb, ma to na celu schłodzenie gniazd zaworów. Twierdzą że jest to bezpieczniejsze, choć instalacje na stagu też śmigają. Sam nie wiem, może faktycznie włosi "coś" wymyślili i w niedługim czasie okaże się to lepsze. Czas pokaże.Na razie traktuję to jako nowinkę, a na temat przydatności tego algorytmu niech lepiej wypowiedzą się sami instalatorzy.
Btw. na koniec i tak dodał że najważniejsza jest okresowa regulacja (nawet jeżeli jest to tylko sprawdzenie poprawności map). Bez tego żadna instalacja nie da rady
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez Nix2 » 31 mar 2013, 01:00

Ja gdzieś poczytałem o tym dotrysku, ale takim "okresowym" -tzn. występującym wyłącznie powyżej 4000 obrotów silnika...

Dalej jednak nie wiem czy montować u nich, czy w okolicy poszukać innego gazownika, bo nie chcą powiedzieć jakie komponenty Lovato zastosują, a fajnie byłoby wiedzieć przed montażem co ma być
zamontowane, nawet w zakładzie "polecanym".

pzdr! Nix
Początkujący
 
Od: 28 mar 2013, 16:34
Posty: 15
Skąd: Sulechów / lubuskie
Auto: Mazda 3 1,6L rok 2004 LPG BRC Sequent 24

Postprzez osochozi » 2 kwi 2013, 21:32

Witam,
od pół rok jeżdżę na BRC 24 z lubryfikatorem (ok 11tys kilometrów) i jestem bardzo zadowolony. Przed instalacją pytałem w kilku warsztatach i wszyscy jednogłośnie polecili BRC.
Sporo czytałem o lubryfikatorze i opinie są bardzo skrajne, dla świętego spokoju wolałem założyć, koszt niewielki a w warsztacie mówili, że bez tego mogą pojawić się problemy po paru tys.
Koszt instalacja: 3tys zł, butla 42l, wchodzi max 37l gazu, zasięg 420km trasa, 360km miasto.
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 4 mar 2013, 12:03
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 1.6 ben/LPG '05r. sedan

Postprzez Mrj » 3 kwi 2013, 13:44

osochozi napisał(a):Koszt instalacja: 3tys zł, butla 42l, wchodzi max 37l gazu,

To coś dużo Ci wchodzi gazu, do butli powinno wchodzić max 80% pojemności czyli w Twoim przypadku 34 litry. Czy mógłby się ktoś jeszcze wypowiedzieć na ten temat? Bo ja mam butlę 41.5l i kiedyś wchodziło mi te 33-34 litry (ale teraz 31-32 bo coś z pływakiem się podziało a nie mam czasu żeby to załatwić).
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2012, 15:57
Posty: 85
Skąd: Podkarpacie
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna '04r.

Postprzez WisniaUs » 3 kwi 2013, 18:45

U mnie 35 000 km na LPG Stag 4 bez lubryfikacji mystyfikacji , ZERO problemu.Instal by BANANMIN BuskoZdrj. <spoko> Zbiornik 48l wchodzi 38l <spoko>

Dopisano 3 kwi 2013, 17:46:

U mnie 35 000 km na LPG Stag 4 bez lubryfikacji mystyfikacji , ZERO problemu.Instal by BANANMIN BuskoZdrj. <spoko> Zbiornik 48l wchodzi 38l <spoko>

Dopisano 3 kwi 2013, 17:46:

U mnie 35 000 km na LPG Stag 4 bez lubryfikacji mystyfikacji , ZERO problemu.Instal by BANANMIN BuskoZdrj. <spoko> Zbiornik 48l wchodzi 38l <spoko>
WisniaUs
 

Postprzez kosamkpl » 4 kwi 2013, 12:09

ja mam ok 12000km STAG 300+ bez lubryfikacji i śmiga bez problemu ;)
Zastanowiłbym się jednak nad korzystaniem z zakładu gdzie nie chcą udzielić Ci informacji jakie części założą, to jakaś bzdura na zasadzie "jak Pan już zapłaci to Panu powiemy" <cisza>
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2012, 20:30
Posty: 55 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BK 2007 1.6 105 KM

Postprzez Nix2 » 5 kwi 2013, 14:11

@Mrj, czy mógłbyś podać dokładne oznaczenie, producenta i wymiary butli?
pzdr! Nix

Dopisano 6 kwi 2013, 10:37:

Dziś rozmawiałem z gazownikiem który mówi że zdejmie kolektor do nawiertów, natomiast bardzo usilnie przekonywał mnie do instalacji BRC typu SQ 24.11, mimo że montuje też standardowe "graty" Argumenty?
-gwarancja na całość instalacji 2 lata bez limitu km
-zakłady serwisowe w całej Polsce i Unii
-pewniejsze podzespoły
-itp. itd

