Mazda CX-9 3.7 V6 – Jaką instalację założyć? Wasze propozycje

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez drout » 18 sty 2014, 17:21

Z tą pompą to co mam powiedziec jak bym podjechał do gazowników?? A ten odstęp na elektrodach to jak się zmienia?? Wymiana świec na inne? A dopiero co założyłem nowe świeczki.

PZDR
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2013, 15:29
Posty: 159 (1/0)
Auto: Forek 2,5XT
CX-9 2010 EU/PL

Postprzez cinek78 » 19 sty 2014, 15:52

świece demontujesz – szczelinomierz w łapy i po chwili masz temat zamkniety ;–)
co do pompy – pompa mazdy jest mało wydajna – tz. ma dużo odbiorników i u mnie np. na reduktorze temperatura nie osiągała więcej niż 45 stopni , a przy ostrym odkręcaniu spadała to 30!! – czyli układ był za mało wydajny. Do tego dochodziło, że jak jechałem powoli z obr. silnika poniżej 2 tysi to "słabło" ogrzewanie w kabinie. Teraz po dołorzeniu pompki jest wszystko super. Po 2-3 km. mam juz cieplutko w kabinie ( szybciej niż w ori), a redutor stale trzyma ponad 65 stopni – czyli optymalnie.
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 243 (0/3)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez daronnn » 19 sty 2014, 20:38

Napisz coś więcej o tej dodatkowej pompie, gdzie i jak się ją dokłada, może jakieś zdjęcia? Chyba że nie jest to jakiś kosmos i jak podjedzie się do mechanika/gazownika i poprosi o dodatkową pompę to będzie wiedział o co chodzi?
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2008, 09:55
Posty: 143 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 '05 FL
Cx9 2010 EU

Postprzez cinek78 » 19 sty 2014, 21:15

każdy gazior ogarnie temat i bedzie wiedział o co chodzi... zdjęcia i tak nie wyjdą – pompa jest tak schowana, że i tak aparat nic nie wyłapie...
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 243 (0/3)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez drout » 19 sty 2014, 22:18

Dziękuję za info. Pzdr
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2013, 15:29
Posty: 159 (1/0)
Auto: Forek 2,5XT
CX-9 2010 EU/PL

Postprzez depeszman » 20 sty 2014, 18:23

Witajcie,

Mazda CX-9, 3,7, 273KM, 2009.
Instalacja BRC, Plug and Drive, wygląda jak tu http://www.lpg-brc.pl/galeria/indexm.php?name=68.
Problemy:
– pali mi 20l/100km, niezależnie czy miasto, czy trasa.
– 2 razy po wciśnięciu na maxa gazu komputer odłączył instalację gazową i przełączył na benzynę pipcząc,
– 3 krotnie nierówno mi pracował na gazie.
Tankuję gaz w dobrych stacjach – Orlen, BP, Pod Żaglami (sieć stacji w Gdyni).

Proszę o pomoc-wskazówki co zrobić.
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2013, 00:16
Posty: 28
Auto: Mazda CX-9, 3,7l, 277KM, wersja Europa

Postprzez drout » 20 sty 2014, 19:01

A dzieje się tak od początku po zamontowaniu czy ostatnio? Czy na benzynie też wyższe spalanie?
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2013, 15:29
Posty: 159 (1/0)
Auto: Forek 2,5XT
CX-9 2010 EU/PL

Postprzez depeszman » 20 sty 2014, 19:35

Spalanie od początku 20l/100km. Jedna regulacja nic nie dała, mimo, że mechanik zmniejszył dawkowanie gazu o 10%.
Nie pracują wszystkie cylindry na gazie – problem od 5 dni. I mruga kontrolka silnika podczas tego objawu – na benzynie nie mruga.
Wyłączenie instalacji po wciśnięciu gazu – miało miejsce 1,5 miesiąca temu i przedwczoraj.
Jak teraz jest zimno, to gaz uruchamia się mniej więcej przy połowie temeperatury na wskaźniku, a więc ok. 45-50 stopni.

I właśnie dojechałem do domu, na obwodnicy trochę mu przycisnąłem, cały czas pracował na nierównych obrotach – jakby 1 lub 2 cylindry nie pracowały i ... po 3 km jazdy zgasł mi silnik, bez wspomagania jakoś dojechałem do 1 zjazdu, odpaliłem na benzynie, wyłączyłem instalację gazową. Wygląda to nieciekawie.
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2013, 00:16
Posty: 28
Auto: Mazda CX-9, 3,7l, 277KM, wersja Europa

Postprzez cinek78 » 20 sty 2014, 21:50

wypisz , wymaluj moje problemy!!!!!!
1. świece – zmniejsz przerwę – mnie chcieli juz cewki , świece wymieniać , a wystarczyła taka pierdoła i silnik nie przerywa na max obrotach i na biegu jałowym . Dodatkowo po tym modzie trzeba było "sciągnąć" 12% dawki gazu. U mnie genralnie pokazywało wypadanie zapłonu na 1 i 6 cyl.
2. zamontuj pompe cieczy – niech "gazior" podepnie Ci laptopa i wsiadze z Tobą na przejażdzkę – stawiam, że przy odkręcaniu temp. gazuna reduktorze spada do 20 stopni i robia się jaja bo gaz zaczyna być podawany w fazie ciekłej , a nie lotnej. Min. to ponad 60 stopni przy ociążeniu. Jak nie chcesz uzywanej pompy to cos koło 300zł kosztuje nowa Werbasto. Ja mam używkę za 80 dyszek.

Po tych modach obowiązkowo ponownie laptop i trasa – system od nowa ma rysować mapę gazu... będzie zupełnie inna.
Moje max spalanie przy gów. gazie i ostym odkrecaniu to 17 litrów. Jak "trafię" fajny gaz i jadę normalnie to raz nawet w cyklu mieszanym spalił mi 13,2!!!!

Jesli po tych zmianach dalej bedzie Ci się dławił przy max odkręcaniu to znaczy, że gazior zrypał montaż – pewnie pociągnoł gaz z butli na zbyt małym przekroju przewodu i brakuje mu gazu przy pełnym obciążeniu.
Powodzenia
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 243 (0/3)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez drout » 21 sty 2014, 13:58

U mnie do tej pory raz wywalił checka i przyszarpał lekko. Chyba muszę też pomyślec o tej dodatkowej pompie. Już na jakimś forum czytałem, że ktoś właśnie zakładał pompe dodatkową do cx9. Chyba przy instalacji Prinsa.

Czyli jak podjadę do gazownika to niech podłączy lapka i sprawdzi temp reduktora podczas jazdy??
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2013, 15:29
Posty: 159 (1/0)
Auto: Forek 2,5XT
CX-9 2010 EU/PL

Postprzez cinek78 » 21 sty 2014, 14:15

drout napisał(a):Czyli jak podjadę do gazownika to niech podłączy lapka i sprawdzi temp reduktora podczas jazdy??


tak – dokładnie – najlepiej na trasę i tak 140-160km/h – po ok. minucie jazdy jeśli coś jest nie tak to zacznie znacząco spadać temperatura...
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 243 (0/3)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez depeszman » 22 sty 2014, 00:18

Hej.

Byłem u gazownika dziś i ...
1. Święta prawda co piszą koledzy z forum.
2. Gazownik nie chciał się przyznać do błędu – przy instalacji gazu mówiłem mu o pompce, bo wyczytałem to tu oraz na forum LPG. Stwierdził – po co ta pompka.
3. W poniedziałek rozwiązujemy problem – mam nadzieję, że dożywotnio.

A teraz wyniki testów:
1. Komputer wykazał błędy na 1 i 5 cylindrze.
2. Jazda próbna – silnik ciepły, ok. 50 stopni. Jazda 500 metrów, ok. Kolejne 500m prostej, docisnąłem gaz i ... temperatura zaczęła spadać z 70 stopni do 60, potem do 52 stopni. Dalej gazownik kazać nie jechał, bo już wiedział, że miałem rację, Bez pompki ani rusz.

Co zrobię w poniedziałek u gazownika:
1. Instaluję elektryczną pompkę wody – ponieważ nowa BOSCH kosztuje 200 pln, a używane są po 100 pln, zdecydowałem się na nową. Oto link do niej: http://allegro.pl/dodatkowa-pompa-wody- ... 84931.html
Może ktoś mi utwierdzi, że to dobry wybór i prawidłowa pompka.
2. Zmienimy przerwę na świecy do 0,8-0,9. Dzwoniłem do serwisu MAZDY i oni twierdzą, że do gazu przerwa powinna wynosić 0,8, a nie 1,1-1,2 jak piszą koledzy z forum.
Proszę o rewizję tego poglądu.

Podsumowanie:
1. Jak dziś obliczyłem, to moje spalanie gazu to ponad 22 litry gazu/100 km, bo przecież na rozruchu w zimę, zanim temp podejdzie do 40 stopni przejeżdżam ok. 5-7km. SZOK. Koledzy piszą o 13-14 l/100km.
2. Błędy silnika – skasowane przez gazownika – wynikły z powodu błędnej mieszanki gazu.
3. Wyłączanie się instalacji gazowej, przy niezbyt gorącym silniku i dociśnięciu do dechy – podobno z powodu zbyt niskiej temperatury. Mam nadzieję, że tak jest. Kilka osób na forum pisało, że lepiej dać 2 mniejsze reduktory,