Mazda3 1.6 – Jaką instalację założyć? Wasze propozycje

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez pawel81 » 11 cze 2012, 18:43

Witam!
Zastanawiam się nad założeniem instalacji gazowej do mojej trójki.Siedzę już w necie od kilku godzin i dowiedziałem się ze ten silnik niezbyt nadaje się do zagazowania,chodzi o :
-ceramiczne gniazda zaworów
-ręczna regulacja luzów zaworowych
-zmienne fazy rozrządu
Jeśli bym się zdecydował to nie wiem jaką instalację wybrać,nie pamiętam dokładnie tych instalacji,ale podam kilka szczegółów .Jedna to cała z lovato ,oddzielne wtryski,po wyżej 4000obrotów będzie podawać benzynę ,bez lubryfikatora (2150zł),inne to mieszane KME na wtryski KEIHIN,z lubryfikatorem(3300zł),jeszcze jedna to stag ,wtryski nie wiedział jakie, dopiero wybierze przy instalowaniu(1850zł+lubryfikator 200zł).Wszystkie instalacje u różnych gazowników.
Czy ktoś już jeździ długo na gazie z tym silnikiem,boję się wypalania gniazd zaworów.Wcześniej jeździłem astrą 1 na gazie przez 5lat i nie miałem większych problemów.Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Ostatnio edytowano 2 sty 2015, 09:13 przez Anonymous, łącznie edytowano 3 razy
Powód: Poprawa tematu
Początkujący
 
Od: 9 maja 2012, 18:09
Posty: 14
Skąd: Turek
Auto: Mazda 3 BK 1.6 benzyna (lpg) 105KM Z6 2006r.

Postprzez kachel1 » 15 cze 2012, 18:38

keihiny i sterownik lpgtech lubryfikacja nie potrzebna i porzadny reduktor ac lub koltec
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 18:02
Posty: 67 (0/2)
Skąd: kolno
Auto: mazda 6 gj 2012 przed liftem wersja skayenergy

Postprzez kubekirek » 17 cze 2012, 21:26

Potrzebujesz dobrego gaziarza i tyle!!!
Mam to auto od roku na gazie i nic się nie dzieje. Sprawuje się znakomicie.
Prawdę mówiąc trudno mi nawet powiedzieć co tam gaziarz włożył. Dla mnie istotne są 2 rzeczy.
– butla 45 litrów lub więcej (ok 450 km między tankowaniami)
– spalanie średnio 8,5 l/100km.
Raczej gaziarze specializują się w pewnych instalacjach i jak zaczniesz mu wymyślać to może to przynieść więcej szkody niż pożytku.
Powiedz skąd jesteś. Napewno znajdą się forumowicze z okolicy i doradzą ci dobry warsztat.
Powodzenia i pozdrawiam.
kubekirek
 

Postprzez pawel81 » 11 lip 2012, 06:14

Nie odpisywałem bo w sumie już zrezygnowałem z lpg.Dowiedziałem się że do tego auta dobra instalacja zaczyna się od 2700zł,chociaż znalazłem u mnie w Turku gaziarza który założy mi za 2050zł z lubryfikatorem ,ale na forum odradzają mi tak taniej instalacji.
Początkujący
 
Od: 9 maja 2012, 18:09
Posty: 14
Skąd: Turek
Auto: Mazda 3 BK 1.6 benzyna (lpg) 105KM Z6 2006r.

