Instalacja w Xedos 9 v6 2.5

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez raddim » 23 gru 2011, 20:00

Witam

Mam problem, otóż wymieniłem sobie wtryski na Magic Jet, i pojawił mi się mały problem z wolnymi obrotami, auto nie chce chodzić na wolnych obrotach na gazie, nie gaśnie tylko po prostu przełącza się na benzynę (nie sygnalizuje dźwiękiem co wyklucza przełączanie awaryjne) po dodaniu gazu znowu przełącza się na LPG ale jak tylko obroty spadną na wolne to znowu przełącza na benzynę, z początku myślałem że problem tkwi w tym że jest za duża dawka gazu i go zalewa dlatego się przełącza na benzynę ale wtedy to chyba by było przełączenie awaryjne i powinien to sygnalizować dźwiękiem, trochę poczytałem na necie o podobnych problemach w innych autach i doszedłem do wniosku ze możliwe iż centralka gubi obroty i dla tego się przełącza a ponieważ nie mogłem znaleźć plusa przy zapłonie to po prostu zawinąłem kabelek na jednym z przewodów od świecy i to prawdopodobnie jest przyczyną przełączania na benzynę na wolnych obrotach w związku z tym miał bym prośbę do znawców żeby podpowiedzieli gdzie wpiąć tego plusa żeby był stały bez zakłóceń.


PS: Mój Zestaw To STAG300+
Reduktor KME 220KM
Wtryski Magic Jet śr. 1.8mm

Poza tymi wolnymi obrotami zestaw pracuje bez żadnych problemów dobry i wydajny nawet przy wysokim obciążeniu.
[url]www.atlanie.pl[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2009, 09:24
Posty: 40
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Auto: MAZDA MX3 1.8 V6 92r./Xedos 9 2.5 V6 95r./Mazda 323 BJ 99r./Mazda 626 1.8

Postprzez gazparts » 23 gru 2011, 20:05

raddim napisał(a):Mam problem, otóż wymieniłem sobie wtryski na Magic Jet

wymieniłeś oki, a zmieniłeś w ustawieniach i zrobiłeś chociaż autokalibrację ?
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez raddim » 23 gru 2011, 20:15

to wiadome inaczej by nawet na gazie nie działał, chcę tylko prawidłowo podpiąć ten jeden kabelek ze stacyjki bo to będzie w 90% to, więc jak by ktoś mógł podpowiedzieć gdzie się nim wpiąć to byłbym wdzięczny, nie chcę na ślepo grzebać żeby zwarcia nie zrobić.
[url]www.atlanie.pl[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2009, 09:24
Posty: 40
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Auto: MAZDA MX3 1.8 V6 92r./Xedos 9 2.5 V6 95r./Mazda 323 BJ 99r./Mazda 626 1.8

Postprzez gazparts » 23 gru 2011, 20:35

raddim napisał(a):to wiadome inaczej by nawet na gazie nie działał, chcę tylko prawidłowo podpiąć ten jeden kabelek ze stacyjki bo to będzie w 90% to, więc jak by ktoś mógł podpowiedzieć gdzie się nim wpiąć to byłbym wdzięczny, nie chcę na ślepo grzebać żeby zwarcia nie zrobić.

rozbierasz , dostajesz się do kabli pod stacyjką i w grubych kablach multimetrem szukasz (organoleptycznie ) plusa ze stacyjki :)
ale czy to ma coś z tym wspólnego? hmm wątpię
a nie pomyliłeś sekcji ?
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez pawelc » 24 gru 2011, 10:46

raddim napisał(a):....i doszedłem do wniosku ze możliwe iż centralka gubi obroty i dla tego się przełącza a ponieważ nie mogłem znaleźć plusa przy zapłonie to po prostu zawinąłem kabelek na jednym z przewodów od świecy i to prawdopodobnie jest przyczyną przełączania na benzynę na wolnych obrotach....


