Strona 1 z 1

stag 4, stag 300, stag 300 premium – jaka różnica

PostNapisane: 21 maja 2013, 22:14
przez zico
jak w temacie.
Obdzwoniłem kilka zakładów (partnerskich ze strony STAGa) i niektórzy fachowcy twierdzą, że najlepszym rozwiązaniem do mojego auta będzie stag 4, gdzie inni z kolej mówią, że jeśli nie chcę być częstym u nich gościem to powinienem sobie dać spokój z czwórką i wziąć 300 premium.

jak to faktycznie jest?

Re: stag 4, stag 300, stag 300 premium – jaka różnica

PostNapisane: 21 maja 2013, 22:24
przez hubertgal
To ja jeszcze tylko dorzucę, żeby zrobić większe zamieszanie, że parę osób poleca Landi Lorenzo i Lovato ;)

Czyli generalnie, zależy do kogo pojedziesz, pójdziesz, czy zadzwonisz, to każdy poleci Ci to co ma na stanie.

Polecam lpg-forum.

Re: stag 4, stag 300, stag 300 premium – jaka różnica

PostNapisane: 22 maja 2013, 15:00
przez blaze007
ogólnie najbardziej zaawansowany jest premium http://www.ac.com.pl/pl/produkt/296/stag-300-premium następnie mamy ISA2 http://www.ac.com.pl/pl/produkt/362/stag-300-isa2
a finalnie staga 4 http://www.ac.com.pl/pl/produkt/363/stag-4-plus
W ostatnim linku masz nawet info od AC z zaleceniami stosowania
Z powyższego wynika że stag 4 odpada
Z lektury różnych portali na temat lpg można wywnioskować że premium jest najbardziej polecany – i zdaje egzamin – chociaż część gazowników i tak wyłącza autoadaptacje w niektórych przypadkach...

Re: stag 4, stag 300, stag 300 premium – jaka różnica

PostNapisane: 22 maja 2013, 17:41
przez zico
no rzecz w tym, że niektórzy stwierdzili, że 300 i 300 premium mają lepszy soft, który i tak będzie bezużyteczny w przypadku mojej Mazdy

Re: stag 4, stag 300, stag 300 premium – jaka różnica

PostNapisane: 23 maja 2013, 22:39
przez blaze007
Właśnie założyłem instalacje do mazdy 3 z ecu stag 300 premium
Tak jak pisałem stag 4 nie był zupełnie brany pod uwagę – w zakładzie proponowali staga 300 isa2 a sam chciałem premium – wtedy powiedzieli mi to co i Tobie że i tak część funkcji ( a chodzi o autoadaptacje ) zostaje odłączona bo samochód potrafi wariować – po prostu się nie sprawdza...
Co nie oznacza że to są złe sterowniki – po prostu trzeba oddać do dobrego zakładu który nie odwali fuszerki tzn zrobi porządne mapy gazowe a nie ustawi tylko samokalibracje...
Z resztą ja się upierać nie bedę ale zobacz że dużo osób montuje właśnie 300 :D
Chociaż z drugiej strony czytałeś już ten topic? http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=107&t=129037 <co?>

PostNapisane: 24 maja 2013, 10:06
przez Przemek323c
Jak wystroisz dobrze recznie to nie ma potrzeby podpierania sie jakimis adaptacjami ktore zle uzyte robia wiecej szkody niz pozytku.

hubertgal napisał(a):Landi Lorenzo i Lovato


Landi RENZO Omegas. Dobre ale drogie. Lovato szalu nie robi, raczej z budzetowek.

Re: stag 4, stag 300, stag 300 premium – jaka różnica

PostNapisane: 24 maja 2013, 22:06
przez VPM
ja mam stag 4 + i na prawdę robi robotę nawet przy 150 jak przełączam na gaz lub benzynę nic nie czuć i działa bez awaryjnie

Re: stag 4, stag 300, stag 300 premium – jaka różnica

PostNapisane: 24 maja 2013, 22:16
przez zico
ok, dzięki za wypowiedzi, na razie odkładam niezbędne fundusze :]
powiedzcie mi jeszcze tylko jedną rzecz odnośnie działania takiej instalacji. Rozruch silnika odbywa się na benzynie a następnie automatycznie przełącza się na gaz, czy tak?
po jakim czasie (km, temperatura?) to się dzieje?
pytam, ponieważ do pracy dojeżdżam niecałe 5km i zastanawiam się czy takie odcinki będę pokonywał na gazie czy nie zdąży się on w ogóle załączyć.
czy dodatkowo są jakieś ograniczenia, np. prędkość, obroty, na których gaz przełączy się znowu na benzynę?

PostNapisane: 24 maja 2013, 22:59
przez Przemek323c
zico napisał(a):ok, dzięki za wypowiedzi, na razie odkładam niezbędne fundusze :]
powiedzcie mi jeszcze tylko jedną rzecz odnośnie działania takiej instalacji. Rozruch silnika odbywa się na benzynie a następnie automatycznie przełącza się na gaz, czy tak?
po jakim czasie (km, temperatura?) to się dzieje?
pytam, ponieważ do pracy dojeżdżam niecałe 5km i zastanawiam się czy takie odcinki będę pokonywał na gazie czy nie zdąży się on w ogóle załączyć.
czy dodatkowo są jakieś ograniczenia, np. prędkość, obroty, na których gaz przełączy się znowu na benzynę?
\

1. Odpalasz na benzynie. Jest jeszcze opcja cieply start tzn jak temp silnika odpowiednia to startujesz od razu z gazu.
2.Zazwyczaj po okolo kilometrze, wiadomo ze w zimie moze byc wiecej. Przelacza po przekroczeniu ustalonej temp reduktora.
3. Przy 5km do pracy to lepiej zainwestuj w rower, bo moze sie okazac ze gaz nie przyniesie wielkich oszczednosci w dojazdach do pracy.
4. Ograniczen nie ma jesli sa odpowiednie graty i odpowiednie strojenie.

Re: stag 4, stag 300, stag 300 premium – jaka różnica

PostNapisane: 24 maja 2013, 23:30
przez zico
3. Przy 5km do pracy to lepiej zainwestuj w rower, bo moze sie okazac ze gaz nie przyniesie wielkich oszczednosci w dojazdach do pracy.

no to lipa,
muszę zaktualizować swoje przeliczenia bo z ogólnych kalkulacji wynika mi, że takie odcinki to będzie jakieś 30-40% moich przebiegów :]

PostNapisane: 24 maja 2013, 23:46
przez hubertgal
No, to według mnie kompletnie się gaz w tym przypadku nie opłaca... Szkoda silnika. Zanim auto zdąży się zagrzać, to Ty je już zgasisz. Naprawdę, rower będzie przyjemniejszy, zwłaszcza w ciepłe dni. :)

Re: stag 4, stag 300, stag 300 premium – jaka różnica

PostNapisane: 25 maja 2013, 13:46
przez VPM
ja też mam 5 km do pracy w ostatnie ciepłe dni po 200metrach przełącza się w zimę po 2.5kmale poza praca też sporo jeżdżę

PostNapisane: 25 maja 2013, 15:32
przez robimel
koledzy czy ktoś z was ma może instalacje King w mazdach?Gazownik taka poleca do mojej ale sam nie wiem jaka zalozyc .Inny poleca staga 300 z issa2 a jeszcze inny BRC
I bądź tu mądry.

PostNapisane: 25 maja 2013, 18:31
przez Przemek323c
King wynalazek, brc drogie w serwisie i w 99% procent bardzo kiepski technicznie montaz. Montuj Staga, LPG Tech lub KME Nevo.

VPM napisał(a):ja też mam 5 km do pracy w ostatnie ciepłe dni po 200metrach przełącza się w zimę po 2.5kmale poza praca też sporo jeżdżę


Jak powalczysz z korektami temperatura/cisnienie to mozna zejsc i do 15st przelaczania. Ogolnie jednak chodzilo o to ze przy 5km do pracy mozna chodzic nawet z buta, nie mowiac o rowerze. Jesli myslisz o gazie glownie zeby dojezdzac do pracy to mozesz sie przeliczyc. Co innego jesli poza praca robisz jakies normalne przebiegi. Wtedy sens jak najbardziej jest.

PostNapisane: 11 lip 2013, 12:37
przez Mazd Max
VPM napisał(a):ja mam stag 4 + i na prawdę robi robotę nawet przy 150 jak przełączam na gaz lub benzynę nic nie czuć i działa bez awaryjnie

Zgadzam się z przedmówcą :D Mam STAG-a 4+ i jest miodzio <ok>

Re: stag 4, stag 300, stag 300 premium – jaka różnica

PostNapisane: 13 lip 2013, 12:21
przez maxas1981
Witam!!

Dodam, że Stag 4 plus posiada funkcję "zubożenie Mazda" dzięki czemu nie trzeba kombinować z czasami wtrysków i dotrysków.

I takiego staga sobie zamontuje :–)
pozdrawiam

Odp: stag 4, stag 300, stag 300 premium – jaka różnica

PostNapisane: 13 lip 2013, 17:00
przez antichoice
No właśnie. Po czym poznać, że trzeba włączyć zubożanie mazda?
Czy w moim silniku jest to potrzebne?