Jaka instalacja gazowa do Mazda5 2.0 145KM?
Witam nie zakładałem nowego tematu ponieważ mam identyczny silnik jak autor. Chciałem podzielić się z wami moja świeżo włożoną instalacją założona w lubuskim, Graty wrzucili takie jak chciałem (dużo dowiedziałem się co wrzucić od użytkowników ) z lubrykacją bo powiedział że przy tym silniku (taki sam jak w fordzie) bardzo słaba głowica i że po wrzuceniu lubrykacji będzie pewny bezawaryjności przynajmniej przez 2 lata tyle co gwarancji
A wiec:
– STAG 4 QBOX
-wtryski BARAKUDA
– reduktor SHARK
– wielozawór JOMASOTTO
– zbiornik BORMACH
zbiornik 44l wchodzi 37l (musiałem podnieść trzeci rząd siedzeń o 6 cm) jeżeli ktoś chce wrzucę fotorelację jak podnieść siedzenia żeby wszedł większy zbiornik.
wlew w klapce
kolektor nie ściągnięty do nawierceń, chciałem nawiercenia w głowicy ale mówi że się w to nie bawi
Identyczny post wrzuciłem na forum-lpg mam nadzieje że ktoś się wypowie na temat montażu.
A wiec:
– STAG 4 QBOX
-wtryski BARAKUDA
– reduktor SHARK
– wielozawór JOMASOTTO
– zbiornik BORMACH
zbiornik 44l wchodzi 37l (musiałem podnieść trzeci rząd siedzeń o 6 cm) jeżeli ktoś chce wrzucę fotorelację jak podnieść siedzenia żeby wszedł większy zbiornik.
wlew w klapce
kolektor nie ściągnięty do nawierceń, chciałem nawiercenia w głowicy ale mówi że się w to nie bawi
Identyczny post wrzuciłem na forum-lpg mam nadzieje że ktoś się wypowie na temat montażu.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
to pokaż kolego gdzie w 5 założyc , żeby zostac krytykiem nie trzeba żadnej szkoły skończyć ...Biniu777 napisał(a):Widzę parownik wysoko założony, a chyba powinien być możliwie najniżej. Trochę fuszerka :/
Dopisano 19 gru 2015, 23:06:
jedyne co to ta lubra ,pitoli ten gaziarz głupoty i tyle ,słabą to on ma wiedze na temat smarowania
To jak coś powinno być zrobione w teorii, a jak da się zrobić w praktyce to dwie różne rzeczy. Nie tak łatwo zamontować w 5 nisko parownik. Grunt żeby działało.
- Od: 1 lis 2015, 23:24
- Posty: 5
Na prośbę arco78 wrzucam fotorelację podnoszenia ostatniego fotela by wrzucić większa butle, spotykam się z opiniami na różnych forach że bez podnoszenia foteli wchodzi im duża butla nie wiem jak to możliwe bo przymierzaliśmy z gazownikiem różne butle i jedyna butla która tam pasuję bez podnoszenia fotela to butla toroidalna 34l do której wchodzi 27l gazu ( chyba że podniesie się pływak to wejdzie ok 30l dużo ludzi tak robi ale jest to niebezpieczne )
butla którą zamontowałem w swoim aucie to jest butla 45l nominalnie wchodzi 37-38l (80% pojemności ) w zależności od stacji.
rzeczy które użyłem
– 2 tuleje 5 cm
– 3 tuleje 2 cm
tuleje wyciąłem ze zwykłej rurki metalowej.
zakupiłem
– 2 śruby 8' o dł. 8 cm.
– 3 śruby 8' o dł. 5 cm.
– podkładki na śruby 8'
można dać tuleje krótsze wystarczą 3cm tył i przód 1 cm, tylko wtedy butla będzie z fotelami na styk u mnie jest prześwit ok 3/4 cm pomiędzy fotelem a butlą.
siedziałem z tyłu podczas jazdy jest ciut wyżej ale spokojnie krótkie odcinki można podróżować, a dla dzieciaków w sam raz siedzą wyżej i widzą drogę Jedyny minus to szpara nad butlą którą widać na zdjęciach, muszę coś tam wymyśleć żeby to ładnie zabudować
butla którą zamontowałem w swoim aucie to jest butla 45l nominalnie wchodzi 37-38l (80% pojemności ) w zależności od stacji.
rzeczy które użyłem
– 2 tuleje 5 cm
– 3 tuleje 2 cm
tuleje wyciąłem ze zwykłej rurki metalowej.
zakupiłem
– 2 śruby 8' o dł. 8 cm.
