Jaka instalacja LPG (Mazda 6/5/3 2.3)

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Arturo_84 » 31 paź 2010, 17:24

mario123 napisał(a):a najgorsze jest
to że juz czwarty raz jadę w celu ustawienia wskazań gazu na centralce ciągle pokazuje tyle samo gazu ,żadnej rezerwy,


Miałem to samo, po założeniu instalacji żadnych zmian na wskaźniku, pokazywało zawsze takie samo wskazanie. Przy najbliższym serwisie zwróciłem im na to uwagę, jedno klikniecie w podpiętym laptopie i zaczął działać. Jak się spytałem co było grane to mi gazownik odpowiedział, ze do każdej instalacji można zastosować rożne wskaźniki gazu i w sofcie od instalacji trzeb tylko wskazać jaki rodzaj czujnika jest zamontowany aby działało poprawnie. Byc może i ciebie jest podobnie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 paź 2010, 15:27
Posty: 24
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda Xedos CA 1.6 16V, LPG

Postprzez mario123 » 31 paź 2010, 17:59

obawiam sie że jednak nie ,ponieważ pseudo gazownik cos tam klikał w laptopie i chyba mu nie wyszło <oczko>
Początkujący
 
Od: 24 paź 2010, 11:11
Posty: 5
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA6 2,3

Postprzez GILB » 31 paź 2010, 21:40

zmień sterownik na STAGA 300 Plus lub Premium,
wtryski też nie są szałem,

ja mam żółte valtki chyba z jakiejś udanej serii zrobiły już prawie 70 tys km i dają radę,
ogólnie nie są polecane z uwagi na nie trzymanie parametrów i żywotność,
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez newuser » 1 lis 2010, 22:06

nie wiem czy motor 2,3 w mazdzie 3 i motor 2,3 w mazdzie 6 to dwa te same identyczne silniki ale ja moge polecic cos takiego:

Stag 300/4plus
Wtryskiwacze Hana 2000
Reduktor magic III

instalke mam swieza ale jak do tej pory zero problemow, auto identycznie zachowuje sie na benzynie jak na gazie, zero spadku mocy, zadnych szarpniec, falowania obrotow czy pojawiajacego sie checka na desce rozdzielczej...
u mnie taki zestaw sie sprawdza ale duzo wazniejszy jest prawidlowy montaz i regulacja, ja zakladalem u naszego znajomego z forum : bananmina – memberlist.php?mode=viewprofile&u=8011,
mam do niego 200 km ale skoro juz zdecydowalem sie na gaz to wolalem auto oddac w dobre rece...goraco go polecam, porzadny czlowiek i swietny fachowiec <spoko>
pzdr
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 01:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez jerry_skarbek » 4 lis 2010, 16:12

newuser napisał(a):... ale ja moge polecic cos takiego:

Stag 300/4plus
Wtryskiwacze Hana 2000
Reduktor magic III


Uwaga na Magic III – puszcza gaz do układu chłodzenia!! jest o tym na forum lpg! http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=8483&start=0 Zastosuj zestaw naprawczy, albo zmień reduktor, bo szkoda silnika.

Stag 300 plus jak najbardziej dobry, ale dobry powinien tez byc Agis lub KME G3.
Hana – ok. Dobre jeszcze Matrix'y, MED'y i Keihin.

Na innych komponentach autko tez pojedzie, ale musi być mistrzowsko zrobione/wysterowane, z tym ze co do wysterowania, to zmienne parametry (temp. otoczenia, lpg rożnego pochodzenia...) powodują, że dobrze jest się znać samemu i od czasu do czasu poprawić regulacje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 04:48
Posty: 85
Skąd: Kraków
Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6

Postprzez gazparts » 6 lis 2010, 01:09

ja nie spotkałem się z przypadkiem aby tak było
i teraz pytanie
czy to faktyczne problem powszechny
czy robota konkurencji bo reduktor cieszy się popularnością wśród montażystów
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez marmarek » 6 lis 2010, 10:46

niektore puszczaly niektore nie i nie mozna pisac ze wszystkie bo to nie prawda.
teraz wypuscili nowsza poprawiona wersje z uszczelkami z jakiegos tam materialu i warto tej wersji szukac.
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 09:07
Posty: 105

Postprzez jerry_skarbek » 7 lis 2010, 22:11

zgadza się, problem leży w złych o-ringach, ja bym wolał wygrać los w lotto a nie Magic'a który akurat sobie puścił...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 04:48
Posty: 85
Skąd: Kraków
Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6

Postprzez gazparts » 8 lis 2010, 09:24

jerry_skarbek napisał(a):zgadza się, problem leży w złych o-ringach, ja bym wolał wygrać los w lotto a nie Magic'a który akurat sobie puścił...

