Mazda 6 Lpg 2.0 Problem z gazem

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez tomaso23 » 28 kwi 2013, 13:57

Witam!
Jakieś 30mc temu założyłem gaz do mojej Madzi (stag300+ wtryskiwacze Hanna 2000,reduktor Magic 3)
Przez 23mc nie odczułem nawet że mam gaz. Przejechałem w tym czasie 35tyś i zaczęły się problemy, szarpanie(tylko na gazie) przy redukcji z np. 4na3ke lub 3ki na 2ke i przymuleniu silnika poniżej 2000 obrotów ewent. wyjazdu pod górę lub na skrzyżowaniu. Telefon do gazownika on że to normalne trzeba wymienić świece ,zmieniłem na NGK według katalogu ITR5F13 (co ciekawe miałem ITR6F13,według katalogu do mazdy 5)pomogło na parę dni gazownik twierdził że trzeba wymienić kable,kupiłem na allegro NGK przy wymianie stwierdził że to na pewno kable gdyż puszczają iskrę gdzieś bokiem i nawet widać na świecy że jest okopcona,pomogło na tydzień. Na co Gazownik że miał już taki przypadek w Fordzie Mondeo że podobno to ten sam silnik i że gdy wymienił cewkę zapłonową to jak ręką odjoł, nie mogliśmy nigdzie znaleźć cewki do tego modelu tylko aso cena 1700zl!!! stwierdził że to nie ma sensu i że spróbował by z reduktorem gdyż jest to felerny model który przepuszcza (wymieniłem na Silver koszt przeszło 400zł ) nic to nie dało , więc gazownik powrócił do poprzedniego pomysłu czyli cewka i żebym kupił na szrocie . Po 2tyg. dzwonie że mam cewkę i możemy ją wymienić a on że nie ma czasu do polowy maja żebym sobie podjechał do byle mechanik że mi wymieni (po prostu mnie zlał kase za montaż wzioł gwarancja się skończyła,a ty się bujaj dalej z usterką ogolnie gościa nie polecam AUTO GAZ BOLĘCIN -DAMIAN PIEKARCZYK zlewające podejście do klienta jak coś mówi to jak by pozjadał wszystkie rozumy,ale chyba się troch pogubił wpakowałem przeszło 1000zl a on mi z tekstem że najlepiej chciało by się jeździć bez dokładania do samochodu!!! gościa mi polecili na Lpg-forum ALE JA ZDECYDOWANIE NIE POLECAM JEZDZILEM ZA KAŻDYM RAZEM PO 80KM DO NIEGO!! Cewkę podmienił mi nowy gazownik z mojego miasta ale nic nie dało Powgrywał nowe oprogramowanie mapy zrobił coś z uborzałą mieszanka "zaburzenia mazda" ale dziś znow coś szarpało. Nowy Gazownik już zapowiedział że jeśli tak będzie to od nowa tylko jednocześnie kable ze świecami i później ewentualnie cewke (on zakłada nową z mondeo za 300zl) Moje pytanie czy to cos da czy gra warta świeczki (w 30mc z przeglądami i tą wymianą jak na razie wydane na gaz jakieś 4500zł a z tego co czytam to powinno się zrobić regulacje zaworów co ok2lata ,czego nie robiłem jeszcze koszt 300zl uszczelka + robocizna ok 800zl +regulacja poprzez wymiane szkalnek w cenie od 35-63zl sztuka X 16max . Dla nie zdecydowanych LUDZIE NIE WKLADAJCIE GAZU DO TEGO SILNIKA ,POROSTU SIĘ NIE OPŁACA!!!!!!!! Jeśli ktoś miał lub ma taki problem,lub ma pojęcie proszę o pomoc (jakie kable ,świece w tym modelu -a może to coś innego ???!! ps. A może ktoś chce kupić piękną Madzie z delikatną rdzą na nadkolach i małymi problemami z gazem :( Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2012, 19:18
Posty: 4
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 6 2002r 2.0 Lpg

