Jaka instalacja LPG (Mazda 6/5/3 2.3)
Czy może ktoś z Was ma instalacje gazowa w mazdzie 6 2,3 litra
Jezeli tak to jak sie sparwuje
Mam 6-tke w automacie i troche duzo pali wiec moze alternatywo na "tanią frajde" jest gaz
dzieki za każde info !
Jezeli tak to jak sie sparwuje
Mam 6-tke w automacie i troche duzo pali wiec moze alternatywo na "tanią frajde" jest gaz
dzieki za każde info !
-
Gość
wsw napisał(a):Czy może ktoś z Was ma instalacje gazowa w mazdzie 6 2,3 litra
Jezeli tak to jak sie sparwuje
Mam 6-tke w automacie i troche duzo pali wiec moze alternatywo na "tanią frajde" jest gaz
dzieki za każde info !
Jak już to zakładaj sekwencyjny (koło 4500-5500), chyba że to V6.
Teraz jak byłem na przeglądzie to widziałem Jaguara X-TYPE na sekwencji V8 motor. Nie powiem ale kusiło mnie spytać czy mając taką furę nie stać go na benzyne. Zboczeniec i tyle ....
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
- Od: 12 wrz 2004, 17:39
- Posty: 294
- Skąd: Katowice
- Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF
witam Was
od ostatniego postu w tym temacie upłynęło sporo czasu a co za tym idzie zmieniły się instalacje i na pewno wielu kolegów ma nowe doświadczenia! Ja właśnie kupiłem 6tkę z w/w silnikiem przebieg 68kkm i chcę założyć gaz a nie chcę popełnić błędu. Proszę o porady!
Z góry dziękuję i pozdrawiam
od ostatniego postu w tym temacie upłynęło sporo czasu a co za tym idzie zmieniły się instalacje i na pewno wielu kolegów ma nowe doświadczenia! Ja właśnie kupiłem 6tkę z w/w silnikiem przebieg 68kkm i chcę założyć gaz a nie chcę popełnić błędu. Proszę o porady!
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Mówiono nam GŁUPIEMU TRZEBA USTĄPIĆ! no i dlatego ten kraj tak wygląda
- Od: 24 maja 2007, 09:40
- Posty: 25
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda 6 2.3L 2002 Top
MiKo napisał(a):Jak już to zakładaj sekwencyjny (koło 4500-5500), chyba że to V6.
do takiego auta ,tylko i wylacznie SGI , do V6 tez bym tylko to polecal
zero II generacji.
i nie lakom sie na pozorne pierwsze oszczednosci w postaci mniejszej ceny instalacji,
- Od: 29 maja 2005, 23:38
- Posty: 1137
- Skąd: WLKP
- Auto: rozne
drof dziękuje za szybką reakcję na podjęty ponownie post oczywiście myślę tylko o SGI . Będzie to moja pierwsza od wielu lat benzyna bo z disla wyleczył mnie posiadany jeszcze Voyager!! Na temat 2.3 benzyny z M6 nie wiedziałem nic, poczytałem dopiero na tym super forum wyczytałem że silnik ten posiada- rozrząd o zmiennych fazach otwarcia zaworów i jako laik nie wiem czy to nie stanowi problemu przy zagazowaniu! A powiem że jeżdżę bardzo dużo i daleko i muszę mieć auto na którym mogę polegać! Będę wszystkim wdzięczny za kolejne wskazówki!
pozdrawiam serdecznie
pozdrawiam serdecznie
Mówiono nam GŁUPIEMU TRZEBA USTĄPIĆ! no i dlatego ten kraj tak wygląda
- Od: 24 maja 2007, 09:40
- Posty: 25
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda 6 2.3L 2002 Top
DarDer napisał(a):dziękuje za szybką reakcję na podjęty ponownie post
naprawde nie ma za co ciesze sie ze jestes zadowolony
DarDer napisał(a):Na temat 2.3 benzyny z M6 nie wiedziałem nic, poczytałem dopiero na tym super forum wyczytałem że silnik ten posiada- rozrząd o zmiennych fazach otwarcia zaworów i jako laik nie wiem czy to nie stanowi problemu przy zagazowaniu!
powiem Ci szczerze ze ja rowniez nie mam pojecia o zagazowaniu Twojego silnika ,
Poszukaj na poczatek dobrego warsztatu , to podstawa ,
tu masz link o warsztatach, powinnien pomoc chociaz na poczatek:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=5065
moze ktos kto ma zagazowany taki silnik sie odezwie i wrzuci jakis cenne wskazowki
w Twoim przypadku nie polecam pospiechu bo spieprzyc mozna latwo i szybko , a szkoda Twojego auta.
pzdr.