Czy zamiast instalacji Lpg-Tech/Barracuda/AC R01 zamontować oryginalną BRC ? Różnca w cenie to 200zł
-2400, lub 2600zł za BRC.
Warto ?
pzdr! Nix
Początkujący
 
Od: 28 mar 2013, 16:34
Posty: 15
Skąd: Sulechów / lubuskie
Auto: Mazda 3 1,6L rok 2004 LPG BRC Sequent 24

Postprzez osochozi » 6 kwi 2013, 21:48

Mrj napisał(a):
osochozi napisał(a):Koszt instalacja: 3tys zł, butla 42l, wchodzi max 37l gazu,

To coś dużo Ci wchodzi gazu, do butli powinno wchodzić max 80% pojemności czyli w Twoim przypadku 34 litry. Czy mógłby się ktoś jeszcze wypowiedzieć na ten temat? Bo ja mam butlę 41.5l i kiedyś wchodziło mi te 33-34 litry (ale teraz 31-32 bo coś z pływakiem się podziało a nie mam czasu żeby to załatwić).


Przysięgam, do wczoraj byłem przekonany, że mam butlę 42l, tak mi powiedziano w serwisie przed montażem, tak mam na fakturze. Dzisiaj patrzę na certyfikat butli a tam jak wół napisane 47l, zbiornik toroidalny, średnica 630mm, wysokość 204mm. Przepraszam za wprowadzenie w błąd.
Początkujący
 
Od: 4 mar 2013, 12:03
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 1.6 ben/LPG '05r. sedan

Postprzez Dabi » 9 kwi 2013, 15:06

Wita posiadam właśnie od roku instalacje BRC sequent 24 z lubryfikacją . Jak do tej pory spisuje się świetnie przejechane 20tyś pierwszy przeglad wymiana jednego filtra śmiga bez zarzutu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2012, 22:19
Posty: 52
Skąd: Pabianice
Auto: Mazda 3, 1.6 r.04

Postprzez Nix2 » 9 kwi 2013, 20:25

Napisz proszę jak z zużyciem trasa/miasto i jaki masz przebieg ?
A dlaczego wymiana jednego filtra? Czy w tej instalacji nie powinny być 2 filtry ? Jaki jest koszt przeglądu okresowego dla LPG?
pzdr Nix
Początkujący
 
Od: 28 mar 2013, 16:34
Posty: 15
Skąd: Sulechów / lubuskie
Auto: Mazda 3 1,6L rok 2004 LPG BRC Sequent 24

Postprzez Mrj » 10 kwi 2013, 16:47

Nix2 napisał(a):@Mrj, czy mógłbyś podać dokładne oznaczenie, producenta i wymiary butli?

Grodkowskie zakłady wyrobów metalowych, 49-400 Grodków, ul. Wrocławska 59
Numer fabryczny: 12439
Wytwórca: GZWM S.A. Grodków
Marka: GZWM S.A
Klasa zbiornika: 1
Wysokość: 200mm
Średnica: 600mm
Ciśnienie próbne: 3,0 MPa
Pojemność: 41,5 L
Stopień napełnienia: 80% (33,2l)

U mnie cykl mieszany, jazda dynamiczna (czasem jazda do 6tyś obrotów, a przeważnie zmiana biegów przy 3-3.5 tyś obrotów, na odcinkach między światłami jestem przeważnie tym, który nikogo nie blokuje :P ). Średnie spalanie to 9,16l / 100km (średnie spalanie z ostatnich 2500km ). W tym miesiącu czeka mnie pierwszy przegląd po 10tyś km.

Co do samej butli to u mnie po zamontowaniu musiałem pozbyć się tego plastikowego "drugiego dna" bo źle leżał. Za to mam samą podłogę (z tej dykty), która ładnie, prosto leży.
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2012, 15:57
Posty: 85
Skąd: Podkarpacie
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna '04r.

Postprzez Dabi » 14 kwi 2013, 01:19

Nix2 przy pierwszym przeglądzie po 15 tys km wymiana jednego filtra ponieważ drugi jak powiedzieli wymieniać po 30tys km. Koszt pierwszy przeglad 100zł + 25 filtr drugi przeglad 50zł + filtry nie wiem jak sie ma w innych miastach i nie wiem dlaczego za pierwszym razem kasują na stówkę :/ ale cóż...

