Strona 1 z 1

Wyłącza się gaz na wysokich obrotach

PostNapisane: 3 lut 2012, 20:42
przez pawik22
Witam i mam pytanie ponieważ posiadam mazdę 6 2002r 1,8 z instalacją gazową stag300. Parownik wymieniony w listopadzie. Teraz podczas tych mrozów coś się poprzestawiało, na początku podczas przełączania na gaz czuć było przez chwilę gaz. Teraz podczas wyższych obrotów na każdym biegu przełącza się na benzynę mimo że silnik jest dobrze rozgrzany. Jeździłem dzisiaj dużo km po mieście więc silnik jak i instalacja powinna byc dobrze nagrzana a jednak powraca na paliwo. Co to może być

Re: Wyłącza się gaz na wysokich obrotach

PostNapisane: 3 lut 2012, 21:51
przez gazparts
mróz robi chyba robotę
jest tak
temperatura gazu spada czasem poniżej temp. 0 stopni
i gaz się wyłączy i dioda miga
masz sygnał pi pi pi? podczas wyłączania ?

PostNapisane: 3 lut 2012, 22:15
przez klajgus
mam podobnie, ale ..... u mnie jest troszkę dziwnie. W okolicy mojego miejsca zamieszkania mam dwie stacje gdzie mogę zatankować LPG , jedna to ARAL, a druga to taka samo obsługowa tylko LPG, pisze to dlatego, ze właśnie jak zatankuje na aralu to auto tez mi przerzuca na benzynke, tak w okolicach 6tys obr./min. a jak zaleje na tej malutkiej stacji to ciągnie aż do odcinki, wniosek ? na aralu maja gaz do <dupa> gdyby nie małe ale <lol> bo na gazie z arala na baku robię ponad 400km a na tej drugiej stacji tylko w okolicach 360 km :( nie wiem już gdzie tankować. bananmin co wybrać ?
1.mniejsze przebiegi na butli ale brak problemu z przełączaniem na wysokich obrotach czy
2. Więcej kilometrowy na butki ale problem z przełączaniem ?
Dodam za nie odczuwam różnicy w mocy czy zachowaniu auta na gazie z obydwu stacji, oczywiście poza tym co opisałem

Podczas przełączanie mam PIP PIP PIP

Re: Wyłącza się gaz na wysokich obrotach

PostNapisane: 3 lut 2012, 22:19
przez Guinness
U mnie są podobne objawy a mam Lovato Smart . Jak jest około -20 to na zmianę gaz – benzyna , a jak -15 to OK. To raczej przez obecne mrozy . Ciekaw jestem jak takie rzeczy działają ? http://www.drypa.pl/kategoria494_WTRYSK ... _gazu.html

PostNapisane: 3 lut 2012, 22:34
przez gazparts
klajgus napisał(a):mam podobnie, ale ..... u mnie jest troszkę dziwnie. W okolicy mojego miejsca zamieszkania mam dwie stacje gdzie mogę zatankować LPG , jedna to ARAL, a druga to taka samo obsługowa tylko LPG, pisze to dlatego, ze właśnie jak zatankuje na aralu to auto tez mi przerzuca na benzynke, tak w okolicach 6tys obr./min. a jak zaleje na tej malutkiej stacji to ciągnie aż do odcinki, wniosek ? na aralu maja gaz do <dupa> gdyby nie małe ale <lol> bo na gazie z arala na baku robię ponad 400km a na tej drugiej stacji tylko w okolicach 360 km :( nie wiem już gdzie tankować. bananmin co wybrać ?

jak załącza benę to wiadomo, że gaz oszczędza ale teraz pytanie co to za oszczędność jak bena droższa
a tak poważnie to trochę dziwne
gaz wyłącza na wysokich pipipi bo ciśnienie leci na łep i sterownik wyłącza gaz
i dziwna sprawa że zależy to od stacji

a co do mrozów
czujnik temperatury gazu daje informację do sterownika- zimno(poniżej 0 st ) , bądź czujnik reduktora zimno (poniżej 30) ustawienia standard stag
i podgrzanie listwy nic nie da
zależy gdzie zamocowano reduktor,zależy czy węże nie są narażone na zimny wiatr itd..itp

Re: Wyłącza się gaz na wysokich obrotach

PostNapisane: 3 lut 2012, 23:07
przez Guinness
Ogólnie to nie narzekam , taka chwila słabości . W mojej MPV mam reduktor zaraz pod akumulatorem , a jak oglądałem twoją firmową galerię to ty instalujesz pomiędzy silnikiem a akumulatorem . Co do ustawień to raczej standart . Dziś rano przy -25 to nawet nie męczyłem instalacji LPG i sama benzynka została skonsumowana .

PostNapisane: 4 lut 2012, 09:02
przez Sewer
U mnie tez sa sztosy przy tych temperaturach :( Dzwonilem nawet do mojego gazownika i powiedzial mi ze niestety przy tych temperaturach tak moze sie dziać . Takze trzeba chyba przeczekac

Re: Wyłącza się gaz na wysokich obrotach

PostNapisane: 5 lut 2012, 12:32
przez pawik22
No i jednak powód to mrozy. Wczoraj miałem zaparkowany samochód cały dzień w garażu podziemnym w temperaturze plusowej i samochód sprawował się dobrze. Dzisiaj prze noc parkowałem na świeżym powietrzu i znowu się wyłącza. Niestety trzeba te niskie temperatury przetrzymać

PostNapisane: 5 lut 2012, 12:49
przez pawelc
A zastanowiliście się że przy tej temp. to gaz nawet z butli ma ciężko odparować? i to jest główny powód za mało propanu w gazie będzie powodować ten objaw ,poczytajcie :
http://archiwum.automotoserwis.com.pl/a ... /artyk.htm
O ile instalacje podciśnieniowe mogą jeszcze zadziałać to sekwencja będzie miała duży problem
Poniżej 20stopni to już stacje nie powinny tankować gazu

Re: Wyłącza się gaz na wysokich obrotach

PostNapisane: 5 lut 2012, 22:03
przez maarec
ja się nie znam na tyle, żeby się mądrzyć – jak kupiłem mazdę miała kiepskie świece i przełączała się na benzynę powyżej 5 tyś obrotów – po wymianie, jeszcze mi się nie przełączyła nigdy – jak tylko był gaz w zbiorniku :]

ale co innego mi się ciśnie – nie boicie się jeździć na gazie do odcięcia ? zresztą i 6000 obrotów przy takiej temperaturze na dworze + gaz... – czytaliście wątek o braniu oleju i kosztach remontu ?

gdybym w przyszłości myślał jeszcze o m6 – z pewnością od osoby jadącej do odcinki – nie kupiłbym :P

jeszcze żadnym autem nie doszedłem do odcinki – nawet firmowymi....

Re: Wyłącza się gaz na wysokich obrotach

PostNapisane: 6 lut 2012, 21:17
przez Guinness
Ja sobie nie pozwalam na jazdę do odcinki , bo to po prostu nic nie daje .Najlepsza moc jak i moment obrotowy są w przedziale 3000-5000 obr/min. i dalsze kręcenie jest bezsensowne .