Ja też, a zakładam że prawdopodobieństwo jest podobne <lol>
jedynie z czym faktycznie miałem problem to z tymi zaworami na oringu magica one faktycznie puszczają gaz, od jakiegoś czasu wkładam valteka i jest git
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez LAFIGARO » 17 lis 2010, 01:32

Posiadam samochód Mazda 3, silnik 2,3, 170 kM, 2007 rok, przebieg 40000 km. Przymierzam się do zamontowania instalacji gazowej w tym aucie z wiązku z tym potrzebuje informacji (pomocy). Tym samochodem zamierzam pojeździć jeszcze co najmniej 5 lat, rocznie będzie robione ok 20000 km. Może już posiadacie sprawdzone rozwiązania. Nie znam czasu wtrysku paliwa do tego tego silnika.
Dziękuje za pomoc. :)
Początkujący
 
Od: 17 lis 2010, 01:27
Posty: 8
Skąd: mazowieckie
Auto: Mazda MX-5, 2.0, 2016r.

Postprzez gazparts » 17 lis 2010, 09:47

Tu masz temat dotyczący tego silnika
viewtopic.php?f=107&t=107197
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez newuser » 17 lis 2010, 09:52

ja mam u siebie taki zestaw:
Stag 300/4plus
Wtryskiwacze Hana 2000
Reduktor magic III

instalke mam co prawda swieza (przejechane narazie 2 tys km) ale jak do tej pory zero problemow, auto identycznie zachowuje sie na benzynie jak na gazie, zero spadku mocy, zadnych szarpniec, falowania obrotow czy pojawiajacego sie checka na desce rozdzielczej...

nie wiem skad jestes ale poszukaj dobrego fachowca bo same graty to nie wszystko, jak mieszkasz gdzies niedaleko Kielc to jedz do naszego kolegi z forum Bananmina, masz wtedy gwarancje ze wszystko bedzie hulac jak nalezy.... ;)
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 01:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez LAFIGARO » 17 lis 2010, 12:26

A co sądzicie o wtryskiwaczach Valtek , Valtek 34. Są stosowane przez AC S.A.
Początkujący
 
Od: 17 lis 2010, 01:27
Posty: 8
Skąd: mazowieckie
Auto: Mazda MX-5, 2.0, 2016r.

Postprzez gazparts » 17 lis 2010, 14:02

jakoś się nie przyjeły, napewno są mało wydajne do dużej mocy (opinie gaziarzy).
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez LAFIGARO » 18 lis 2010, 17:48

Witam
Od ostatniego postu poznałem opinie ludzi, którzy montują gaz, są doradcami technicznymi, poczytałem opinie na forum. Prawie każdy z montażystów proponował mi inny zestaw, sterownik, reduktor, wtryskiwacze, niektóre elementy się pokrywały (każdy ma swój sprawdzony zestaw i to poleca innym). Myślę, że prawie każdy zestaw był by dobry do mojego sam. o ile byłby dobrze zamontowany i ustawiony :). Zapoznałem się z zestawami, sterownikami takich firm jak BRC (sequent 24, sequent plug&drive), AGIS, AG Centrum(Zenit, Compact), AC (stag 300 plus/premium) itd.
Powiem wam, że najbliżej jestem zainstalowania Staga 300 premium (polska konstrukcja i powszechość, dla mnie na plus), chociaż dzisiaj zapoznałem się z opinią
" A propos czasu wtrysków, to o ile dobrze
pamiętam Mazda ma w przedziale 1,9-2,2 ms. oraz czątkowe zanikanie
rzędu 1,1-1,4ms. Jeśli Pana Mazda ma taki system sterowania, a
prawdopodobnie ma to ani Stag, a tym bardziej Zenit nie dadzą sobie
rady z obsługą tego problemu.
"

Nie jestem pewien jaką firmę ten Pan reprezentuje. Czy ktoś może mi powiedzieć na temat tych danych (wtrysku, czastkowe zanikanie).
Co do reduktora to stawiałbym na Magic III, chociaż ktoś mi napisał "Reduktor
Magic to konstrukcja tłokowa i nawet sprawna, jednak często ze względu
na brudny gaz trzeba regenerować tłok, co wiąze sie z wizytami w
serwisie. "

A z wtrysków postawiłbym na Hana, jaki konkretny model tych wtrysków proponowalibyście do mojego autka? Wiem że zielone są najmocniejsze, jak są one oznaczane?

Pozdrawiam wszystkich na forum i czekam na wasze komentarze.
Początkujący
 
Od: 17 lis 2010, 01:27
Posty: 8
Skąd: mazowieckie
Auto: Mazda MX-5, 2.0, 2016r.

Postprzez gazparts » 18 lis 2010, 21:12

LAFIGARO napisał(a):Pana Mazda ma taki system sterowania, a
prawdopodobnie ma to ani Stag, a tym bardziej Zenit nie dadzą sobie
rady z obsługą tego problemu."

"a prawdopodobnie ma" <lol>
odpowiadam temu Panu NIE MA :D
to jest wypowiedz fachowca , ten gość pojęcia nie ma o zubożeniu mazdy
Do rzeczy stag dobrze założony poradzi sobie w 100 %
sterowniki są bez awaryjne podobnie map sensory które w nie jednej marce ( nie będę tu wymieniał marek) padały nagminnie
co do hana 2000 jest to bardzo dobry wtryskiwacz
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez LAFIGARO » 18 lis 2010, 22:50

A co sądzicie na temat lubryfikacji, nie zaszkodzi, zbędna, a może działa w drugą stronę?
200 zł drogą nie chodzi, ale jeśli ma pomóc.
Początkujący
 
Od: 17 lis 2010, 01:27
Posty: 8
Skąd: mazowieckie
Auto: Mazda MX-5, 2.0, 2016r.

Postprzez kobyll » 8 kwi 2011, 19:42

Wg. mnie taki zestaw jest optymalny do 1,6 1,8 2,0 2,3:

Stag 300 plus/ISA2 – możecie sami go wyregulować, jest bardzo prosty w obsłudze.
Wtryskiwacze Matrix HD 344 / HD544 + podgrzewacz – jakość/cena najlepiej wychodzą i są odporne na zabrudzenia.
Wtryskiwacze Hana H2000 – troszkę droższe od Matrixów i jeszcze lepsze.
Reduktor Magic Jet tłokowy – duża wydajność ciśnienia, temperatury.

Na pewno narażę się wpisem poniżej ale cóż....
Nie montowałbym żadnej lubryfikacji – tylko montował w firmie gdzie dobrze wyregulują skład mieszanki i podczas regulacji podłączą sondę lambda (wtedy można najłatwiej dobrać skład mieszanki).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez Topaz » 9 kwi 2011, 14:15

To ja dodam jaki zestaw działa doskonale w M6 z silnikem 2.3. Regulacja trwa średnio 2 minuty, gdyż silnik jest mało kapryśny.

1. Butla w koło 47 litrów – plastik po obcięciu wystających mocowań pasuje nadal idealnie.

Obrazek

2. Sterownik dowolny – przy tym silniku nie ma większego znaczenia jaki to będzie, polecam Sequela 4cyl.

Obrazek

3. Wtryskiwacze – tylko H2000 (cena około 110zł/szt) i z oznaczeniem zielonym (największy wydatek gazu)

Obrazek

4. Reduktor OMVL Dream XXI N-G MP – wykorzystany ze standardowym ciśnieniem, czyli 2.15 bara i bez podłączonego podciśnienia.

Obrazek

5. Szczegóły montażu – reduktor po stronie pasażera, nad kolektorem wydechowym, filtr fazy gazowej blisko akumulatora, rurki wody bezpośrednio za kolektorem po stronie akumulatora przecięte. Miejsce na centralkę z przodu akumulatora, mocowane do przewodu lub na srubkę. Wtryski wywiercone około 2-3cm przy wejściach wtryskiwaczy benzynowych i mocowane pionowo, rozdzielacz położony w wnęce pod pokrywą z tworzywa. Sonda – nie podłączona. Wlew – oczywiście pod klapką tankowania.

Przy takiej konfiguracji samochód jeździ bezproblemowo. Ciśnienie pracy średnie: 2.2 bara. Wachnięcia maksymalne przy obciążeniu i pompowaniu – odpowiednio 1.6 i 2.7 bara. Więc jak widać podciśnienie do reduktora nie jest potrzebne. Korekty (mnożnik) od 10 do 17 w zależności od średnicy rurek z wtrysków i ich długości. Przy 8mm i 3cm wychodzi 10, a przy rurce 5mm i długości 12cm wychodzi 17. Dodanie czasu na biegu jałowym: 0,3ms. Cisnienie powrotu na benzynę: 1.45 bara, czas zwłoki 0.4s.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Takie parametry zapewniają idealną pracę tego silnika. Aha, żadnej lubryfikacji, tylko lekko wzbogacona mieszanka, średnio o 0.1 do 0.15ms.

Parametry sprawdzone w kilku M6 z tym silnikiem. Testowane na sterowniku SEQUEL z firmwarem S52 i testowym S54.

Średnie spalanie gazu: miasto 12-13 litrów. Trasa przy 120km/h – 9-9.5 litra.

Zasięg na ww. butli to od 250 do 350km w zależności od tryby jazdy (miejska lub pozamiejska). Tankowanie – 33-36 litrów.

Mam nadzieję, że komus przydadzą się takie informacje. szczególnie przy obecnych cenach gazu i benzyny (LPG: 2.3zł, PB: 5.2zł).
Zgadnij kotku, co mam w środku....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2006, 20:18
Posty: 477
Skąd: Białystok
Auto: M6 2.3 Sport

Postprzez enkai » 3 wrz 2011, 22:33

Topaz. Napisałeś, że podciśnienia do reduktora nie masz podłączonego. Czy/jaki tego powód?
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy LPG