Co do przebiegu mieszanie miasto trasa ale na pełnym zbiorniku 39l wchodzi robię 390km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2012, 22:19
Posty: 52
Skąd: Pabianice
Auto: Mazda 3, 1.6 r.04

Postprzez Nix2 » 20 kwi 2013, 09:39

Dzięki Dabi i Mrj.
U mnie wszedł zbiornik jeszcze ciut większy, tj. 630 x 200 i 48L brutto.
Zamontowałem to BRC Sequent 24, chodzi powiedzmy znośnie, bo wyraźnie ma tendencje do poszarpywania w zasadzie przy każdym biegu, na każdych obrotach... Fachman mówi jednak żeby poczekać do przeglądu na 1000Km i wtedy zobaczy dlaczego tak się dzieje.

Czy Wasze auta nic a nic nie szarpią? Czy da się stwierdzić po zachowaniu auta czy jedzie na gazie czy benzynie ?

Ja prócz regulacji instalacji obstawiam świece, bo nie były wymieniane w momencie kupna, a do gazu są rzeczą szalenie istotną akurat.

pzdr Nix
Początkujący
 
Od: 28 mar 2013, 16:34
Posty: 15
Skąd: Sulechów / lubuskie
Auto: Mazda 3 1,6L rok 2004 LPG BRC Sequent 24

Postprzez WisniaUs » 20 kwi 2013, 13:06

Nic nie ma prawa szarpać.Ja nie czuje roznicy czy gaz czy benzynka jedynie po diodach na kontrolce wiem na czym jade.Cienki widze fachman skoro kazuje ci sie męczyc przez 1000 km i katowac auto szarpaniem.Wez jedz do niego i powiedz ze je...e cie jak to zrobi ale ma przestac szarpac. W koncu wziol kase za to TAK? !!!!!!.No chyba ze za FREE ci zrobił instalke.On sie cieszy bo ma $$$$$ a ty masz problem.

Dopisano 20 kwi 2013, 13:08:

Ja jak zakladalem LPG to na swiecach mialem zrobione 60 000 km.Teraz do tego mam 38 000 zrobione na LPG,dalej te same swiece czyli prawie 100 000km i nic nie szarpie
WisniaUs
 

Postprzez widmo82 » 20 kwi 2013, 23:57

Znajomy ...ksiądz z ciężką nogą:) założył gaz do swojej BK 2.0 2007r przy 30tyś a teraz ma 90 i mówi, że zero problemów. Ciekawe do kiedy
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez bandi20 » 6 maja 2013, 16:14

witam serdecznie.. ja w mojej 3-ce 1,6 z 2005r. zamontowałem instalacje v-tec z lubryfikacją..
serwis co 10-tys..
przez 2 lata zrobiłem juz prawie 80 tys km
jedyne problemy jakie występują to co 4-5 miesięcy wyskakuje check engine – za niska bądź za wysoka dawka mieszanki
zoom-zoom ;)
Początkujący
 
Od: 5 maja 2013, 10:56
Posty: 22
Skąd: kraśnik / warszawa
Auto: mazda 3, 2010r. 2.0 DISI Excl+ :)

Postprzez kachel1 » 20 maja 2013, 18:55

a ja w swojej demontuje ustrojstwo i silnik do wymiany gaz zjechał go do cna wypadanie zapłonów na 2 cylindrze dwa razy regulowane zaworu po drugim razie koniec zakresu regulacji szklanek dodam ze nigdy z mieszanką nie było problemu ani palenia czeka niestety przekonałem się ze jednak te silniki słabo tolerują gaz nowy silnik i niestety jazda na PB :( tyle przygody z lpg już nigdy więcej dlatego nie bardzo polecam remont głowicy nie wchodzi w grę ze względu na cenę
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 19:02
Posty: 67 (0/2)
Skąd: kolno
Auto: mazda 6 gj 2012 przed liftem wersja skayenergy

Postprzez qwert » 20 maja 2013, 19:51

kachel1 napisał(a):a ja w swojej demontuje ustrojstwo i silnik do wymiany gaz zjechał go do cna wypadanie zapłonów na 2 cylindrze dwa razy regulowane zaworu po drugim razie koniec zakresu regulacji szklanek dodam ze nigdy z mieszanką nie było problemu ani palenia czeka niestety przekonałem się ze jednak te silniki słabo tolerują gaz nowy silnik i niestety jazda na PB :( tyle przygody z lpg już nigdy więcej dlatego nie bardzo polecam remont głowicy nie wchodzi w grę ze względu na cenę


A jaką miałeś instalację? Serwisowałeś regularnie? Ile przejechałeś na niej?
http://www.romb.org.pl
Sprzedam Mazde 5 1.8 benzyna z 2011r.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 cze 2012, 21:03
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5 CW 1.8 116KM 2011r.
Mazda 3 BK 1.6B 2005 r.
Stag4,Barracuda,Alaska

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy LPG