Mazda 323 1,5 szarpanie na LPG, po wymianie kabli WN i świec

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez misza116 » 4 sty 2012, 00:49

Witam,

zapytam, zanim mechanicy naciągną mnie na wymianę połowy auta...
Auto szarpało mi na LPG . Wymieniłem filtr fazy lotnej, ciekłej, było to samo, potem świece (na NGK, wciąż szarpał), i kable WN (na Valeo). Po wymianie kabli przez pierwsze 300 km byłem wniebowzięty, chodził równiutko na PB i LPG. Teraz znowu mam to samo, zapalił się check, szarpie na LPG, i nie mam pomysłów gdzie jeszcze tego szukać...Dalej grzebać w aparacie zapłonowym, wymieniać po kolei? Co następne? Nie rzucam się od razu na wymianę wszystkiego, chociaż tak by pewnie było najlepiej, ale finanse mnie ograniczają póki co.

pozdrawiam

misz
Początkujący
 
Od: 5 lip 2011, 10:00
Posty: 21
Skąd: Łódź
Auto: 323 sedan 96r, 1.5 LPG

Postprzez siemek55 » 4 sty 2012, 10:38

A regulowałeś LPG po wymianie świeć i kabli.
P.S. kable valeo do mnie nie przemawiają. Na forum piszą raczej o NGK i Denso. Skoro masz Check na desce to przeczytaj kod błędu i będziesz wiedział co dalej robić. Od tego bym zaczął.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez tutee » 4 sty 2012, 18:06

od kodu błędu trzeba oczywiście zacząć
Ja ze swoim miałem podobny problem a skończyło się na regulacji polecam jednak dobry warsztat bo od tego dużo zależy
tutee
 

Postprzez misza116 » 4 sty 2012, 23:35

Kod błędu – pierwsze co mi przyszło do głowy, znalazłem opis jak wymrugac za pomoca diody, i niestety brakuje u mnie jednego pinu.. Z regulacją chciałem się wstrzymać, bo czasem potrafią więcej zepsuć niż poprawić, a wciąż podejrzewam aparat zapłonowy. Dzień po wymianie kabli śmigał. W sumie dopóki się dobrze nie rozgrzeje – to jedzie równiutko.
Początkujący
 
Od: 5 lip 2011, 10:00
Posty: 21
Skąd: Łódź
Auto: 323 sedan 96r, 1.5 LPG

Postprzez noxes » 5 sty 2012, 12:10

ja bym stawiał na przewody WN. Sprawdź po ciemku czy nie ma przebicia.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez maros223 » 16 sty 2012, 10:52

Witam! Podepnę się do tematu. Moja Madzia 1.5 1998 BJ szarpie, gdy jadę ze stałą prędkością w przedziale 90-110 km/h. Uczucie takie jakby pedał gazu był puszczany. Instalacja ma 2 miesiące. Sterownik to jakiś Tomasetto :| gaziarz tak wyregulował po 1000 km, że pod górkę wjechać ciężko bo zaczęło się szarpanie na 1,2 i 3 przy większym gazie. Z forum wyczytałem o przęłączaniu się z pełnej sekwencji w półsekwencję i o funkcji "zubażanie Mazda", której pewnie powyższy sterownik nie posiada. Na benzynce Madzia śmiga!!! Dodam że spalanie LPG 13l/100 (króciutkie dystanse). Jechać do gaziarza i kłócić się, żeby zabierał tą "instalkę" sobie z powrotem, czy da się to jakoś obejść?? Dzięki za pomoc.
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.

— Mark Twain
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sty 2009, 21:54
Posty: 12 (0/1)
Auto: 323f BJ 1.5 98'

Postprzez KZZK » 17 sty 2012, 21:27

misza116 – co do Twojego problemu ja również stawiałbym na kable WN. Skoro po ich zmianie przez jakiś czas wszystko było ok, to mogło się to stać za wyłącznie ich sprawą. Wykręć świecie i sprawdź, czy na izolatorach nie widać przebić i pęknięć. A następnym razem kupuj kable NGK. Chyba nie ma na forum nikogo, kto by na nie narzekał ;)

maros223 – dla Ciebie podobne rady. Najpierw zadbaj o stan zapłonu, a dopiero jeżeli będziesz pewien, że z nim wszystko jest w porządku zabieraj się za instalacje. 90% wszystkich problemów z szarpaniem spowodowanych jest kablami bądź świecami. Dopiera reszta to padające wtryskiwacze, zła regulacja itd. <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2011, 22:46
Posty: 30
Skąd: Piaseczno
Auto: '97 626 GF
1.8/90KM

Postprzez maros223 » 24 sty 2012, 10:22

KZZK święte słowa. Znajomy mechanik wymienił mi świece, na jednym z izolatorów był ślad przebicia. Prawdopodobnie styki w izolatorach były tak zaśniedziałe, że iskra szukała wyjścia bokiem. Po przeczyszczeniu styków i wymianie świec – szarpanie ustąpiło ;) dzięki za rady. Pozdrawiam.
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.

— Mark Twain
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sty 2009, 21:54
Posty: 12 (0/1)
Auto: 323f BJ 1.5 98'

Postprzez Betlej_20 » 18 kwi 2012, 18:38

Witam
Mam problem z przewodami zapłonowymi:(

Mianowicie, zaczął samochód szarpać, wieczorem patrzyłem na przewody do widać było przebicie.
Wymieniłem przewody na SENTECHa, pojeździłem 1 tydzień i przewody znów miały przebicie ;/

Wczoraj skończyłem przekładać silnik, założyłem nowe NGK i znów to samo, znów przebicie....

Czy to jest możliwe, że taki pech, że trafiły mi się wadliwe 2 razy pod rząd czy może przyczyny szukać gdzie indziej??
Może cewka, aparat zapłonowy??
Dodam, że świece mam nowe też NGK.
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2009, 23:08
Posty: 59
Skąd: Ciechanów
Auto: Mazda 6 GG 2.0 16v 2003r.

Postprzez kołomax_lpg » 1 maja 2012, 21:52

maros223 To typowe objawy przejścia z wtrysku sekwencyjnego na półsekwencyjny lub dwufazowy. Tak czy inaczej przefikane. Ogarniam to w 100% na Diego i Nevo.
www.kolomax.pl Montaż i serwis LPG , poprawki , regulacje szarpiących Mazd 323 626 primacy mx-5 Również takie w których nie pomaga funkcja "Zubożenie Mazda"
Początkujący
 
Od: 1 maja 2012, 21:18
Posty: 11
Skąd: Łódź
Auto: Audi A4

Postprzez dgolf » 21 maja 2014, 00:52

W celu odciążenia układu WN przy pracy na LPG ustawia się mniejszą przerwę. Ja dałem 0,8 i przestała szarpać. Świece polecam NGK. 50 000 na LPG i jeszcze żadna nie padła.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 20:25
Posty: 221
Skąd: Łodzkie
Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy LPG