Witam wszystkich serdecznie.
Posiadam od niedawna auto jak w profilu z instalacją sekwencyjną LPG – AG Compact + wtryski Matrix. Ponoć jest to iezły zestaw. Proszę użytkowników o informację, czy wskazanie średniego zużycia pokazywane "na zegarach" jest wiarygodne i czy dotyczy również LPG. A druga sprawa to nie mam żadnych wskazań REMNG (zasięg, ale chyba tylko na Pb) Czy jeśli jeżdżę stale na gazie to tak powinno być? Nie rozłączałem nigdy akumulatora i zrobiłem ok.2 tyś. km i nadal w tej funkcji tylko kreski. A pamiętam, że jak kupiłem Mazdę to pokazywało zasięg. Czy tak powinno być czy może coś słabo z instalacją LPG, może powinienem coś zresetować itp. Dodam, że auto pali w ciasnym mieście 12l LPG a w trasie mocno obciążona 10l gazu – takie wyniki nie przerażają mnie, raczej jestem zadowolony. Zużycia Pb nie sprawdzałem i nie znam. Proszę o Wasze opinie na temat tych wskazań komputera i ich wiarygodności.
Pozdrawiam
Premacy i LPG – wskazania komputera pokładowego
Strona 1 z 1
Właśnie sprawdziłem dokładnie. W cyklu silnie miejskim komputer pokazuje spalanie średnie 10,6l Pb, niestety jak zatankowałem gaz to wyszło 13,8l, a wcale nie szaleję. To jednak chyba troszkę za dużo... REMNG nadal pusto, same kreski. Domyślam się, że wskazanie 10,6l dotyczyć może jedynie Pb...
Mazda Premacy 1.8 LPG 74kW 2001 r.
- Od: 13 kwi 2012, 23:38
- Posty: 17
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda Premacy 1.8 + LPG 74 kW 2001 r.
REMNG działa jak dotankowujesz co najmniej 20l benzyny. Jeżdżąc na gazie pewnie tego nie robisz Poza tym ten wskaźnik i tak nie będzie chyba poprawnie działał na gazie.
Podobnie jest z wyświetlaczem spalania, to co pokazuje jest mało realistyczne i w dużym stopniu zależne od wystrojenia instalacji LPG.
Podobnie jest z wyświetlaczem spalania, to co pokazuje jest mało realistyczne i w dużym stopniu zależne od wystrojenia instalacji LPG.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Komputer pokładowy jest sprzeżony z ECU. Ecu pobiera informacje z wtryskiwaczy BENZYNOWYCH tylko. Spalanie pokazywane jest wiec tylko dla benzyny. Jeśli chodzi o gaz to zawsze spalanie bedzie wyższe niż benzyny (tylko instalacje dedykowane z bezpośrednim wtryskiem bedą miały spalanie takie samo albo mniejsze niz benzyny np. instalacja LPDi)
Only japanise technik...
Faktycznie – po dotankowaniu Pb wszystko wróciło do normy. Dzięki za pomoc.
A teraz mam pytanie do użytkowników Mazd z większym doświadczeniem. – otóż, czy w/g Was możliwe jest aby mazda miała mniejsze zużycie Pb/Lpg przy większej prędkości obrotowej silnika? Pytam poniważ zamulam w mieście jak dziadziuś a spala mi 14l lpg. Gdzieś czytałem, że korzystniej dla kieszeni jest troszkę deptać po gazie. Czy to prawda? Jakie są Wasze doświadczenia?
A teraz mam pytanie do użytkowników Mazd z większym doświadczeniem. – otóż, czy w/g Was możliwe jest aby mazda miała mniejsze zużycie Pb/Lpg przy większej prędkości obrotowej silnika? Pytam poniważ zamulam w mieście jak dziadziuś a spala mi 14l lpg. Gdzieś czytałem, że korzystniej dla kieszeni jest troszkę deptać po gazie. Czy to prawda? Jakie są Wasze doświadczenia?
Mazda Premacy 1.8 LPG 74kW 2001 r.
- Od: 13 kwi 2012, 23:38
- Posty: 17
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda Premacy 1.8 + LPG 74 kW 2001 r.
poczytaj o ecodriving'u... tam wyraźnie piszą ze trzeba jak najszybciej osiągać prędkość docelowa to pierwsza sprawa, druga jest taka że jak jeździsz do 2 tyś obrotów to nie korzystasz z momentu obrotowego Twojego silnika, czyli silnik strasznie się meczy napędzając samochód i przez to dużo pali, zacznij jeździć tak w przedziale 2,5-4 tyś obrotów, i jak przyśpieszasz i jest taka możliwość to 3/4 gazu az do 4-4,5 tyś obrotwów i kolejny bieg i zobaczysz że spali Ci mniej
musisz zacząć wykorzystywać maksymalny moment obrotowy silnika który jest pewnie w okolicach 3,4-5 tyś obrotów
to tak jakbyś wziął rower z przerzutkami i w przerzutki 21 (takiej najwyższej na trasę) próbował ruszać i jeździć po lesie... też się bardziej zmęczysz i więcej spalisz
musisz zacząć wykorzystywać maksymalny moment obrotowy silnika który jest pewnie w okolicach 3,4-5 tyś obrotów
to tak jakbyś wziął rower z przerzutkami i w przerzutki 21 (takiej najwyższej na trasę) próbował ruszać i jeździć po lesie... też się bardziej zmęczysz i więcej spalisz
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości