Instalacja LPG – zakładać czy nie zakładać

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez DominK » 15 lip 2013, 09:35

Witam.
Przy obecnych cenach PB noszę się z zamiarem instalacji LPG. Wiem że najczęściej polecany jest zestaw Stag 300, Hana, reduktor AC, węże Parkera, itd.... Byłem już zdecydowany na 95% ale podzwoniłem i mój zapał do lpg już nie jest tak duży. Dzwoniłem do Łodzi do firmy Na Gaz Stefanowski, czyli nie żaden garażowiec. Zaczął od tego że do tego silnika najlepiej byłoby założyć instalację z wtryskiem gazu w fazie ciekłej. Taka przyjemność 6tys. Schodząc na ziemię zaproponował właśnie staga 300-4 ISA 2 + Hana + reduktor AC. Zaznaczył jednak że warto dołożyć 200zł na lubryfikację zaworów albo 500zł (na taką ze wskaźnikiem elektronicznym). Mówił w miarę rzeczowo ale jakoś brakowało mu przekonania. Powiedział że już kilka lpg załozyli do takich silników i na razie nic się nie dzieje. NA RAZIE!!!!! Mówił też żeby bezwglednie i reguralnie kontrolować luzy zaworowe. Powiedział też, że regulację należy zrobić w trakcie użytkowania auta na LPG, a nie przed jej montażem.
Zadzwoniłem też do ASO Mazda, bo gdzieś mi się obiło o uszy że do 6-tek kładki silniki Mazdy i Forda. Chciałem się dowiedzieć czy tak jest. Mówie gościowi co i jak, że chce LPG. Nawet nie skończyłem gadać a ten mi mówi że NIE POLECA LPG do tego silnika, własnie ze względu na regulację luzów na płytkach. Powiedział że takie auto może pojeździć 60, 70, 80 tys km i w najlepszym przypadku głowica i zawory do roboty. Lubryfikacja nic tu nie pomoże.
Jak to wygląda u Was, jak jest z tymi luzami, sprawdzacie je jeżdąc na gazie, ile km zrobiliście na LPG, jakieś problemy?
I kogo przy okazji polecacie do zakładania LPG, oczywiście oprócz Bananmina, bo z tego co czytam jest ponad wszystkimi innymi zakładami. Chodzi mi o zakład w centrum Polski, coś pomiedzy Płockiem, Łodzią, Koninem a Warszawą. Do Buska mam jednak za daleko.
Początkujący
 
Od: 22 maja 2012, 21:27
Posty: 5
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR 2008

Postprzez piterPDM » 25 lip 2013, 15:53

witam,

ja tez mocno interesuje się tym tematem, słyszałem i czytałem, że mazda źle toleruje gaz w silniku 1.8, natomiast 2.0 chodzi całkiem dobrze na lpg, jest też niezalezny portal badający trwałość danych silników na gazie i właśnie tam jest napisane czy i w jakim silniku u danego producenta wystepują problemy przy jeździe na gazie i po jakiej ilości kilometrów. Wspmniany silnik 1.8 jest na tej liście z adnotacją iż problemy się pojawiają przed pokonaniem 100tys kilometrów. natomiast 2.0 jest nieobecny
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2012, 14:20
Posty: 7
Skąd: Poznań
Auto: BYŁ: Mazda 6 GH 2008 2.0 Benzyna + LPG (LF-DE)
Jest Mazda 3, 2.0 Benzyna 2018

Postprzez mark.87 » 25 lip 2013, 16:34

Kolego ja polecam ci osobiscie tych specow ktorzy znaja sie na rzeczy,maja na swoim koncie np 700 konne audi z lpg
Zadzwon i sie dowiedz co i jak bo opisywani cos kreca,
http://www.lpg-brc.pl/index3_pokaz.php?name=0104
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez Ven » 25 lip 2013, 17:45

Witam ja założyłem stag 4 plus nie wiem skąd takie ceny? Ja z całość usługi + zestaw zapłaciłem 2000 jeżdżę już ok 4tyg. jestem po pierwszym przeglądzie. Moja madzia pali ok 8l w trasie i koło 10l w mieście. Oczywiście na początku były problemy tzn. szarpanie spadek mocy itp. ale po końcowej regulacji jest super. Mogę się nawet pochwalić ze koło berlina moja madzia poleciała 210 km/h na gazie. Jedyny minus to mały zbiornik bo tylko 30l ale to kwestia przyzwyczajenia.

