Jaka instalacja gazowa do Mazda5 2.0 145KM?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez dzux » 19 gru 2015, 20:33

Witam nie zakładałem nowego tematu ponieważ mam identyczny silnik jak autor. Chciałem podzielić się z wami moja świeżo włożoną instalacją założona w lubuskim, Graty wrzucili takie jak chciałem (dużo dowiedziałem się co wrzucić od użytkowników ) z lubrykacją bo powiedział że przy tym silniku (taki sam jak w fordzie) bardzo słaba głowica i że po wrzuceniu lubrykacji będzie pewny bezawaryjności przynajmniej przez 2 lata tyle co gwarancji ;)
A wiec:
– STAG 4 QBOX
-wtryski BARAKUDA
– reduktor SHARK
– wielozawór JOMASOTTO
– zbiornik BORMACH

zbiornik 44l wchodzi 37l (musiałem podnieść trzeci rząd siedzeń o 6 cm) jeżeli ktoś chce wrzucę fotorelację jak podnieść siedzenia żeby wszedł większy zbiornik.
wlew w klapce
kolektor nie ściągnięty do nawierceń, chciałem nawiercenia w głowicy ale mówi że się w to nie bawi :(
Identyczny post wrzuciłem na forum-lpg mam nadzieje że ktoś się wypowie na temat montażu.
Załączniki
DSC_1110.jpg
zbiornik 44l wchodzi 37 l gazu
DSC_1126.jpg
DSC_1128.jpg
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez Biniu » 19 gru 2015, 22:51

Widzę parownik wysoko założony, a chyba powinien być możliwie najniżej. Trochę fuszerka :/
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Fred.X » 19 gru 2015, 23:04

Biniu777 napisał(a):Widzę parownik wysoko założony, a chyba powinien być możliwie najniżej. Trochę fuszerka :/
to pokaż kolego gdzie w 5 założyc , żeby zostac krytykiem nie trzeba żadnej szkoły skończyć ...

Dopisano 19 gru 2015, 23:06:

jedyne co to ta lubra ,pitoli ten gaziarz głupoty i tyle ,słabą to on ma wiedze na temat smarowania ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Grumbleemon » 20 gru 2015, 02:12

To jak coś powinno być zrobione w teorii, a jak da się zrobić w praktyce to dwie różne rzeczy. Nie tak łatwo zamontować w 5 nisko parownik. Grunt żeby działało.
Początkujący
 
Od: 1 lis 2015, 23:24
Posty: 5

Postprzez dzux » 19 sty 2016, 19:57

Na prośbę arco78 wrzucam fotorelację podnoszenia ostatniego fotela by wrzucić większa butle, spotykam się z opiniami na różnych forach że bez podnoszenia foteli wchodzi im duża butla nie wiem jak to możliwe bo przymierzaliśmy z gazownikiem różne butle i jedyna butla która tam pasuję bez podnoszenia fotela to butla toroidalna 34l do której wchodzi 27l gazu ( chyba że podniesie się pływak to wejdzie ok 30l dużo ludzi tak robi ale jest to niebezpieczne )
butla którą zamontowałem w swoim aucie to jest butla 45l nominalnie wchodzi 37-38l (80% pojemności ) w zależności od stacji.
rzeczy które użyłem
– 2 tuleje 5 cm
– 3 tuleje 2 cm
tuleje wyciąłem ze zwykłej rurki metalowej.
zakupiłem
– 2 śruby 8' o dł. 8 cm.
– 3 śruby 8' o dł. 5 cm.
– podkładki na śruby 8'
można dać tuleje krótsze wystarczą 3cm tył i przód 1 cm, tylko wtedy butla będzie z fotelami na styk u mnie jest prześwit ok 3/4 cm pomiędzy fotelem a butlą.
siedziałem z tyłu podczas jazdy jest ciut wyżej ale spokojnie krótkie odcinki można podróżować, a dla dzieciaków w sam raz siedzą wyżej i widzą drogę :D Jedyny minus to szpara nad butlą którą widać na zdjęciach, muszę coś tam wymyśleć żeby to ładnie zabudować
Załączniki
DSC_1112.jpg
zestaw śrub i tuleje
DSC_1110.jpg
Fotel bez śrub oparty na butli
DSC_1113.jpg
rodzaj śrub jakich użyłem
DSC_1114.jpg
fotel z tulejami tylnymi
DSC_1116.jpg
DSC_1119.jpg
tuleja przednia
DSC_1118.jpg
DSC_1117.jpg
klucz niezbędny do przykręcenia śrub długich
DSC_1121.jpg
szpara pomiędzy fotelem a butlą ok 3-4cm
DSC_1120.jpg
fotel z zamontowanymi plstikami, delikatnie odstaje chodź z góry tego nie widać
DSC_1124.jpg
jedyny minus większej butli to za krótka tapicerka, muszę coś wymyśleć żeby tej szpary nie było widać
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez alk80 » 25 sty 2016, 20:51

Witam
jako że planuję zakup 5 i montaż LPG, chciałem poprosić was o zdjęcie co jest pod miską koła zapasowego,

chodzi mi po głowie pomysł żeby przebudować podłogę celem podwieszenia możliwie największego zbiornika
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez makmarc » 26 sty 2016, 11:55

Fred.X napisał(a):jedyne co to ta lubra ,pitoli ten gaziarz głupoty i tyle ,słabą to on ma wiedze na temat smarowania


A konkretnie?
makmarc
 

Postprzez brencik » 26 sty 2016, 20:58

makmarc napisał(a):A konkretnie?

Brak, tylko duzo wpisów tych którzy nie maja lubryfikacji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez widmo82 » 26 sty 2016, 21:16

brencik napisał(a):
makmarc napisał(a):A konkretnie?

Brak, tylko duzo wpisów tych którzy nie maja lubryfikacji.

Wystarcza opinie gazowników, którzy cenia sobie bardziej zaufanie i fachowość niż trzepanie kasiory na dodatkowych gadzetach. Masz wątpliwości? Wal do Krzyśka z GazParts w Busku. Chyba, ze wolisz łykać placebo :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Fred.X » 26 sty 2016, 21:53

makmarc napisał(a):
Fred.X napisał(a):jedyne co to ta lubra ,pitoli ten gaziarz głupoty i tyle ,słabą to on ma wiedze na temat smarowania


A konkretnie?
konkretnie mogę Ci pokazać jaki syf robi sie w kolektorze :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez alk80 » 26 sty 2016, 22:02

na forum lpg można bez problemu można znaleźć wątki i fotki co lubra robi w dolocie,
jak silnik wciąga choć trochę oleju to "lubre" ma już naturalną,

ps. ponawiam prośbę: fotek podłogi bagażnika od spodu nikt dla mnie nie zrobi?
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez dzux » 26 sty 2016, 22:30

Co do lubry to tu jest temat jak to wygląda.
http://lpg-forum.pl/kolektor-po-2-latac ... 52877.html

alk80 widziałem z fotkami na jakimś forum jak przerabiali 5 tylko nie mogę tego znalez.
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez Osamboch » 6 cze 2016, 18:17

Witajcie,

Czy coś zmieniło się w temacie idealnej instalacji do 5-tuni? Wątek wystartował ponad 5 lat temu, a ostatnie rzetelne info jest sprzed roku, stąd pozwolę sobie odświeżyć wątek?

Pozdrawiam
Osamek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 lip 2014, 20:25
Posty: 20 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5 CR1, 2.0 benzyna, 146MK, 2005r.

Postprzez Fred.X » 6 cze 2016, 20:31

A co chciałbyś wiedzieć ??
jedynie co to wyszło parę nowych sterowników i wtryskiwaczy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Osamboch » 6 cze 2016, 20:55

W tym tygodniu planuje zakupić LPG do swojej Madzi. Pytam by mieć rozeznanie gdy zaczną mi oferować poszczególne konfiguracje.

Na razie wyczytałem by nie bawić się w lubryfikacje (otrzymałem też info, że można ją skutecznie zastąpić odpowiednim wysterowaniem instalacji, tak aby powyżej jakiegoś pułapu obrotów dorzucało odrobinę benzyny do mieszanki).
Będę próbował skorzystać z butli w miejscu dojazdówki po podniesieniu ostatniego rzędu foteli o kilka cm tak jak to przedstawił kolega dzux w tym wątku (za co wielkie dzięki:)).
Korek przy wlocie paliwa.
Kwota graniczna na gotowo to 3000zł.

I teraz to co mi brakuje czyli jakie podzespoły się najlepiej sprawdzają i co ważniejsze jaki sterownik jest już sprawdzony i godny uwagi?

Dopisano 7 cze 2016, o 14:01:

Pierwsze schodki to pytanie jakie mi zadano...czy w mojej Madzi jest wtrysk pośredni czy bezpośredni???

Dopisano 7 cze 2016, o 15:05:

Na VIN decoder mam takie info:


Squish VIN JMZCR19F60
WMI JMZ
Identyfikator VIS N/A
VDS CR19F260
Identyfikator roku 6
Numer seryjny 101747
Marka Mazda
Model 5
Rok modelowy 2005
Styl nadwozia 5 Doors Wagon
Typ silnika 2.0L 16V FWD
Typ paliwa Gasoline
Skrzynia biegów 5-Speed Manual
Klasa pojazdu Compact MPV
Typ pojazdu MPV
Kraj Japan
Typ nadwozia Wagon
Ilość drzwi 5
Ilość siedzeń 7
Pojemność SI 1999
Pojemność CID 122
Pojemność Nominalna 2.0
Ilość zaworów 16
Ilość cylindrów 4
Moc konie mechaniczne 146
Moc kilowaty 107
Ręczna skrzynia biegów 5MT
Rodzaj paliwa Gasoline
Standard emisji spalin ECE
Rodzaj napędu FWD
System ABS ABS


Czy któraś z tych informacji wskazuje na typ wtrysku?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 lip 2014, 20:25
Posty: 20 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5 CR1, 2.0 benzyna, 146MK, 2005r.

