Check Engine błąd na LPG – KME DIEGO G3

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Mirek85 » 29 gru 2012, 10:54

Witam
Mam taki problem a mianowicie od początku po założeniu instalacji gazowej zapala się kontrolka "check engine" z kodem błędu P0172 zbyt bogata mieszanka, kontrolka pojawia się po przejechaniu ok 100 km czasem 200 km. Pojawia się też szarpanie w okolicach 3400-3500 obr/min podczas przyspieszania i podczas jazdy ze stałą prędkością pojawiają się szarpnięcia, do tego teraz doszło falowanie obrotów. Byłem już 4 razy na regulacji warsztacie w którym zakładałem gaz i nic, oni zwalają winę na złej jakości gaz. Tankuje na różnych stacjach i jest tak samo. Zubożenie ustawione na moja prośbę na +20% niestety nie pomogło check dalej się zapala. Czy ktoś ma pomysł co z tym zrobić. Aha silnik to 1.6 ZM 98km 2001 rok.
Instalacja LPG
Sterownik: KME Diego G3
Reduktor : Tomasetto alaska at09
Wtryski: OMVL reg fast niebieskie
Z góry dziękuje za Pomoc :)
Ostatnio edytowano 28 lut 2013, 15:47 przez Mirek85, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 30 lip 2012, 17:28
Posty: 10
Skąd: Góra Kalwaria
Auto: Była Mazda 323F BJ 1.6 ZM 2001 r.
Jest Opel Astra H 1.4 2004 r.

Postprzez btom006 » 25 sty 2013, 17:31

Witam, miałem wiele jeżeli nie wszystkie wymienione wyżej objawy. Chwalony gazownik ustawiał i regulował i właściwie sytuacja się nie poprawiła. Po kupnie kabelka do sterownika sam trochę grzebałem i po ostatnim zabiegu nie ma różnicy pomiędzy lpg a pb. Usunąłem zubożenie (0 %), i włączyłem autokalibrację sterownika, tak by sam dopasował ustawienia. Teraz nie odczuwam żadnej różnicy, wszystkie objawy zniknęły, no może poza lekkim falowaniem obrotów ale to uważam za normalne przy zasilaniem gazem.
Zapomniałem dodać- silnik ten sam, mazda z 2002.
Początkujący
 
Od: 29 maja 2012, 20:16
Posty: 10
Auto: Mazda 323f 1.6 BJ

Postprzez Mirek85 » 28 sty 2013, 23:46

Dzięki za podpowieć :) mam pytanie czy tą funkcje "zubożenia mazda" w kme nazywa się trochę inazczej wyłączyłeś całkiem, czy ustawiłeś tylko na 0%. Bo ja miałem włączną wcześnij na 0% i też się "check" zapalał z tym samym błędem. Teraz to nawet zapala mi się po 30 km ale to może przez te mrozy. A na lpg zrobiłem już 11 tyś. km. Szukam teraz innego gazownika w okolicy, który sobie z tym poradzi. Zna ktoś w okolicach Piaseczna ok. Warszawy dobrego gazownika który zna się na Mazdach :)
Początkujący
 
Od: 30 lip 2012, 17:28
Posty: 10
Skąd: Góra Kalwaria
Auto: Była Mazda 323F BJ 1.6 ZM 2001 r.
Jest Opel Astra H 1.4 2004 r.

Postprzez maciejb » 28 gru 2016, 10:35

Cześć, zupełnie inne auto ale mam bardzo podobną instalację.
Wtryski te same, a sterownik trochę starszy bo Scirocco agcentrum.
Objawy identyczne jak te które opisałeś! Błąd zbyt bogatej mieszanki po regulacji przez gazownika zmienił się w błąd zbyt ubogiej mieszanki...
Jedyne co jest ok to bieg jałowy, trzyma cały czas 900-950 obrotów.
Te instalacja jest chyba nie do wyregulowania.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2016, 12:23
Posty: 38 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GY1 2.0 benzyna+lpg 2006 200tyś.

Postprzez tetris » 28 gru 2016, 16:32

Sirocco to faktycznie bardzo stary sterownik lpg.
Objawy o których mowa moga wynikać z nieumiejętnej regulacji albo potrzeby regulacji.

Dalej kwestia układu zapłonowego całego.

Przy mazdach trzeba pamiętać, że są silniki które mają zmienny sposób sterowania. Przechodzą ze sterowania sekwencyjnego na półsekwencyjne właśnie w okolicach 3000 obrotów.
Najprostsze sterowniki LPG mogć tego nie ogarnąć.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 paź 2016, 14:36
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna 2004

Postprzez marcinwa70 » 28 gru 2016, 23:12

Mirek85 napisał(a):Witam
Mam taki problem a mianowicie od początku po założeniu instalacji gazowej zapala się kontrolka "check engine" z kodem błędu P0172 zbyt bogata mieszanka, kontrolka pojawia się po przejechaniu ok 100 km czasem 200 km. Pojawia się też szarpanie w okolicach 3400-3500 obr/min podczas przyspieszania i podczas jazdy ze stałą prędkością pojawiają się szarpnięcia, do tego teraz doszło falowanie obrotów. Byłem już 4 razy na regulacji warsztacie w którym zakładałem gaz i nic, oni zwalają winę na złej jakości gaz. Tankuje na różnych stacjach i jest tak samo. Zubożenie ustawione na moja prośbę na +20% niestety nie pomogło check dalej się zapala. Czy ktoś ma pomysł co z tym zrobić. Aha silnik to 1.6 ZM 98km 2001 rok.
Instalacja LPG
Sterownik: KME Diego G3
Reduktor : Tomasetto alaska at09
Wtryski: OMVL reg fast niebieskie
Z góry dziękuje za Pomoc :)

Na bezynie wyżej wymienione objawy występują?

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2014, 14:30
Posty: 65 (0/4)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Mazda3 BK Hatch 2004
1.4 pb

Postprzez maciejb » 20 sty 2017, 12:47

tetris napisał(a):Sirocco to faktycznie bardzo stary sterownik lpg.
Objawy o których mowa moga wynikać z nieumiejętnej regulacji albo potrzeby regulacji.

Dalej kwestia układu zapłonowego całego.

Przy mazdach trzeba pamiętać, że są silniki które mają zmienny sposób sterowania. Przechodzą ze sterowania sekwencyjnego na półsekwencyjne właśnie w okolicach 3000 obrotów.
Najprostsze sterowniki LPG mogć tego nie ogarnąć.


Byłem niedawno drugi raz na regulacji i po dwóch tygodniach znowu to samo czyli błędy (za bogato/za ubogo) P2177 P2187 + 2x w odstępie tygodnia pojawiło się wypadnięcie zapłonu P0304.
Zaczyna też poszarpywać autem jak gazu da się tylko odrobinę, jak więcej to nie ma problemu.

Reduktor jest ok. Może parownik? Od czego zaczęlibyście wymianę?

Nie wiem co może być nie tak z układem zapłonowym skoro na benzynie wszystko pracuje jak złoto...
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2016, 12:23
Posty: 38 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GY1 2.0 benzyna+lpg 2006 200tyś.

Postprzez tetris » 24 sty 2017, 15:08

Nie tyle reduktor co bardziej stawiam na zużyte albo uszkodzone wtryskiwacze gazowe.
Nie wiem jakie masz wtryski gazowe ale znając życie mogą to być czerwone Valteki.

Do czego prowadzi jazda na wtryskach Valtek możesz poczytać w dobrym konkretnym artykule

http://lpgmasters.pl/stag-300-wtryski-valtek-czesc-1/

Ile są warte wtryskiwacze Valtek albo inne podobne tanie badziewia sam sobie odpowiedz po przeczytaniu artykułu.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 paź 2016, 14:36
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna 2004

Postprzez maciejb » 25 sty 2017, 14:19

tetris napisał(a):Nie tyle reduktor co bardziej stawiam na zużyte albo uszkodzone wtryskiwacze gazowe.
Nie wiem jakie masz wtryski gazowe ale znając życie mogą to być czerwone Valteki.
.


Cześć, nie, wtryki mam takie same jak w pierwszym poście.
Wtryski: OMVL reg fast niebieskie

Gazownik zamienił mi kolejność cewek, więc teraz czekam na błąd P0303, a nie P0304.
Jeśli pokaże znowu P0304 to znaczy, że będą to mimo wszystko wtryski, były kupowane pod koniec 2013, przejechane na nich nie więcej niż 50 tyś.

A parownik nie ma nic do rzeczy?
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2016, 12:23
Posty: 38 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GY1 2.0 benzyna+lpg 2006 200tyś.

Postprzez maciejb » 8 lut 2017, 18:54

Podsyłam dalszą historię auta i liczę na pomoc, nic innego mi nie pozostało ;)
Po zamianie kolejności cewek pokazał się znowu P0304, więc zamienione kolejnością zostały wtryski , ale od tygodnia nie pokazał się żaden błąd.

W międzyczasie pokazał się błąd którego jeszcze nie widziałem czyli P0133 – coś z mieszanką powietrza, może być z sondą lambda.

Dołączam dwa filmy, może ktoś ma pomysł na dalszą diagnozę u gazownika.

1. falowanie obrotów jakieś 2 tyg temu
[youtube] https://youtu.be/8eGchNCurlw [/youtube]

2. sytuacja na dzisiaj, obroty niby nie falują, ale całe auto niedomaga, szarpie budą przy lekkim wciśnięciu gazu, raz ma moc, a raz jakby nie. (polecam zrobić głośniej)
[youtube] https://youtu.be/Qd1XPr4mAm0 [/youtube]

Na benzynie auto chodzi jak nowe, to wszystko dzieje się tylko na LPG.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2016, 12:23
Posty: 38 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GY1 2.0 benzyna+lpg 2006 200tyś.

Postprzez tetris » 8 lut 2017, 23:47

Błąd P0133 wskazuje, że sonda lambda nie oscyluje. A więc stoi albo na bogatej mieszance albo na ubogiej mieszance.

Biorąc pod uwagę że samochodem telepie to wspazuje że instalacja lpg źle pracuje.
W wersji optymistycznej wystarczy dobra regulacja instalacji lpg.
W wersji pesymistycznej konieczna jest wymiana wtryskiwaczy lpg. Wygląda że sam tego nie ogarniesz i konieczny będzie dobry serwis lpg.

Poczytaj co to daje wymiana wtryskiwaczy gazowych na nowe i lepsze.

http://lpgmasters.pl/wtryskiwacze-valtek-czerwone-cz-2/

Opisane wtryskiwacze AC W01 są zadziwiająco dobre patrząc zwłaszcza jaka jest cena wtryskiwaczy AC W01.
W opisanym przypadku właściciel instalacji gazowej zapierał się nogami i rękami przed wymiana wtryskiwaczy. Szukał winy wszędzie i u wszystkich tylko nie u siebie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 paź 2016, 14:36
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna 2004

Postprzez TMJumper » 9 mar 2017, 17:36

i jak kolego udało się rozwiązać problem z tą instalacją bo mam taką jak TY i tez są z nią problemy
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2011, 23:12
Posty: 37
Skąd: Rawicz
Auto: 626 GW 2.0 115KM
GAZ Agis

Postprzez maciejb » 10 mar 2017, 14:23

W innym wątku pisałem, że będę wymieniał teraz panewki i tak się stało, docieram je delikatnie od tygodnia, za kolejne 2-3 będę się umawiał w sprawie tego lpg do gazownika.

Aktualnie szarpanie znacznie ustało i błędy p2187 pokazuje sporadycznie raz na 2 tyg., nie wiem czy to cieplejsza pogoda czy co na to wpłynęło...
Mimo wszystko jak robić to porządnie, więc za jakiś czas pewnie zdecyduję się na chwilową zamianę wtryskiwaczy lpg, gazownik mówił że możemy się tak zamienić np. na dwa tyg, żeby sprawdzić jak będzie się zachowywał.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2016, 12:23
Posty: 38 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GY1 2.0 benzyna+lpg 2006 200tyś.

Postprzez maciejb » 29 cze 2017, 10:25

Cześć, moje poprzednie posty z lutego i marca opisywały problem z którym sobie nie radziłem, a problem tkwił po prostu w silniku.
Po remoncie, z wymianą panewek, rozrządu, pierścieni i szlifowaniu wszystko wróciło do normy, była bardzo słaba kompresja na 1 cyl -3500zł.
Miesiąc po remoncie pojechałem na regulację gazu, dodatkowo wymieniona została listwa na AC w02 – 400zł
Jasne, że można powiedzieć – wyszło drogo, ale to jedyna możliwość żeby nie sypał błędami i nie szarpał.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2016, 12:23
Posty: 38 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GY1 2.0 benzyna+lpg 2006 200tyś.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy LPG