Jak rozumiem to chodzi o przewód nie do zapłonu a do obrotów silnika ? ,jak tak to sygnał znajdziesz przy aparacie zapłonowym ,bo tutaj nie wiem czy w xedosie 9 masz zewnętrzną cewkę ? jak tak to podłączasz przy niej ,w stagu możesz jeszcze obniżyć minimalne obroty przełączenia na gazie np na 100 ,aha jeszcze jedno średnicę dysz masz 1,8 ? u mnie w przypadku magic-jetów wychodziły one na 2,4mm przy ciśnieniu 1,10bara ,przy tych 1,8 to musisz mieć albo wysoki mnożnik i pętlenie wtrysku albo też wysokie ciśnienie co też nie jest za dobre i nie pisz że pracuję dobrze ;), bo ja w swoim przerobiłem już wszystko co możliwe i powiem tak te siniki pomimo nie dużej mocy potrzebują gratów na wyrost aby zapewnić wydajne zasilanie gazidłem przy max obciążeniu i magic jety są dobre jak nowe ,później same problemy ,ja u siebie średnio wymieniałem jednego co dwa miesiące i tak się wkurzyłem że kupiłem hana ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez raddim » 24 gru 2011, 12:00

No ja mam 1.8 rozwiercone, z tymi dyszami też miałem problemy bo według instrukcji STAGA do tego typu silników powinny być 2.5 mm niestety wywalało bład że są za duże przy kalibracji ciśnienie przy jakim je regulowałem to 1.08 bara, i spalanie miałem w granicach 14-15l/100, pojechałem więc do gazownika który powiedział że powinny być 2.2mm więc kupiłem nowe dysze i je rozwierciłem na te 2.2 ale i te były za duże przy kalibracji w końcu kupiłem dysze 1.5mm i na tych już wyskoczyło że za małe więc zacząłem wiercić stopniowo w górkę i dopiero na 1.8 nie wyskoczył żaden błąd, przyznam że na tych 2.5 były lepsze czasy wtrysku niż benzyny ale spalanie trochę za duże nie wiem może i takie powinno być na polskim STAGU wcześniej miałem holendra KOLTEC i tam samochód palił 12l/100 przy pełnym obciążeniu a na trasie przy normalnej schodził do 10l/100, wiadomo Koltec i STAG to dwa różne światy i na pewno na naszym nie zejdę do takiego spalania ale chociaż te 12l/100 powinien palić, dzisiaj poszukam tego plusa przy aparacie, kiedyś szukałem ale nie znalazłem, jak nie bedzie to tak jak kolega wyżej napisał poszukam w stacyjce.

Wartość mnożnika na tych 2.5mm miałem gdzieś 0.8 na tych 1.8mm jest w granicach 1.4, mapy nie ruszałem bo xed jeździ dobrze, nie ma odczucia spadku mocy względem benzyny, nie szarpie go tak więc jak na razie działa idealnie na tych wtryskach, jak się rozsypią to założę spowrotem wcześniejsze Valteki i najwyżej będę regulował co miecha :D


PS: Zniżenie obrotów na których ma się przełączyć do 100 nic nie da bo to jest przełączenie z gazu na benzynę więc jest osobna wartość w ustawieniach która jest na 0 RPM więc moje podejrzenia chyba są słuszne gdyż jeśli zgubi chwilowo sygnał obrotów to się przełącza na benzynę to jest jedyne logiczne wytłumaczenie tego przełączania się.
[url]www.atlanie.pl[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2009, 09:24
Posty: 40
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Auto: MAZDA MX3 1.8 V6 92r./Xedos 9 2.5 V6 95r./Mazda 323 BJ 99r./Mazda 626 1.8

