Instalacja LPG – duszenie się silnika

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez fexxer » 23 paź 2012, 08:38

Witam. Od czerwca tego roku ganiam na LPG, żadnych problemów nie było. Obecnie niepokoi mnie jeden fakt – przy ostrym dodaniu gazu, gdy silnik pracuje na wolnych obrotach – zwyczajnie się dławi. Występuje to jedynie na LPG, na PB wszystko jest ok, a auto zwiększa obroty tak jak powinno. Czy takie zjawisko jest normalne? Czy należy, dokładniej dobrać mapę, poddać instalacje LPG regulacji?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2012, 22:31
Posty: 89
Auto: Mazda 6 Hatchback, 2.0 16V 141KM LF – 2003r + LPG

Postprzez Pawko_6 » 24 paź 2012, 18:59

Powodów może być wiele, od złej regulacji instalacji przez zapchane filtry gazowe i powietrza, a także przebicia na przewodach wysokiego napięcia, które dają o sobie znać częściej w chłodne i wilgotne dni. Warto też zajrzeć do świec, silnik pracujący na LPG jest bardziej "wyczulony" na słabą iskrę właśnie z powodu słabych świec lub przewodów WN.
W tamtym roku miałem objawy podobne do Twoich i winne okazały się świece.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez zagiell » 25 paź 2012, 22:18

Ja po założeniu instalacji gazowej i po odbyciu pierwszego przeglądu miałem problem tego typu, że jadąc i mając powiedzmy 2-3 tys. obrotów, puściłem gaz i następnie wciskając go w podłogę, silnik dławił się w takim stopniu, że szarpało całym samochodem. Przy niskich obrotach również było to wyczuwalne, ale w mniejszym stopniu. Na szczęście mój gazownik szybko zorientował się o co chodzi – na reduktorze było zbyt niskie ciśnienie gazu. Po regulacji tego parametru wszystko wróciło do normy.
Zanim jednak udałem się do gazownika przekopałem forum i sugerowano mi również zmniejszenie przerwy na świecach (zakładałem nowe przez montażem LPG). Może u Ciebie problem leży w świecach, dawno były wymieniane?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez fexxer » 28 paź 2012, 01:35

Sam nie wiem kiedy :P przejadę się do gazownika i podpytam, dam znać, co z tego wynikło.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2012, 22:31
Posty: 89
Auto: Mazda 6 Hatchback, 2.0 16V 141KM LF – 2003r + LPG

Postprzez Młody » 5 lut 2015, 11:32

Wracając do tematu bo mam taki sam problem. Mógłbyś fexxer nappisać co zdiagnozowałeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2005, 07:52
Posty: 31
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF

Postprzez majner » 10 lut 2015, 20:47

Proponuje podjechać do gazownika i sprawdzić pod komputerem.
Ja miałem takie objawy przy zbyt bogatej mieszance regulacja pomoże.
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2011, 08:14
Posty: 11 (1/0)

Postprzez Młody » 15 lut 2015, 20:36

No właśnie byłem i mapy wyglądały prawidłowo. Gazownik stwierdził że go zalewa przy maksymalnym i szybkim wciśnięciu gazu. Na benzynie ten efekt jest minimalny, a na gazie szczególnie kiedy silnik jeszcze nie ma 90 stopni przydusza go na chwilę zanim wkręci się na obroty. Zacząłem od czyszczenia przepływomierza i zauważyłem nie dopiętą obudowę filtra powietrza. Zapiąłem, zresetowałem ECU, ale nie pomogło dalej dusi się po wciśnięciu gazu.
pomocy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2005, 07:52
Posty: 31
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF

Postprzez Młody » 17 lut 2015, 20:30

Nowy fakt w sprawie po przejechaniu kilkudziesięciu km na benzynie wywaliło P2188 "Bogata mieszanka na 1 banku". Jakiej sugestie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2005, 07:52
Posty: 31
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy LPG