Postprzez Pavlo » 12 lip 2012, 13:22

człowieku, nad czym ty się zastanawiasz?
przy obecnych cenach benzyny, instalacja zwróci ci się po kilku miesiącach.

nieprawdą jest że ten silnik nie nadaje sie do gazu. To bardzo prosty i niewysilony motor. Gdybyś miał turbo lub bezpośredni wtrysk, to rozumiem, że jest kombinowania, ale w tym motorku to żaden problem.

zmienne fazy to praktycznie standard w tego typu silnikach i montowanie LPG to norma. Brak hydrauliki zaworów też nie przeszkadza – nie mam z tym problemu

Założyłem instalację STAGa rok temu, za 2300, zwróciła mi się po 10 000 km !!! Gdybyś nawet założył full wypas za 3000 to i tak szybko zaczniesz zarabiać
żadnej lubryfikacji – tylko naciaganie i strata kasy.
Mój silniczek jeździ tak samo na benzynie i LPG, moc taka sama, spalanie w okolicach 10 litrów

polecam gazowanie – to w tej chwili najsłuszniejsza alternatywa
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2009, 21:46
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: M3 1.6 benzyna 2008 BK

Postprzez pawel81 » 15 lip 2012, 22:15

Przecież w tym silniku jest bezpośredni wtrysk
Początkujący
 
Od: 9 maja 2012, 18:09
Posty: 14
Skąd: Turek
Auto: Mazda 3 BK 1.6 benzyna (lpg) 105KM Z6 2006r.

Postprzez kachel1 » 16 lip 2012, 15:52

od kiedy w 1.6 jest bezposredni wtrysk bredzisz od rzeczy
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 18:02
Posty: 67 (0/2)
Skąd: kolno
Auto: mazda 6 gj 2012 przed liftem wersja skayenergy

Postprzez widmo82 » 18 lip 2012, 23:29

Zmien "specjaliste", ten Cię oszukuje :) Najlepiej gdybys przyjechał do niego jakims polonezem albo astra 1, wtedy byłby szczęsliwy :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 09:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Erikson » 24 lip 2012, 20:31

Witam mam mazde 3 1.6 Takara z 2008 z UK. W polsce zalozylem sobie instalacje STAG 2 lata temu i smiga az milo :) Od zalozenia zrobilem juz ok. 40000km i nic sie nie dzieje. To juz trzecie auto przerabiane u tego samego mechanika i nigdy nie mialem zadnego problemu a dwoma poprzednimi jezdzilem po ok 5 lat. Za instalacje zaplacilem 2300zl.
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2010, 16:20
Posty: 7
Skąd: Edinburgh
Auto: Mazda 3 Takara 1.6 2008r.
LPG Stag 300. Wtryski Valtek 34

Postprzez widmo82 » 4 sie 2012, 17:32

Przejechałes 40tys, a przy jakim przebiegu zdecydowales sie na gaz?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 09:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez hoohoos » 18 sie 2012, 19:19

Czy ktoś posiada instalacje LPG firmy King?
Proponują mi założenie do M3 1.6 zestaw KING OBD, reduktor OMVL, listwa wtryskowa OMVL. Cena ok 2900pln. Co sądzicie o tej instalacji ? Czy podczas montażu w tym silniku LPG trzeba ściągać kolektor czy nie potrzeba? Auto ma przejechane 160kkm. Przy mojej jeździe pali ok 7.3l/100.
Początkujący
 
Od: 30 kwi 2012, 18:30
Posty: 17
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 3 1.6 16V

Postprzez Przemek323c » 20 sie 2012, 07:47

Drogo jak za takie graty. Zakladaj Stag/Tech + AC R01/Zavoli + Hana i bedzie jezdzilo. Podstawa to ogarniety gaziarz :)
Przemek323c
 

Postprzez hoohoos » 22 sie 2012, 11:10

Gdzie powinny być zrobione nawierty podczas montażu LPG w kolektorze czy w głowicy? Chodzi o silnik 1.6
Początkujący
 
Od: 30 kwi 2012, 18:30
Posty: 17
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 3 1.6 16V

Postprzez Mrj » 31 sie 2012, 12:34

Ja mam pytanie do tych co mają instalację i zbiornik oczywiście w kole. Jako że mam butlę 42-44l to musiałem pozbyć się plastikowej podłogi i została ta tylko jakby dykta. Po odkręceniu pokrywy zbiornika, widać ten cały układ elektroniczny i otwór przez podłogę (by gaz w razie nieszczelności miał gdzie uciec). No i mam wrażenie, że po tym wszystkim auto jest gorzej wyciszone z tyłu, wydaje mi się, że bardziej słychać toczące się opony podczas jazdy. A może tylko mi się tak wydaje? Co myślicie?
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2012, 14:57
Posty: 85
Skąd: Podkarpacie
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna '04r.

Postprzez widmo82 » 5 wrz 2012, 09:58

Usunieto pewien rodzaj wygluszenia, więc skutki sa odczuwalne. Przydałoby się wyciszyc matami cała podłoge w bagazniku, przy okazji nadkola. Nie wiem czy to dobry pomysł, ale zastanawiam się nad położeniem maty na samej tej jak to okresliles "dykcie" :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 09:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez amstaf1985 » 3 sty 2013, 23:18

Witam Wszystkich :)

Od soboty będę szczęśliwym posiadaczem Mazdy 3 2004 1,6 16V :D

Szukałem tematu gdzie będzie rozpisany najlepszy zestaw LPG do tego autka ale niestety nie znalazłem :(
Z góry przepraszam Wszystkich jeżeli jest taki temat ale ja nie mogę go znaleźć :(
Wracając do tematu.
Proszę żeby znawcy tematu LPG napisali jaki jest najlepszy zestaw do tego silnika.

Jakie wtryskiwacze?Jaki reduktor?
Bo sterownik raczej będzie STAG tylko nie wiem który model wybrać?
Czy istnieje możliwość i jest miejsce na założenie wlewu gazu we wlewie paliwa?

Z góry dziękuje za pomoc.
Daewoo Nexia 1,5 16V 90KM --> Citroen Xsara I 1,8 8V 90KM --> Mazda 3 '04 1,6 MZR 105KM
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lis 2012, 20:48
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 '04 1,6 MZR 105 KM

Postprzez Przemek323c » 4 sty 2013, 08:01

Mozna by powiedziec standardem ze

Stag/Tech
KME Silver/Zavoli Zeta
Hana czerwona/Barracuda

Ja bym poszedl w techa i barracudy.
Przemek323c
 

Postprzez amstaf1985 » 4 sty 2013, 20:37

Chodzi i to że mam bardzo dobry warsztat koło siebie co zakłada STAG'i więc sterownik pewno będzie STAG.
A dziękuje Ci bardzo że napisałeś pozostałe części jakie wybierać <spoko>

Powiedz mi na co zwracać uwagę przy zakładaniu instalacji gazowej? Jakieś dodatkowe moduły? Da się podpiąć wskaźnik LPG pod wskaźnik PB i żeby pokazywało spalanie na komputerze pokładowym?
Daewoo Nexia 1,5 16V 90KM --> Citroen Xsara I 1,8 8V 90KM --> Mazda 3 '04 1,6 MZR 105KM
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lis 2012, 20:48
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 '04 1,6 MZR 105 KM

Postprzez Przemek323c » 5 sty 2013, 08:03

Nie trzeba nic wiecej. Najwazniejszy kumaty gaziarz, porzadny montaz, nawierty, krotkie wezyki i dobre rzetelne strojenie na drodze najlepiej na korekty z OBD. Czasem dalo sie podpiac plywak z butli do wskaznika na desce ale to byla straszna rzezba i raczej w starszych autach. Dla twojego przypadku mozna stwierdzic ze nie da sie tak zrobic.
Przemek323c
 

Postprzez amstaf1985 » 9 sty 2013, 07:11

Przemek ja będę zakładał STAG 300 premium podpinanego przez OBDII i wtedy komputer samochodu steruje dawką gazu, chyba że nie ma to sensu i założę STAG4.
Co Ty o tym sądzisz?
Który Ty byś wybrał?
Daewoo Nexia 1,5 16V 90KM --> Citroen Xsara I 1,8 8V 90KM --> Mazda 3 '04 1,6 MZR 105KM
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lis 2012, 20:48
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 '04 1,6 MZR 105 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy LPG