- Od: 29 maja 2005, 23:38
- Posty: 1137
- Skąd: WLKP
- Auto: rozne
drof oczywiście masz rację auto dopiero sie robi a ja staram się zebrać informacje by jak pojadę do gazfachmana nie zrobił mnie w ! dzięki za linki bo znalazłem tam namiary na Wrocław a to tylko 80km Może kolega KARBOŚ natknie się na ten post to bardo bym prosił o pomoc bo użytkuje M6 2.3 na gazie od jakiegoś czasu jak również inni Panowie
pozdrawiam
pozdrawiam
Mówiono nam GŁUPIEMU TRZEBA USTĄPIĆ! no i dlatego ten kraj tak wygląda
- Od: 24 maja 2007, 09:40
- Posty: 25
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda 6 2.3L 2002 Top
ups sorki faktycznie błąd – przepraszam dzięki za wskazówkę- już napisałem swoją drogą z przyjemnością widzę dużą solidarność wśród użytkowników ale super!
pozdrawiam
pozdrawiam
Mówiono nam GŁUPIEMU TRZEBA USTĄPIĆ! no i dlatego ten kraj tak wygląda
- Od: 24 maja 2007, 09:40
- Posty: 25
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda 6 2.3L 2002 Top
Witam – własnie się natknąłem na temat.
Mam gaz już jakies 6 miesięcy – jest to gaz zakładany przez firmę Lecho Gaz w Bialymstoku – wielozawory itp pochodzą od Tomaseto a komputer sterujący to ich własna produkcja : SEC.
Gaz działa bezproblemowo – przejechane już 12000km – spalanie od 10.5 na trasie do 15.5 w mieście (ale Zimą było i 18.5 – bedę to jeszcze zmieniał – korekcja składu mieszanki w zależności od temperatury reduktora listwy i samego gazy w filtrze)
Problem pojawił się 2 dni temu jak temperatura powietrza przekroczyła 30 st – przełącza na Pb i nie chce przełączyć na LPG – byłem w serwisie i powiedzieli żebym wpadł jak będzie elektronik bo to zabezpieczenie reduktora – przy wyższych temperaturach po prostu przełącza na Pb bo ma tak ustawione – działa w zakresie temperatur – jak za nisko to też tylko Pb ale jak za wysoko to też tylko Pb.
Jest jeszcze jeden problem z którym na razie nie mogą sobie poradzić (sam sobie z nim poradzę jak dadzą mi soft z programem) – przy gazie do dechy samochód nie zmienia bieg na wyższy tylko następuje odcięcie zapłonu – ale jak naciskam gaz powedzmy 5mm mniej niż do dechy to zmiana biegu jest tak jak na Pb przy 6300obr. Najprawdopodobniej mapa wtrysków ustawiona jest do 6000obr a powyżej nie ma już nic i kom wariuje – samochód chce siągnąć do 6500 ale wcześniej okazje się że mapa już tu nie sięga.
Ogólnie z gazu jestem zadowolony – szczególnie trasy są przyjemne kiedy to jadąc do 160km/h wychodzi niesałe 11 na 100km. W mieście to już inna śpiewka – poniżej 14.5 nigdy nie było choćbym go pchał przez połowę trasy
Cena instalacji : 2400 – w cenie wzmocniony reduktor od V6 – standardowy do 4 cylindrowca 200KM niewyrabiał już przy 4500obr. Osoba ustawiająca parametry powiedziała że nie widział jeszcze jeszcze samochodu który tak dużo gazu zasysa przy bucie w podłodze i dlatego Wstawili od V6 a potem jeszcze wzmonili jeszcze sprężyną. Możliwe że jest to spowodowane skrzynią AT i innymi ustawieniami w mapie benzyny. W Lancerze 2.0 120KM AT też musieli wstawić od V6 bo te zwykłe reduktory nie wyrabiały normy. A teraz jeszcze wymienie sobie u nich listwę na taką o większym skoku tłoczków i będzie można zmiejszyć czasy wtrysku – za free oczywiście.
Mam gaz już jakies 6 miesięcy – jest to gaz zakładany przez firmę Lecho Gaz w Bialymstoku – wielozawory itp pochodzą od Tomaseto a komputer sterujący to ich własna produkcja : SEC.
Gaz działa bezproblemowo – przejechane już 12000km – spalanie od 10.5 na trasie do 15.5 w mieście (ale Zimą było i 18.5 – bedę to jeszcze zmieniał – korekcja składu mieszanki w zależności od temperatury reduktora listwy i samego gazy w filtrze)
Problem pojawił się 2 dni temu jak temperatura powietrza przekroczyła 30 st – przełącza na Pb i nie chce przełączyć na LPG – byłem w serwisie i powiedzieli żebym wpadł jak będzie elektronik bo to zabezpieczenie reduktora – przy wyższych temperaturach po prostu przełącza na Pb bo ma tak ustawione – działa w zakresie temperatur – jak za nisko to też tylko Pb ale jak za wysoko to też tylko Pb.
