Mazda 323c 1.5 stag 4

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez groman94 » 7 maja 2013, 10:03

Witam jestem nowy na forum. Krótko i konkretnie, jeśli autko spala mi srednio 10l LPG/100km, to mniej wiecej bedzie spalanie gazu na wolnych obrotach, na postoju przy rozgrzanym silniku? Tak orientacyjnie. głupich komentarzy sobie darujcie, z góry dzieki:)
Ostatnio edytowano 11 maja 2013, 14:14 przez groman94, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 7 maja 2013, 10:00
Posty: 12
Skąd: Krosno
Auto: mazda 323c

Postprzez misiek1 » 7 maja 2013, 14:08

Ilość spalonego gazu na postoju to troszkę takie wróżenie z fusów :D Ale myślę, że powinno się mieścić w granicach 1-1,5 l/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 19:15
Posty: 323 (0/1)
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)

Postprzez groman94 » 9 maja 2013, 07:26

no to wielkie dzięki, twoja odpowiedz całkowicie mnie zadowala:D
Początkujący
 
Od: 7 maja 2013, 10:00
Posty: 12
Skąd: Krosno
Auto: mazda 323c

Postprzez misiek1 » 9 maja 2013, 13:39

Widzę, że kolega z Krosna :D Tylko, czy Krosno na Podkarpaciu, czy gdzieś indziej w Polsce?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 19:15
Posty: 323 (0/1)
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)

Postprzez Przemek323c » 9 maja 2013, 20:29

Stag 400 ? Jestes pewny ?
Przemek323c
 

Postprzez misiek1 » 10 maja 2013, 15:21

Prawdopodobnie chodzi o Staga 4 a nie 400 :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 19:15
Posty: 323 (0/1)
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)

Postprzez groman94 » 11 maja 2013, 14:13

Nasze podkarpackie Krosno:] no pewnie masz racje stag 4:D mój błąd <glupek2>
mam jeszcze jedno małe pytanko, bede sie zabierał do wymiany świec, i stąd pytanie, jakie świece? aktualnie mam jakieś 4-elektrodowe, są lepsze od tradycyjnych?:d
Początkujący
 
Od: 7 maja 2013, 10:00
Posty: 12
Skąd: Krosno
Auto: mazda 323c

Postprzez gik » 11 maja 2013, 15:59

do gazu gorsze, bo nie możesz zmniejszyć przerwy co jest zalecane przy lpg, do tego przy lpg trzeba je częściej zmieniać, więc nie ma sensu przepłacać, kup jednoelektrodowe, najlepiej NGK i będziesz zadowolony ok 10 zł sztuka.
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 22:48
Posty: 502 (0/6)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez Przemek323c » 11 maja 2013, 16:38

Ewentualnie zainteresuj sie irydowymi, sa drozsze ale sprawiaja mniej problemow. Czasem jednak jest tak ze lepiej zmieniacz czesciej a na te normalne tansze. Zmniejszanie przerwy to temat sporny. Jak dziala poprawnie na fabrycznej to moim zdaniem nie ma potrzeby zmniejszac.
Przemek323c
 

Postprzez groman94 » 12 maja 2013, 08:06

a no dzięki, bo własnie nie wiem czy to rzecziwiscie wina świec, ale czasem zaczyna sie krztusic przy dodawaniu gazu, i jak wyczyszcze świece to problem na jakis czas ustaje , po tygodniu- dwoch znowu to samo
Początkujący
 
Od: 7 maja 2013, 10:00
Posty: 12
Skąd: Krosno
Auto: mazda 323c

Postprzez xedos1972 » 12 maja 2013, 19:49

najlepsze są jedno elektrodowe gwarantują wyższą energię impulsu zapłonowego (nie rozkłada się on na kilka elektrod) nominalna świeca do np. 1.5 ZL ma 1.1 mm i zaleca się zmniejszenie jej do 0.9 mm dzięki temu zabiegowi zwiększymy energię impulsu zapłonowego a cały układ trochę odciążymy . świeca na LPG szybciej się zużywa ma trudniejsze warunki pracy więc wymiano po około 10 tyś. i czyszczenie nie wiele pomaga (trochę to trąca PRL-em ) świeca na LPG dostaje nieźle po pupie .
polecam świece DENSO K-16TT
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 23:15
Posty: 879 (0/17)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez misiek1 » 13 maja 2013, 13:58

groman94 napisał(a):a no dzięki, bo własnie nie wiem czy to rzecziwiscie wina świec, ale czasem zaczyna sie krztusic przy dodawaniu gazu, i jak wyczyszcze świece to problem na jakis czas ustaje , po tygodniu- dwoch znowu to samo

Kolego, mam interfejs do staga. Ugadajmy się gdzieś kiedyś to zobaczymy co masz tam naustawiane :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 19:15
Posty: 323 (0/1)
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)

Postprzez Przemek323c » 13 maja 2013, 19:34

xedos1972 napisał(a):najlepsze są jedno elektrodowe gwarantują wyższą energię impulsu zapłonowego (nie rozkłada się on na kilka elektrod) nominalna świeca do np. 1.5 ZL ma 1.1 mm i zaleca się zmniejszenie jej do 0.9 mm dzięki temu zabiegowi zwiększymy energię impulsu zapłonowego a cały układ trochę odciążymy . świeca na LPG szybciej się zużywa ma trudniejsze warunki pracy więc wymiano po około 10 tyś. i czyszczenie nie wiele pomaga (trochę to trąca PRL-em ) świeca na LPG dostaje nieźle po [tiiit] .
polecam świece DENSO K-16TT


Bez przesady az takiej tragedii nie ma. W wiekszosci to mity o duzo wiekszej temperaturze i nie wiadomo jakich warunkach pracy. Chyba ze smigasz na ubogo to co innego.
Przemek323c
 

Postprzez xedos1972 » 13 maja 2013, 22:16

jakby gaz był taki świetny i rownal się benzynie to producenci myslisz by z tego nie skorzystali ? czysty zysk dla klienta tani w eksploatacji pojazd . nie chodzi o temperaturę spalania bo ona jest niewiele większa a o czas spalania ,gaz dłużej się spala i trudniej następuje zapłon stąd te zabiegi.
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 23:15
Posty: 879 (0/17)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez Przemek323c » 14 maja 2013, 06:53

Coraz wiecej jest fabrycznych zgazowanych aut. Jesli regulacja jest prawidlowa to swiece wygladaja prawie tak samo i na pb i na lpg. Czasem faktycznie lepiej zmniejszyc przerwe jesli poszarpuje bo inaczej cewka moze sie szybko skonczyc.
Przemek323c
 

Postprzez groman94 » 15 maja 2013, 07:43

no spoko jesli to nie problem to mozna kiedys bedzie sie zgadac:P ale instalacja jest nowa, zakladana moze 5tys km temu:P zastrzezen do instalacji nie mam:P
Początkujący
 
Od: 7 maja 2013, 10:00
Posty: 12
Skąd: Krosno
Auto: mazda 323c

Postprzez Przemek323c » 15 maja 2013, 08:12

Daj zdjecie spod maski to zobaczymy czy nie ma zastrzezen.
Przemek323c
 

Postprzez misiek1 » 15 maja 2013, 09:50

groman94 napisał(a):no spoko jesli to nie problem to mozna kiedys bedzie sie zgadac:P

Napisz na Pw to się jakoś dogadamy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 19:15
Posty: 323 (0/1)
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy LPG