Najlepszy silnik do lpg (Mazda 6)

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez pap85 » 26 maja 2013, 10:02

Witam mam zamiar dołączyć do grona posiadaczy mazdy 6 i zamierzam kupić model 2004 z silnikiem 2.0, a następnie go zagazować. Moje pytanie teraz brzmi który z silników:
2.0 16V (141KM)
2.0 16V (147KM)
2.0i 16V (147KM)

najlepiej nadaje się do założenia LPG oraz czym te silniki się różnią (wszystkie 2.0) ?

P.S. byłem u gazownika i powiedział mi że najlepiej wybrac ten który jest produkcji mazdowsiej a nie fordowskiej poniewaz do mazdowskiej nie trzeba by było zakładać jak on to nazwał "splitu" który powoduje ze auto mimo jazdy na LPG bedzie brało ok 10% Pb. Poniewaz forodskie silniki nie sa przystosowane do gazu. KTóry z tych silników jest czysto mazdowski???

Z góry dzięki za pomoc bo już od 2dni szukam odpowiedzi na to pytanie w necie i nic :(
Początkujący
 
Od: 26 maja 2013, 09:55
Posty: 2
Auto: mazda 6 2.0

Postprzez Lakcow91 » 26 maja 2013, 11:09

141 konne były przed liftem to taki co ty chcesz kupić, a 147 po liftingu:)
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2012, 10:30
Posty: 179
Skąd: Radom
Auto: Honda

Postprzez zagiell » 26 maja 2013, 19:31

Pewnie ten spis wziąłeś z portalu autocentrum.pl, a jest on błędny, bo silnik o mocy 141KM był w przed liftingowych wersjach do 2005 roku, natomiast o mocy 147KM był w wersjach poliftingowych od połowy 2005 ;) I były tylko te dwa silniki o pojemnośći 2.0. Silnika 147KM w przedliftach nie było, a tak wynika z informacji wspomnianego wcześniej portalu. A co do silnika to każdy jest dobry, o ile gaz będzie montowany przez osobę, która się na tym dobrze zna i potrafi odpowiednio dobrać podzespoły (co jest polecane znajdziesz bez trudu na forum), następnie prawidłowy montaż i dokładna regulacja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 10:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez pap85 » 26 maja 2013, 21:32

a waszym zdaniem z tych obydwu dobrych silników to który lepszy przed czy po lifcie do LPG i czy w tych autach konieczna jest lubryfikacja ? i jak ona wplywa na spalanie ?
Początkujący
 
Od: 26 maja 2013, 09:55
Posty: 2
Auto: mazda 6 2.0

Postprzez WisniaUs » 26 maja 2013, 22:53

O lubryfikacji zapomnij bo zapaprasz sobie silnik(kolektor ssący),ona nic nie daje a tylko szkodzi silnikowi.Taka sama ściema jak magnetyzery.
WisniaUs




Bez MAZDY nima JAZDY!!
Krzysiek.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 20 lis 2011, 20:08
Posty: 2840 (3/15)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda6,Mazda3,Mazda6.

Postprzez klajgus » 27 maja 2013, 19:04

pap85 napisał(a):a waszym zdaniem z tych obydwu dobrych silników to który lepszy przed czy po lifcie do LPG

kolego , to jest ten sam silnik tylko z paroma modyfikacjami, np elektryczne sterowanie przepustnicy, czy zmienne fazy rozrządu. Na LPG nie ma to wpływu, główną wada tego silnika jest brak hydraulicznej kompensacji luzów zaworowych, co podraża koszty eksploatacji przy LPG bo co jakiś czas musisz sprawdzić ewentualnie wyregulować luzy zaworowe, jak to się robi i ile kosztuje było już na forum opisywane.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 16:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez siemek55 » 29 maja 2013, 21:00

147KM ma duuużo droższą sondę lambda (brak zamienników)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 09:18
Posty: 1301 (62/19)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GY'05 2.0/141KM
Stag300plus,H2000,Zavoli
M3 BK'05 1.6

