Mazda 323 1.6 16V 93r. szarpie przy 2500-3000obr.

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Lucky610 » 27 kwi 2013, 20:12

Witam mam problem z Mazdą 323 z silnikiem 1.6 16V z 93r. z sekwencyjnym gazem. Problem polega na tym, że samochód szarpie w zakresie stałej prędkości jazdy i obrotach ok 2500-3000. W samochodzie zostały już wymienione przewody, świece i kopułka. Instalacja składa się z następujących komponentów:
red. Tomasetto Alaska, sterownik Diego LS, Wtryski reg. Czytałem już coś na temat charakterystycznego dla Mazdy układu wtryskowego, ale nie wiem czy w tym samochodzie on występuje. Proszę o radę.
Lucky610
 

Postprzez coobeck27 » 17 lip 2013, 12:14

hej mam podobny problem jesli ktos jest w stanie pomoc prosze o podpowiedz bo u mechanikow juz 1,5 miesiaca siedze a z szarpaniem mam problem pol roku i nic :/ zalamka...
coobeck27
 

Postprzez mark.87 » 17 lip 2013, 12:23

koledzy ewidentnie wina lezy po stronie lpg,zle wyregulowany badz za male cisnienie na listwie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez rafala29 » 30 lip 2013, 16:18

Jezeli taki sam problem jest na benzynie czyli zamulenia w tych granicach co na gazie to jest to zubozenie a zubozenie to nic innego jak zmniejszenie dawki paliwa czyli masz za duza dawke paliwa w tych granicach. Pojezdzij na paliwie i zobacz czy tez ci zamula na gazie bedzie to szarpanie na benzynie zamulenie spadek mocy nie duzy ale odczuwalny prawdopodobnie trzeba bedzie recznie ustawic korekte
Początkujący
 
Od: 13 lip 2013, 21:07
Posty: 6
Auto: Mazda premacy 1.8 101km 2002

Postprzez Kailen » 31 lip 2013, 13:48

Najprawdopodobniej problemem będzie w tym przypadku opcja "zubożenie mazda" który polega na zmianie sterowania silnikiem z sekwencji na pół sekwencję. Trzeba bardzo dobrze tzn dokładnie ustawić mapę oraz ustawić korektę przy zmianie typu układu wtryskowego czy jakoś tak. Oczywiście pod warunkiem że auto jest całkowicie sprawne.
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 22:57
Posty: 83
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda mx-3 1.6 DOHC
Fiat Seicento 0.9 99r

Postprzez Benia506 » 31 lip 2013, 21:21

Ja miałam coś podobnego w seacie ibiza, jeździłam z tym problemem z pół roku, kazali mi pół auta wymienić oczywiście tego nie zrobiłam, zamulał i na benzynie i na gazie czasami nawet odcinał gaz tak jakby nie było, chodź w zbiorniku było sporo. Odłączyłam bezpiecznik od kompa w gazie i wszystko było ok na benzynie. Pojechałam do gazownika i okazało sie ze mapa sie rozregulowala i czujnik ciśnienia do wymiany, skasowali mnie 280zł po czym uprzedzili ze jak problemy powróca będzie komp do wymiany i chodził dobrze tylko 2tyg czyli Wydatek kolejny kompa KME trzeba wymieni.A zaznacze że instalacja ma 2.5 roku
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lip 2013, 10:05
Posty: 5
Skąd: Łodzkie
Auto: Mazda.

Postprzez Przemek323c » 3 sie 2013, 14:34

mark.87 napisał(a):koledzy ewidentnie wina lezy po stronie lpg,zle wyregulowany badz za male cisnienie na listwie.


Cisnienie raczej spada przy butowaniu a nie przy stalej jezdzie.

Ja stawiam na zubozanie bo wlasnie w ustalonych warunkach pracy nastepuje zmiana sposobu sterowania wtryskiem. Czasem jest to bardzo upierdliwe do ustawiania ale da sie zrobic.
Przemek323c
 

Postprzez lasic100 » 3 sie 2013, 22:53

To w 323 BG też już było zubożenie <co?>
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 22:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez coobeck27 » 15 sie 2013, 16:54

Panowie dzieki za sugestie...problem polega na tym ze jezdzilem juz na ustawianie map nawet wgrali mi calkiem nowa nic nie pomaga...wczesniej wymienilem wtryski, czujnik temp gazu, swiece, kable. Nic nie pomaga a na benzynie jest ok. Gdy jezdzilem na gazie zapala sie check engine z komunikatem zbyt bogatej mieszanki...juz w ogole odpuscilem jazde na gazie bo sie nie da a problem nadal nie rozwiazany. Jak bylem na ustawianiu to powiedzieli ze w komputerze Diego LS nie ma opcji "mazda" ktora dopasowuje ustawienia gazu do topornego systemu wtryskowego mazd automatycznie i po takich ustawieniach trzeba tylko male korekty wprowadzic, taka opcja pojawila sie dopiero w Diego G2 czy G3. Dlatego pytanie do Lucky610 czy udalo Ci sie rozwiazac problem??no i czy ktos z Was wie czy jesli zmienie komputer z Diego LS na Diego G3 to musze tez elektryke zmieniac??Gazownicy mowili ze jesli przylacze jest to samo to nie trzeba ale juz stwierdzic czy jest to samo nie potrafili.... ehh wiedzialem przy kupnie madzi ze z tym KME bedzie niewesolo....
coobeck27
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy LPG