Hej.
Byłem u gazownika dziś i ...
1. Święta prawda co piszą koledzy z forum.
2. Gazownik nie chciał się przyznać do błędu – przy instalacji gazu mówiłem mu o pompce, bo wyczytałem to tu oraz na forum LPG. Stwierdził – po co ta pompka.
3. W poniedziałek rozwiązujemy problem – mam nadzieję, że dożywotnio.
A teraz wyniki testów:
1. Komputer wykazał błędy na 1 i 5 cylindrze.
2. Jazda próbna – silnik ciepły, ok. 50 stopni. Jazda 500 metrów, ok. Kolejne 500m prostej, docisnąłem gaz i ... temperatura zaczęła spadać z 70 stopni do 60, potem do 52 stopni. Dalej gazownik kazać nie jechał, bo już wiedział, że miałem rację, Bez pompki ani rusz.
Co zrobię w poniedziałek u gazownika:
1. Instaluję elektryczną pompkę wody – ponieważ nowa BOSCH kosztuje 200 pln, a używane są po 100 pln, zdecydowałem się na nową. Oto link do niej:
http://allegro.pl/dodatkowa-pompa-wody- ... 84931.htmlMoże ktoś mi utwierdzi, że to dobry wybór i prawidłowa pompka.
2. Zmienimy przerwę na świecy do 0,8-0,9. Dzwoniłem do serwisu MAZDY i oni twierdzą, że do gazu przerwa powinna wynosić 0,8, a nie 1,1-1,2 jak piszą koledzy z forum.
Proszę o rewizję tego poglądu.
Podsumowanie:
1. Jak dziś obliczyłem, to moje spalanie gazu to ponad 22 litry gazu/100 km, bo przecież na rozruchu w zimę, zanim temp podejdzie do 40 stopni przejeżdżam ok. 5-7km. SZOK. Koledzy piszą o 13-14 l/100km.
2. Błędy silnika – skasowane przez gazownika – wynikły z powodu błędnej mieszanki gazu.
3. Wyłączanie się instalacji gazowej, przy niezbyt gorącym silniku i dociśnięciu do dechy – podobno z powodu zbyt niskiej temperatury. Mam nadzieję, że tak jest. Kilka osób na forum pisało, że lepiej dać 2 mniejsze reduktory, niż jedną cegłę MAX BRC. Mój gazownik twierdzi inaczej, ale może znowu się myli ?
4. Nierówna praca silnika na gazie wynikała z błędów w dawkowaniu gazu
?? Może i tak.
Za kilka dni napiszę, co zrobiłem i jakie są efekty. W razie potrzeby pomogę w czym mogę.