Nawierty kolektora w nieodpowiednim miejscu – Jakie skutki?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Tomas2000 » 25 lip 2012, 09:06

Witam panowie czytałem że kolektor nawiercać powinno się jak najbliżej oryginalnie zamontowanych wtrysków PB i pod odpowiednim kontem.

Jakie więc będą skutki niepoprawnego nawiercenia przykładowo jak na zdjęciu niżej:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 12 sty 2012, 16:49
Posty: 357 (0/1)
Skąd: Płock
Auto: Xedos 9 KL 2001
Xedos 9 KL 1999 – EX

Postprzez Przemek323c » 29 sie 2012, 11:00

Szarpanie, nierowna praca, zamulenie. Nie masz nawet opasek na wezach ;o Niezle partactwo :)
Przemek323c
 

Postprzez marco35 » 27 maja 2013, 11:54

można prosic o fotki z prawidłowo nawierconymi otworami w kolektorze z silnika FS zabieram sie własnie do tego i ie bardzo wiem gdzie wiercic
Początkujący
 
Od: 4 sie 2009, 17:05
Posty: 11
Skąd: Chorzów
Auto: 626 GE 1992r 2.0 16v FS 115km

Postprzez Kailen » 19 lip 2013, 10:50

Masz nawiercić jak najbliżej głowicy i pod jak najmniejszym kątem aby gaz miał jak najkrótszą drogę ogólnie rzecz biorąc to nie ma czegoś takiego jak źle nawiercony kolektor jeżeli będzie nawiercone troszkę dalej to będzie większa "zwłoka" podczas przełączania oraz inna dynamika silnika lecz da się to później skalibrować.
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 21:57
Posty: 83
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda mx-3 1.6 DOHC
Fiat Seicento 0.9 99r

Postprzez Przemek323c » 19 lip 2013, 12:23

Niby jak chcesz to skalibrowac ? Wyprzedzeniem wtrysku ? W wielu autach nawierty kolektora to sprawa wrecz krytyczna. Wiercic trzeba nie pod jak najmniejszym katem a pod takim zeby wkretka solidnie dala sie zamocowac (najlepiej podobnie do wtryskiwacza benzynowego, zazwyczaj 45st).
Przemek323c
 

Postprzez Kailen » 30 lip 2013, 15:11

Heh ale 3-4cm nie zrobią aż takiej różnicy. Oczywiste jest to że muszą być zamontowane stabilnie ale mając również pod uwagą to że kąt musi być odpowiedni aby gaz pokonywał jak najkrótszą drogę. Źle się wraziłem pisząc "jak najmniejszy" Po prostu w moim autku kąt jak najmniejszy jest najbardziej odpowiedni. Każde auto to indywidualna sprawa, nawierty powinno analizować się indywidualnie, nie w każdym aucie dysza kolektora jest montowana obok wtryskiwacza co diametralnie zmienia kąt oraz odległość.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 21:57
Posty: 83
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda mx-3 1.6 DOHC
Fiat Seicento 0.9 99r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 4 gości

Moderator

Moderatorzy LPG