Hej, ja mam założoną lubryfikację i szczerze z tego co wiem
do sprawnego działania samej instalacji nie jest on potrzebny. Można
go nie zakładać ale...Biorąc pod uwagę, że instalacja LPG poza dużym plusem (oszczędność na paliwie) ma też kilka minusów min. trzeba się liczyć z tym, że niektóre elementy zużywają się częściej (np, kable wysokiego napięcia, świece, filtr powietrza, uszczelka pod głowicą...). Lubryfikacja ma na celu głównie dodatkową ochronę gniazd zaworowych.
Biorąc pod uwagę to, że koszt lubryfikatora to wydatek jednorazowo ok 150-200zł przy i tak sporej inwestycji jaką jest założenie instalacji (2200 – 2700), w mojej ocenie nie zaszkodzi założyć to dodatkowe smarowanie. Litr płynu to wydatek zaledwie 30-60zł, co przekłada się na ok rok użytkowania ( oczywiście zależy od ilości godzin spędzonych za kółkiem). Serwisowanie jest banalnie proste, wiec regulować i dolewać płynu można spokojnie samemu. 8-13 kropli na minutę lubryfikacji i tyle...
Podsumowując jestem zdania, że jeżeli już oszczędzamy na paliwie instalując LPG, powinniśmy bardziej dbać o ww części. Bilans i tak jest na plus a mniejsze ryzyko większej awarii.
Tu jest ciekawy artykuł
http://autokult.pl/27987,lubryfikacja-gniazd-zaworowych-co-to-jest-i-czy-dziala