problem z olejem

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez peter80 » 5 cze 2013, 14:37

Witam wszystkich klubowiczów. Mam problem z olejem w mojej Madzi (1.8, 2002 r, instalacja gazowa BRC). Autko kupiłem rok temu i założyłem instalację gazową. Po przejechaniu 1000 km zauważyłem ubytek oleju silnikowego (mam Castrol Edge 5W30) i po każdym 1000 dolewam ok. 1l. Pytałem wielu mechaników, sprawdzaliśmy silnik i nic. Wszystko ok. żadnych wycieków, silnik zdrowiutki. Wielu z nich stwierdziło, że jest to taki typ silnika, który lubi pochłaniać olej i trzeba uważać aby go nie zatrzeć. Mechanicy uważają, że dzięki instalacji gazowej występuje większe zużycie oleju. Czy to prawda. Może pomocna będzie zmiana oleju na inny? Proszę o radę i pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 5 cze 2013, 14:24
Posty: 3
Skąd: Lubin, dolnośląskie
Auto: MAZDA MPV, 2.0 (LW) benz. + LPG, 2001

Postprzez zawisza gruszka » 5 cze 2013, 15:33

jedż najpierw d o gazownika co ci zakładał żeby sprawdził ciśnienie gazu, i ewentualnie wyregulował; sprawdż potem czy nie masz wycieków kompresje i jak dymi ci z rury wydechowej jak np postoi przez trzy dni nie odpalany jak będziesz miał niebieski dymek i regulacja ci nie pomoże to kapa silnika może się uda że skończy sie na wymianie uszczelniaczy zaworowych; ja kupiłem mazde 626 fs 2.0 z gazem już remont był drugi raz poprawiany w cylindrach mam tuleje <co?> <czarodziej> wymienione uszczelniacze szlif wały korbowodowego było robione wszystko za wyjąkiem wymiany zaworów i szczerze mówiąc nie wiem co jest sknocone bo dalej bierze musze jechać jeszcze na regulacje gazu ale to w przyszłym tygodniu
gdzieś czytałem że ktoś mniał taki problem i to pomogło tylko że wyciekał mu olej przez aparat zapłonowy
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2012, 20:56
Posty: 40 (0/1)
Auto: mazda 626 2.0 125km 96

Postprzez ronin00 » 6 cze 2013, 00:25

Ciekawa sprawa z tym castrolem,bo mnie również znikał z silnika M5( jak kupiłem auto to miałem castrola 5w30 zalanego 3kkm wcześniej i musiałem dolać litr oleum do wymiany) Po zmianie oleju na GM 5w30 (dobry i niedrogi !! :D ),zdziwiłem sie pozytywnie :) ,bo dolałem jakies 200ml na 10kkm!!!
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2011, 14:43
Posty: 68 (0/2)
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 5 2.0 MZR LPG

Postprzez gik » 6 cze 2013, 12:09

Co ma ciśnienie gazu do zużycia oleju, pojeździj tysiac km na benzynie i zobaczysz, że gaz nie ma nic do tego.
A po kupnie auta olej wymieniłeś od razu czy najpierw założyłeś lpg?

Wysłane z mojego HTC Vision
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez fast driveer » 6 cze 2013, 15:06

Mechanik który mówi : "...że jest to taki typ silnika, który lubi pochłaniać olej i trzeba uważać aby go nie zatrzeć." to zwykły debil jest a nie mechanik, i silnika od zardzewiałej kosiarki bym mu nie dał do naprawy. Czy na benzynie czy na gazie silnik FS powinien oleju 5W-30 na 10 000 km brać między 200 a 500 ml. (ty masz FP – ale to nie powinno dużo zmienić).
Ten Castrol może był jakiś chrzczony [może mineralny albo roślinny]. Jeśli nie masz nigdzie wycieku to najlepiej zamień na inny mający parametry 5W-30 i sprawdź po przejechaniu 1000km czy też bierze 1L.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2005, 03:02
Posty: 309 (0/5)
Skąd: zDolnego Śląska
Auto: 私の マツダ
最初 : 323 BG
二番目 : 626 GF
第三 : 6 GH

Postprzez peter80 » 6 cze 2013, 15:53

Po zakupie auta wymieniłem wszystkie płyny. Olej też. Dzięki za rady. Spróbuję wymienić olej i zobaczę co dalej. Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 5 cze 2013, 14:24
Posty: 3
Skąd: Lubin, dolnośląskie
Auto: MAZDA MPV, 2.0 (LW) benz. + LPG, 2001

Postprzez zadra » 6 cze 2013, 17:39

Najlepiej zrobisz kupując olej mało popularny – będzie dużo tańszy od popularnych, ale będzie mała szansa,że podrabiany.
Pamiętaj,że liczy się przede wszystkim klasa oleju, a nie jego producent.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3148 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez zawisza gruszka » 6 cze 2013, 20:41

co ma gaz z braniem oleju ??? co ma ciśnienie instalcji gazowej na chłopski rozum pewnie nic tylko może mi ktoś wyjaśni to:
przez tom3k » 7 lip 2008, 22:34

