Mazda 3 – Jaką instalację założyć? Ogólne informacje

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez hoohoos » 10 lip 2012, 21:36

odkopie troszkę temat...
od niedawna posiadam M3 1.6 16V. Zastanawiam się nad zainstalowaniem LPG. Czy ktoś z Was posiada już instalacje w tym silniku, ile już zrobiliście km na LPG? Czy jakieś skutki uboczne (głowica, zawory) zauważyliście? Kiedyś pojawił się artykuł w AŚ gdzie pisali że przy tych silnikach po 60tys km są problemy z głowicami... i wciąż dylemat...
Początkujący
 
Od: 30 kwi 2012, 19:30
Posty: 17
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 3 1.6 16V

Postprzez widmo82 » 11 lip 2012, 14:25

Ech, mam wrażenie że ludzie przychodzą na forum poczytać popytać o gazie w M3 a później jak założą to już nie piszą swoich doświadczeń, zwłaszcza po dłuższym przebiegu ;/
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez rinho » 11 lip 2012, 19:50

A o czy się tu rozpisywać?
Doświadczenia mam takie......., że jeździ. I tyle. :) Nie traktuję forum jako bloga.
Chcesz coś wiedzieć to pytaj.
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2011, 23:53
Posty: 216 (0/1)
Skąd: okolice Cieszyna
Auto: Mazda 3 BN 2.0 AT 2018r.

Postprzez rinho » 11 lip 2012, 20:03

hoohoos napisał(a):odkopie troszkę temat...
od niedawna posiadam M3 1.6 16V. Zastanawiam się nad zainstalowaniem LPG. Czy ktoś z Was posiada już instalacje w tym silniku, ile już zrobiliście km na LPG? Czy jakieś skutki uboczne (głowica, zawory) zauważyliście? Kiedyś pojawił się artykuł w AŚ gdzie pisali że przy tych silnikach po 60tys km są problemy z głowicami... i wciąż dylemat...


Jam mam taki silnik i taką m3. Przejechane ponad 30 tys. Dalej jeździ, jak jeździła. Nie obserwuję podwyższonej temperatury płynu w chłodnicy w czasie jazdy. Więc jestem dobrej myśli.
Tankuję tylko na firmowych stacjach.

Problemy z temperaturą, jasne, że mogą się pojawić. Zwłaszcza jeżeli mieszanka będzie zbyt uboga. Ale to może się przydarzyć również na benzynie.
A w ogóle to możesz mieć pecha i .... . Myślę, że nie ma się co martwić na zapas. :D
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2011, 23:53
Posty: 216 (0/1)
Skąd: okolice Cieszyna
Auto: Mazda 3 BN 2.0 AT 2018r.

Postprzez Mrj » 15 sie 2012, 11:57

Ja mam takie pytanie, gdzie montowali Wam wskaźnik poziomu lpg? W piątek jadę zostawić auto do montażu instalacji i myślałem by umieścić go w miejscu wyłącznika kontroli trakcji (której nie mam więc jest pusto).

Co myślicie?
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2012, 15:57
Posty: 85
Skąd: Podkarpacie
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna '04r.

Postprzez Vandit » 20 sie 2012, 00:08

Właśnie tam , w tym samym miejscu mam wskaźnik.
Vandit MAZDA 6
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 15:18
Posty: 47
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 2002

Postprzez holek » 17 wrz 2012, 19:28

Witam!

Szykuję się do kupna auta. Ze wszystkich aut najbardziej przypasowała mi mazda 3 (sedan) 2010r.
Chciałbym kupić benzynę i tutaj zaczyna się dylemat jaki silnik wybrać.
Są tylko 2 silniki benzynowe 1.6 105km i 2.0 151km. Brakuje mi właśnie pośredniego silnika 1.8 122km które są montowane z mazdach 6 i niewiem czemu nie ma ich w 3jce.
Mam dylemat czy kupić mazdę 1.6 105konną czy 2.0 która pewnie więcej pali.
Moje pytanie jest czy do takiego silnika 2.0 montuje się LPG? W tym temacie jestem Laikiem bo zawsze jeździłem Dieslem ale teraz wprowadzili te filtry cząstek stałych i chce się przesiąść na benzyne.

Bardzo proszę o rady
Pozdrawiam!
holek
 

Postprzez TOMBLA » 17 wrz 2012, 21:28

viewtopic.php?f=107&t=115243&view=unread#unread

tu masz 4 strony o gazowaniu 3..... 2.0

viewtopic.php?f=107&t=137579

tu o 1.6

i jest tego tu dużo wystarczy użyć szukajki.....
Premacy.... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2004, 14:12
Posty: 309 (0/6)
Skąd: Parczew

Postprzez MR_TORA » 24 wrz 2012, 09:31

Witam ! jestem posiadaczem Mazdy 3 2.0 16 V, 150 KM. To ,że ma palić więcej to mit. Mam dwóch znajomych którzy posiadają Mazdy z 3 z silnikiem 1.6 benzyna i patrząc na wskaźniki komputera to u mnie wskazuje ponad 0,5 litra mniej spalania. Mówię tu o normalnej jeździe bez względu na to czy jest to miasto czy cykl mieszany. Wiadomo, że jak wdusisz pedał gazu to spalanie się zwiększy ale za to jaka przyjemność. Mazda z takim mocnym silnikiem nie potrzebuje tyle wciśnięcia gazu jak te z 1,6 i dlatego jeżdżąc delikatnie spalisz mniej. Poza tym założyłem instalację BRC i pali mi na trasie od 8,5 do 10 lit. ( czyli od 110 km/h do 160km ) w mieście około 11lit. Ale w cyklu mieszanym nie więcej jak 10 lit. Spalanie jest GITT !!!! <lol>
MR_TORA
 

Postprzez lolipop » 6 sie 2013, 00:27

Witam,
po raz kolejny odświeżany temat. Ja również myślę o zakupie Mazdy 3 1.6 (I generacji). Na pewno będę zakładał gaz. Szukałem informacji jak te silniki się sprawują na gazie, ale powiem szczerzę, że znalazłem prawie tylko takie opinie – przejechałem 5.000 – 10.000 – 30.000 km. i jest OK albo i nie. A są osoby które na tym silniku mają zamontowany gaz i przejechały na LPG np. 100.000 – 150.000 km?? Czy po takich przebiegach na gazie na pewno będę miał poważny remont silnika albo będę wymieniał cały silnik?
lolipop
 

Postprzez elthomass » 19 wrz 2013, 20:13

Jestem na etapie doboru konfiguracji instalacji gazowej do Mazdy 3 1,4 (BK). Właściwie zawęziłem się już do STAGa + reduktor ACR 01 + zielone Hanny (w oparciu o dyskusje przy modelach 1,6 i 2,0).
Wciąż jednak zastanawiam się nad wyborem modelu sterownika ze stajni STAGa.
Robiąc wywiad z lokalnymi monterami dowiaduje się że najchętniej dodali by mi STAGa 300 Premium ewentualnie Qbox. Pytanie czy to naprawdę konieczne?

Jeszcze prośba, poszukuje cennika samych sterowników STAGa. W dwóch punktach nie różnicowano mi ceny instalacji ze względu na dobór modelu STAGowskiego (mniej znający się klient = lepsza marża).
Początkujący
 
Od: 11 wrz 2013, 20:42
Posty: 7
Auto: Mazda 3 (BK), 1,4 2004r
LPG STAG 4+, ACW01, ACR01

Postprzez Przemek323c » 20 wrz 2013, 14:57

Do 1,4 hany zielone ? Powodzenia :) ODB nie jest konieczne aczkolwiek moze sie przydac. Ja jestem zwolennikiem dokladnego recznego strojenia a nie mydlenia oczu ze obd zalatwi wszystkie problemy.
Przemek323c
 

Postprzez blaze007 » 20 wrz 2013, 19:10

Przemek ma racje :)
Wystarczą hany czerwone w zupełności
a co do cennika to masz najszybszy dostęp na alledrogo... z tego co pamiętam za premium trzeba dać około 750zł a ISA2 jest tańsza o jakieś 200zł... Stag 4 chyba kosztuje coś koło 300 zł... ale lepiej sprawdź <czarodziej> nie jestem :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 20:22
Posty: 285 (1/2)
Skąd: Warszawa/Legionowo
Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM

Postprzez Przemek323c » 21 wrz 2013, 02:00

Jesli to ma 80-90 KM to i czerwone za duze.
Przemek323c
 

Postprzez blaze007 » 21 wrz 2013, 11:42

Najmniejsze są czarne... zakres pracy 80-120KM ale co z wydajnością bo pamiętam że gdzieś czytałem zalecenia że czarne stosuje się do silników max 1,2 l
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 20:22
Posty: 285 (1/2)
Skąd: Warszawa/Legionowo
Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM

Postprzez elthomass » 21 wrz 2013, 16:23

Dzięki Panowie. Trochę wgłębiłem się temat Hanek i znalazłem coś takiego:
Wtryskiwacze Hana charakteryzują się bardzo wysoką jakością wykonania ,bardzo krótkimi czasami wtrysków otwarcia 1,2 ms – 2,8 ms

Wtryskiwacze występują w 4 rodzajach zależnie od pojemności silnika:
– 800cc ~1,200cc (130 ± 1.5 litra/min) – kolor czarny // 27-35KM/cyl.
– 1,300cc ~2,000cc (154 ± 1.litra/min) – kolor czerwony // 35-40KM/cyl.
– 2,000cc ~5,400cc (175 ± 1.litra/min) – kolor zielony // 41-50KM/cyl.
– 2,000cc ~5,400cc (175 ± 1.litra/min) – kolor niebieski // 40-60KM/cyl.

Z zielonym przesadziłem :) to wg pojemności byłby czerwony. Widzę, że są w jednej cenie więc sądzę, że ogarnięty gaziarz nie "pomyli" koloru.

W kwestii obecnych cen małe podsumowanie STAGa wg allegro:
AC STAG-4 ECO – 333pln
AC STAG-4 PLUS – 378pln
AC STAG-300-4 ISA2 – 466pln
STAG 4QBOX – 583pln
AC STAG-300-4 PREMIUM – 619pln


Czy zastosowanie skrajnych rozwiązań ma przełożenie na różnice w kulturze pracy silnika i jego osiągach? Patrząc się na ceny sterowników można zakładać że jeśli wezmę najtańszy to oszczędzam jakieś trzy stówy. Nie wiem czy tak można, jest jeszcze przecież kupe innego sprzętu oraz czas montera, który przy jednym sterowniku bawi się/dostraja dłużej przy innym krócej.
Początkujący
 
Od: 11 wrz 2013, 20:42
Posty: 7
Auto: Mazda 3 (BK), 1,4 2004r
LPG STAG 4+, ACW01, ACR01

Postprzez Przemek323c » 21 wrz 2013, 19:11

Nie dobiera sie wg pojemności tylko mocy z cylindra i zapotrzebowania na paliwo. Mozesz mieć przecież silnik v6 2l 200 koni i r4 też 200 koni. Ja radzę czarne albo lepiej barracudy.
Przemek323c
 

Postprzez Przemek323c » 26 wrz 2013, 22:24

A jaki to ma zwiazek z tematem gazu do mazdy 3 ?
Przemek323c
 

Postprzez gik » 26 wrz 2013, 23:45

ja mam czerwone do 1.5 88 km i oczywiście są za duże, mam je zdławione dyszami, ale i tak muszą pracować na małym ciśnieniu.
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez Przemek323c » 27 wrz 2013, 08:42

Nawet czarne w tym silniku pracuja na 1 barze :)
Przemek323c
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy LPG