Dopisano 25 lip 2013, 18:08:

Wiem też ze jeden z silników mazdy ciężko toleruje gaz, ale ten gazownik który mi zakładał instalacje miał w swoim komputerze zakładkę mazda i tłumaczył ze w tej zakładce reguluje te niepokorne silniki. Podobno można normalnie na nich jeździć. Ale nie jestem w stanie powiedzieć jaki to był silnik.
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2013, 16:24
Posty: 983 (102/40)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 sedan – Sprzedana
Scenic 2.0 16v – Rozbity
Santa Fe 2.0 CRDi

Postprzez klajgus » 25 lip 2013, 21:18

piterPDM napisał(a):Wspmniany silnik 1.8 jest na tej liście z adnotacją iż problemy się pojawiają przed pokonaniem 100tys kilometrów.


pewnie 99% użytkowników lpg było by mega zadowolonych gdyby w ich autach problemy pojawiały się po 100 tys km. Policz ile kasy zaoszczędzisz po tym przebiegu, nawet jak przyjdzie ci zrobić remont głowicy ( max 2 tys zl w czterech garkach) to te powiedzmy 2 tysiące to kropelka kasy z zysków wypracowanych przez instalacje LPG
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez Przemek323c » 29 lip 2013, 10:43

piterPDM napisał(a):witam,

ja tez mocno interesuje się tym tematem, słyszałem i czytałem, że mazda źle toleruje gaz w silniku 1.8, natomiast 2.0 chodzi całkiem dobrze na lpg, jest też niezalezny portal badający trwałość danych silników na gazie i właśnie tam jest napisane czy i w jakim silniku u danego producenta wystepują problemy przy jeździe na gazie i po jakiej ilości kilometrów. Wspmniany silnik 1.8 jest na tej liście z adnotacją iż problemy się pojawiają przed pokonaniem 100tys kilometrów. natomiast 2.0 jest nieobecny


Podaj adres. Zeby tylko sie nie okazalo ze jest jak z testami w gazetach typu autoswiat gdzie ten sam silnik w roznych modelach np opla raz nadaje sie do gazu super a innym razem kategorycznie nie. Magia, karoseria na to wplywa czy jak ?
Przemek323c
 

Postprzez bula6595 » 1 lis 2013, 16:39

na każdym silniku można jeździć z LPG problem polega na tym iż instalator i rodzaj instalacji mogą nie być dobrane do silnika- kierowca też bo olanie przeglądów i zaglądanie pod maskę do usterki do usterki też ma swoje odzwierciedlenie w ilości problemów z gazem i silnikami więc jak ktoś napisał ze 1,8 źle toleruje gaz a 2,3 i 2,0 lepiej to się zastanawiam kto te propagandę stawiał bo wile mieć problem w 1,8 po 100k km niż co 50km robić rozwalony synchronizator rozrządu w 2,3 czy 2,0 :)
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez Gembii » 4 lis 2013, 09:15

Zakładać. Na gzie jeździ się taniej. Tylko jest jeden minus założenie gazu spowolni samochód.
Gembii
 

Postprzez Przemek323c » 4 lis 2013, 09:56

Gembii napisał(a):Tylko jest jeden minus założenie gazu spowolni samochód.


Chodzi ci o ciezar butli czy o wyimaginowany spadek mocy ?
Przemek323c
 

Postprzez Shaarky » 4 lis 2013, 10:48

No właśnie. Też się zastanawiam nad gazem i z informacji jakie doczytałem na forum to nie ma czegoś takiego jak spadek, a jeśli jest tzn. że instalacja do regulacji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2012, 19:13
Posty: 420 (5/4)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi Exclusive 2.0i 16V (147KM) 2007 Silver + PDC

Postprzez siemek55 » 4 lis 2013, 12:09

panowie,
doskonale wiecie że LPG ma "nieco inne" właściwości spalania niż benzyna. Winkiem takiego zachowania się LPG jest spadek mocy o ok 5%. Jeżeli każdy z nas podjechał by na hamownię to można zobaczyć jak ładnie wykres mocy się rozjeżdża w górze. W normalnych warunkach jest to niewyczuwalne. Nawet kręcąc silnik dość wysoko. Reasumując, Zjawisko straty mocy istnieje. Dzięki sterowaniu sekwencyjnemu jest on niewyczuwalny w normalnych warunkach użytkowania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez Przemek323c » 4 lis 2013, 12:14

Ja widzialem juz sporo aut gdzie jesli afr byl odpowiedni (czesto jest ostro przelane) to moc byla w granicy bledu pomiarowego.
Przemek323c
 

Postprzez perełka » 21 lut 2014, 12:33

A jakie powinno być dawkowanie lubryfikacji ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2012, 13:36
Posty: 35 (1/0)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 6 kombi
rok 2003
poj.2.0 benzyna/gaz 141KM

Postprzez Przemek323c » 21 lut 2014, 12:43

Najlepiej 0.
Przemek323c
 

Postprzez wegus_1 » 21 lut 2014, 23:47

Przemek323c napisał(a):Najlepiej 0.


tak, to jest odpowiednia dawka – 0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2011, 16:51
Posty: 91 (2/0)
Skąd: Piła
Auto: Mazda 5 1.8 2010 r. FL
626 GF/GW 2.0 2000 r. FL
Ford Scorpio 2.9 V6 12V 1995 r.
sprzedana: Premacy 1.9 2004 r. FL

Postprzez Damiano » 22 lut 2014, 15:22

A dlaczego "O" ??
Ja mam ustawioną kroplę co ok 25 – 30 sekund.
Problemów z instalacją i pracą silnika nie mam ;)
Pozdr!

Dopisano 22 lut 2014 14:23:

A dlaczego "O" ??
Ja mam ustawioną kroplę co ok 25 – 30 sekund.
Problemów z instalacją i pracą silnika nie mam ;)
Pozdr!
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 22:47
Posty: 55 (0/1)
Skąd: Siedlce/Łęczyca
Auto: CX-9 AWD, 2010r.

Postprzez Przemek323c » 22 lut 2014, 17:07

Czyli efekt taki sam jak na 0.
Przemek323c
 

Postprzez WisniaUs » 24 lut 2014, 20:56

bula6595 napisał(a):na każdym silniku można jeździć z LPG problem polega na tym iż instalator i rodzaj instalacji mogą nie być dobrane do silnika- kierowca też bo olanie przeglądów i zaglądanie pod maskę do usterki do usterki też ma swoje odzwierciedlenie w ilości problemów z gazem i silnikami więc jak ktoś napisał ze 1,8 źle toleruje gaz a 2,3 i 2,0 lepiej to się zastanawiam kto te propagandę stawiał bo wile mieć problem w 1,8 po 100k km niż co 50km robić rozwalony synchronizator rozrządu w 2,3 czy 2,0 :)

240 000 km i nigdy niczego nie naprawialem napewno nie jakiegos synchronizatora razrzadu co 50 tys,km buhahahahahha , po co wiec straszysz kolegow??? 70 000 km mam na LPG zrobione i totalne zero problemow moze dlatego ze montowal Bananmin ? A moze dlatego ze to Mazda heh i piecyk 2.3 automat.Zawory (luzy) sprawdzalem niedawno u mechanika i nie nadawaly sie do regulacji bo byly idealne.Skoro zawory sa na szklankach reguluja sie same na poduszce olejowej to o co kaman? Hhe. Chyba zaczne sie bawic w Mazda MythBuster hehhe <spoko> I bede obalal wszystkie mity na temat silnika 2,3 w mazdzie i to jeszcze z automatem ktorego tez jakos nie udaje mi sie popsuc od ponad 200kkm,Pozdrawiam
WisniaUs
 

Postprzez klajgus » 24 lut 2014, 22:12

Wisniaus napisał(a):Skoro zawory sa na szklankach reguluja sie same na poduszce olejowej to o co kaman?

tu kolega się rozpędził :| "szklanka"w naszych mazdach to nie to samo co samo regulator hydrauliczny, pogogluj sobie trochę to się przekonasz
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez Rumcajs » 24 lut 2014, 23:25

Wisniaus napisał(a):I bede obalal wszystkie mity na temat silnika 2,3 w mazdzie


Syzyfowa praca ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 16:03
Posty: 610 (37/42)
Skąd: Almanya / ألمانيا
Auto: M6 2.0 Sports-Line'10

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy LPG