Postprzez pawelc » 24 gru 2011, 14:24

Wiesz co wrzuć fotki spod maski chciałbym zobaczyć jak to wygląda ,zrób też zrzuty ekranu z ustawień w stagu i wrzuć plik oscyloskopu (.osc) z jazdy ale taki z ostrej jazdy to zobaczysz jak pięknie zapętli wtryski (ten mnożnik za wysoki i dysze za małe )i jak pięknie siada ciśnienie na reduktorze
Następna sprawa słabo przestudiowałeś program stag-a jest tam opcja min,obroty na gazie i tam ustawiasz przy jakich obrotach ma się z powrotem przerzucić na benzynę ale i tak popraw ten sygnał obrotów.. Jak masz staga 300+ wgraj mu najnowszy soft z isa to będziesz mógł podglądnąć korekty i dobrze ustawić mnożnik w całym zakresie ale najpierw rozwierć dysze przynajmniej na 2,2 2,3(możesz użyć tych co miałeś rozwiercone zalutowując je i od nowa wiercąc ) ,ustaw ciśnienie na nagrzanym silniku na 1,10 ,następnie autokalibracja ,korekcja po temperaturze (tu musisz mieć wychłodzony silnik) ewentualnie po ciśnieniu (podglądasz korekty na wolnych obrotach),ustawienie map i mnożnika podglądając korekty podczas jazdy i na koniec włączenie isa zebranie mapy benzynowej w całym zakresie (możesz sobie pomóc hamulcem aby obciążyć silnik , wtedy nie musisz aż tak mocno rozpędzać auta ) następnie niech sobie popracuje i po koryguje...takie ustawienie to przynajmniej kilka godzin zabawy a i powiem Ci że za pierwszym razem raczej Ci się nie uda perfekcyjnie ;)
Aha i nie wierz tak do końca stag-owi i jego auto-kalibracji bo nie jednokrotnie krzyczy że dysze za duże i ustawia mnożnik poniżej 1 a po ustawieniu jest on znacznie wyżej ,druga sprawa wiertła którymi rozwiercasz powinny być sprawdzone bo niekiedy wiertło 2,4 jest 2,5 ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez raddim » 24 gru 2011, 14:33

Ok dzięki za podpowiedź a powiedz mi jeszcze jedno bo jeśli podniosę to ciśnienie i wsadzę te dysze 2.2mm to kalibracja jest przerywana auto gaśnie jak sie na gaz przerzuci i wywala komunikat że ciśnienie w kolektorze nie jest prawidłowe, też wcześniej próbowałem kalibrować z różnym ciśnieniem 1.2, 1.15, 1.25, 1.10 i za każdym razem mi wywalało ten błąd tylko na 1.09 dało się go skalibrować, na razie zrobię jak mówisz, zaktualizuję ten sterownik i zacznę się bawić na dyszach 2.2mm bo takie akurat mam i wrzucę ci mapki i wykresy.
[url]www.atlanie.pl[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2009, 09:24
Posty: 40
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Auto: MAZDA MX3 1.8 V6 92r./Xedos 9 2.5 V6 95r./Mazda 323 BJ 99r./Mazda 626 1.8

Postprzez pawelc » 24 gru 2011, 15:01

Ciśnienie w kolektorze (w wolnossących raczej podciśnienie ;) ) to nie ciśnienie gazu ,regulacja ciśnienia w tak małym zakresie nie powinna mieć wpływu na gaśnięcie podczas kalibracji nie masz zaznaczonej czasami opcji wszystkie wtryskiwacze jednocześnie ? Coś czuję że raczej będziesz musiał zacząć od poprawy montażu ale to się okaże jak wrzucisz fotki spod maski ..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez raddim » 24 gru 2011, 15:58

Wrzucam fotki z ustawień i spod Maski. Pierwsze trzy pokazują aktualne ustawienia na dyszach 1.8mm (mapa gazu jeszcze nie ustawiona bo wczoraj nie miałem czasu się przejechać żeby ją ustawić), czwarty screen pokazuje mapkę z dysz 2.5mm niestety nie pokażą się tamte czasy wtrysków ale były one o 0.1 do 0.2ms szybsze od benzynowych. Na jednej z fotek spod maski zaznaczyłem jeden z kabli od świecy pod który podpiąłem + ze STAGA. Sondy Lambda nie są podpięte (gazownik odradził żeby je wpinać do LPG)

PS: wczytałem ustawienia z kalibracji na dyszach 1.5mm i o dziwo już nie gasł na wolnych ale znowu na wyższe obroty się nie chciał wkręcać bo nie miał siły ale to że chodził na wolnych może być spowodowane tym że na nierozgrzanym chodził i obroty były 800 anie 620 jak zwykle.



Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
[url]www.atlanie.pl[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2009, 09:24
Posty: 40
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Auto: MAZDA MX3 1.8 V6 92r./Xedos 9 2.5 V6 95r./Mazda 323 BJ 99r./Mazda 626 1.8