– 3 śruby 8' o dł. 5 cm.
– podkładki na śruby 8'
można dać tuleje krótsze wystarczą 3cm tył i przód 1 cm, tylko wtedy butla będzie z fotelami na styk u mnie jest prześwit ok 3/4 cm pomiędzy fotelem a butlą.
siedziałem z tyłu podczas jazdy jest ciut wyżej ale spokojnie krótkie odcinki można podróżować, a dla dzieciaków w sam raz siedzą wyżej i widzą drogę Jedyny minus to szpara nad butlą którą widać na zdjęciach, muszę coś tam wymyśleć żeby to ładnie zabudować
- Załączniki
Witam
jako że planuję zakup 5 i montaż LPG, chciałem poprosić was o zdjęcie co jest pod miską koła zapasowego,
chodzi mi po głowie pomysł żeby przebudować podłogę celem podwieszenia możliwie największego zbiornika
jako że planuję zakup 5 i montaż LPG, chciałem poprosić was o zdjęcie co jest pod miską koła zapasowego,
chodzi mi po głowie pomysł żeby przebudować podłogę celem podwieszenia możliwie największego zbiornika
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Fred.X napisał(a):jedyne co to ta lubra ,pitoli ten gaziarz głupoty i tyle ,słabą to on ma wiedze na temat smarowania
A konkretnie?
-
makmarc
brencik napisał(a):makmarc napisał(a):A konkretnie?
Brak, tylko duzo wpisów tych którzy nie maja lubryfikacji.
Wystarcza opinie gazowników, którzy cenia sobie bardziej zaufanie i fachowość niż trzepanie kasiory na dodatkowych gadzetach. Masz wątpliwości? Wal do Krzyśka z GazParts w Busku. Chyba, ze wolisz łykać placebo
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
konkretnie mogę Ci pokazać jaki syf robi sie w kolektorzemakmarc napisał(a):Fred.X napisał(a):jedyne co to ta lubra ,pitoli ten gaziarz głupoty i tyle ,słabą to on ma wiedze na temat smarowania
A konkretnie?
na forum lpg można bez problemu można znaleźć wątki i fotki co lubra robi w dolocie,
jak silnik wciąga choć trochę oleju to "lubre" ma już naturalną,
ps. ponawiam prośbę: fotek podłogi bagażnika od spodu nikt dla mnie nie zrobi?
jak silnik wciąga choć trochę oleju to "lubre" ma już naturalną,
ps. ponawiam prośbę: fotek podłogi bagażnika od spodu nikt dla mnie nie zrobi?
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Co do lubry to tu jest temat jak to wygląda.
http://lpg-forum.pl/kolektor-po-2-latac ... 52877.html
alk80 widziałem z fotkami na jakimś forum jak przerabiali 5 tylko nie mogę tego znalez.
http://lpg-forum.pl/kolektor-po-2-latac ... 52877.html
alk80 widziałem z fotkami na jakimś forum jak przerabiali 5 tylko nie mogę tego znalez.
Witajcie,
Czy coś zmieniło się w temacie idealnej instalacji do 5-tuni? Wątek wystartował ponad 5 lat temu, a ostatnie rzetelne info jest sprzed roku, stąd pozwolę sobie odświeżyć wątek?
Pozdrawiam
Osamek
Czy coś zmieniło się w temacie idealnej instalacji do 5-tuni? Wątek wystartował ponad 5 lat temu, a ostatnie rzetelne info jest sprzed roku, stąd pozwolę sobie odświeżyć wątek?
Pozdrawiam
Osamek
W tym tygodniu planuje zakupić LPG do swojej Madzi. Pytam by mieć rozeznanie gdy zaczną mi oferować poszczególne konfiguracje.
Na razie wyczytałem by nie bawić się w lubryfikacje (otrzymałem też info, że można ją skutecznie zastąpić odpowiednim wysterowaniem instalacji, tak aby powyżej jakiegoś pułapu obrotów dorzucało odrobinę benzyny do mieszanki).
Będę próbował skorzystać z butli w miejscu dojazdówki po podniesieniu ostatniego rzędu foteli o kilka cm tak jak to przedstawił kolega dzux w tym wątku (za co wielkie dzięki:)).
Korek przy wlocie paliwa.
Kwota graniczna na gotowo to 3000zł.
I teraz to co mi brakuje czyli jakie podzespoły się najlepiej sprawdzają i co ważniejsze jaki sterownik jest już sprawdzony i godny uwagi?
Dopisano 7 cze 2016, o 14:01:
Pierwsze schodki to pytanie jakie mi zadano...czy w mojej Madzi jest wtrysk pośredni czy bezpośredni???
Dopisano 7 cze 2016, o 15:05:
Na VIN decoder mam takie info:
Squish VIN JMZCR19F60
WMI JMZ
Identyfikator VIS N/A
VDS CR19F260
Identyfikator roku 6
Numer seryjny 101747
Marka Mazda
Model 5
Rok modelowy 2005
Styl nadwozia 5 Doors Wagon
Typ silnika 2.0L 16V FWD
Typ paliwa Gasoline
Skrzynia biegów 5-Speed Manual
Klasa pojazdu Compact MPV
Typ pojazdu MPV
Kraj Japan
Typ nadwozia Wagon
Ilość drzwi 5
Ilość siedzeń 7
Pojemność SI 1999
Pojemność CID 122
Pojemność Nominalna 2.0
Ilość zaworów 16
Ilość cylindrów 4
Moc konie mechaniczne 146
Moc kilowaty 107
Ręczna skrzynia biegów 5MT
Rodzaj paliwa Gasoline
Standard emisji spalin ECE
Rodzaj napędu FWD
System ABS ABS
Czy któraś z tych informacji wskazuje na typ wtrysku?
Na razie wyczytałem by nie bawić się w lubryfikacje (otrzymałem też info, że można ją skutecznie zastąpić odpowiednim wysterowaniem instalacji, tak aby powyżej jakiegoś pułapu obrotów dorzucało odrobinę benzyny do mieszanki).
Będę próbował skorzystać z butli w miejscu dojazdówki po podniesieniu ostatniego rzędu foteli o kilka cm tak jak to przedstawił kolega dzux w tym wątku (za co wielkie dzięki:)).
Korek przy wlocie paliwa.
Kwota graniczna na gotowo to 3000zł.
I teraz to co mi brakuje czyli jakie podzespoły się najlepiej sprawdzają i co ważniejsze jaki sterownik jest już sprawdzony i godny uwagi?
Dopisano 7 cze 2016, o 14:01:
Pierwsze schodki to pytanie jakie mi zadano...czy w mojej Madzi jest wtrysk pośredni czy bezpośredni???
Dopisano 7 cze 2016, o 15:05:
Na VIN decoder mam takie info:
Squish VIN JMZCR19F60
WMI JMZ
Identyfikator VIS N/A
VDS CR19F260
Identyfikator roku 6
Numer seryjny 101747
Marka Mazda
Model 5
Rok modelowy 2005
Styl nadwozia 5 Doors Wagon
Typ silnika 2.0L 16V FWD
Typ paliwa Gasoline
Skrzynia biegów 5-Speed Manual
Klasa pojazdu Compact MPV
Typ pojazdu MPV
Kraj Japan
Typ nadwozia Wagon
Ilość drzwi 5
Ilość siedzeń 7
Pojemność SI 1999
Pojemność CID 122
Pojemność Nominalna 2.0
Ilość zaworów 16
Ilość cylindrów 4
Moc konie mechaniczne 146
Moc kilowaty 107
Ręczna skrzynia biegów 5MT
Rodzaj paliwa Gasoline
Standard emisji spalin ECE
Rodzaj napędu FWD
System ABS ABS
Czy któraś z tych informacji wskazuje na typ wtrysku?
Serwis ASO mi jeszcze nie odpowiedział, ale ze wszystkich zebranych informacji z forum i netu oraz opinii mechanika wychodzi, że ten silnik ma wtrysk pośredni...
Zatem wracam do pytania o obecnie najlepszą konfigurację IV generacji w cenie do 3kk na gotowo
Czy to nadal sterownik STAGa czy jakiś nowy (tu ponoć zaszły jakieś znaczące zmiany)?
Wtryski Barracuda?
Reduktor Shark?
A wielozawór?
Zatem wracam do pytania o obecnie najlepszą konfigurację IV generacji w cenie do 3kk na gotowo
Czy to nadal sterownik STAGa czy jakiś nowy (tu ponoć zaszły jakieś znaczące zmiany)?
Wtryski Barracuda?
Reduktor Shark?
A wielozawór?
Zdecydowanie wtrysk pośredni masz.
Wejdź na auto świat np. na zakładkę lpg i sobie zobacz mazdy 5 na gazie. ze 2 chyba są.
W każdym razie lubra niepotrzebna. Ja bym Ci zaproponował zamiast instalacji, o której piszesz, zenita pro. wtryskiwacze hercules. reduktor silver tur lub silver. zbiornik gazu 600/190 czyli 39 litrów wejdzie. ot co. Z Wrocławia jesteś – już to pisałem kiedyś – cito i adar masz warsztaty godne polecenia.
Dopisano 8 cze 2016, 22:21:
Nie mogę dodać zdjęcia.
Wejdź na auto świat np. na zakładkę lpg i sobie zobacz mazdy 5 na gazie. ze 2 chyba są.
W każdym razie lubra niepotrzebna. Ja bym Ci zaproponował zamiast instalacji, o której piszesz, zenita pro. wtryskiwacze hercules. reduktor silver tur lub silver. zbiornik gazu 600/190 czyli 39 litrów wejdzie. ot co. Z Wrocławia jesteś – już to pisałem kiedyś – cito i adar masz warsztaty godne polecenia.
Dopisano 8 cze 2016, 22:21:
Nie mogę dodać zdjęcia.
Pisałem do CITO i ADARu. Niestety CITO upiera się żeby podjechać autem (nie mam takiej możliwości w ich godzinach pracy w tym tygodniu), więc pewnie nie robili jeszcze takiej Mazdy, a Adar poza automatyczną odpowiedzią z formularza nic nie wysłał :/
Pisałem też do Pawła z V-GAZ mocno polecanego na forum LPG, ale też nie mam odpowiedzi więc zadzwoniłem i efekty poniżej.
Na razie mam zwrotki z Jakartu z Legnickiej i ze Speed Gaz z Oławy.
Szczegóły już wrzuciłem do innego wątku:
Co myślicie?
Pisałem też do Pawła z V-GAZ mocno polecanego na forum LPG, ale też nie mam odpowiedzi więc zadzwoniłem i efekty poniżej.
Na razie mam zwrotki z Jakartu z Legnickiej i ze Speed Gaz z Oławy.
Szczegóły już wrzuciłem do innego wątku:
Osamboch napisał(a):Na razie w Jakart na Legnickiej we Wrocławiu zaproponowali mi:
system sterujący- QBOX
wtryskiwacze – BARRACUDA
Wielozawór: Tomasetto,
reduktor AC R01-250
zbiornik – 53 l obligatoryjnie w cenie, natomiast 64 l- dopłata 150 zł (facet twierdzi, że taki wejdzie..)
cena całkiem rozsądna.
Zaś w Speed-gaz Oława:
Instalacja Stag (nie robi na innych bo uważa ten za jeden z najlepszych)
Wtryskiwacze: Barakuda
Wielozawór: Tomasetto,
reduktor: AC 150
poj. zbiornika 47 litrów
dwa lata gwarancji bez limitów kilometrów
cena: stówke mniej.
jest także oferta z V-GAZ ze Swojczyckiej:
Instalacja LGP TEch lub Stag
Wtryskiwacze: Barakuda
Wielozawór: chyba Tomasetto, ale nie jestem pewien bo przez tel i nie zapamiętałem, więc biorąc pod uwagę cenę może być coś lepszego,
reduktor: KM Silver
poj. zbiornika 37 litrów
cena 5 stówek więcej
ewentualnie wszystko na Princ'e za przeszło kolejne 5 stówek więcej..
realizacja dopiero na początku sierpnia...
Co myślicie?
Ostatnio edytowano 10 cze 2016, 17:51 przez Osamboch, łącznie edytowano 2 razy
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości