Mazda 3 – Jaką instalację założyć? Ogólne informacje

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez cult1 » 16 sty 2008, 23:30

Przeszukałem forum w kontekście instalacji gazowych w Mazdach 3 i nie znalazłem praktycznie nic (konkretnego). Wiele pisane jest na temat 6 i starszym modeli.
Mnie na chwilę obecną i pewnie znajdą się następcy interesuje montaż takowej i tu pojawiają się pytania:
1. jak silnik 1,6 znosi coś takiego (SGI) – ma przecież ceramiczne gniazda zaworów.
2. czy ktoś w swojej Mazdzi ma już coś takowego i jak się sprawuje

Z góry sorki jeśli taki temat by się gdzieś trafił. Czuję jednak potrzebę aby taki post był zbierający wszystko co dot. instalacji gazowych w modelu Mazda 3.
Ostatnio edytowano 10 paź 2014, 23:57 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Modyfikacja tematu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2008, 23:16
Posty: 304 (0/2)
Skąd: Kielce

Postprzez gazparts » 16 sty 2008, 23:40

cult1 napisał(a):ma przecież ceramiczne gniazda zaworów.

lubryfikacja nie koniecznie a jak już to tyko elektroniczna na każdy kanał osobno
cena ok 800zł
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez cult1 » 16 sty 2008, 23:49

Koleś u którego pytałem powiedział mi ceną od 2400-2700 za SGI.
Ta droższa ma ponoć homologację jakąś niemiecką na Mazdy i Forsy (stosowana w Focusach II). I zastanawia mnie znajomość kolesia w temacie gdyż nic nie wspominał, ze tu może być problem z tym lub tym i wymagać np. lubryfikatora.
Jaka może być jego cena??
Bo w sumie jak na razie to nie przeszkadza mi mocno jazda na Pb ale niedługo przebiegi będą znacznie większe.
A propos.... ponoć wchodzi tylko butla 33l (27 do zalania) więc trochę dyskomfortowe częste stawanie na stacjach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2008, 23:16
Posty: 304 (0/2)
Skąd: Kielce

Postprzez gazparts » 17 sty 2008, 22:56

cult1 gdzie pytałeś? w kielcach znam wzystkich monterów
odezwij sie do mnie na PW lub GG :)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez cult1 » 19 sty 2008, 17:21

Wygląda na to, że w 70% warsztatów mówią o zakładaniu instalacji na ceramike jako "na własne ryzyko" więc chyba na razie poczekam a zobacze np. za pół roku, rok jak się może ktoś zdecyduje albo jak warsztaty nabiora więcej doświadczenia w tym temacie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2008, 23:16
Posty: 304 (0/2)
Skąd: Kielce

Postprzez zoom3 » 2 lut 2008, 20:18

Witam,
Mam samochód Mazda 3 o pojemności 2.3L (sprowadzony z USA), rocznik 2005. Będę wdzięczny za informację, jaką instalację gazową zainstalować w tym samochodzie. Rozumiem, że instalację typu SGI są najlepsze, ale jeśli mógłby ktoś polecić jakąś konkretną instalację, byłoby super.
Początkujący
 
Od: 2 lut 2008, 19:53
Posty: 18
Auto: Mazda 3 2.3L 2005

Postprzez MarekS » 6 kwi 2008, 21:08

Wszystko jasne.
Przepytałem w temacie kupla z serwisu i Baaardzo dobrego gazownika.
Można zakładać.
Silnik 1.6 MZR nie ma ceramiki.Gniazda zaworów są stalowe. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2004, 23:44
Posty: 103
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 626 1.8i 16V GW '99+LPG,
Honda Legend Coupe 1991 , 3,2 6V + LPG

Postprzez DeadlY » 9 kwi 2008, 10:25

Witam.
Moze orientuje sie ktos jak jest z gazem do mazdy 3 z silniczkiem 2.0 (150KM) rocznik 2003-2004.
Zastanawiam sie nad zakupem tego modelu, ogolnie nie znam za bardzo tej marki ale przeczytalem duzo dobrych opinii, nie wiem tylko jak one znosza gaz. Moze ktos jezdzi na tym silniczku, jestem ciekaw jak to wychodzi czy nie ma problemow.
Bede wdzieczny za wszelkie informacje i im szybciej tym lepiej ;–) bo juz niedlugo musze zakupic samochodzik :D
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez cult1 » 10 kwi 2008, 13:23

Pytałem jeszcze w kilku miejscach i potwierdzają stalowe gniazda zaworów.
Ale też odradzają instalację gazową ze względu na zmienne fazy rozrządu.
Niby te silniki nie są przystosowane do montażu gazu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2008, 23:16
Posty: 304 (0/2)
Skąd: Kielce

Postprzez MarekS » 10 kwi 2008, 21:38

Zdecydowana większość silników spalinowych jest projektowana i przystosowana do spalania paliw typu benzyna lub ON. LPG jest alternatywą dla tych paliw.Twierdzenie,że ten silnik nie jest przystosowany do gazu jest zgodne z prawdą,bo tak naprawdę ,który jest?
Pytanie,a właściwie odp.powinna zaspokoić naszą ciekawość czy spalanie LPG nie wpłynie ujemnie na twałość silnika.
Jednym z kryteriów,chyba najważniejszym, jest rodzaj zastosowanego materiału do budowy gniazd zaworów.W tym temacie co i jak już wiemy.
Zastanawia mnie tylko co maja do tego zmienne fazy rozrządu?
Ktoś wie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2004, 23:44
Posty: 103
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 626 1.8i 16V GW '99+LPG,
Honda Legend Coupe 1991 , 3,2 6V + LPG

Postprzez DeadlY » 11 kwi 2008, 11:54

MarekS napisał(a):Jednym z kryteriów,chyba najważniejszym, jest rodzaj zastosowanego materiału do budowy gniazd zaworów.W tym temacie co i jak już wiemy.
Zastanawia mnie tylko co maja do tego zmienne fazy rozrządu?
Ktoś wie?

A nie jest tez tak ze czasami niektore samochody lepiej toleruja gaz a inne gorzej niezaleznie od gniazd zaworow? jest wiele podzespolow na ktore lpg ma wplyw np lambda, uklad wydechowy itp. w niektorych jest oki a w innych siada to szybciej.
tez mnie ciekawi jak to sie ma do zmiennych faz rozrzadu i czekam az ktos cos napisze o instalacji gazowej w mazda 3 2.0 bo nie wiem czy kupowac ten samochod :( a czasu coraz mniej....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez MarekS » 11 kwi 2008, 17:59

Ten sam motorek 2.0 jest chyba w Mazda 6.Tam nie ma przeciwskazań.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2004, 23:44
Posty: 103
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 626 1.8i 16V GW '99+LPG,
Honda Legend Coupe 1991 , 3,2 6V + LPG

Postprzez DeadlY » 11 kwi 2008, 23:19

MarekS napisał(a):Ten sam motorek 2.0 jest chyba w Mazda 6.Tam nie ma przeciwskazań.

dzieks :–) poszperam sobie zaraz :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez DeadlY » 21 kwi 2008, 13:52

niedlugo bede gazowal trojeczke z silnikime 2.0 pojezdze i napisze cos o tym bo w sumie tak naprawde nic tu o tym silniku nie ma
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez uk4sh » 23 kwi 2008, 15:36

Hej – czy ktoś mógłby potwierdzić powodzenia instalacji gazu w mazdzie 3? Jak się sprawuje taka instalacja? ile kosztowała? Czy były jakieś problemy? Interesują mnie silniki 1,6 i 2,3.
uk4sh
 

Postprzez MarekS » 25 kwi 2008, 16:30

Do 1.6 ostatnio zakładałem.Jeszcze za wcześnie na ocenę .Na razie chodzi jak pszczółka.Zero różnicy między paliwami.
Koszt instalki 3300 PLN – BRC Seqwent 24,dodatkowo lubryfikator (na wszelki wypadek) 250 PLN=3550 PLN,pokrowiec na koło gratis.
Spalanie w mieście ok. 10L / 100km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2004, 23:44
Posty: 103
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 626 1.8i 16V GW '99+LPG,
Honda Legend Coupe 1991 , 3,2 6V + LPG

Postprzez DeadlY » 25 kwi 2008, 23:11

MarekS napisał(a):Koszt instalki 3300 PLN – BRC Seqwent 24,dodatkowo lubryfikator (na wszelki wypadek) 250 PLN=3550 PLN,pokrowiec na koło gratis.
Spalanie w mieście ok. 10L / 100km

mi proponowali brc 24 za 2600 – 2800 (+lubryfikacja 200 pln)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez LemJohny » 22 cze 2008, 22:59

Czy ktoś już coś założył i może sie pochwalic rezultatami??:)
Najbardziej mnie interesuje instalacja do silnika 2,3

Zabiore się za instalacje LPG gdzieś za w polowie sierpnia

Najprawdopodobniej bedzie to instalacja na sterowniku STAG 300 ze wzmocnionym parownikiem – cena około 2700zł we Wrocławiu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2008, 10:29
Posty: 109
Auto: Mazda 3 2,3l

Postprzez MaciejZKS » 1 lip 2008, 10:35

Wiem, wiem że były podobne tematy ale zakładam ten aby wreszcie ktoś odpowiedział w 100%. Interesuje mnie to, czy ktoś założył gaz do Mazdy 3 w wersjach silnikowych 1.6 i 2.0 . Jeśli może to niech napisze jak się gaz sprawuje, jaka jest strata mocy i oczywiście ile zapłacił za instalacje. Chce założyć ten temat aby ktoś wreszcie odpowiedział naprawde z doświadczenia a nie przypuszczeniami lub radami mechanika :) Mam zamiar kupić to auto w tym miesiącu ale bez możliwości założenia gazu bez jakiejś wielkiej zabawy w szukanie serwisu nie zdecyduje się na nie :) Pozdrawiam MaciejZKS:)
Początkujący
 
Od: 28 cze 2008, 21:29
Posty: 7
Skąd: Rzeszów
Auto: Astra II 16.16V 100KM Gaz

Postprzez DeadlY » 3 lip 2008, 19:40

DeadlY napisał(a):niedlugo bede gazowal trojeczke.... i napisze cos o tym bo w sumie tak naprawde nic tu o tym silniku nie ma

no i na razie nie gazuje nikt mnie nie mogl jakos przekonac, a juz kiedys mialem problemy z gazem w silniku ktory nie byl zbyt popularny dlatego przynajmniej na razie odpuszczam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy LPG