Siema. Miałem ten sam problem z moją 626 tylko że z 1992r. Nie musisz wymieniać aparatu chodz to by było może i najlepsze wyjście z sytuacji ale powiem tak, ja za uszczelnienie aparatu zapłonowego w servisie MAZDY w Łodzi zapłaciłem 130 zł i problem znikł na 2 miesiące, ale są jeszcze inne czynnniki jak np. to że u mnie na budziku jest dosyc czesto 6000 obrotów na pierwszych biegach i mam gaz w aucie. Podejrzewam że Ty tez masz instalację gazową w swoim autku. A teraz krótko po tym jak po wizycie w serwisie znowu zaczeło kapac z aparatu zapłonowego wymieniłem świece i przewody zapłonowe i podjechałem do gościa który mi zakładał gaz i okazało sie że jest za duże cisnienie gazu. Po podpięciu gazu pod kompa i zmniejszeniu cisnienia problem znikł. I tak jak wczesniej były widoczne ubytki oleju tak teraz ich nie ma. Pozdrawiam.
A i jeszcze jedno przed tym jak byłem w servisie dzwoniłem do nich i dowiedziałem się że za uszczelnieni aparatu zapłonowego (wymianę oringu i simeringu) skasują 250 zl. Może się w moim przypadku orżneli ))

też nie jestem pewny ile w tym prawdy ale napisałem że czytałem o takiej przyczynie i oto dowód że nie wziąłem tego z powietrza, może coś w tym jest??
na pewno to nie jest wina oleju nawet nie klasy lepkości musi gdzieś spie... olej którędyś litr na 1000 to dużo i wiem co czujesz bo mam po dwóch remontach silnik i jakoś nic nie spadło branie oleju teraz po wypłacie jade do kolegi gazownika, który twierdzi tak samo jak wy że gaz nic nie ma wspólnego z braniem ale jak miałem zrobione wszystko ( oprócz wymiany zaworów) to gdzieś musi być problem <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2012, 20:56
Posty: 40 (0/1)
Auto: mazda 626 2.0 125km 96

Postprzez gik » 6 cze 2013, 20:56

No ale to jest proste, nikt nie karze jeździć na gazie non stop, przełącz na benzynę i jeździj tylko na niej a się przekonasz czy dalej litr czy mniej, a jakość oleju ma dużo do tego, bo jeśli jest to podrobione łajno to co się dziwić, że znika.
A przy za dużym ciśnieniu gazu rozjadą się mapy i będzie muł albo dużo palił, ale sprawdź bo nic mnie w świecie motoryzacji nie zadziwi.

Tam jeszcze napisane było że dość często 6 tysi, no to niech gość się nie dziwi że oliwa znika

Wysłane z mojego HTC Vision
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez WisniaUs » 8 cze 2013, 14:14

Panowie Castrol to straszny badziew.Dwa razy zalalem Castrolem 5w30 i olej znikal w oczach.Ostatnie dwie wymiany powróciłem do Mobil 1 5w30 przywieziony z Niemiec 5l bańka i jest ogromna poprawa.Widze że w polandi niezle nas kantuja na wszystkim.Pozdrawiam
WisniaUs
 

Postprzez kostasik » 14 cze 2013, 13:46

witam, potwierdzam, że miałem ten sam problem z olejem Castrol.
Znikał w oczach i było słychać zawory. Teraz jeżdżę tylko na Mobilu i nie mam żadnych zastrzeżeń.
Omijajcie Castrola – rozmawiałem z innymi kumplami i też się do niego zraźili.
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2013, 08:55
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 323F BA '94 Z5
Premacy CP '01 FP
6 GY '06 LF
6 GH '08 LF
3 BN '16 PE

Postprzez Markuss777 » 31 lip 2013, 22:46

Ja też potwierdzam. Wyczytałem ,że właśnie mój silnik 2.3 chleje olej i to jest norma ( czytałem na forach USA i ogólnie w necie. Lałem oczywiście Castrola ( różne gęstości ). Ostatnio przed zmianą oleju zrobiłem płukankę prepratem K2 za 6 zł i zalałem Mobilem 5W50 i co? Zrobiłem na gazie 400km baaaardzo dynamicznie po mieście i trasie. Castrola dolałbym już z 300ml a Mobil nie ubywa, ciekawe:)

Polecam fajną lekturę na temat brania oleju:

http://www.blogomotive.pl/index.php/201 ... erze-olej/

Nie wierzyłem w specyfiki typu płukanki ale mi pomogło i jestem miło zaskoczony.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2013, 19:15
Posty: 19
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda 3s 2.3l – lpg (2004) USA – 130 tys.km

Postprzez siemek55 » 1 sie 2013, 18:09

polecam wszystkim filmy śp. Kurka i Kamińskiego z syklu "sonda" polecone w tym linku. Kiedyś posadziłem je w wątku olejowym, ale przeszło bez echa. Tam jest cała teoria i praktyka o olejach, i wierzcie mi, nie za wiele się zmieniło od tamtych czasów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości

Moderator

Moderatorzy LPG