Postprzez zagiell » 28 kwi 2013, 23:46

Spróbuj zmniejszyć przerwę na świecach na 0,9mm. Luzy zaworowe też nie zaszkodzi sprawdzić ;)
Uzupełnij też profil o miejscowość/rejon, lub zajrzyj do działu regionalnego z Twojej okolicy, gdzie są polecani fachowcy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez siemek55 » 29 kwi 2013, 06:59

kolego, trochę ciebie nie rozumiem. Masz problemy ze swoją M6 w LPG. Jak byś poczytał trochę to forum to takich przypadków masz dosyć sporo. Mazda nie jest łatwym samochodem do gazowania, ale są ludzie którzy to potrafią. Na twoim miejscu zadzwoniłbym do naszego forumowego magika od LPG w Mazdach -bananmin'a http://www.autogaz-busko.pl. Masz do niego "rzut beretem". Pomógł już naprawdę wielu ludziom z tego forum opisujących swoje problemy w podobny sposób co ty. Na początku wykonaj proszę telefon do nich. Powodzenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez gazparts » 29 kwi 2013, 21:20

zapraszam do nas sprawdzimy co się dzieje, a te 170km w porównaniu z zaistniałymi wydatkami to
niewielki koszt :)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez tomaso23 » 4 maja 2013, 14:44

witam!
Zagiell widze że masz bardzo podobną instalacje do mojej, jak długo jeździsz na niej, i czy bez żadnych problemów,co do przerwy na świecach to pytałem już i gazownicy twierdzą że na platynowo irydowych się nie kombinuje.. Widze że jesteś z Częstochowy ma tam nagraną wizyte w spr. sprawdzenia luzów na zaworach i ewen. regulacje u bosh serwis Anioł (polecił mi gościu u którego kupiłem auto) ale najpierw chce zakończyć ta sprawę z szarpaniem. Co do tych 170km to trochę daleko ,ale zadzwonię po długim weekendzie do chłopaków..
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2012, 19:18
Posty: 4
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 6 2002r 2.0 Lpg

Postprzez zagiell » 5 maja 2013, 09:24

tomaso23 napisał(a):witam!
Zagiell widze że masz bardzo podobną instalacje do mojej, jak długo jeździsz na niej, i czy bez żadnych problemów,co do przerwy na świecach to pytałem już i gazownicy twierdzą że na platynowo irydowych się nie kombinuje.. Widze że jesteś z Częstochowy ma tam nagraną wizyte w spr. sprawdzenia luzów na zaworach i ewen. regulacje u bosh serwis Anioł (polecił mi gościu u którego kupiłem auto) ale najpierw chce zakończyć ta sprawę z szarpaniem. Co do tych 170km to trochę daleko ,ale zadzwonię po długim weekendzie do chłopaków..


U mnie sytuacja chyba jednak była nieco inna, bo spowodowana syfem na świecach powstałym z dolania do benzyny "ulepszacza" (xeramic do LPG – nie lejcie tego) który zaszkodził ;) U mnie szarpało zarówno na gazie jak i na benzynie. Instalację mam od 18kkm i problemów nie miałem żadnych (poza 1 dodatkową regulacją, bo wydawało mi się, że samochód ciut za słabo jeździł ;))
Póki co jeździłem bez zmiany przerw i problem ustąpił. Na dniach wykręcę świece i zobaczę czy syf jeszcze jest czy już nie, ale myślę że chociaż do testów zmniejszę przerwę na świecach. Mnie z kolei osoba posiadająca bardzo dużą wiedzę, która zajmuje się sprzedażą świec i ich doborem zalecała jak najszybciej zmienić przerwę na 0,9mm, co poprawi ich pracę, a także odciąży cewki zapłonowe.

A co do regulacji luzów zaworowych, to uszczelka jest na pewno tańsza (zapytaj w forumowym sklepie) a i nie trzeba jej koniecznie zmieniać, bo jest ona dość mięsista gumowa i wystarczy wszystko dokładnie wyczyścić i można założyć ją z powrotem. A w razie jakiegoś przecieku, można ją spokojnie wymienić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez gik » 5 maja 2013, 18:41

nie wiem kto chce cie skroić 800 zł za regulacje zaworów, więc jedź do Buska bo 340 km w obie strony to naprawdę blisko...

ewentualnie ile za nią chcesz ? ;)
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez tomaso23 » 5 maja 2013, 21:40

zapytam o tą przerwę na świecach jeszcze raz, ja mam jedną cewkę (jeśli chodzi o odciążenie cewek)A co do tego Buska no to uciążliwe będzie tyle za każdym razem robić ,nie sądzę żeby po jedna wizyta pomogła!!
a cena ok 800zł w górę to aso Katowice + kosz ew. szklanek ( cena ok 20,000zł -tylko co ja za to kupie? :) <lol>
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2012, 19:18
Posty: 4
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 6 2002r 2.0 Lpg

