Szarpanie podczas jazdy na gazie (Mazda 626 GF)
Strona 1 z 1
Witam wszystkich forumowiczów i bardzo proszę o porady. W mojej maździe 626 gf z 99 roku występuje następujący problem. Kiedy muszę delikatnie jechać praktycznie nie przyśpieszając i delikatnie wciskam pedał przyspieszenia to samochód przerywa i dość mocno szarpie. Objawy takie występują praktycznie tylko podczas jazdy na gazie. Myślałem że to wina świec bo nie były takie jak wg katalogu powinny być, zmieniłem więc na świece z platynową elektrodą denso. Niestety poprawa jest niewielka. Nie wiem co robić dalej czy to może przewody czy też to kwestia instalacji gazowej? Proszę o pomoc bo nie chce wydać kolejnych pieniędzy i nie uzyskać poprawy. Czekam na Wasze wskazówki. Pozdrawiam.
- Od: 20 lut 2013, 12:09
- Posty: 13
- Auto: Mazda Tribute 2.0 125 KM '01
Przenoszę do LPG.
moim skromnym zdaniem ewidentnie wina instalacji lpg, trzeba by pojechać do fachowca przez duże F i do porządku wystroić sterownik lub/i wymienić wtryski na porządne np. hana
o fachowca zapytaj w czaterii przynależnej do twojego regionu, albo szukaj na lpg-forum.pl
o fachowca zapytaj w czaterii przynależnej do twojego regionu, albo szukaj na lpg-forum.pl
- Od: 24 lut 2008, 11:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Rozumiem tego się obawiałem :/ Nie potrafie za wiele powiedzieć o instalacji gazowej, ponieważ samochód z takową instalacją juz kupiłem. Samochód jest z Holandii. Instalacja zapewne też holenderska a nawet nie wiem czy nie fabryczna, bo w papierach znalazłem coś ze znaczkiem mazdy i napisem MAZDA EGI autogassystem, a poza tym wskaźnik gazu jest ten sam co benzyny, wskazuje to na czym w danym momencie pracuje samochód. Jestem z Łęczycy 40 km od Łodzi. Czy ktoś z Was orientuje się gdzie są warsztaty lub fachowcy przez duże F jak to ujął kolega które znają się na takich instalacjach? Pozdrawiam
- Od: 20 lut 2013, 12:09
- Posty: 13
- Auto: Mazda Tribute 2.0 125 KM '01
to jak jesteś z Łodzi to tu –> viewtopic.php?f=70&t=157385alk80 napisał(a):o fachowca zapytaj w czaterii przynależnej do twojego regionu,
alk80 napisał(a):albo szukaj na lpg-forum.pl
- Od: 24 lut 2008, 11:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Najprawdopodobniej przewody.
no właśnie też podejrzewam jeszcze przewody. Zrobiłem na nich już 26 kkm więc może się zużyły motylek podpowiedz jak te przewody sprawdzić. Patrzyłem po ciemku na pracujący silnik i nic nie widać żadnych iskierek więc nie wiem
- Od: 20 lut 2013, 12:09
- Posty: 13
- Auto: Mazda Tribute 2.0 125 KM '01
Jeżeli przewodu mają już tyle przebiegu to bym się nie bawił w ich sprawdzanie tylko wymienił. Wiem, że to kosztuje ale w najgorszym przypadku będziesz miał dwa komplety, które i tak zużyjesz.
No dobrze, a jakie przewody byś mi polecił kolego? Bo po prostu skoro już mam wydać pieniążki to chcę kupić coś dobrego, żeby chodziło naprawdę tak jak powinno. Widziałem na allegro przewody SENTECH ale nie wiem czy one są warte uwagi.
- Od: 20 lut 2013, 12:09
- Posty: 13
- Auto: Mazda Tribute 2.0 125 KM '01
Ja już miałem złożone różne wynalazki tz. różnych producentów i nigdy nie miałem kłopotów z kablami. Jak znam opinie z tego forum to polecane są NGK i to chyba dobry, chociaż drogi pomysł. SENTECH-ów nigdy nie miałem. Co do kabli to tyle samo opinii jak w olejach. Kup jakieś ze średniej półki cenowej, gaz i tak je szybciej wykończy niż benzyna.
Ja miałem ostatnio bardzo podobny objaw, gdy ciągnąłem z niskich obrotów – bez redukcji na niższy bieg – to miałem szarpanie. Myślałem że coś z listwą bo na Pb było wszystko ok. Świece wymieniłem i nadal to samo. Dopiero jak mi magicy założyli nową listwę i też nie było różnicy to pomyślałem o przewodach. Autem zrobiłem przed założeniem instalacji LPG ok. 20 tys. teraz mam na LPG zrobione 12 tys....a Mazdka jest z Niemiec i czort wie ile kilometrów na tych kablach zrobił Urlich von Jungingen? tak więc udałem się do sklepu, kupiłem przewody NGK (magik od LPG stanowczo odradzał SENTECH-y) i mam problem z bani Zero szarpania, przyspieszam płynnie i znowu mi się japa cieszy
Wysłane z poczty w Radzyminie
To ja http://www.youtube.com/watch?v=58549ffQXKY
Jeśli się obudziłeś w poniedziałek i nie boli Cię głowa oznacza to że jest środa.
To ja http://www.youtube.com/watch?v=58549ffQXKY
Jeśli się obudziłeś w poniedziałek i nie boli Cię głowa oznacza to że jest środa.
Mario ty masz instalacje KOLTEC EGI moim zdaniem masz do regeneracji rozdzielacz gazu u mnie był podobny objaw wiem troszkę o tej instalacji jak coś to dzwoñ 500141124
Dopisano 11 lip 2013, 13:12:
Mario ty masz instalacje KOLTEC EGI moim zdaniem masz do regeneracji rozdzielacz gazu u mnie był podobny objaw wiem troszkę o tej instalacji jak coś to dzwoñ 500141124
Dopisano 11 lip 2013, 13:12:
Mario ty masz instalacje KOLTEC EGI moim zdaniem masz do regeneracji rozdzielacz gazu u mnie był podobny objaw wiem troszkę o tej instalacji jak coś to dzwoñ 500141124
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości