Mazda 6 I instalacja BRC

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez MrSpike » 28 mar 2012, 20:52

Witam, to mój pierwszy post więc od razu przejdę do rzeczy. Założyłem instalacje LPG do mojej Mazdy parę dni temu. Instalacja to BRC Sequence 24.11, kontrolki MY09, zbiornik 47L (T63004712L), bez lubryfikatora (!).

Do zbiornika weszło ok. 37,2L. Pierwszego dnia zrobiłem na nim ok. 72KM (z czego może 3-4km z klimatyzacją) w mieście w Bydgoszczy (godziny szczytu, wiec głownie korki). Zauważyłem że po ok. 30KM zgasła pierwsza dioda na wskaźniku BRC, natomiast przy ok. 70KM druga dioda. Pojechałem więc na stacje dolać do pełna aby obliczyć ile mi spaliło – wyszło 11,06L.

Teraz moje pytania.
1) Wychodzi na to że spalanie Mazdy wyszło 15L/100 – czy to nie aby za dużo?
2) Nie wydaje mi się aby te diody tak szybko powinny gasnąć. Jakie powinny być wartości domyślne dla tego zbiornika jeśli chodzi o stany poszczególnych diod?
3) Obroty silnika po instalacji (i gaz i benzyna) są lekko ponad 750 na jałowym. Wydawało mi się że wcześniej trzymał te 750, teraz wskazówka lubi się lekko wychylić do ok. 2mm na kreskę – czy tak powinno być?
4) Kontrolki trochę ospale reagują na zatankowanie gazu tzn. miga rezerwa, tankuje do pełna – kontroli odświeżają się po ok. kilometrze. Chyba że w między czasie wyłączę silnik i włączę ponownie – wtedy odświeży – niby pierdoła, ale czy też macie takie objawy?
5) Raz zauważyłem bardzo leciutkie falowanie obrotów na jałowym (+/– 30obr.) – czy to normalne na LPG?
6) Po włączeniu klimy i jej wyłączeniu jest chwilowy skok obrotów (1-2sek) do ok. 1100 (na LPG).
7) Jak wygląda sprawa integracji sterownika BRC z komputerem pokładowym – chodzi mi o spalanie. Czy jest to dokładne, ew. jaka jest dopuszczalna tolerancja?

Pytanie dodatkowe nie związane z LPG – moja Mazda ma standardowe radio (bez nagłośnienia BOSS).
8) Grają mi tylko przednie głośniki, nie tylne . Jak sprawdzić co może być przyczyną ciszy w tylnych głośnikach? Jest jakiś bezpiecznik czy coś? (od czasu zakupu grały tylko przednie)


Mazda była kupiona we wrześniu 2011 roku. Olej który jest wlany jest oryginalny Mazdy 5W30. Nie zauważyłem poza w/w pytaniami póki co innych objawów które mogły by wskazywać na nieprawidłowe zachowanie samochodu. Przebieg samochodu to ok. 162kkm

Panowie, chce jechać do gościa na ew. poprawki (bo widzę że jest co poprawiać). Moje pytania dotyczą więc co mam mu wypunktować, czego żądać. Nie chce słyszeć od niego że "ten tym tak ma" albo "to normalne". Dlatego dam sobie jeszcze czas do niedzieli i w poniedziałek do gościa uderzę. Mam nadzieje że uda wam się mi pomóc, za co z góry bardzo dziękuje.
Początkujący
 
Od: 28 mar 2012, 20:13
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2003r. GY 1.8 LPG BRC 24.11

Postprzez dobrzyn22 » 28 mar 2012, 22:34

przenoszę do odpowiedniego działu
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez klajgus » 29 mar 2012, 21:04

Co do spalania, to myślę ze jak byś skasował średnie spalanie na kapie i wpakował się w takie korki to na początek na benzynie komp tez by ci pokazał coś około 15 literków, a potem średnia by spadała. Mi tylko w mieście spala około 12litrow, ale 15 tez potrafi (korki + trochę cięższa noga )


MrSpike napisał(a):Zauważyłem że po ok. 30KM zgasła pierwsza dioda na wskaźniku BRC, natomiast przy ok. 70KM druga dioda.


Norma, tez tak mam,najwięcej km, przejedziesz na ostatniej diodzie i rezerwie, ja w ogóle nie patrze na te diody, tylko na licznik przejechanych km.

MrSpike napisał(a):Obroty silnika po instalacji (i gaz i benzyna) są lekko ponad 750 na jałowym. Wydawało mi się że wcześniej trzymał te 750, teraz wskazówka lubi się lekko wychylić do ok. 2mm na kreskę – czy tak powinno być?


MrSpike napisał(a):5) Raz zauważyłem bardzo leciutkie falowanie obrotów na jałowym (+/– 30obr.) – czy to normalne na LPG?


widocznie prędzej na to nie zwracałeś tak mocno uwagi, nie ma się czym przejmować, jak będą ci obroty "falować" w przedziale 50-100 obr/min to możesz się zacząć martwic. Ponadto możesz przeczyścić przepustnice, to zawsze trochę pomaga.

MrSpike napisał(a): Kontrolki trochę ospale reagują na zatankowanie gazu tzn. miga rezerwa, tankuje do pełna – kontroli odświeżają się po ok. kilometrze. Chyba że w między czasie wyłączę silnik i włączę ponownie – wtedy odświeży – niby pierdoła, ale czy też macie takie objawy?

Norma, tez tak mam
MrSpike napisał(a):Jak wygląda sprawa integracji sterownika BRC z komputerem pokładowym – chodzi mi o spalanie. Czy jest to dokładne, ew. jaka jest dopuszczalna tolerancja?


ma pali tak do 1.5litra więcej niż pokazuje komp

Co do ewentualnych poprawek , to pewnie montażysta powiedzial ci ze musisz ileś tak km. przejechać (przeważnie 1000) aby instalacja się "ułożyła" jest tam sporo gumowych elementów które muszą się ułożyć. I potem pewnie masz przegląd zerowy. Wiec myślę ze zawracanie teraz głowy gaziarzowi troszkę mija się z celem, wyjeździj kilka zbiorników gazu, poobserwuj co i jak i na przeglądzie zerowym powiedz wszytko montażyście. Ja bym ci radził sprawdzić luzy zaworowe, bo to jest klucz do długo-żywotności twojego silnika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez MrSpike » 30 mar 2012, 13:28

Ja bym ci radził sprawdzić luzy zaworowe, bo to jest klucz do długo-żywotności twojego silnika


To Mazda niema samoregulatorów? <oczy>
Początkujący
 
Od: 28 mar 2012, 20:13
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2003r. GY 1.8 LPG BRC 24.11

Postprzez klajgus » 30 mar 2012, 18:37

MrSpike napisał(a):To Mazda niema samoregulatorów?


niestety nie ma, i regulacja raworow nie jest łatwa i tania :(
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez maarec » 30 mar 2012, 22:10

nie będę odpisywał na wszystko – nie mam czasu i siły.

nie rozumiem tego o diodach i gaszeniu silnika – ja tankuję gaz na zgaszonym silniku :] i jak wsadzę kluczyk do stacyjki – to mam od razu full wskaźnik.

na spalanie z kompa w korkach – raczej nie patrz tylko na dystrybutor, mnie w mieście potrafi przez pierwsze 50-100km pokazywać komp (mam ustawiony na +15%) wynik ok 14-15l a jak tylko ruszę trochę za miasto to momentalnie spada do 12-13l.

Ostatnie 2 tankowania – komp pokazywał 12,2 oraz 12,4 – a wychodziło w granicach 10,8 i 11,00 gazu + oczywiście ten ok litr beznyny – rano jadę do pracy 2,8km czyli ok połowę trasy na benzynie – i to na zimnym więc pali jak smok.

Jak ustawiłem na kompie (czytaj wątek ukryte opcje trip komputera w m6) – spalanie +15% to w trasie pokazuje mi idealnie spalanie gazu ( i można powiedzieć że latem po mieście również różnica z dystrybutora to może 0,2l).

uważajcie na lipny gaz – tankowałem na nowej dużej stacji u mnie w mieście gaz za 2,69zł a nie jak zwykle za 2,95 na BP – przez cały zbiornik śmierdziało mi gazem w aucie z nawiewów – od momentu zatankowania. Mało nie wymieniłem wtrysków i innych rzeczy w aucie – a od wczoraj po wyjechaniu 58 litrów tego gów....a zatankowałem na BP i jest znowu ok – nic nie śmierdzi.

Odnośnie zbiorników – ja wymieniłem po poprzednim właścicielu, który wsadził zbiornik 43 litry – i itak konieczne było demontowanie tego czarnego plastiku z nad koła zapasowego – a skoro to już zrobiono – to do m6 można wsadzić spokojnie zbiornik 630/250mm bez przeróbek podłogi (na pewno w kombi) a ja mam 630/270mm czyli 67litrów (wchodzi ok 56-59litrów)....
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 10:12
Posty: 167
Skąd: Częstochowa
Auto: ford cmax

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości

Moderator

Moderatorzy LPG