Postprzez Szymon12345 » 4 sie 2013, 19:39

cześć wszystkim mam takie pytanie chcę kupić mazdę 6 benzynę i odrazy ja zagazować . Jaki silnik wybrać 2.0 2,5 ?... czy nowsze wersje od 2011r też można zagazować te 155 konne disi ? proszę o pomoc bo już mam kocioł w głowie i z góry dziękuje.
Początkujący
 
Od: 4 sie 2013, 19:08
Posty: 2

Postprzez mark.87 » 4 sie 2013, 21:09

1, ile chcesz wydac na auto???
2,jaki przebieg bedziesz robil rocznie?
3, nie ten dzial/regulamin sie klania
4, jakiego spalania oczekujesz skoro chcesz lpg ladowac zaraz??
5, czy stac cie bedzie na utrzymanie silnika 2.5???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 18:21
Posty: 725 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez Szymon12345 » 4 sie 2013, 21:19

1, od 55000 do 60000 tyś
2, ok 40000 tyś km rocznie
3, sorry z nie ten dział
4, ??
5, nie wiem co znaczy utrzymanie silnika 2,5 l . czy jest awaryjny ? czy może drogie części ?
Początkujący
 
Od: 4 sie 2013, 19:08
Posty: 2

Postprzez mark.87 » 5 sie 2013, 17:15

Powiem ci tak osobiscie mazde 6 sobie bym darowal bo sa drogie i slabo wyposazone poza tym auto 4-5letnie ma zgnite nadkola [jakie?] i nadaje sie do klepania i malowania juz a to ogromny minus.
niech wypowie sie ktos inny tez ale z tego co wyczytalem to silnik 2,0 jest ok na lpg.
Utrzymanie silnika 2.5 napewno bedzie wieksze niz 2.0, spalanie i ogolne czesci.
Twoja dezyzja ale ja gdybym mial taka kwote jak ty to poszukal bym czegos innego i lepszego bardziej kierujac sie na samochody niemieckie,sam wybral bym A4 TDI badz BMW e46 330D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 18:21
Posty: 725 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez piolsm » 16 sie 2013, 22:38

nie jest tak źle albo są wyjątki

mam model z konca 2008 roku iii w obawie przez rudą zabezpieczam całe auto pod spodem

po zdjęciu osłon zero rdzy minimalnie naprawdę gdzie nie gdzie była ale to juz by sie trzeba czepiać

na nadkolach pod spodem zero

silniki
1.8 moim zdaniem zbyt słaby

2.0 147koni i w polifcie 155koni ten z polifta jest już z bezpośrednim wtryskiem i tutaj lpg sie nie kalkuluje bo instalacja droga pali lpg i Pb jednocześnie no ii niewielu gazowników takie instalacje montuje

2.0 147 jak i 2,5 170 koni jak najbardzie podejdą do gazu są specjaliści na forum którzy wiedzą co i jak silniki te różnią sie tylko pojemnością oba mają łańcuch no i spalanie 2,5 jest sporo większe ale przy lpg 3 czy 4 litry wiecej chyba nie robi aż takiej różnicy oba z tych silników posiadają zmienne fazy rozrządu

zarówno jeden jak i drugi nie posiada hydraulicznej regulacji luzów zaworowych ale jak instalacja jest dobrze zestrojona nie powinno stanowić to problemu a sprawdzenie zaworów ii ewentualne regulacja tez nie jest dużym problemem

ja mam silnik 2.0 147 koni ii od ponad poło roku gaz chodzi ok moc jak dla mnie wystarczy do normalnego jeżdżenia ogólnie ciężko było mi znaleźć auto z tym silnikiem aa tez rozważałem 2.0 lub 2,5 który jeszcze ciężej znaleźć
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2012, 00:43
Posty: 94
Skąd: kujawsko-pomorskie
Auto: Mazda 6 GJ 2,5 AT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy LPG