Postprzez pawelc » 24 gru 2011, 17:12

Niezły makaron ,ja tak się zapytam sam to montowałeś czy gazownik ? ,co to za bzdury odnośnie sond -podłącz je będziesz miał wgląd chociażby poglądowy co do składu mieszanki ,czujnik ciśnienia przed filtrem też jest złym pomysłem
Zobacz jak to u mnie wyglądało w przypadku magic-jetów (w tej chwili już jest inny setup)
Obrazek
Dlatego jak chcesz to zrobić porządnie to tak:
– nawierty do poprawy -trzeba zdemontować kolektor i nawiercić jak najbliżej wtrysków benzynowych i tak aby króciec był skierowany na zawór
http://www.mx-6.pl/forum/attachment.php?aid=243
-wtryski rozdziel na pojedyncze -zamontuj je tak jak pokazałem wyżej na rozdzielaczach romano
-skompensuj rozdzielacze najlepiej kup takie z czterema króćcami to te nie wykorzystane połączysz
-czujnik ciśnienia za filtrem
-podłącz te obroty do cewki i nie pod żaden plus czy też zapłon -schemat podłączeń sobie obejrzyj
I wtedy można zabrać się za regulację -chociaż do końca to on nie będzie jechał na tych gratach ale da się przyjemnie jeździć
W moim KL-u w tej chwili jest tak :
-wielozawór w zbiorniku rozwiercony
-przewód faro 8mm
-reduktor kme gold na fi 8mm
-wykorzystane dwa króćce po drodze dwa filtry fazy lotnej fl02
-później rozdzielacze romano z dwoma czujnikami temperatury gazu połączonych równolegle (oczywiście w strudze gazu )
-wtryski pojedyncze hana zielone
I dopiero teraz te auto jedzie praktycznie tak samo do odcinki na gazie jak i na benzynie ale wymagało tak wiele przeróbek że mógłbym już doktorat pisać z montażu gazu w tym samochodzie ;) i jeszcze wymieniłbym sterownik na LPGTECH-a bo brakuje mi w Stagu paru funkcji (głównie chodzi o pracę na zimnym gazie)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez raddim » 31 gru 2011, 15:45

Problem rozwiązany, Sterownik gubił impuls, kabelek dałem na inny przewód świecowy i śmiga bez problemu ale i tak będę szukał stałego impulsa żeby uniknąć podobnych sytuacji.

Teraz Madzia działa idealnie, ustawiłem na nowo kalibrację i mapy, w cyklu mieszanym spalanie wyszło 10.5l/100km – udało się zejść do spalania jakie było na instalacji holenderskiej, dysze zostawione na 1.8mm, dzięki za zalecenia co do montażu i założenia większych dysz ale ja zostanę przy swoim zestawieniu, fakt auto jest ciut słabsze niż na benzynie ale nie po to gaz zakładałem żeby się ścigać tylko żeby mało palił. Więc większe dysze = Większe spalanie, długość węży i wysokość wiercenia otworów w kolektorze według mnie nie ma znaczenia, i żadne tłumaczenia mnie nie przekonają że im krótsze i im niżej tym lepiej bo efekt ten sam a chowanie wtrysków pod kolektor daje tylko tyle że ich nie widać, ja tam wolę mieć wszystko na wierzchu bo mam łatwy dostęp.
[url]www.atlanie.pl[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2009, 09:24
Posty: 40
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Auto: MAZDA MX3 1.8 V6 92r./Xedos 9 2.5 V6 95r./Mazda 323 BJ 99r./Mazda 626 1.8

Postprzez pawelc » 31 gru 2011, 21:10

raddim napisał(a):Więc większe dysze = Większe spalanie, długość węży i wysokość wiercenia otworów w kolektorze według mnie nie ma znaczenia, i żadne tłumaczenia mnie nie przekonają że im krótsze i im niżej tym lepiej bo efekt ten sam a chowanie wtrysków pod kolektor daje tylko tyle że ich nie widać, ja tam wolę mieć wszystko na wierzchu bo mam łatwy dostęp.


Wszystko co napisałeś to bzdura ..... ,dla mnie auto na gazie ma jechać jak na benzynie ,w innym przypadku nie zakładałbym LPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez sl500 » 17 cze 2014, 23:29

Koledzy podpowiedzcie na którym przewodzie od modułu cewki zapłonowej jest sygnał obrotów RPM
Załączniki
20140617886-maly.jpg
sl500
 

Postprzez sl500 » 22 cze 2014, 21:17

Metodą prób i błędów znalazłem sygnał RPM na żółto niebieskim kabelku.
sl500
 

Postprzez flywin » 25 cze 2014, 22:10

panowie po kiego w aparat, jak w złączu diagnostycznym jest Sygnał (IG-)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy LPG