Postprzez Osamboch » 8 cze 2016, 19:56

Serwis ASO mi jeszcze nie odpowiedział, ale ze wszystkich zebranych informacji z forum i netu oraz opinii mechanika wychodzi, że ten silnik ma wtrysk pośredni...
Zatem wracam do pytania o obecnie najlepszą konfigurację IV generacji w cenie do 3kk na gotowo
Czy to nadal sterownik STAGa czy jakiś nowy (tu ponoć zaszły jakieś znaczące zmiany)?
Wtryski Barracuda?
Reduktor Shark?
A wielozawór?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 lip 2014, 20:25
Posty: 20 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5 CR1, 2.0 benzyna, 146MK, 2005r.

Postprzez Fred.X » 8 cze 2016, 22:06

Sterownik Zenit Pro
Reduktor Kme Silver
Wtryski Barracuda lub Hercules
wszystko na Faro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Taco » 8 cze 2016, 22:20

Zdecydowanie wtrysk pośredni masz.
Wejdź na auto świat np. na zakładkę lpg i sobie zobacz mazdy 5 na gazie. ze 2 chyba są.
W każdym razie lubra niepotrzebna. Ja bym Ci zaproponował zamiast instalacji, o której piszesz, zenita pro. wtryskiwacze hercules. reduktor silver tur lub silver. zbiornik gazu 600/190 czyli 39 litrów wejdzie. ot co. Z Wrocławia jesteś – już to pisałem kiedyś – cito i adar masz warsztaty godne polecenia.

Dopisano 8 cze 2016, 22:21:

Nie mogę dodać zdjęcia.
Początkujący
 
Od: 24 sty 2016, 13:18
Posty: 148 (1/4)
Skąd: Radom
Auto: CX-7 2007 2,3 260 Km

Postprzez Osamboch » 10 cze 2016, 14:33

Pisałem do CITO i ADARu. Niestety CITO upiera się żeby podjechać autem (nie mam takiej możliwości w ich godzinach pracy w tym tygodniu), więc pewnie nie robili jeszcze takiej Mazdy, a Adar poza automatyczną odpowiedzią z formularza nic nie wysłał :/
Pisałem też do Pawła z V-GAZ mocno polecanego na forum LPG, ale też nie mam odpowiedzi więc zadzwoniłem i efekty poniżej.
Na razie mam zwrotki z Jakartu z Legnickiej i ze Speed Gaz z Oławy.
Szczegóły już wrzuciłem do innego wątku:

Osamboch napisał(a):Na razie w Jakart na Legnickiej we Wrocławiu zaproponowali mi:


system sterujący- QBOX
wtryskiwacze – BARRACUDA
Wielozawór: Tomasetto,
reduktor AC R01-250
zbiornik – 53 l obligatoryjnie w cenie, natomiast 64 l- dopłata 150 zł (facet twierdzi, że taki wejdzie..)

cena całkiem rozsądna.



Zaś w Speed-gaz Oława:

Instalacja Stag (nie robi na innych bo uważa ten za jeden z najlepszych)
Wtryskiwacze: Barakuda
Wielozawór: Tomasetto,
reduktor: AC 150
poj. zbiornika 47 litrów

dwa lata gwarancji bez limitów kilometrów
cena: stówke mniej.



jest także oferta z V-GAZ ze Swojczyckiej:

Instalacja LGP TEch lub Stag
Wtryskiwacze: Barakuda
Wielozawór: chyba Tomasetto, ale nie jestem pewien bo przez tel i nie zapamiętałem, więc biorąc pod uwagę cenę może być coś lepszego,
reduktor: KM Silver
poj. zbiornika 37 litrów

cena 5 stówek więcej

ewentualnie wszystko na Princ'e za przeszło kolejne 5 stówek więcej..

realizacja dopiero na początku sierpnia...



Co myślicie?
Ostatnio edytowano 10 cze 2016, 17:51 przez Osamboch, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 lip 2014, 20:25
Posty: 20 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5 CR1, 2.0 benzyna, 146MK, 2005r.

Postprzez Taco » 10 cze 2016, 14:40

Ja to zawsze dzwonię:D
Początkujący
 
Od: 24 sty 2016, 13:18
Posty: 148 (1/4)
Skąd: Radom
Auto: CX-7 2007 2,3 260 Km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy LPG