Jest jeszcze jeden problem z którym na razie nie mogą sobie poradzić (sam sobie z nim poradzę jak dadzą mi soft z programem) – przy gazie do dechy samochód nie zmienia bieg na wyższy tylko następuje odcięcie zapłonu – ale jak naciskam gaz powedzmy 5mm mniej niż do dechy to zmiana biegu jest tak jak na Pb przy 6300obr. Najprawdopodobniej mapa wtrysków ustawiona jest do 6000obr a powyżej nie ma już nic i kom wariuje – samochód chce siągnąć do 6500 ale wcześniej okazje się że mapa już tu nie sięga.
Ogólnie z gazu jestem zadowolony – szczególnie trasy są przyjemne kiedy to jadąc do 160km/h wychodzi niesałe 11 na 100km. W mieście to już inna śpiewka – poniżej 14.5 nigdy nie było choćbym go pchał przez połowę trasy
Cena instalacji : 2400 – w cenie wzmocniony reduktor od V6 – standardowy do 4 cylindrowca 200KM niewyrabiał już przy 4500obr. Osoba ustawiająca parametry powiedziała że nie widział jeszcze jeszcze samochodu który tak dużo gazu zasysa przy bucie w podłodze i dlatego Wstawili od V6 a potem jeszcze wzmonili jeszcze sprężyną. Możliwe że jest to spowodowane skrzynią AT i innymi ustawieniami w mapie benzyny. W Lancerze 2.0 120KM AT też musieli wstawić od V6 bo te zwykłe reduktory nie wyrabiały normy. A teraz jeszcze wymienie sobie u nich listwę na taką o większym skoku tłoczków i będzie można zmiejszyć czasy wtrysku – za free oczywiście.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Witam KARWOŚ dziękuję serdecznie za cenne uwagi już teraz mogę iść na rozmowę do gazownika
jeszcze z innej beczki dzisiaj dostałem z niemieckiego servisu rysunek z częściami ale nie widzę na nim takiej pianki pomiędzy belką zderzaka a samym zderzakiem! napewno na forum widziałem że wersja amerykańska to posiada a czy wiecie czy europejska tez? bo muszę jutro zamówić parę brakujących plastików poszukam jeszcze w innych tematach ale może na poczekaniu dostanę od was odpowiedz
pozdrawiam
jeszcze z innej beczki dzisiaj dostałem z niemieckiego servisu rysunek z częściami ale nie widzę na nim takiej pianki pomiędzy belką zderzaka a samym zderzakiem! napewno na forum widziałem że wersja amerykańska to posiada a czy wiecie czy europejska tez? bo muszę jutro zamówić parę brakujących plastików poszukam jeszcze w innych tematach ale może na poczekaniu dostanę od was odpowiedz
pozdrawiam
Mówiono nam GŁUPIEMU TRZEBA USTĄPIĆ! no i dlatego ten kraj tak wygląda
- Od: 24 maja 2007, 09:40
- Posty: 25
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda 6 2.3L 2002 Top
Ja takowej pianki nie mam:)
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Byłem u speców i już przyczyna przełączania na Pb zostałą zniwelowana – okazało się że czujnik prędkości obrotowej szalał i wskazywał czasami że silnik pracował z obrotami 0,00 – działo się tak bo nie było filtru z czulnika i wyłapywał wszystko jak popadło – założono filtr jakiś – kosteczka na kabelku i już wszystko działą. A za tydzień jazda na regulację korekt temperaturowych bo przy takich upałach ma trochę za ubogą mieszankę.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
O..Nawet się nie wie kogo można spotkać na forum No ale dobra – mapa też się wzbogaciła – ale niedużo – a jak ściągne programik to ja już ją sobie wzbogacę Z Lancerem się udało to i tu pewnie się uda – a jak nie to ze skruszoną miną wrócę do serwisu . Ale co jak co – wszystko działa jak trzeba.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Witam serdecznie użytkownikó 6-tki 2,3 B- stoję – przed dylematem założenia gazu – miałem wcześniej Xedosa 6 i instalację ZAVOLI na krokowcu przejechane 80tys, bez problemow. Teraz chce założyć sekwencje i takie pytanko – Czy ktoś w tym silniku ma Zavoli? 4200zł to wysoka cena ?– w Landi Renzo odmówili mi założenia gazu ze względu na międzywtryski (mikrowtryski) i teraz dylemat czy tam gdzie zakładają ZAVOLI wiedzą o tym i ich komputer sobie poradzi – czy w Landi Renzo zabrkło doświadczenia? Z forum się dowiedziałem , że KME sobie z tym radzi – tylko w Kielcach nie znam dobrego zakładu montującego takie instalację – z góry dziękuję za wszelką pomoc