Postprzez zagiell » 6 maja 2013, 06:40

Ja mam tyle samo km do Buska co Ty i jakbym mój gazownik czegoś nie ogarniał, to bym się nie zastanawiał tylko jechał do Buska ;) A przerwę na świecach możesz nawet sam zmienić. Jak nie masz kluczy, to popytaj znajomych, ewentualnie podjedź do jakiegoś mechanika (byle nie serwisu) i zrobią Ci to w kilka min.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez zagiell » 7 maja 2013, 23:31

Dzisiaj zmniejszyłem przerwę na świecach i pomimo iż tuż przed tym zabiegiem silnik pracował praktycznie normalnie (czasem delikatnie coś przerywało przy obciążeniu – np. włączaniu się wentylatora klimy), to po zmniejszeniu przerwy z fabrycznej 1,1mm na 0,9mm zauważyłem poprawę. Mianowicie od samego początku jak mam samochód, w okolicy 2 tys. obrotów czułem tak jakby falowanie przy przyspieszaniu (nie wiem dokładnie jak to określić). Po zmianie przerwy jest to już prawie niewyczuwalne (chyba tkwi dalej w mojej głowie <oczy> ), przerywanie w czasie jazdy z obciążeniem również jest już w zasadzie niewyczuwalne, a po zmianie przejechałem dopiero z 30km i nie przegoniłem jeszcze auta. Nagar na świecy jeszcze był, ale już mniejszy niż ostatnio, więc podejrzewam że za kilkaset km powinien zniknąć a wszelkie problemy razem z nim. Niezdecydowanym polecam ten zabieg, gdyż zajmuje to raptem kilkanaście minut, a może rozwiązać drobne problemy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez zadra » 8 maja 2013, 10:28

Ten zabieg jak go okresliles,znany jest już od dawna. Potrzeba zmiany szczeliny między elektrodami wynika chyba z potrzeby wygenerowania odpowiedniej dawki energii w iskrze która pojawia się w trochę innym środowisku niż mieszanka benzyny z powietrzem.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3147 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez zagiell » 8 maja 2013, 11:08

muunek napisał(a):Ten zabieg jak go okresliles,znany jest już od dawna. Potrzeba zmiany szczeliny między elektrodami wynika chyba z potrzeby wygenerowania odpowiedniej dawki energii w iskrze która pojawia się w trochę innym środowisku niż mieszanka benzyny z powietrzem.


Wiem, że jest to znane od dawna, ale chyba nie każdy to robi i nie widziałem na forum, aby ktoś napisał jakie są różnice przed i po. A sam na swoim przykładzie trochę żałuje, że nie zrobiłem tego dużo wcześniej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez tomaso23 » 30 maja 2013, 10:34

Byłem prawie 3 tyg. temu u mr. Bananmin-iego poustawiane wszystko fachowo całkiem inny samochód dużo lepiej reaguje na dodawanie gazu, jest zwinniejszy -ale niestety (po przejachaniu ok 2tyś musze stwierdzić )calkiem szarpania nie udało się wyeliminować -może to winna świec iryd- porc. ( polecono zmienić mi na zwykłem NGK) jak to zrobie dam znać za jakiś czas Pozdr. dla ekipy z Buska
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2012, 19:18
Posty: 4
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 6 2002r 2.0 Lpg

Postprzez mick » 18 cze 2013, 08:06

Witam podłącze mam staga 300 premium na lpg przejechałem 17tyś od jakiegoś czasu na drugim biegu jak się powoli przyśpiesza jest duże szarpanie autem tak jakby za mało a może za dużo paliwa dostawał ? Występuję to raczej tylko po ruszeniu jak się przełączy na gaz po przełączeniu z jedynki na drugi bieg , nie zauważyłem tego efektu albo jest bardzo mały jak auto trochę pojeździ . Na benzynie też jest dobrze . Co podejrzewacie ? instalacje mam jeszcze na gwarancji więc może trzeba by podjechać jak najszybciej tym bardziej że wakacje tuż tuż :)
A i jeszcze jedno wymieniłem świece i nic nie pomogło
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 295 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez gik » 18 cze 2013, 10:27

zimny gaz, (przeważnie) za bogato przez chwile, normalka, do ustawienia poprzez korektę po temperaturze, jedź do gaziarza, niech o parę % przestawi, powinien wiedzieć o co chodzi
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez mick » 18 cze 2013, 14:15

A czy te bolączki mogą się na jakoś przełożyć np na jakieś uszkodzenia czy tylko na komfort podróżowania , bo za 2 tyś jadę na przegląd gazu plus wymiany filtra .
A jeszcze z innej beczki czy stag premium nie powinien jakoś tego sam korygować skoro komunikuje sie z ecu ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 295 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy LPG