Wyłącza się gaz na wysokich obrotach

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez pawik22 » 3 lut 2012, 19:42

Witam i mam pytanie ponieważ posiadam mazdę 6 2002r 1,8 z instalacją gazową stag300. Parownik wymieniony w listopadzie. Teraz podczas tych mrozów coś się poprzestawiało, na początku podczas przełączania na gaz czuć było przez chwilę gaz. Teraz podczas wyższych obrotów na każdym biegu przełącza się na benzynę mimo że silnik jest dobrze rozgrzany. Jeździłem dzisiaj dużo km po mieście więc silnik jak i instalacja powinna byc dobrze nagrzana a jednak powraca na paliwo. Co to może być
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2011, 11:18
Posty: 46
Skąd: mazowieckie
Auto: Mazda 1,8 benzyna-gaz

Postprzez gazparts » 3 lut 2012, 20:51

mróz robi chyba robotę
jest tak
temperatura gazu spada czasem poniżej temp. 0 stopni
i gaz się wyłączy i dioda miga
masz sygnał pi pi pi? podczas wyłączania ?
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez klajgus » 3 lut 2012, 21:15

mam podobnie, ale ..... u mnie jest troszkę dziwnie. W okolicy mojego miejsca zamieszkania mam dwie stacje gdzie mogę zatankować LPG , jedna to ARAL, a druga to taka samo obsługowa tylko LPG, pisze to dlatego, ze właśnie jak zatankuje na aralu to auto tez mi przerzuca na benzynke, tak w okolicach 6tys obr./min. a jak zaleje na tej malutkiej stacji to ciągnie aż do odcinki, wniosek ? na aralu maja gaz do <dupa> gdyby nie małe ale <lol> bo na gazie z arala na baku robię ponad 400km a na tej drugiej stacji tylko w okolicach 360 km :( nie wiem już gdzie tankować. bananmin co wybrać ?
1.mniejsze przebiegi na butli ale brak problemu z przełączaniem na wysokich obrotach czy
2. Więcej kilometrowy na butki ale problem z przełączaniem ?
Dodam za nie odczuwam różnicy w mocy czy zachowaniu auta na gazie z obydwu stacji, oczywiście poza tym co opisałem

Podczas przełączanie mam PIP PIP PIP
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 16:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez Guinness » 3 lut 2012, 21:19

U mnie są podobne objawy a mam Lovato Smart . Jak jest około -20 to na zmianę gaz – benzyna , a jak -15 to OK. To raczej przez obecne mrozy . Ciekaw jestem jak takie rzeczy działają ? http://www.drypa.pl/kategoria494_WTRYSK ... _gazu.html
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2011, 20:31
Posty: 662 (0/4)
Skąd: Skarżysko Kamienna
Auto: Była Mazda MPV
Jest Opel Astra H

Postprzez gazparts » 3 lut 2012, 21:34

klajgus napisał(a):mam podobnie, ale ..... u mnie jest troszkę dziwnie. W okolicy mojego miejsca zamieszkania mam dwie stacje gdzie mogę zatankować LPG , jedna to ARAL, a druga to taka samo obsługowa tylko LPG, pisze to dlatego, ze właśnie jak zatankuje na aralu to auto tez mi przerzuca na benzynke, tak w okolicach 6tys obr./min. a jak zaleje na tej malutkiej stacji to ciągnie aż do odcinki, wniosek ? na aralu maja gaz do <dupa> gdyby nie małe ale <lol> bo na gazie z arala na baku robię ponad 400km a na tej drugiej stacji tylko w okolicach 360 km :( nie wiem już gdzie tankować. bananmin co wybrać ?

jak załącza benę to wiadomo, że gaz oszczędza ale teraz pytanie co to za oszczędność jak bena droższa
a tak poważnie to trochę dziwne
gaz wyłącza na wysokich pipipi bo ciśnienie leci na łep i sterownik wyłącza gaz
i dziwna sprawa że zależy to od stacji

a co do mrozów
czujnik temperatury gazu daje informację do sterownika- zimno(poniżej 0 st ) , bądź czujnik reduktora zimno (poniżej 30) ustawienia standard stag
i podgrzanie listwy nic nie da
zależy gdzie zamocowano reduktor,zależy czy węże nie są narażone na zimny wiatr itd..itp
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez Guinness » 3 lut 2012, 22:07

Ogólnie to nie narzekam , taka chwila słabości . W mojej MPV mam reduktor zaraz pod akumulatorem , a jak oglądałem twoją firmową galerię to ty instalujesz pomiędzy silnikiem a akumulatorem . Co do ustawień to raczej standart . Dziś rano przy -25 to nawet nie męczyłem instalacji LPG i sama benzynka została skonsumowana .
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2011, 20:31
Posty: 662 (0/4)
Skąd: Skarżysko Kamienna
Auto: Była Mazda MPV
Jest Opel Astra H

Postprzez Sewer » 4 lut 2012, 08:02

U mnie tez sa sztosy przy tych temperaturach :( Dzwonilem nawet do mojego gazownika i powiedzial mi ze niestety przy tych temperaturach tak moze sie dziać . Takze trzeba chyba przeczekac
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 10:28
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 1.6 BJ r.2002 + lpg

Postprzez pawik22 » 5 lut 2012, 11:32

No i jednak powód to mrozy. Wczoraj miałem zaparkowany samochód cały dzień w garażu podziemnym w temperaturze plusowej i samochód sprawował się dobrze. Dzisiaj prze noc parkowałem na świeżym powietrzu i znowu się wyłącza. Niestety trzeba te niskie temperatury przetrzymać
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2011, 11:18
Posty: 46
Skąd: mazowieckie
Auto: Mazda 1,8 benzyna-gaz

Postprzez pawelc » 5 lut 2012, 11:49

A zastanowiliście się że przy tej temp. to gaz nawet z butli ma ciężko odparować? i to jest główny powód za mało propanu w gazie będzie powodować ten objaw ,poczytajcie :
http://archiwum.automotoserwis.com.pl/a ... /artyk.htm
O ile instalacje podciśnieniowe mogą jeszcze zadziałać to sekwencja będzie miała duży problem
Poniżej 20stopni to już stacje nie powinny tankować gazu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 06:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez maarec » 5 lut 2012, 21:03

ja się nie znam na tyle, żeby się mądrzyć – jak kupiłem mazdę miała kiepskie świece i przełączała się na benzynę powyżej 5 tyś obrotów – po wymianie, jeszcze mi się nie przełączyła nigdy – jak tylko był gaz w zbiorniku :]

ale co innego mi się ciśnie – nie boicie się jeździć na gazie do odcięcia ? zresztą i 6000 obrotów przy takiej temperaturze na dworze + gaz... – czytaliście wątek o braniu oleju i kosztach remontu ?

gdybym w przyszłości myślał jeszcze o m6 – z pewnością od osoby jadącej do odcinki – nie kupiłbym :P

jeszcze żadnym autem nie doszedłem do odcinki – nawet firmowymi....
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 09:12
Posty: 167
Skąd: Częstochowa
Auto: ford cmax

Postprzez Guinness » 6 lut 2012, 20:17

Ja sobie nie pozwalam na jazdę do odcinki , bo to po prostu nic nie daje .Najlepsza moc jak i moment obrotowy są w przedziale 3000-5000 obr/min. i dalsze kręcenie jest bezsensowne .
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2011, 20:31
Posty: 662 (0/4)
Skąd: Skarżysko Kamienna
Auto: Była Mazda MPV
Jest Opel Astra H

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy LPG