Mazda 6 -wcześniej Xedos 6
- Od: 19 lip 2007, 15:36
- Posty: 7
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 6 2,3B 2002r manual
siemanko Michał mam też taką M6 pojechałem do najlepszego gazownika w mieście i powiedziałem że się nie znam ale chcę być zadowolony z jego pracy a on na to 2800zł 2 lata gwarancji bez limitu kilometrów fakt jest taki ze po 3 dniach odwiedziłem Włochy i jadąc na tempomacie 140km/h wyszło mnie 23zł ZA 100km po powrocie jazda nad Bałtyk (właśnie tu odpoczywam ) prędkość ok 110-120 i 19.2zł za 100km a 18sierpnia jadę do Turcji i instalacja się chyba zwróci Mazdziocha chodzi jak marzenie jeśli chcesz wiedzieć jaką mam instalację to w poniedzialwk będę w domu dowiem się i Ci napiszę pozdrawiam
Mówiono nam GŁUPIEMU TRZEBA USTĄPIĆ! no i dlatego ten kraj tak wygląda
- Od: 24 maja 2007, 09:40
- Posty: 25
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda 6 2.3L 2002 Top
Dzięki za konkretne info DarDer – jak byś tylko mógł zerknąć pod maskę i może tam coś jest napisane o producencie – bo też już się umówiłem z gazownikami na poniedziałek , a chciałbym wiedzieć jak z nimi rozmawiać – nie wiesz czy to Polska instalacja? bo 2800 to niedrogo mi powiedzieli 3600 butla w kolo – wlasnie jaka Ci weszła butla -ile litrów? A z tego co się zorientowałem to też niedawno kupiłeś tą super furkę ile Cię kosztowała ? Skrzynia Manual? Czy amerykaniec? Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za info.
Mazda 6 -wcześniej Xedos 6
- Od: 19 lip 2007, 15:36
- Posty: 7
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 6 2,3B 2002r manual
Ja mam 2.3 4-AT 2004 + LPG :
1. podzespoły Tomasetto (wielozawory itp),
2. Reduktor wzmocniony – do V6 wsadzane były.
3. Komputer SEC – Produkcja Lecho Gaz elektronika – z Białegostoku.
Butla w kole zapasowym – wchodzi 38 litrów LPG ale jak jakaś stacja z dużym ciśnieniem to i 46 weszło
Cena 2450 – ok rok temu. Sam ją sobie reguluję – mam interfejs i program udostępniony przez montażystę – Lecho Gaz – na ich stronie można ściągnąć.
Spalanie – 10-11 w trasie , Miasto od 14.5 (bardzo rzadko) do średnio 16,5. Dodam że nie potrafię wolno przyśpieszać. Może 140 nie przekraczam często ale przyśpieszenie wykorzystuję dość często.
Problemy jak do tej pory – w zasadzie żadnych – co prawda cały czas chcę ją sam dobrze wyregulować. Wydaje mi sie ze po rozgrzaniu czuje się spadek mocy delikatny – ale korekty temperaturowe są poza moim zasięgiem – musze podjechać do Lecho.
Poza tym wymiana fitru gazu – jednego co 20000km a drugiego co 10 000km. Wymiana oleju i filtru oleju co 10 000km. Przejechane ok 20 000km na LPG – przebieg całkowity – 28000km.
1. podzespoły Tomasetto (wielozawory itp),
2. Reduktor wzmocniony – do V6 wsadzane były.
3. Komputer SEC – Produkcja Lecho Gaz elektronika – z Białegostoku.
Butla w kole zapasowym – wchodzi 38 litrów LPG ale jak jakaś stacja z dużym ciśnieniem to i 46 weszło
Cena 2450 – ok rok temu. Sam ją sobie reguluję – mam interfejs i program udostępniony przez montażystę – Lecho Gaz – na ich stronie można ściągnąć.
Spalanie – 10-11 w trasie , Miasto od 14.5 (bardzo rzadko) do średnio 16,5. Dodam że nie potrafię wolno przyśpieszać. Może 140 nie przekraczam często ale przyśpieszenie wykorzystuję dość często.
Problemy jak do tej pory – w zasadzie żadnych – co prawda cały czas chcę ją sam dobrze wyregulować. Wydaje mi sie ze po rozgrzaniu czuje się spadek mocy delikatny – ale korekty temperaturowe są poza moim zasięgiem – musze podjechać do Lecho.
Poza tym wymiana fitru gazu – jednego co 20000km a drugiego co 10 000km. Wymiana oleju i filtru oleju co 10 000km. Przejechane ok 20 000km na LPG – przebieg całkowity – 28000km.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości